معرفی و دانلود کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم

عکس جلد کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم

کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم نوشته‌ی مرسده کسروی، از زبان زنی محکوم به اعدام روایت می‌شود که در روزهای پایان زندگی‌اش به گذشته برمی‌گردد و خاطراتش را مرور می‌کند.

حدود یک قرن است که رمان اجتماعی در ادبیات ایران جای گرفته است، از زمان آغاز دوران مشروطه‌خواهی، اندیشه‌ها و جنبش‌های رفرمیستی و اصلاح‌طلبانه اجتماعی در ایران اوج گرفت. نویسندگان ایرانی در آن زمان‌ها آثار داستانی مدرن غرب را ترجمه کردند و آن‌ها را به مردم ارائه دادند.

هدف آن‌ها ایجاد اندیشه‌ای نو و زاویه‌ی دید تازه‌تر نسبت به مسائل اجتماعی بود. آن‌ها در تلاش بودند که به زبان داستان و واژه‌ها، سیاهی‌ها و دغدغه‌های اجتماع آن زمان را بیان کنند و راهی برای بازنمایی اجتماع و حل مشکلات آن پیدا کنند.

شخصیت اصلی این کتاب، زنی محزون و تنهاست که به اعدام محکوم شده و در انتظار اعدام به سر می‌برد. او در زندان داستان زندگی خود و زنانی که همانند او در انتظار مرگ هستند، را روایت می‌کند. او حالا که به پایان زندگی رسیده است و روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند نامه‌ای برای مخاطبانی نامعلوم می‌نویسد و سعی می‌کند مسیر زندگی و خواسته‌هایش را در این روزهای آخر به گونه‌ای برای آ‌ن‌ها بیان کند.

کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم به پیروی کردن از ذات رمان اجتماعی در ایران و فراز و نشیب‌هایش اشاره می‌کند و روایتی است از زندگی افرادی که شرایط زیستی امروز جامعه ایرانی برای آن‌ها پایانی بد رقم زده و در حال حاضر در جایگاه راوی، داستان زندگی خود و آنچه از دید خودشان به آن‌ها و جامعه گذشته است، را شرح می‌دهند.

در قسمتی از کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم می‌شنویم:

«اگر بخواهم زندگی‌­ام را به دو بخش قسمت کنم، آن را به قبل و بعد از دانشگاه رفتنم تقسیم می‌­کنم. قبلاً ترسو و خجالتی بودم. راست دماغم را می‌گرفتم و می­‌رفتم تا مدرسه و برمی‌­گشتم و اگر مرا جای دیگری در شهر رها می­‌کردی، از ترس می‌­زدم زیر گریه. با این حال جلو هم مدرسه‌ای‌­هایم کم نمی‌­آوردم. زودتر از بقیه­ هم کلاسی‌­ها یا خیلی دیرتر از مدرسه می‌­زدم بیرون که بچه­‌ها مادرم را نبینند. صبحِ تاریکی بی­‌سر و صدا و صبحانه نخورده از خانه بیرون می­‌زدم که مادرم با آن صورتِ مهتابی و چشم­‌های وارفته و لب­‌های کبود دنبال من تا مدرسه راه نیفتد. فکر می­‌کرد باید لحظه به لحظه مراقب من و برادرم باشد. پشت هر دیواری خطری در کمین ما می­‌دید و با اینکه توان و رمق کافی برای مراقبت از ما را نداشت، دست بردار نبود. بهش قول می­‌دادم که تمام موزاییک‌­های پیاده‌­روی راه خانه تا مدرسه و بالعکس را بشمرم. نگاهم نباید به نگاه مردم می‌­افتاد. همه جا چشم­‌های هرزه­ای منتظر بودند تا عفت و عصمتم را لکه­‌دار کنند. خیابان­ پر از دزدها و شارلاتان­‌هایی بود که برای گول زدن دخترهای جوان و بی‌­تجربه و معصوم دام­‌های نامرئی داشتند. برای من آن سال‌ها جشن­‌های تولد مثل رفتن به سرزمینی جادویی بود. بچه­‌ها قبل از هر تولد درباره­ برنامه‌­های جشن و لباس‌­­­ها و کادوها و این جور چیزهای خوب­ حرف می‌زدند و بعد از جشن از خاطره‌ها و بازی‌ها و خوردنی­‌هایش. به حرف‌­هایشان گوش می‌­دادم و هیچ تصوری از آن همه چیزهای خوب و رویایی نداشتم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
29 دقیقه
مقدمه
21 دقیقه
بخش 1
38 دقیقه
بخش 2
23 دقیقه
بخش 3
4 دقیقه
بخش 4
16 دقیقه
بخش 5
8 دقیقه
بخش 6
4 دقیقه
بخش 7
21 دقیقه
بخش 8
17 دقیقه
بخش 9
26 دقیقه
بخش 10
8 دقیقه
بخش 11
9 دقیقه
بخش 12
52 دقیقه
بخش 13
12 دقیقه
بخش 14
34 دقیقه
بخش 15
23 دقیقه
بخش 16
15 دقیقه
بخش 17
15 دقیقه
بخش 18
27 دقیقه
بخش 19
36 دقیقه
بخش 20
19 دقیقه
بخش 21
45 دقیقه
بخش 22
22 دقیقه
بخش 23
17 دقیقه
بخش 24
30 دقیقه
بخش 25
14 دقیقه
بخش 26
26 دقیقه
بخش 27
26 دقیقه
بخش 28
25 دقیقه
بخش 29
24 دقیقه
بخش 30
28 دقیقه
بخش 31
26 دقیقه
بخش 32
20 دقیقه
بخش 33
36 دقیقه
بخش 34
40 دقیقه
بخش 35
47 دقیقه
بخش 36
17 دقیقه
بخش 37
32 دقیقه
بخش 38

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم
نویسنده
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم

زهرا بهرامی
۱۴۰۰/۱۰/۹
گوینده عالی بود قلم نویسنده خوبه و معلومه که اطلاعات نویسنده در مورد محیط زندان زیاده ولی چند تا ایراد داره که امیدوارم برای آثار بعدی مدنظر قرار بگیره اولا داستان خودش به اندازه کافی تلخ هست و نیازی نبود با داستان‌های تلخ فرعی تلخ ترش کنید مثل قضیه مرد دیوانه و پتویش. ثانیا من در بی گناه جلوه دادن زنان اغراق شده بود ثالثا پایان بندیش از نظر من چندان دلچسب نبود.
علی اصغر رضایی
۱۳۹۸/۹/۱۱
سلام کتاب به فردا فکر نمیکنم با صدای گرم خانم محبوب وبا گریزی که به حال و اینده دارد و با انتخاب قصه فردی اعدامی به خوبی کشش خواندن کتاب در خواننده ایجاد میکند و با محیط زندان و دغدغه‌های زندانیان اشنا و حتی زمانی فرد را به تفکر وامیدارد من از خواندن کتاب لذت بردم و پیشنهاد شنیدن کتاب به دوستان دیگر نیز مینمیام.
الهه عبداللهی
۱۳۹۸/۱۰/۲۷
مقدمه کتاب را گوش کردم، معمولا نگرش و توصیف احوالات زنانه برایم جالب است، اما مدل خوانش گوینده که انگار شعر‌های فروغ میخواند خسته‌ام کرد!
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۳
قلم خوب و قوی
داستان بکر نبود اما انتخاب موضوع و نوع نگارش، گیرا بود
چند مطلب برای من مجهول بود و مجهول ماند، این رو دوست نداشتم
عیاری بکتاش
۱۳۹۹/۳/۱۷
خیلی عالی بود صدای گوینده هم خوب بود. رمان جذابی هست حیف گرون هست.
★★★★★۵ستاره
گیتی
۱۴۰۲/۳/۲
کتابی جذاب و پر از درد رنج یک زن بخاطر اشتباه دوست تمام زندگیش به فنا رفت کتاب قشنگی ارزش خواندن شنیدن دارد
Khashayar Shahbazi
۱۳۹۸/۹/۷
صدای گرم و زیبای خانم مریم محبوب زیبایی و دلنشینی کتاب را دوچندان میکند
مریم حشمتی
۱۳۹۸/۱۰/۲۴
صدای و لحن گوینده فوق العاده بود و داستان هیجان انگیز کم نظیری بود، عاااااالی
مرتضی موسوی
۱۴۰۱/۱/۳
کتاب خوبی بود، خانم گوینده هم عالی بودن، ارزش گوش دادن داشت....
مارال ا
۱۳۹۸/۱۰/۹
کتاب جالبه، ولی خانم راوی بعضی عبارات یا حتی کلمات رو اشتباه میخوانند
نیلوفر ح
۱۳۹۸/۹/۲۳
سرگذشتی عبرت انگیز با صدای گیرا و دلنشین خانم محبوب
حسین نظری
۱۳۹۸/۹/۱۶
کیفیت ضبط صدا عالیه ولی رتوی آنچنان شوق و ذوق نداره
مریم رضایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
حوصلم نکشید تا اخر گوش بدم‌خیلی کش داده بودن
Mansoure Azari
۱۴۰۰/۹/۱۳
قلم شیوا و وزین بسیار روان و قابل لمس پیشنهاد میکنم
Ghazal Mousavi
۱۳۹۹/۷/۲۸
داستان زیبایی بود و با صدای دلنشینی گفته شد
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم

برای دریافت کتاب صوتی به فردا فکر نمی‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.