معرفی و دانلود کتاب نقشه کشی ساختمان

عکس جلد کتاب نقشه کشی ساختمان
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقشه کشی ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقشه کشی ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقشه کشی ساختمان

کتاب نقشه کشی ساختمان تألیف حنانه سادات نورانی، مفاهیم، اصول و جزئیات نقشه کشی ساختمان را مرور کرده و می‌کوشد شیوه‌ی ترسیم انواع نقشه‌ها، از پلان، برش تا نما را بیاموزد. این کتاب آموزشی علاوه‌براینکه مقیاس‌های اندازه‌گیری و استانداردهای خطوط و حروف را توضیح می‌دهد، در مورد سه نما، برداشت و انواع پلان‌ها نیز اطلاعاتی جامع در اختیارتان می‌گذارد و درنهایت به شما می‌آموزد که چگونه پلان ستون‌گذاری، تیرریزی و فونداسیون اسکلت فلزی را طراحی کنید.

درباره‌ی کتاب نقشه کشی ساختمان

انسان از زمانی که یکجانشین شد و توانست سرپناهی ثابت برای خود بسازد، وارد عصر جدیدی گشت. یافته‌های تاریخی نشان می‌دهد که بشر خیلی زود دریافت که ساخت خانه بدون داشتن نقشه ممکن نیست. نگاره‌هایی شبیه به نقشه‌ی خانه بر روی دیواره‌ی غارها یافته شده که حدوداً مربوط به 2500 سال پیش از میلاد مسیح است. همین ثابت می‌کند که انسان هزاران سال است که با این تکنیک فنی آشناست و فهمیده این فرآیند احتمال خطا و شکست را به حداقل می‌رساند. اما رویکرد مردم نسبت به نقشه‌کشی تا قرن‌ها ثابت و بدوی ماند و چندان تغییر نکرد. در اوایل قرن نوزدهم بود که نقشه‌کشی شیوه‌ی مدرنی پیدا کرد و به‌عنوان یکی از شاخه‌های مهندسی پذیرفته شد. از آن زمان این علم به‌شدت پیشرفت کرد و استانداردها، اصول و ضوابط خود را یافت. گرچه در چند دهه‌ی گذشته و با ظهور فناوری کامپیوتر، نرم‌افزارهای متعددی برای ترسیم فنی خلق شدند و این فرآیند را بسیار تسهیل کرده‌اند، ولی یک مهندس عمران یا معمار همچنان باید قواعد و تکنیک‌های نقشه‌کشی را بلد باشد. یکی از کتاب‌های مفید برای آشنایی با این شاخه‌ی مهندسی، کتاب نقشه کشی ساختمان تألیف حنانه سادات نورانی است. این راهنما شما را با جزئیات و مفاهیم کلی نقشه‌کشی عمران و معماری آشنا می‌سازد و نحوه‌ی ترسیم انواع نقشه‌ها را آموزش می‌دهد.

نقشه‌کشی در معنای ساده‌اش ابزاری برای نمایش و ترسیم ایده‌هایی است که در ذهن داریم. نقشه‌ها معمولاً ساده هستند و کارکرد اصلی‌شان انتقال مفاهیم است. این تکنیک به ما کمک می‌کند در زمان، مواد اولیه، نیروی انسانی و تجهیزات صرفه‌جویی کنیم و با حداقل هزینه پروژه را به سرانجام برسانیم. مهندسان نقشه را نوعی زبان مشترک و فراگیر می‌دانند که باعث می‌شود بتوان خیلی سریع ایده‌های اصلی آن را دریافت و اجرا کرد. این به خاطر قواعد و استانداردهای نقشه‌هاست که در همه‌جا یکسان است. بنابراین برای اینکه بتوان با این زبان آشنا شد باید اجزای نقشه‌ها را درک کرد. حنانه سادات نورانی در کتاب نقشه کشی ساختمان، به تمام اجزای این فرآیند می‌پردازد و آن‌ها را به‌تفصیل توضیح می‌دهد. او ابتدا به ابزارها و وسایل موردنیاز برای نقشه‌کشی می‌پردازد و حتی انواع کاغذهای کاربردی آن را تشریح می‌کند. نویسنده در ادامه وارد مبحث استانداردهای خطوط و حروف و مقیاس‌ها و سیستم اندازه‌گیری می‌شود و این موارد را بیان می‌کند. پس‌ازآن ترسیم‌های هندسی، برداشت و سه نما را توضیح می‌دهد و نحوه‌ی ترسیم نقشه‌های ساختمانی پلان، برش و نما را به خواننده می‌آموزد. او در پایان این کتاب از پلان موقعیت، بام و مبلمان و اختلاف سطح صحبت می‌کند و شیوه‌ی طراحی پلان ستون‌گذاری، تیرریزی و فونداسیون اسکلت فلزی را شرح می‌دهد.

کتاب نقشه کشی ساختمان را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب نقشه کشی ساختمان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزشی به دانشجویان رشته‌های عمران و معماری توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب نقشه کشی ساختمان می‌خوانیم

برای آغاز هر کاری دو عامل نیاز است: اول برخوردار بودن از دانش و اطلاعات کافی پیرامون آن کار و دوم داشتن مهارت لازم در به‌کارگیری وسایل و لوازم مورد نیاز در کارهای طراحی و نقشه‌کشی و ضمن آشنا شدن با روش ترسیم، به ابزار و وسایل ترسیم نیز نیازمندیم. مطمئناً هرقدر ابزار کار از دقت کافی و کیفیت بهتر برخوردار باشد، کارهای ترسیمی دقیق‌تر خواهد بود. در اینجا با تعدادی از ابزار و وسایل ترسیم و نحوه صحیح به‌کارگیری آن‌ها آشنا می‌شوید. این وسایل در رشته‌های معماری، ساختمان، گرافیک و... کاربرد بسیار دارند.

نکته: محافظت و نگهداری صحیح از ابزار و وسایل ترسیم در بالا بردن کیفیت کار بسیار مؤثر است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. ابزار و وسایل
فصل 2. انواع کاغذ نقشه‌کشی
فصل 3. مقیاس و سیستم اندازه‌گیری واحدها
فصل 4. استاندارد خطوط و استاندارد حروف
فصل 5. ترسیمات هندسی
فصل 6. سه‌نما
فصل 7. برداشت
فصل 8. نقشه‌های ساختمانی پلان
فصل 9. نقشه ساختمانی برش
فصل 10. نقشه ساختمانی نما
فصل 11. اختلاف سطح
فصل 12. پلان موقعیت
فصل 13. پلان بام و شیب‌بندی
فصل 14. پلان مبلمان
فصل 15. ابعاد، اندازه و استانداردهای طراحی فضاهای ساختمان مسکونی
فصل 16. ساختمان اسکلت فلز، پلان فندانسیون
فصل 17. ساختمان اسکلت فلزی، پلان تیرریزی
فص 18. ساختمان اسکلت فلزی، پلان فندانسیون
فصل 19. جزئیات
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقشه کشی ساختمان
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات341
زبانفارسی
شابک978-622-218-516-9
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقشه کشی ساختمان

مجتبی مجیدی
۱۴۰۳/۱/۶
راجع به این کتاب تخصصی نظری ندارم اما یک حسی میگه برای جویندگان دانش در این رشته بسیار مفید باشه مهندسی ساختمان و مهندس عمران
رضا دولتشاهی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خوب بود و استفاده کردم با سپاس
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نقشه کشی ساختمان

برای دریافت کتاب نقشه کشی ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.