معرفی و دانلود کتاب هایدگر و امر سیاسی

عکس جلد کتاب هایدگر و امر سیاسی
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هایدگر و امر سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هایدگر و امر سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هایدگر و امر سیاسی

همان‌طور که از عنوان کتاب حاضر برمی‌آید، میگل د بیستگی، استاد فلسفه در دانشگاه وارویک، در کتاب هایدگر و امر سیاسی فلسفه‌‌ی سیاسی مارتین هایدگر، فیلسوف شهیر آلمانی را بررسی کرده است. علاقه‌مندان به فلسفه‌ی سیاسی از این اثر لذت و بهره می‌برند.

درباره‌ی کتاب هایدگر و امر سیاسی

درگیری مارتین هایدگر با ناسیونال سوسیالیسم به‌طور گسترده و اغلب به‌صورت مناظرات و جدال میان محققان مورد بررسی قرار گرفته است. آنچه کمتر مورد بحث قرار گرفته، رابطه‌ی هایدگر با سیاست و برداشت او از امر سیاسی است، درحالی‌که بدون آن ما نمی‌توانیم میزان و ماهیت دخالت سیاسی او را مشخص کنیم. میگل د بیستگی (Miguel de Beistegui) در کتاب هایدگر و امور سیاسی (Heidegger and the Political)، به این جنبه‌ی فراموش‌شده نگاه کرده و مخاطب خود را وادار می‌کند که هم امر سیاسی در آثار هایدگر و هم ماهیت امور سیاسی، به‌خودیِ‌خود را مورد ارزیابی قرار دهد.

معرفی و دانلود کتاب هایدگر و امر سیاسی

این کتاب با درگیر شدن با مضامین اصلی در آثار هایدگر، یکی از پرسش‌های کلیدی برای رویارویی با فلسفه در قرن بیستم را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهد. مطالعات اخیر در مورد درگیری هایدگر با ناسیونال سوسیالیسم، غالباً فلسفه‌ی هایدگر را به عنوان ابزار و سلاحی پیشرو در مشارکت سیاسی او معرفی کرده است. کتاب حاضر به‌عنوان یکی از اولین کتاب‌هایی که رابطه‌ی واقعی هایدگر با سیاست و برداشت‌های صادقانه‌ی او از امور سیاسی را به طور نقادانه ارزیابی کرده، ظاهر می‌شود.

نویسنده در کتاب هایدگر و امر سیاسی خود به این موضوع اشاره می‌کند که خطر انکار هرگونه امر و تفکرات سیاسی از سوی هایدگر تا چه اندازه برای جامعه‌ی متفکر و فلسفی، گسترده و زیاد است.

انتشارات ققنوس کتاب هایدگر و امر سیاسی را با ترجمه‌ی سیاوش جمادی منتشر و چاپ گردانیده است. کتابراه نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب را در دسترس تمام دانشجویان و علاقمندان به این حوزه قرار داده است.

کتاب هایدگر و امر سیاسی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هایدگر و امر سیاسی، منبعی ضروری برای دانشجویان فلسفه و علوم سیاسی است و همچنین برای تمام کسانی که دغدغه‌ی سیاست دارند و به فلسفه علاقه‌مند هستند، انتخابی مناسب است.

در بخشی از کتاب هایدگر و امر سیاسی می‌خوانیم

بدین‌سان نسبت هایدگر با سنت، با زمانه‌اش و با امکانات تاریخى متافیزیک غرب به هیچ وجه ساده نیست. از یک سو، به سنت (فرادهش) همچون تاریخ سقوط (Verfallen) نظر مى‌شود، سقوطى که در عین حال در غفلت و فراموشى و محجوبیت نسبت به پرسشى مشخص مى‌گردد که بالضروره از پیش مفروض بوده و تا حدى از پیش پاسخ داده شده است. هایدگر مدتى بعد در جریان موضع‌گیرى‌هاى تعیین‌کننده‌اى که باید به جد مورد بازنگرى انتقادى قرار گیرند، تاریخ این فراموش‌شدگى و غفلت را با تاریخ نیست‌انگارى همسان مى‌گیرد. از طرف دیگر، خودِ تاریخ یعنى تاریخمندى در پدیدار اگزیستانسیالِ زمانمندىِ برون‌خویش، که خود در مصممیت پیشدستانه آشکار مى‌گردد، ریشه دارد. از این رو، درست همین تاریخمندى دازاین به نحوى در آینده‌مندى آن قرار مى‌گیرد که گذشته او به طریقى بر او آشکار مى‌شود که وى به مدد آن با آینده خود از در وفاق درمى‌آید. و دلیل این‌که هایدگر سنت را غافل از بنیادش مى‌داند بدوا و عمدتا آن است که سنت، اگزیستانس و معناى آن را نابجا و نادرست درک مى‌کند، یعنى آن را به طریقى مى‌فهمد که با نحوه درستِ وجودِ دازاین مطابقت ندارد؛ یعنى آن را همچون سایر هستندگان به عنوان امرى پیشِ‌دست و در جهان [مى‌فهمد] نه همچون آن هستنده‌اى که خود را به نحوى از خود به‌درشونده از در وفاق با جهان و هستى خودش درمى‌آورد. زمانِ حال تاریخى نیز همچون نحوه خاصى از گشوده بودن بر ذاتِ از خود به‌درشونده خود و به عنوان نحوه خاصى از پاسخگویى به تاریخمندىِ خود پدیدار مى‌شود: با این حال، پاسخگویى نادرست یا نابجا به تاریخمندى خویش نیز همچنان نحوه‌اى از تاریخى بودن و حالتى از گشودگى است. سقوط همچون امکانِ اساسا اگزیستانسیال و تاریخىِ دازاین به دازاین تعلق دارد. از همین روست که هایدگر مى‌نویسد: «اگر بناست که ایضاح مسئله هستى‌شناختى تاریخ در حد وافى به مقصود کامل باشد، از هر طرف که رویم ما را گریزى از مطالعه تاریخمندى نااصیل دازاین نیست.»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
سپاسگزارى
فهرست کوته‌نوشت‌ها
پیشگفتار نویسنده
درآمد
1. در مرز سیاست
2. سیاست باستانى
پرسشى دیرینه
3. بعد از سیاست
نیست‌انگارى‌ها
ذات نیست‌انگارى
غلبه بر نیست‌انگارى؟
4. کاربرد آزاد امر ملى
5. قبل از سیاست
6. و خیره در خاموشى...
سه پرسش به عنوان نتیجه
کتابنامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هایدگر و امر سیاسی
نویسنده
مترجمسیاوش جمادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-964-311-899-0
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هایدگر و امر سیاسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هایدگر و امر سیاسی

برای دریافت کتاب هایدگر و امر سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.