معرفی و دانلود کتاب نفرین سانی بروک

عکس جلد کتاب نفرین سانی بروک
قیمت:
۵۹۵۰۰ 35700 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نفرین سانی بروک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نفرین سانی بروک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نفرین سانی بروک

تریلری جذاب و مهیج که جایزه‌ی معتبر YALSA را برای خالق خود به ارمغان آورد... در کتاب نفرین سانی بروک، نوشته‌ی کارا توماس، مخاطب داستانی جنایی خواهید بود که وقایع آن حول محور قتل مرموز چند دانش‌آموز دبیرستانی سامان یافته است.

درباره کتاب نفرین سانی بروک

کارا توماس یکی از نویسندگان جوان و آینده‌دار ادبیات آمریکاست. اغلب آثار او داستان‌هایی جنایی با درونمایه‌هایی فلسفی و روانشناختی‌اند. نقطه‌ی قوت توماس به عنوان یک داستان‌نویس، یکی دیالوگ‌نویسی و دیگری، مهارتش در ایجاد تعلیق‌های استادانه در روایت است. او همچنین، استادِ خلق شخصیت‌های ماندگار است. آدم‌های داستانی او چنان هنرمندانه و با دقت به جزئیات ساخته و پرداخته شده‌اند، که تا مدت‌ها در یاد و خاطره‌ی خوانندگان باقی می‌مانند.

کتاب نفرین سانی بروک (The Cheerleaders) یکی از بهترین آثار کارا توماس به شمار می‌رود. این اثرْ رمانی معمایی - جنایی است که نخستین بار در سال 2018 روانه‌ی بازار نشر شد. تمام مؤلفه‌هایی که در سطور پیشین به عنوان نقاط برجسته‌ی کارِ کارا توماس برشمردیم، در کتاب پیش رو قابل مشاهده‌اند.

داستان کتاب نفرین سانی بروک حول محور وقایعی مرموز و وحشتناک می‌گذرد که برای چند شخصیت داستانیِ نوجوان به وقوع می‌پیوندند. رمان با شرح یک سانحه‌ی دلخراش رانندگی آغاز می‌شود؛ سانحه‌ای در یک شب بارانی که منجر به مرگ دو دختر دبیرستانی می‌شود. پس از آن، ماجرای قتل‌ها رخ می‌دهد. دو دخترِ عضوِ گروه چیرلیدرِ مدرسه‌ی سانی بروک توسط مرد همسایه به قتل می‌رسند. پلیس با حضور در محل جنایت، به ضارب شلیک می‌کند. این‌چنین، انگیزه‌ی قتل‌ها به همراه جسد قاتل در اعماق گور مدفون می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب نفرین سانی بروک

پنج سال می‌گذرد. حالا، مسئولان مدرسه‌ی سانی بروک در تدارک برپایی مراسمی برای بزرگداشت یاد و خاطره‌ی چیرلیدرهای به قتل رسیده‌اند. حضور در این مراسم، بیش از همه برای مونیکا دشوار است. چرا که خواهر او، یکی از قربانیان حادثه‌ی مذکور بوده است. به علاوه، زندگی مونیکا در مرحله‌ی کنونی دستخوش ناملایمات بسیار است. تمام چیزی که او می‌خواهد، اکسیرِ فراموشی است؛ فراموشی یاد خواهرش؛ فراموشی نامه‌های شومی که در کشوی میز پدرخوانده‌اش یافته؛ و البته، فراموشی دوستان عجیب و غریبِ دبیرستانی‌اش. اما این اکسیر فراموشی بنا نیست بدون هزینه‌ای گزاف برای مونیکا به ارمغان آید. وقایع مرموزی که در ادامه درمی‌گیرد، بیش از همه وی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اتفاقات پنج سال گذشته، برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، هنوز به پایان نرسیده‌اند. گویی مردم شهر از ماجراهایی خبر دارند که برای مونیکا یک‌سره تازه و غریب است. آیا به راستی، همانطور که نیروهای پلیس ادعا می‌کنند، حالا دیگر دختران سانی بروک در امان‌اند؟...

کتاب نفرین سانی بروک در وهله‌ی نخست برای مخاطبین نوجوان به رشته‌ی تحریر درآمده است. با این همه، جذابیت‌های پرشمار این اثر سبب شده که مطالعه‌ی آن برای خوانندگان بزرگسال نیز خالی از لطف نباشد. ترجمه‌ی فارسی این کتاب به همت عماد عسگری فراهم آمده و از سوی نشر کتاب کوله پشتی به انتشار رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب نفرین سانی بروک

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب YALSA در بخش یانگ ادالت
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب یانگ ادالت گودریدز
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب نفرین سانی بروک

  • کتاب نفرین سانی بروک اثری با ریتمی تند و طرحی مهیج و جذاب است. هر بار که فکر می‌کردم از پیرنگ داستان سر درآورده‌ام، با پیچش روایی جدیدی مواجه می‌شدم. کارا توماس باید کلاس ایجاد تعلیق در داستان دایر کند!

  • نفرین سانی بروک داستانی پرپیچ‌وخم است؛ اثری جذاب که سبب می‌شود به هر واقعه و هر کاراکتر با دیده‌ی تردید نگاه کنید. (RILEY SAGER, bestselling author of Final Girls)

  • داستانی هوشمندانه، تاریک و دلهره‌آور... خواندن کتاب نفرین سانی بروک تجربه‌ای بی‌اندازه جذاب را برای شما رقم خواهد زد. (KATHLEEN GLASGOW)

  • گاهی وهم‌آور و جادویی است، و گاهی هیجان‌آور و ترسناک. مطالعه‌ی این تریلر جذاب بسیار لذت‌بخش خواهد بود. (SLJ)

  • کتاب نفرین سانی بروک انتخابی مطمئن برای طرفداران آثار معمایی است. کارا توماس پیرنگ رمان خود را حول یک پرونده‌ی جنایی بسیار وحشتناک سامان داده است. (Booklist)

کتاب نفرین سانی بروک مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌های معمایی و تریلر، مخاطبین اصلی کتاب نفرین سانی بروک از کارا توماس به شمار می‌روند.

با کارا توماس بیشتر آشنا شویم

کارا توماس (Kara Thomas) متولد سال 1990 و اهل نیویورک آمریکاست. او را به عنوان نویسنده‌ای زبده در حیطه‌ی ژانر جنایی می‌شناسند. از وی تاکنون چندین رمان خواندنی به انتشار رسیده، که از میان بهترین آن‌ها می‌توان به سه کتاب با عناوین پیش رو اشاره نمود: «تاریک‌ترین گوشه‌ها»، «هیولاهای کوچک» و «نفرین سانی بروک».

کارا توماس در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسیِ دانشگاه ایالتی استونی بروک تحصیل کرده است. او هم‌اینک به همراه همسر خویش در شهر لانگ آیلند سکونت دارد.

در بخشی از کتاب نفرین سانی‌بروک می‌خوانیم

این خانه برای یک آدم بی‌روح ساخته شده بود؛ پس منطقی بود که به این اندازه چشم مادرم را گرفته بود! می‌توانم تصور کنم وقتی بین پنج اتاق و سه تا و نصفی حمام قدم می‌زد چشم‌هایش برق می‌زدند. شرط می‌بندم که فکر می‌کرد این خانه کلید حل مشکل ماست. وقتی تام، پدرخوانده‌ام، دستشویی مخصوص اتاقم و وان جکوزی‌اش را بهم نشان داد، گفت: شرط می‌بندم حس سیندرلا بودن بهت می‌ده. این را گفت چون آدم احمقی است. من باید برای مادرم و تام خوشحال می‌بودم، چون فروختن خانۀ قدیمی آن‌قدر طول کشید که تقریباً ازدواجشان را نابود کرد. باید هیجان‌زده می‌بودم که مجبور نیستم دوباره کلمات «بازار کساد املاک» و «محلۀ نامناسب» را بشنوم. نه آن‌ها و نه فروشندۀ املاک هیچ‌کدام جرئتش را نداشتند که بیایند و بگویند هیچ‌کس نمی‌خواهد خانه‌ای در «خیابان وحشت» بخرد!

بدترین ویژگی خانۀ جدید این است که راهی برای پنهانی رفتن به اتاقم ندارد. سالن غذاخوری درست جلوی راهروی ورودی قرار دارد؛ برای همین وقتی از تست انتخابی تیم می‌آیم خانه، می‌توانم مادرم را ببینم که پشت میز غذاخوری غذای چینی حاضری با تام و پیتی می‌خورد؛ بچۀ «یهویی‌» شان!

پیتی الان ده‌ساله است. مامان وقتی پنج سالم بود با تام ازدواج کرد. وقتی بچه بودم، یواشکی شنیدم که به مادربزرگم می‌گفت او و تام دیگر بچه نمی‌خواهند. مامان من و جِن را داشت، و تام هم یک دختر دانشگاهی از همسر قبلی‌اش. چهار ماه بعد، مامان پیتی را حامله بود! پس عملاً «بچۀ یهویی» بود.

«مونیکا!» مادرم صدایم می‌کند. «داریم شام می‌خوریم.»

به عبارتِ دیگر، یعنی سعی نکن اون بالا قایم بشی!

به‌زحمت خودم را به سالن غذاخوری می‌رسانم. بوی غذای حاضری دل‌وروده‌ام را به‌هم می‌ریزد. همه‌چیز آزارم می‌دهد: ایستادن، راه رفتن، نشستن...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نفرین سانی بروک
نویسنده
مترجمعماد عسگری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-461-453-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۵۰۰ 35700 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نفرین سانی بروک

Nazanin zahra
۱۴۰۲/۴/۱۷
کتاب جالبی بود. برای طرفداران کتابهای معمایی انتخاب خوبیه. ترجمه بعضی جاها ایراد داشت به خصوص در ذکر نام اشخاص که گاها اشتباه شده بود. به نظرم بعضی جاها نویسنده اشتباهاتی داشت. مثلا بعضی اتفاقات فقط در بخشی که مربوط به زندگی جن پیش از فوتش بود، ذکر شده بود و کسی از اون خبر نداشت. پس چه طور مونیکا و آن‌ها رو در بخشهای دیگر داستان یادآوری می‌کرد یا می‌دانست؟ مثلا اینکه درگیری الی کارلی در رختکن مدرسه بود رو مونیکا از کجا می‌دانست در حالیکه کسی به رختکن اشاره‌ای نکرده بود مگر در بخش مربوط به زندگی جن‌؛ یا اینکه ایتان و جن شب فوت سوزان و جولز داشتند کتاب صوتی گوش می‌دادن. درگیری آخر بین براندون و مونیکا خیلی خوب پرداخته نشده بود. یا اتهامات بی دلیل ایتان به تام برای منحرف کردن ذهن خواننده بود فقط. ولی در کل کشش بسیار خوبی داشت و با اینکه گزینه‌های زیادی به عنوان شخص قاتل می‌شد در نظر گرفت، تا پایان داستان واقعا قاتل رو نمی‌شد کاملا حدس زد.
فاطمه محمدپور
۱۴۰۲/۴/۲
داستان خوبی بود ولی بعضی از موقع‌ها یکی یکسری حرف‌ها راجب کلاس جنیفر می‌زد که معلوم نبود کیه
و جالب نبود یکم خسته کننده بود ولی جالب بود در کل بد نیست اگه از داستان‌های جنایی خوشتون میاد مثل من بخونید
لیلا شیرازی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
داستان آبکی‌ای داشت همراه با توضیحات الکی.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب نفرین سانی بروک

برای دریافت کتاب نفرین سانی بروک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.