معرفی و دانلود کتاب هاکلبری فین: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب هاکلبری فین: متن کوتاه شده
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هاکلبری فین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاکلبری فین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاکلبری فین: متن کوتاه شده

کتاب هاکلبری فین نوشتۀ مارک تواین یکی از معروف‌ترین آثار کلاسیک جهان است و تاکنون به زبان‌های زیادی ترجمه شده. این اثر داستان فوق‌العادهٔ یک پسر نوجوان به نام هاکلبری را روایت می‌کند و مملو از اتفاق‌های ماجراجویانه و فراموش‌نشدنی است.

دربارۀ کتاب هاکلبری فین

کتاب هاکلبری فین (Adventures of Huckleberry Finn) نوشتۀ مارک تواین (Mark Twain) یکی از برجسته‌ترین آثار کلاسیک ادبیات آمریکایی است. این رمان خواندنی نخستین بار در سال 1884 در انگلیس و در سال 1885 در آمریکا به چاپ رسید. کتاب به زبان راوی اول شخص (خود هاکلبری فین) روایت شده است. این اثر به طور معمول در میان رمان‌های بزرگ و برجستۀ آمریکایی مطرح می‌شود و جزو اولین آثار در ادبیات آمریکایی است. در سراسر این رمان گویش محلی زبان انگلیسی به چشم می‌خورد.

این کتاب معروف بازآفرینی فوق‌العاده‌ای از ماجراها و خاطرات دوران کودکی خود مارک تواین در جوار رودخانه عظیم می‌سی‌سی‌پی است. در واقع، دوران کودکی مارک تواین تأثیر فراوانی بر نگارش کتاب هالکلبری فین داشته است. تواین در این اثر خواندنی، ماجرای نوجوانی به نام هاکلبری فین را روایت می‌کند. در نخستین فصل این کتاب شخصیت اصلی داستان خود را معرفی می‌کند و خوانندگان متوجه می‌شوند او از آخرین ماجرایی که با تام سایر و خواهرش داشته، پول خوبی نصیبش شده است. تام سایر شخصیتی از کتاب «ماجراهای تام سایر» نوشتۀ همین نویسنده است. هاکلبری فین، دوست او و راوی دو رمان دیگر مارک تواین به نام‌های «تام سایر در سرزمین بیگانه» و «تام سایر کارآگاه» است. در واقع کتابی که پیش‌روی شماست، دنباله‌ای مستقیم از ماجراهای تام سایر به حساب می‌آید.

داستان این رمان خواندنی از این قرار است: خانم واتسون هاک را به خانه‌شان می برد تا او را تحت تعلیم قرار دهد و آداب معاشرت را به او بیاموزد. با این حال، هاک یک شب از خانه بیرون می‌زند تا به همراه تام سایر ماجراجویی جدیدی را آغاز کنند.

لازم به ذکر است کتاب حاضر به صورت متن کوتاه شده به فارسی ترجمه شده و در انتشارات افق به چاپ رسیده است.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب هاکلبری فین

از رمان هاکلبری فین چندین اقتباس سینمایی متفاوت صورت گرفته است؛ از جمله دو اثر درخشان با همین عنوان (هاکلبری فین) به کارگردانی ویلیام دزموند تیلور در سال 1920 و دیگری در سال 1973 و به کارگردانی مایکل کورتیز ساخته و اکران شدند.

گفتنی‌ست چندین سریال‌ تلویزیونی و دو انیمه نیز با اقتباس از این کتاب ساخته شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب هاکلبری فین

- کشف این رمان کلاسیک شگفت‌انگیزترین رویداد تمام زندگی من بود. (اچ. ال. منکن، خبرنگار و منتقد آمریکایی)

- ماجراهای هاکلبری فین بهترین کتابی است که تا به حال داشته‌ایم. تمام داستان‌های ادبیات مدرن آمریکا از همین کتاب نشأت می‌گیرد. (ارنست همینگوی)

- هاکلبری فین یکی از شخصیت‌های نمادین دائمی در داستان‌نویسی است که شایسته است در کنار اولیس، فاوست، دن کیشوت و هملت جای بگیرد. (تی. اس. الیوت، شاعر، نمایشنامه‌نویس و منتقد ادبی آمریکایی)

کتاب هاکلبری فین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای گروه سنی نوجوانان مناسب است. با این حال، اگر شما هم به خواندن رمان‌های کلاسیک و آثار ماجراجویانه علاقه‌مند هستید، مطالعۀ این اثر خواندنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با مارک تواین بیشتر آشنا شویم

مارک تواین یا مارک توین متولد سال 1835 بود. از معروف‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «هاکلبری فین» و «تام سایر» اشاره کرد که شهرت زیادی برای او به ارمغان آوردند. با این حال، این نویسندۀ آمریکایی آثار دیگری نیز از خود به جای گذاشته است؛ از جمله رمان‌های «شاهزاده و گدا، زندگی بر روی می‌سی‌سی‌پی، بیگانه‌ای در دهکده، داستان یک اسب، تام سایر در خارج، خاطرات شخصی ژاندارک، یک یانکی اهل کنتیکت در دربار شاه آرتور و تراژدی ویلسون کله‌پوک.» او همچنین خالق داستان‌های کوتاه «خاطرات حوا، بشر چیست، بریده‌هایی از دفترچه خاطرات آدم، به دنبال خط استوا و فیل سفید گمشده است.».

در بخشی از کتاب هاکلبری فین می‌خوانیم

فردا صبح خانم واتسون به خاطر لباس‌هایم دعوایم کرد اما بیوهه بهم سرکوفت نزد، فقط لباس‌هایم را تمیز کرد و آن‌قدر ناراحت بود که فکر کردم اگر توانستم، بهتر است یک مدتى با ادب باشم. بعد خانم واتسون مرا برد اتاقک نمازخانه و گفت اگر هر روز دعا بخوانم، هر چه بخواهم گیرم مى‌آید. اما من امتحان کردم و این‌جورى نشد. فقط یک‌بار یک ریسمان ماهیگیرى گیرم آمد. اما قلاب نداشت. سه چهار بار براى قلاب دعا کردم اما فایده‌اى نداشت.

یک‌بار لاى درخت‌ها نشستم و خوب رفتم توى فکر این قضیه. به خودم گفتم اگر هر کس براى هر چه دعا کند گیرش مى‌آید، چرا بیوهه نمى‌تواند انفیه‌دان نقره‌اش را که دزدیدند دوباره گیر بیاورد؟ چرا خانم واتسون چاق نمى‌شود؟ رفتم به بیوهه گفتم. بیوهه گفت آدم با دعا خواندن اجر معنوى مى‌برد. اما حرفش برایم سنگین بود. او هم گفت یعنى باید هر کارى از دستم برمى‌آید براى دیگران بکنم و هیچ‌وقت توى فکر خودم نباشم. دیدم فایده ندارد. همه‌اش فایده‌اش به مردم مى‌رسد. این بود که بى‌خیالش شدم.

یک سالى بود که بابایم آفتابى نشده بود و من راحت بودم. چون همیشه هر وقت مست نبود و دستش به من مى‌رسید، کتکم مى‌زد. در همان روزها مردم گفتند نعش غرق‌شده‌اش را در دوازده مایلى شهر پیدا کرده‌اند. مى‌گفتند خودش بوده. چون جثه‌ى بابایم را داشته و مثل بابایم لباس‌هایش پاره‌پوره بوده و موهاى بلند داشته. اما نتوانسته بودند از صورتش چیزى را تشخیص بدهند چون از بس توى آب بوده، صورتش دیگر شبیه صورت نبوده. گفتند طاق باز روى آب بوده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاکلبری فین: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات536
زبانفارسی
شابک978-964-369-390-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هاکلبری فین

hamid jafari
۱۴۰۲/۱/۲۰
داستانش خیلی جالب و هیجان انگیزه.
تنها مورد این نسخه از کتاب طریقه ترجمه و ویرایش و چاپ کتابه. جوره خاصیه.
با اینکه توضیحاتش و صفحاتش بیشتر از نسخه‌های دیگه هست ولی نثر روان و خوندنی مثل سایر کتابها نداره.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هاکلبری فین

برای دریافت کتاب هاکلبری فین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.