معرفی و دانلود کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی: ویژه آزمون‌های کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران

عکس جلد کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی: ویژه آزمون‌های کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی: ویژه آزمون‌های کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران

کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی نوشته‌ی حسین اکبرزادگان، درسنامه‌ای جامع و مناسب برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون‌ِ کارشناسی ناپیوسته‌ی عمران را دارند. این کتاب در کنار آموزش مطالب، شامل چند دوره سؤالات تألیفی و سؤالات گردآوری‌شده از کنکورهای سراسری است که به جا افتادن و تثبیت مطالب در ذهن خوانندگان کمک می‌نمایند.

درباره‌ی کتاب ماشین‌آلات ساختمانی و راه‌سازی

ماشین‌آلات ساختمانی و راه‌سازی درسی مهم در رشته‌ی عمران است. از آن جایی که در جهان امروز استفاده از تکنولوژی و ماشین‌های فنی و صنعتی امری اجتناب‌ناپذیر است، مهندسین این رشته باید به خوبی با ماشین‌آلات کابردی در این حوزه، سیستم و کارکرد آن‌ها آشنا باشند تا بتوانند کارگاه‌ها را مدیریت کنند و با بودجه‌ای مناسب، بهترین بازدهی را داشته باشند.

ماشین‌آلات ساختمانی به طرز شگفت‌آوری باعث سرعت بخشیدن به کار می‌شوند و همچنین دقت و کیفیت آن را نیز بالا می‌برند. از انواع این ماشین‌ها می‌توان به تراکتورها و جرثقیل‌ها، لودر، بلدوزر، کامیون‌ها، گریدر، غلتک‌ها و ماشین‌آلات آسفالت‌کاری اشاره کرد.

کتاب ماشین‌آلات ساختمانی و راه‌سازی نوشته‌ی مهندس حسین اکبرزادگان، منبع و مرجعی مناسب برای یادگیری درباره‌ی این ماشین‌آلات صنعتی‌ست. این کتاب از سیزده فصل و سه بخش کلی تشکیل شده است. نویسنده در هر فصل از پایه‌ای‌ترین مباحث شروع به آموزش کرده و سپس به سراغ بخش‌های تخصصی‌تر رفته است. هر فصل از کتاب از بخش «آشنایی» شروع شده و سپس نویسنده به شرح سیستم ماشین‌ها پرداخته است. در انتهای هر فصل هم تعدادی سؤال تألیفی قرار گرفته که به جا افتادن مطالب در ذهن دانشجویان کمک می‌نمایند.

بخش اول کتاب به توضیح درباره‌ی مدیریت کارگاه‌ها پرداخته و حسین اکبرزادگان در طی آن مواردی همچون «استهلاک خاک»، «مخارج ساعتی ماشین‌ها» و «مدیریت و سرپرستی در امور ماشین‌آلات» را شرح داده است. بخش دوم درباره‌ی ماشین‌آلات است و نویسنده در هر فصل به‌طور طبقه‌بندی‌شده و جداگانه به انواع و اقسام ماشین‌های ساختمانی و راه‌سازی پرداخته. بخش آخر نیز شامل سؤالات کنکور سراسری سال 1382 الی 1390 است تا دانشجویان را به بهترین شکل برای آزمون کنکور ارشد آماده سازد.

کتاب ماشین‌آلات ساختمانی و راه‌سازی به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب ماشین‌آلات ساختمانی و راه‌سازی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای آن دسته از مهندسان عمرانی که قصد شرکت در آزمون‌های کنکور کارشناسی ناپیوسته را دارند، مناسب و کاربردی خواهد بود. این کتاب با وجود توضیحات مفصل و فصیح و سؤالاتی که به صورت هدفمند گردآوری شده‌اند، به دانشجویان کمک می‌کند تا در کنکور به بهترین نتیجه در این مبحث دست یابند.

در بخشی از کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی: ویژه آزمون‌های کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران می‌خوانیم

از نظر شکل کلی عمدتا تریلرها به دو نوع تقسیم می‌شوند: 1- تریلر تخت 2- تریلر کمرشکن. تریلر تخت یا تریلر کفی دارای اتاق بار صفحه‌ای و تخت است و برای حمل مصالح پاکتی، پروفیل‌های فولادی، قطعات پیش‌ساخته بسیار مناسب است. تریلر کمرشکن عمدتا برای انتقال ماشین‌آلات سنگین نظیر بیل مکانیکی و کانال‌کن‌ها استفاده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مدیریت کارگاه
فصل دوم: تراکتورها، جرثقیل‌ها و ماشین‌آلات حفاری (خاک‌برداری)
فصل سوم: لودر
فصل چهارم: بلدوزر
فصل پنجم: حمل و نقل مواد حفاری (کامیون‌ها)
فصل ششم: گریدر
فصل هفتم: اسکریپرها
فصل هشتم: غلتک‌ها
فصل نهم: حفاری صخره‌ها
فصل دهم: ماشین‌آلات آسفالت‌کاری
فصل یازدهم: ماشین‌آلات کارهای بتنی
فصل دوازدهم: سایر ماشین‌آلات و دستگاه‌هایی که در کار‌های راه و ساختمان استفاده می‌شوند
فصل سیزدهم: مجموعه سوالات تکمیلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی: ویژه آزمون‌های کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-600-124-229-8
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی

برای دریافت کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی و راه‌ سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.