معرفی و دانلود کتاب صوتی شراب خام

عکس جلد کتاب صوتی شراب خام
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شراب خام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شراب خام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شراب خام

کتاب صوتی شراب خام نوشته‌ی اسماعیل فصیح، درباره مردی تحصیل کرده به نام جلال است که پس از سال‌ها به ایران بازگشته و بعد از مرگ همسرش می‌خواهد زندگی مرفه و بی‌دغدغه‌ای را برای خودش شکل دهد اما به خاطر ماموریتی عجیب وارد ماجرایی پلیسی و هیجان‌انگیز می‌شود.

درباره کتاب صوتی شراب خام:

نخستین رمان اسماعیل فصیح که پیش از انقلاب در سال 1347 منتشر شد، کتاب صوتی شراب خام نام دارد. با این حال بسیاری از مخاطبان و منتقدان زبان و روایت آن را سلیس، غنی و جذاب توصیف کرده‌اند و شما با شنیدن این کتاب می‌توانید سفری به سال‌های دهه چهل داشته باشید و از وضعیت اجتماعی و فرهنگی آن دوران اطلاع بیشتری پیدا کنید. همچنین در همان دوران از روی رمان شراب خام فیلمی با بازی داوود رشیدی ساخته شد.

داستان کتاب شراب خام درباره زندگی مردی به نام جلال آریان است. جلال به عنوان یک مهندس کاربلد در اوایل دهه سی برای تحصیل به آمریکا رفته و حالا برای کار کردن و توسعه کشورش به ایران بازگشته است با این حال او همسرش آنابل را از دست داده و تنها زندگی می‌کند. همچنین خواهری به نام فرنگیس و برادری بیمار به نام یوسف دارد.

فرنگیس در جنوب ایران زندگی می‌کند و جلال با درآمد خوبی که دارد یوسف را در یک بیمارستان خوب بستری کرده است. برادر او شخصیت خاصی دارد و به خاطر کمال طلب بودن و افکار متفاوتش دائم به مرگ فکر می‌کند.

سومین شخصیت رمان شراب خام ناصر تجدد نام دارد که رفیق قدیمی جلال است. او افکار روشنفکری دارد و در فرانسه درس خوانده با این حال دیدگاه خاصی به زندگی دارد و به همین خاطر این دو دوست همواره در حال بحث و گفت‌وگو هستند.

سرانجام یک روز اداره‌ای که جلال در آن کار می‌کند به او ماموریتی عجیب می‌دهد و باید به خاطر آن به جنوب سفر کند. این سفر سرآغاز ماجراهای معمایی و جنایی و البته عاشقانه برای او خواهد بود و زندگی‌اش با تحولات زیادی رو در رو می‌شود.

کتاب صوتی شراب خام به چه کسانی توصیه می‌شود؟

اگر به رمان‌های پلیسی با حال و هوای ایران پیش از انقلاب علاقه‌مند هستید، این کتاب جذاب به شما پیشنهاد می‌شود.

اسماعیل فصیح را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده و مترجمی ایرانی بود که در سال 1313 در شهر تهران متولد شد و در دهه 60 و 70 شمسی یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان ایرانی به شمار می‌رفت.

اسماعیل فصیح (Esmail Fassih) در جوانی پس از چندین سال تلاش و کار توانست برای ادامه تحصیل به آمریکا برود. او ابتدا رشته شیمی را خواند و پس از فارغ التحصیلی به سراغ رشته ادبیات انگلیسی رفت. او اوایل دهه چهل به ایران بازگشت و با کمک صادق چوبک در شرکت نفت ملی ایران استخدام شد و در کنار آن در دانشکده نفت آبادان نیز تدریس می‌کرد. سرانجام فصیح در سال 1388 به دلیل مشکل عروق مغزی درگذشت.

فصیح در طول زندگانی خود 25 اثر از خود به یادگار گذاشت که برخی از آن‌ها عبارتند از: «به ثریا در اغما، داستان جاوید، درد سیاوش، زمستان 62، دل کور، باده کهن، طشت خون، نامه‌ای به دنیا، خاک آشنا، کشته عشق و...»

در بخشی از کتاب صوتی شراب خام می‌شنویم:

هواپیما با صدا و تکان از زمین بلند شد. شهر ولنگ و واز تهران با خیابان‌هاى دراز و میدان‌هاى وسیعش براى چند لحظه‌اى زیر چشم بود. بعد همه چیز محو شد. فقط بیابان و آسمان از پنجره پیدا بود.

من آدم خیال‌پرورى نیستم. نشستن توى هواپیما و پرواز از بالاى ابرها مرا یاد عالم و زمین و زندگى و آسمان و ملکوت و هیچى نمى‌اندازد. تا آن جا که من مى‌دانم هواپیما کوتاه‌ترین و سریعترین فاصله دو نقطه در مسافرت است. یک ساعت دیگر در آبادان پایین مى‌آمدیم. از آبادان نیم ساعت طول مى‌کشد تا با اتومبیل به خرمشهر بروم. مأموریتى داشتم و باید آن را انجام مى‌دادم.

و حالا خسته بودم. چشم‌هایم را بستم و دست‌هایم را پشت سرم گذاشتم.

سر و صدایى چشمانم را باز کرد. یک خارجى از دستشویى هواپیما بیرون آمده و در را محکم به هم زده بود. قدش بلند، سرش تاس و صورتش لاغر بود. شکل مستر گراهام بود. معلم شیمى سابقم در دانشگاه مینه‌سوتا بود.

قیافه‌هایى هست که همیشه در مغز آدم باقى مى‌ماند. به یاد مستر گراهام و بعد به یاد ایالت مینه سوتا افتادم. به یاد روزهایى افتادم که در آن آپارتمان زیرزمینى زندگى مى‌کردم، و بعد یاد آخرین روزهاى واشینگتن و قسمت‌هاى بد و تلخ آخرین روزهاى امریکا... به دختر مهماندار گفتم یک بطرى آبجو برایم آورد. آبجوى شمس خوبى بود و خستگى و گرسنگى و اثر شمس اعصابم را کمى کرخ کرد و دوباره سرم را تکیه دادم و خوابم برد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
47 دقیقه
فصل اول
19 دقیقه
فصل دوم
17 دقیقه
فصل سوم
20 دقیقه
فصل چهارم
21 دقیقه
فصل پنجم
32 دقیقه
فصل ششم
27 دقیقه
فصل هفتم
25 دقیقه
فصل هشتم
35 دقیقه
فصل نهم - بخش یک
23 دقیقه
فصل نهم - بخش دو
36 دقیقه
فصل دهم
36 دقیقه
فصل یازدهم
31 دقیقه
فصل دوازدهم
34 دقیقه
فصل سیزدهم
29 دقیقه
فصل چهاردهم
17 دقیقه
فصل پانزدهم
30 دقیقه
فصل شانزدهم
24 دقیقه
فصل هفدهم
33 دقیقه
فصل هجدهم
25 دقیقه
فصل نوزدهم
30 دقیقه
فصل بیستم - بخش یک
20 دقیقه
فصل بیستم - بخش دو
33 دقیقه
فصل بیست و یکم
32 دقیقه
فصل بیست و دوم
18 دقیقه
فصل بیست و سوم
40 دقیقه
فصل بیست و چهارم
16 دقیقه
فصل بیست و پنجم
34 دقیقه
فصل بیست و ششم
32 دقیقه
فصل بیست و هفتم
11 دقیقه
فصل بیست و هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شراب خام
نویسنده
راویمحسن بوالحسنی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شراب خام

حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۴/۲۴
اکثر داستان‌های فصیح به دلیل سادگی در نوشتار و طنز خاصی که داره مثل ثریا در اغماء، درد سیاوش، دل کور و بقیه داستان هاش از جذابیت و کشش خاصی برخورداره و به دلیل اینکه خودش اهل تهران و از یک خانواده متوسطه خیلی خوب تونسته از این دو عامل یعنی جذابیت‌های شهر تهران (البته موقعی که تهران هنوز شهر جذابی و بود) نشون دادن زندگی قشر متوسط جامعه (مخصوصاً تهران)، در آثارش بهره ببره، حسن دیگه آثار فصیح اینه که میتونه با آثارش نظر قشر معمولی کتابخون و قشر خاص رو توامان جلب کنه، نقطه مثبت دیگری که آثار فصیح داره هر چند اسماعیل فصیح جزو رمان نویسان بسیار بزرگ، صاحب سبک، تاثیر گذار و شناسنامه داری مثل جمالزاده، علوی، افغانی، هدایت، چوبک و… نیست ولی داستان‌های این نویسنده رو دوست داشتنی میکنه اینه که آثارش یه طور خاصی به دل میشینه، هر چند در بعضی جاها در نوشتن داستان هاش از نویسندگان بزرگ پیروی کرده ولی این کارم با مهارت انجام داده و یکی دیگه از کارهایی که در نوشتن داستان‌هاش انجام میداد آوردن قسمتی از زندگی خودش در کتاب هاشه مثل داستان‌های درد سیاوش و شراب خام که آدم فکر میکنه داره بخشی از زندگی خودش رو تعریف میکنه (مثلاً وقتی در شراب خام میگه زن آمریکایی جمال سر زا رفت یا اینکه جمال اگرچه در آمریکا فیزیک خونده ولی به ادبیات علاقه منده، یه قسمت از سرنوشت خودشه)، اما با تمام این شرایط داستان هاش دلچسبه و من بالشخصه رمان‌های ثریا در اغماء، شراب خام و درد سیاوش و داستان جاوید رو خیلی دوست دارم.
محمود اژدری
۱۴۰۰/۱۲/۹
با سلام و احترام به خوانندگان عزیز
کتاب شراب خام اثر اسماعیل فصیح اولین کار ایشان در سال 1347 است که به نظر من یکی از بهترین نوشته‌ها و یکی از بهترین نویسنده معاصر می‌باشد. به پیشنهاد این حقیر اگر میخواهید سیر کامل فکری جناب فصیح را در یابید حتما از این کتاب شروع به خواندن آثار فصیح کنید. بعد از و
آخرین کتاب تازه متوجه خواهید شد که منظور من چیست. کاش جامه اندیشمندان منتقدان ادبی در ایران هم این کتاب‌ها را معرفی می‌کردند که به نظر من عالی و واقعا ارزش خواندن را دارد قلم فصیح قلمی شیوا، روان و همه فهم است با داستان‌هایی از دل همین سرزمین حتما مطالعه بفرمایید.
با تشکر
Ali Javanmardi
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
با تشکر از آقای ابوالحسنی و کتاب راه
داستان بیشتر شبیه به خاطرات روزانه و تکرار هر روزی بود و چیز جالبی نداشت
جز یک سری آزادی‌های فردی و روشن فکری بچه‌هایی که از کودکی سخت به جوانی رسیده‌اند و از ایران به اروپا و امریکا به راحتی در رفت و امد بودند و زندگیراحتی
داشتند و غم فردا رو نداشتند. و کم
حال هوای جمعت ایران و خصوصا تهران و آن حال و هوای آن روزگار.
و در آخر هم یوسف بیمار (که شبیه چیزی است) با آن هواپیمای امریکایی و رفتن او و حال روز بعد رفتن او که بیانگر فردایی تاریک و ناشناخته برای جلال….
نیما امیدفر
۱۳۹۹/۱۲/۸
اولین کتاب فصیح است که اتفاقا ارزش ادبی بالایی از نظر سمبولیسم دارد... داستان سویه‌هایی اتوبیوگرافیک به زندگی خود فصیح دارد (جلال)،، توصیف عادات و شیوه زندگی طبقات مختلف جامعه کاملا حرفه‌ای بیان شده، ناصر نماینده و نماد متجددین و روشنفکران مقلد و شیفته فرهنگ و ادب غرب، در آن زمان است که رویاهایشان با شرایط زمانه شان همخوانی ندارد و طرد و با شکست مواجه میشوند، این کتاب پرکشش‌ترین کتاب فصیح نیست اما قطعا برای علاقه مندان به ادبیات داستانی کلاسیک ایرانی، ارزش خواندن دارد
Saeed sayyahpour
۱۴۰۱/۴/۲۷
من ازاین کتاب نهایت لذت وبردم. کلا مهیج، غم انگیزورومانتیکه. ضمنا راوی کتاب، جناب بوالحسنی که جذابیت رمانو صدچندان میکنه، کارشون بسیارعالیه خیلی جالبه، عربی وآذری روآنچنان کمدی وباحال صحبت میکنه، انگاری عمری میانشان زندگی کرده، من که واقعا لذت بردم. ایشان راوی بسیارخوب ومسلطی هستن. ضمنا برای کسانیکه دهه سی وچهل هستن. این رمان بهترقابل لمس و تامل هستش
Farhad Firoozabad
۱۴۰۰/۳/۵
یک داستان بسیار ساده رو به شدت کش داده. وسعت آب بستن به داستان به اندازه‌ای است که بارها و بارها در داستان حتی کفش پوشیدن و از پله پایین رفتن و خاموش کردن چراغ و باز کردن درب ماشین و استارت زدن و رانندگی و بستن درب ماشین و سوار آسانسور شدن رو هم توضیح داده. اصل داستان فقط 3درصد نوشته‌ها است. بقیه‌اش آب بستن است. نویسنده در کش دادن توانایی ویژه‌ای دارد.
وحید
۱۴۰۲/۹/۱۴
قلم اسماعیل فصیح را دوست دارم
شراب خام زندگی روزمره جلال آریان را نشان می‌دهد و ریتم داستان کاملا یکنواخت است و شما را سورپرایز نمیکند رمان "داستان جاوید" را بسیار بیشتر دوست داشتم
با اینحال شراب خام قطعا ارزش خواندن دارد و نا امیدتان نمیکند
خوانش آقای بوالحسنی هم عالی است
عیاری بکتاش
۱۴۰۰/۱/۱۰
عالی بود قلم اقای فصیح محشره تصویر سازی داستان خیلی کامل عالی هست. صدای راوی به جذابیت این رمان خیلی کمک کرده. من که به شخصه خوشم اومد به دیگران هم پیشنهاد میدم
★★★★★۵ستاره
مرتضی موسوی
۱۴۰۱/۱/۳۱
نظر کلی رو بگم خوب بود، اما اواسط کتاب خیلی به حاشیه میرفت و از موضوع اصلی فاصله میگرفت، زیادی نصیحت میکرد... اما ارزش گوش دادن رو داره
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
صدای راوی، نوع خواندن و... ‌باید بگویم با اینکه تا انتها کتاب را دنبال کردم اما خیلی عالی ندیدمش
با تشکر از کتابراه
عبدالغفور بخشنده
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
نسبت به کتاب‌های دیگر نویسنده ضعیف بود انگار ثبت خاطرات روزمره با جزئیات بیهوده و کش دار و بیهوده
ایمان عسگری
۱۴۰۲/۳/۱۵
نوشته‌های اسماعیل فصیح بسیار احساسی و ملموس هستند. حتما نوشته‌های این هنرمند را تجربه کنید.
جعفر کریمپور
۱۴۰۱/۹/۲۲
اسماعیل فصیح نویسنده توانایی است خیلی کتابهاشو دوست دارم شراب خام هم قشنگ بودگوینده هم خوب بود
زینب زمانی
۱۴۰۱/۳/۳۰
داستان جالب و پر از مفاهیم زیبا بود…جملات ناب و خاص میشد پیدا کرد در سطرهای داستان.
محمد رضاعلی
۱۴۰۲/۱۲/۳
از ان رمان هایی بود که من هیچ وقت دوست نداشتم تمام بشه با لذت دنبالش میکردم
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شراب خام

برای دریافت کتاب صوتی شراب خام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.