معرفی و دانلود کتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه

عکس جلد کتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه
قیمت:
۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه

کتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه به قلم ینس زیمرمن، ابتدا به معرفی هرمنوتیک و تاریخچه‌ی آن پرداخته و سپس رابطه‌ی آن با علوم انسانی، الهیات، قانون و... را شرح می‌دهد.

مطالعۀ این کتاب به پیش‌زمینۀ خاصی نیاز ندارد اما داشتن زمینۀ مطالعاتی فلسفه و زبان، شما را در این مسیر دلگرم خواهد کرد. همچنین مترجم در فرایند برگردان اثر، تمام تلاشش را به کار بسته تا با به حداقل رساندن ارجاعات و پانویس‌ها یک‌دستی و حلاوت نثر نویسنده را به کام شما خوانندۀ محترم تلخ نکند.

ینس زیمرمن در کتاب هرمنوتیک (Hermeneutics: A Very Short Introduction) از برخی مسائل نظری و مباحث مهم هرمنوتیک چشم‌پوشی کرده است تا بتواند به آموزه‌های تأویلی و مثال‌های عینی بپردازد. اگر چه خوانندۀ آشنا با هرمنوتیک پس از پایان کتاب درخواهد یافت که در این اثر نظریه‌هایی از اِمیلیو بتی، کارل اتو آپل، یورگن هابرماس، پُل ریکور یا نظریۀ تملک هرمنوتیک در پراگماتیسم از ریچارد رورتی حذف شده است. به ‌جای آن سعی نموده به نقدهای عمومی‌تر پیرامون استلزام نسبی‌گرایی در هرمنوتیک بپردازد.

هرمنوتیک چیست؟

پاسخ ساده به سؤال حاضر این است که واژه هرمنوتیک به معنی تفسیر‌ کردن است. تفسیر در بسیاری از زمینه‌های مطالعاتی و نیز در زندگی روزمره رخ می‌دهد. شما نمایشنامه‌ها، رمان‌ها، هنر انتزاعی، موسیقی و فیلم‌ها، قراردادهای کاری، قانون، کتاب مقدس، قرآن و دیگر متون مقدس را تفسیر می‌کنید، در عین ‌حال اعمال دوستان و دشمنان‌تان را نیز تفسیر می‌کنید یا تلاش می‌کنید برآورد کنید خاتمۀ یک شغل چه معنایی در زندگی شما دارد.

این کتاب نشان می‌دهد هرمنوتیک فراتر از اصول تفسیری و یا روش‌هایی است که در مواقع ناتوانی از درک موضوع به آن پناه می‌برید. در عوض، حتی زمانی‌ که معنای آشکار چراغ قرمز را درک می‌کنید، هرمنوتیک به صورت ناخودآگاه در حال فعالیت است. خواهید دید که هرمنوتیک هنر درک کردن و روشن کردن منظور خود است. این کتاب، بیشتر بر هنر درک‌ کردن تمرکز دارد.

کتاب هرمنوتیک با دو هدف به رشتۀ تحریر درآمده است:

اول: معرفی هرمنوتیک به خوانندگان عام به‌ عنوان یکی از مکاتب اندیشه؛ به‌ منظور آشنایی خواننده با هرمنوتیک فلسفی به عنوان زمینه‌ای مطالعاتی. ینس زیمرمن در این اثر تلاش کرده به ترسیم تاریخچه، معرفی اندیشمندان بزرگ و بیان ادعاهای هرمنوتیک بپردازد.

دوم: اثبات هرمنوتیک به عنوان ویژگی اساسی علوم انسانی کنونی ما و تبیین نقش بنیادینش در تمام زمینه‌های دانش بشری. به این منظور به مطالعۀ نقش درونی تعبیر در فلسفه، علوم الهی، هنر، حقوق و علوم تجربی پرداخته‌ است.

ینس زیمرمن را بیشتر بشناسیم:

ینس زیمرمن (Jens Zimmermann) فیلسوف، نظریه‌پرداز و استاد دانشگاه، در زمینۀ هرمنوتیک در فلسفه و الهیات است. او دو دکترا دارد. زمینۀ اول مطالعاتی‌اش زبان و ادبیات است و درجۀ کارشناسی تا دکترای ادبیات انگلیسی و در ادامه، ادبیات تطبیقی را از دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا دریافت کرده.

سال 2010 عشقش به فلسفه او را به زادگاهش می‌خواند تا از دانشگاه گوتنبرگ آلمان دکترای فلسفه نیز بگیرد. از سال 2004 تا زمان نگارش این خطوط، ایشان هشت اثر به زبان‌های آلمانی و انگلیسی در حوزه‌های فلسفه، علوم انسانی، تأویل در الهیات و هرمنوتیک به رشتۀ تحریر درآورده‌اند که اکنون یکی از نو رسیده‌ترینِ این آثار را در دست دارید.

در بخشی از کتاب هرمنوتیک می‌خوانیم:

منظور از پوزیتیویسم حقوقی رسیدن به استاندارد تمایز قائل شدن بین قضاوت معتبر و جعلی است. در جامعۀ حقوقی مدرن کدام آزمایش اعتبار قانون را مشخص می‌کند؟ پاسخ هارت «قانون شناخت» است. برای او، دو دسته قانون حقوقی در جامعه عمل می‌کنند.

یک‌سری قواعد اولیه داریم که می‌گویند نباید سرقت کنیم یا کسی را بکشیم و نحوۀ خرید و فروش اموال و امور مشابه را بیان می‌کنند. در عین‌ حال، یک‌ سری قوانین ثانویۀ شناخت داریم که از طریقشان پوزیتیویسم اولیه شناخته شده‌ و به شیوۀ نظارتی اجرا می‌شوند. چنین قوانینی نوعی پایداری حقوقی ایجاد می‌کنند که جوامع مدرن مبتنی بر قانون را از جوامع سنتی مبتنی بر قراردادهای اجتماعی، که کمتر قابل‌اعتماد هستند و به‌سادگی تغییر می‌کنند، جدا می‌کنند.

مثلاً فرض کنید در یک جامعۀ کشاورزی پیشامدرن، قوانین مختلفی در ارتباط با نحوۀ خرید و فروش ملک وجود دارد. می‌توانید میزان عدم قطعیت و نزاع در معاملات زمین را تصور کنید. یک قانون تثبیت کنندۀ آنی است که در یک دادگاه عمومی رسمی و با پیگیری یک روند مشخص بتواند به‌صورت حقوقی دعاوی زمین را حل کند. برای هارت، این به رسمیت شناختن دادگاه و روندها، آزمون نهایی اعتبار قانونی است.

این «قانون اصلی شناخت» امکان اجرای قانونی پایدار بر اساس قوانین به هم پیوسته و امکان تغییر کنترل‌شدۀ قوانین را فراهم می‌کند. در جوامع پیچیده مانند ایالات متحد این قوانین یک قانون اساسی نوشته شده را تصدیق می‌کند، تصویبش در یک مجلس قانون‌گذاری را تأیید کرده و موارد قانونی را تشخیص می‌دهد. همچنین سلسله‌مراتب خاصی از قوانین دارای مجوزهای قانونی را بر رسوم و سنت‌های قانونی مشترک تصدیق می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
پیشگفتار نویسنده
فصل اول: هرمنوتیک چیست؟
فصل دوم: هرمنوتیک: تاریخچۀ مختصر
فصل سوم: هرمنوتیک فلسفی
فصل چهارم: هرمنوتیک و علوم انسانی
فصل پنجم: هرمنوتیک و الهیات
فصل ششم: هرمنوتیک و قانون
فصل هفتم: هرمنوتیک و علم، حقایق یا تفسیر؟
ضمائم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه
نویسنده
مترجمابراهیم فتوت
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-461-203-6
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه

Mta Az
۱۳۹۹/۲/۱۸
کتاب رو کامل نخوندم اما در همون چند صفحه‌ای که خوندم ترجمه خوب و روانش جذبم کرد. کتاب خوبیه و ارزش خوندن رو داره.
زهره امیری
۱۴۰۱/۴/۱۸
ابتدای کتاب هستم هنوز ولی لفظ رسایی داره نویسنده والبته مترجم خوب
Hadi M
۱۳۹۹/۹/۲۳
واقعا هرمنوتیک رو خیلی به صورت ساده و روان توضیح داده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه

برای دریافت کتاب هرمنوتیک: درآمدی بسیار کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.