معرفی و دانلود کتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس

عکس جلد کتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس

کتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نوشته‌ی محمد رئوفی نژاد، به شرح موضوعاتی مانند آموزه‌های اعتقادی، اخلاقی، فقهی و نظامی دکترین عملیاتی سپاه، مفهوم سیاست امنیت ملّی، ویژگی‌های دکترین نظامی و... می‌پردازد.

هر مکتب، آیین و مرامی که دغدغه‌ حفظ و بقای موجودیت خود را دارد، از تعالیم و دستوراتی که دارای جنبه‌های‌ دفاعی و امنیتی هستند، بهره‌مند است. دین اسلام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به ‌عنوان کامل‌ترین دین، همان‌گونه که بایدها و نبایدهای فردی را مشخص و تکالیف انسان را در این دنیا معین کرده، برای سامان بخشیدن به امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مسلمانان نیز اصول و مقرراتی وضع نموده و حاکمان را بر جاری نمودن این قوانین و مقررات در عرصه‌ اجتماعی و سیاسی فراخوانده است.

بر اساس وضع چنین تکلیفی برای سامان بخشیدن به امور اجتماعی، اگر حفظ و بقای امنیت جامعه اسلامی را در برابر هرگونه تجاوز خارجی (به ‌عنوان فلسفه‌ اصلی تشکیل حکومت) از وظایف و تکالیف اصلی و اولیه‌ حکومت اسلامی تلقی نماییم، کنکاش در مبانی اندیشه‌ نظامی اسلام از مقدمات اولیه‌ تنظیم امور نظامی یک جامعه‌ اسلامی به شمار خواهد رفت.

در بخشی از کتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس می‌خوانیم:

جِهاد و دفاع به اعتبار نوع وسیله آن و دفاع‌ کننده و دشمن دفع ‌شده و احکام آن به اقسام مختلفی تقسیم می‌گردد: به ‌طور مثال دفاع یک مرتبه با مال است و گاهی با جان و زمانی با زبان. دفاع با مال و با زبان روشن است. دفاع با جان، یعنی دفاع در میدان نبرد و با ابزار و سلاح نظامی حتی اگرچه منجر به از دست دادن جان شود و نیز دفاع از جهت متعلّق یا شی دفاع‌ شده و مورد حمایت واقع ‌شده نیز تقسیم می‌شود به دفاع از کشور، دفاع از دین، دفاع از مال، دفاع از مردم. گاهی دفاع به اعتبار دشمن تقسیم می‌شود به: دفاع از مسلمانان در برابر کفّار و نیز دفاع از مسلمانان در برابر بغات یا مسلمانان فریب خورده و یاغی علیه حکومت اسلامی. دفاع به اعتبار نوع، خود نیز به: دفاع نظامی، دفاع فکری و علمی تقسیم می‌شود و از جهت احکام نیز دفاع گاهی با اذن ولی فقیه است و گاهی بدون اذن است.

مقصود ما از دفاع در این کتاب دفاع نظامی و جانی و مسلّحانه از کشور، دین، اموال، عِرْض و جان مردم در برابر بغات (ارتش متجاوز عراق و منافقین) است که با اذن ولی فقیه انجام‌ شده است. قهراً دفاع مالی که بسیاری از مردم کمک‌های نقدی و غیر نقدی به جبهه و جنگ می‌نمودند و ایثار و انفاق مالی نموده و صحنه‌هایی بسیار زیبا و به یاد ماندنی را آفریدند و نیز دفاع زبانی که در آن تبلیغات جنگ توسط رسانه‌ها و سخنرانان انجام می‌شده و نیز کارهای عملی و پژوهشی و کارهای وزارت خارجه در دوران دفاع مقدّس همه خارج از بحث ما می‌باشند و ما تنها به آموزه‌هایی که تأثیرگذار بر دکترین عملیاتی سپاه پاسداران در دفاع مقدّس بوده‌اند بسنده می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات، مبانی و مفاهیم
فصل دوم: بررسی و تجزیه و تحلیل دکترین نظامی
فصل سوم: آموزه‌های دینی اسلام
فصل چهارم: آموزه‌های نظامی اسلامی
فصل پنجم: روند تحولات نظامی دوران دفاع مقدس
فصل ششم: مولفه‌های دکترین عملیاتی سپاه
فصل هفتم: تأثیر آموزه‌های اعتقادی اسلام بر دکترین عملیاتی سپاه
فصل هشتم: تأثیر آموزه‌های نظامی اسلام بر دکترین عملیاتی سپاه
فصل نهم: ارتباط بین آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام و تأثیر آن بر دکترین عملیاتی سپاه
منابع مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات226
زبانفارسی
شابک978-622-248-031-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس

برای دریافت کتاب نقش آموزه‌های اعتقادی و نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.