معرفی و دانلود کتاب نیهیلیسم

عکس جلد کتاب نیهیلیسم
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیهیلیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیهیلیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیهیلیسم

حتی اگر کوچک‌ترین آشنایی‌ای با مفهوم نیهیلیسم و مبانی آن نداشته باشید، بعد از مطالعه‌ی تحلیل‌های نولن گرتز در کتاب نیهیلیسم، هیچ‌یک از زوایای گوناگون این مفهوم در تاریخ فلسفه‌ی غرب، همچنین نحوه‌ی بروز آن در مکاتب فکری مختلف بر شما پوشیده نخواهد ماند. نویسنده در این اثر فلسفی که برای مخاطبان عام نیز زودیاب و قابل‌درک است، بازتاب افکار نیهیلیستی را در آراء بزرگترین اندیشمندان تاریخ، از دوران باستان تا عصر جدید، شرح خواهد داد.

درباره‌ی کتاب نیهیلیسم

«نیهیلیسم» از آن دسته مفاهیمی است که با وجود گسترش آن در آثار و متون علوم انسانی، به‌ویژه فلسفه، کماکان به‌طور دقیق شناخته نشده است. اصولاً هر کسی که داعیه‌ی آشنایی با مکاتب فکری را دارد، یادی هم از نیهیلیست‌ها می‌کند، بدون این‌که دقیقاً بداند مبانی نیهیلیسم را چه اصولی تشکیل می‌دهند و باور به چه عقایدی موجب می‌شود کسی را نیهیلیست بدانیم. نولن گرتز (Nolen Gertz) به دنبال ریشه‌یابی این مفهوم، سری به تاریخ فلسفه می‌زند و نشان می‌دهد که چطور آشنایی با معنای نیهیلیسم می‌تواند در درک آراء فلاسفه‌ی گوناگون به ما یاری برساند.

کتاب نیهیلیسم (Nihilism) راهی است به سوی درک و شناخت شالوده‌ی ایدئولوژی هیچ‌گرایی و تأثیری که بر سایر جریان‌های فکری داشته. کتابی که پیش رویتان قرار گرفته، تاریخ نیهیلیسم را در فلسفه‌ی غرب، از نخستین بارقه‌های آن در یونان باستان تا آراء هانا آرنت و ژان پل سارتر مورد کنکاش و تحلیل قرار داده است.

نیهیلیسم آن‌چنان با زندگی ما، چه در عرصه‌ی ادبیات، چه در زمینه‌ی آثار هنری و چه از طریق مطالعات فلسفی، درآمیخته که به نظر می‌رسد همگی ما، هرچند اندک، با مفهوم ظاهری و سطحی آن آشنایی داشته باشیم. حتماً کلماتی چون پوچ‌گرایی، نیست‌انگاری، پوچ‌انگاری و واژگانی از این‌ دست را شنیده‌اید که همگی برای اشاره به نیهیلیسم به کار می‌روند. البته کهن‌ترین کاربرد این مفهوم به قرن پنجم پیش از میلاد باز می‌گردد؛ یعنی هنگامی که گرگیاس، حکیم و فیلسوف یونانی، چیستی و چگونگیِ آن را به بحث گذاشت.

برای این‌که به‌طور دقیق نیهیلیسم را بشناسید و نخستین ریشه‌های این مکتب فکری را در دل تاریخ ردیابی کنید، همچنین جریان تحول آن را در بستر تاریخ به بحث بگذارید، آسان‌ترین راه این است که همین حالا، مطالعه‌ی کتاب نیهیلیسم را آغاز کنید و تا آخرین صفحات آن با نولن گرتز همراه باشید. کتابی که هم‌اکنون در مقابل شماست، با برگردان تورج حوری، به‌عنوان یکی از مجلدهای مجموعه‌ی قلمرو علم، از سوی نشر مازیار به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قلمرو علم

قلمرو علم عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه، علوم سیاسی و... در بر می‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی‌های سری کتاب‌های قلمرو علم به شمار می‌آید. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌رو هستیم. گفتنی‌ست نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را به عهده داشته است.

«آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» برخی از عناوین مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب نیهیلیسم

  • کتاب متقاعدکننده‌ی گرتز به‌وضوح شرح می‌دهد که چطور نیهیلیسم می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای خودکاوی و خلاقیت. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتابی خیره‌کننده که به بررسی و حلاجی مفاهیم مختلف و تصورات غلط پیرامون نیهیلیسم می پردازد. نقطه‌ی شروعی بی‌نظیر برای کاوش در زمینه‌ی نیهیلیسم و مبانی فکری آن. (مجله‌ی ادبیات، نظریه و فرهنگ)

  • کتاب نیهیلیسم، در حقیقت مقدمه‌ای است شگفت‌انگیز برای پاسخگویی به بسیاری از سؤالات اجتناب‌ناپذیر فلسفی؛ چه در حوزه‌های سیاسی و چه در امور شخصی. کسانی که مشتاق‌اند تعامل اندیشه‌های نیچه، اگزیستانسیالیست‌ها و پست مدرنیته را در جهان غرب بررسی نمایند، از مطالعه‌ی این کتاب بهره‌ی وافری خواهند برد. (Choice)

کتاب نیهیلیسم برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی دانشجویان، اساتید و دانش‌پژوهان حوزه‌ی فلسفه پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب نیهیلیسم را در صدر برنامه‌ی مطالعاتی خود بگنجانند. همچنین علاقه‌مندان مباحث فلسفی با مطالعه‌ی این اثر، اطلاعات ارزنده‌ای را به دست خواهند آورد.

با نولن گرتز بیشتر آشنا شویم

نولن گرتز، نویسنده و استادیار رشته‌ی فلسفه‌ی کاربردی در دانشگاه توئنته است. پژوهش‌های وی غالباً بر پیوند فلسفه‌ی سیاسی، پدیدارشناسی وجودی و فلسفه‌ی فناوری تمرکز دارند. آثار نولن گرتز در نشریاتی از جمله واشنگتن پست، آتلانتیک و وب‌سایت ABC استرالیا و همین‌طور در مصاحبه‌هایی با BBC World، الجزیره، رادیوی عمومی اتریش، رادیوی ملی مستقل ایرلند و مجله‌ی Philosophie فرانسه منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب نیهیلیسم می‌خوانیم

درست در زمانی که نیهیلیست‌ها به‌طور فزاینده‌ای پرطرفدار شده‌اند، به نظر چنین می‌رسد که متهم کردن دیگران به زندگی نیهیلیستی نیز به همان نسبت امری عادی شده است. اتهام «نیهیلیسم!» اکنون نه تنها گاه به‌گاه در کلاس درس و رسانه‌های جمعی بلکه در سرمقاله‌ها و برنامه‌های شبکه‌های خبری نیز پیدا می‌شود. ملحدان به دلیل بی‌اعتنایی به ایمان، نیهیلیست خوانده می‌شوند، افراد متدین به دلیل بی‌اعتنایی به واقعیت‌ها، نیهیلیست نامیده می‌شوند، محافظه‌کاران نیهیلیست فرض می‌شوند چون اهمیتی به تحول اجتماعی نمی‌دهند، مترقیان به سبب بی‌توجهی به هنجارهای اجتماعی نیهیلیست شناخته می‌شوند، گیاه‌خواران به دلیل تخطی از چارچوب‌ها، و گوشت‌خواران به دلیل بی‌اعتنایی به حیوانات پرورشی، نیهیلیست نامیده می‌شوند.

اما این روندها مناقشه‌آمیز از کار در می‌آیند، زیرا خودبینی چگونه می‌تواند همزمان با فراگیر شدن نیهیلیسم، مقبولیت عام پیدا کند؟ اگر حق به جانبان خودبین، دشمنان نیهیلیسم هستند چرا فرهنگ خودبینی پای این‌همه نیهیلیست را به تلویزیون یا کاخ سفید می‌کشاند؟ این نشانی از انقلاب است یا ریاکاری؟ آیا موج کنونی خودبینی صرفاً بهانه‌ای برای متهم کردن نیهیلیست‌ها، بدون اعتنا به معنای واقعی نیهیلیسم نیست؟ همین پرسش‌هاست که کتاب حاضر در پی یافتن پاسخی برای آن‌هاست، زیرا اگر شناسایی تنوع معانی نیهیلیسم را درست بیاموزیم، خواهیم توانست با مراعات همزمان دیگران و خودمان، آنچه را که معنادار است از آنچه که بی‌معناست تشخیص دهیم - برای شروع باید این پرسش را که آیا واقعاً چیزی وجود دارد که معنادار باشد باز بگذاریم، چون اگر بخواهیم با تعریف موقت و مشروط نیهیلیسم آغاز کنیم، چنین نقطه‌ی شروعی مطمئناً با فرض معنادار بودن آن انتخاب خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار این مجموعه
1: چرا اینکه چیزی مهم نیست دارای اهمیت است؟
2: تاریخ نیهیلیسم چیست؟
3: چه چیزی نیهیلیسم هست (یا نیست)
4: نیهیلیسم چیست؟
5: نیهیلیسم کجاست؟
6: آینده نیهیلیسم چیست؟
فرهنگ اصطلاحات (انگلیسی-فارسی)
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیهیلیسم
نویسنده
مترجمتورج حوری
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-706110-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیهیلیسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نیهیلیسم

برای دریافت کتاب نیهیلیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.