معرفی و دانلود کتاب صوتی مغالطه‌ها: هنر فریب و دستکاری ذهن

عکس جلد کتاب صوتی مغالطه‌ها: هنر فریب و دستکاری ذهن
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغالطه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغالطه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مغالطه‌ها: هنر فریب و دستکاری ذهن

ریچارد پل و لیندا الدر در کتاب مغالطه‌ها شما را با 44 مغالطه‌ی پرکاربرد آشنا می‌کنند که ممکن است نمونه‌اش را بارها از زبان دیگران، خصوصاً افراد صاحب نفوذ که قصد به کرسی نشاندن حرف‌های خود را دارند، شنیده باشید. این کتاب کمکتان می‌کند ترفندهای کلامی دیگران را به‌موقع شناسایی نموده و دست افراد فریبکار را به‌سرعت بخوانید.

درباره‌ی کتاب صوتی مغالطه‌ها

بردن بحث‌ها و متقاعد کردن دیگران لزوماً به این معنا نیست که حق با برنده‌ی خوش‌سخن است. درواقع تاریخ منطق و فلسفه به ما نشان می‌دهد همواره افرادی وجود داشته‌اند که با بهره‌گیری از ترفندهای زبانی و بازی با کلمات حقیقت را معکوس جلوه داده‌‌اند. ریچارد پل (Richard Paul) و لیندا الدر (Linda Elder) در کتاب صوتی مغالطه‌ها (The Thinker's Guide to Fallacies) از 44 روش مرسوم و پرکاربردی در سخنان روزمره یا مذاکرات مختلف سخن می‌گویند که سبب می‌شود ادعای کسی را باور کنید و آن را مطابق با حقیقت بدانید.

در تاریخ فلسفه و منطق به افرادی که تنها به پیروزی در بحث توجه می‌کنند سوفسطایی گفته می‌شود. امروزه نیز شاهد وجود سخنوران و سیاستمدارانی هستیم که با بهره‌گیری از متدهای مختلف، نبض شنوندگان را در دست می‌گیرند و در بحث‌ها طوری پیش می‌روند که همه باور کنند حقیقت تنها در کلام آن‌ها وجود دارد. استفاده از تکنیک‌های بلاغی برای قانع کردن دیگران امری است که از یونان باستان تا امروز مورد توجه بوده است. فنون سخنوری و تکنیک‌های پیروزی در بحث، مغالطه‌های حوصله‌سوز و شگردهای فریب شنونده، سال‌ها پیش از سقراط و افلاطون در دولت‌شهرهای یونان تدریس می‌شده است.

پیش از آنکه به برخی از این ترفندهای سخنوری و هنر اقناع اشاره کنیم، خوب است اندکی درباره‌ی معنا و تعریف کلی مغالطه بدانید. مغالطه هنر فریب و دستکاری ذهن است؛ مغالطه درواقع آوردن استدلالی غیر منطقی و اشتباه برای یک ادعاست که به قصد فریب دیگران انجام می‌شود. این روش تنها در مسائل کلان سیاسی و اجتماعی کاربرد ندارد و در زندگی روزمره‌ی افراد نیز به دفعات مشاهده می‌شود. مثلاً ممکن است در معاشرت‌هایتان با افرادی روبه‌رو شده باشید که سوال شما را با سوال پاسخ دهند یا برای موجه جلوه دادن یک رفتار دلایل کلی بیاورند و جزئیات حقیقت را نادیده بگیرند. درواقع مغالطه امکانات و راهکارهای متنوعی پیش پای افراد می‌گذارد تا رفتار و عملکرد خود را به وسیله‌ی آن توجیه کنند.

ریچارد پل و لیندار الدر در کتاب صوتی مغالطه‌ها ترفندهایی چون کلی‌گویی، ایجاد دوراهی‌های کاذب، استفاده کردن از استانداردهای دوگانه و... را برای شما شرح می‌دهند تا به کمک آن‌ها بتوانید در برابر افراد سودجو و مغالطه‌گر سپری منطقی داشته باشید و به‌راحتی دست این افراد را پیش خودشان رو کنید. به عنوان مثال در روش ایجاد دوراهی کاذب فرد سعی دارد موضوع را سیاه و سفید جلوه دهد؛ درحالی‌که با کمی توجه خواهید دید هیچ دوراهی قطعی و مشخصی در میان نیست و می‌توان برای آن موضوع فرض‌های متنوعی در نظر گرفت، اما چون معمولاً بیشتر افراد علاقه دارند به موضوعات به شکل دووجهی نگاه کنند و درک این‌گونه دیدگاه‌ها برایشان ساده‌‌تر است، ممکن است به‌آسانی تحت تأثیر استدلال‌های کاذب دیگران قرار بگیرند.

کتاب صوتی مغالطه‌ها ترجمه‌ی اعظم جمالی است که با صدای اعظم حبیبی و حجت یوسفی از سوی نشر صوتی رادیو مثبت منتشر شده است.

کتاب صوتی مغالطه‌ها مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب را به افرادی که مایل‌اند نسبت به سخنان و ادعاهای دیگران تفکری انتقادی داشته باشند، توصیه می‌کنیم. اگر در بحث‌ها با وجود آگاهی از نادرستی گفتار گوینده نمی‌توانید حقانیت خود را ثابت کنید، این کتاب راهکارهای خوبی به شما پیشنهاد می‌دهد.

با ریچارد پل و لیندا الدر بیشتر آشنا شویم

دکتر ریچارد پل از چهره‌های تأثیرگذار در زمینه‌ی تفکر انتقادی است که تألیفات متعددی در این حوزه داشته. او مؤسس مرکز تفکر انتقادی دانشگاه ایالتی سونوما و رهبر این جنبش بوده و تاکنون کارگاه‌های آموزشی مختلفی را برای مدرسان برگزار نموده است.

دکتر لیندا الدر نیز به‌عنوان یک روان‌شناس تربیتی در زمینه‌ی تفکر انتقادی فعالیت دارد و سابقه‌ی 25 سال مدیریت اجرایی مرکز تفکر انتقادی سونوما از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های حرفه‌ای اوست.

این دو نویسنده تاکنون تألیفات مشترک متعددی با یکدیگر داشته‌اند که کتاب‌های «آشنایی با تفکر تحلیلگرانه (The Thinker's Guide to Analytic Thinking)»، «آشنایی با هنر دقیق خواندن (Thinker's Guide to How to Read a Paragraph)»، «آشنایی با هنر پر مایه نوشتن (How to Write a Paragraph)»، «راهنمای اندیشوران برای استدلال مهندسی (The thinker's Guide to Engineering Reasoning)»، «آشنایی با هنر تفکر راهبردی (The thinker's Guide to the Art of Strategic Thinking)»، «25 روز برای بهتر فکر کردن و بهتر زندگی کردن (25‎‎ ‎Days to Better Thinking and Better Living)» و «آشنایی با مبانی استدلال اخلاقی (Miniature Guide to Understanding the Foundations of Ethical Reasoning)» از آن‌جمله‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی مغالطه‌ها: هنر فریب و دستکاری ذهن می‌شنویم

شما در فرهنگ خاصی به دنیا اومدید. یا اروپایی هستید، یا آمریکایی یا آفریقایی یا آسیایی. در زمان خاصی، فلان سال یا فلان قرن و در مکان، شهر، غرب یا شرق متولد شده‌اید. شما را پدر و مادرهایی با اعتقادات خاص، مثلاً در مورد خانواده، در مورد روابط شخصی، ازدواج، کودکی، اطاعت، مذهب، سیاست، آموزش و... تربیت کرده‌اند.

شما با پیش‌فرض‌های خاصی پا به این دنیا گذاشتید که براساس تعامل با محیط اطرافتون روی رشد شما تأثیر گذاشته. ارتباطاتی که ایجاد کردید عمدتاً براساس نوع افرادی بوده که در اطراف شما حضور داشتن. افرادی که دارای دیدگاه‌ها و ارزش‌های مختلف بودن و به تابوهای خاصی پایبند بودن. شما به واسطه‌ی تمام این تأثیرات یک شخص پیچیده و منحصربه‌فردین. بنابراین دیگران باید هنگام تعمیم دادن در مورد شما محتاط عمل کنن. همون‌طور که شما باید این احتیاط‌و در مورد دیگران داشته باشید. البته این موضوع به این معنا نیست که در مورد انسان نمی‌شه هیچ‌جور تعمیم‌دهی مهمی رو صورت داد. مثلاً ویژگی‌هایی وجود داره که همه‌ی آدم‌ها در اون مشترکن. با توجه به اطلاعاتی که در مورد ذهن انسان دارین، می‌تونین این تعمیم‌دهی‌ها رو در مورد اون داشته باشین.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
بخش اول
18 دقیقه
بخش دوم
17 دقیقه
بخش سوم
17 دقیقه
بخش چهارم
21 دقیقه
بخش پنجم
18 دقیقه
بخش ششم
18 دقیقه
بخش هفتم
18 دقیقه
بخش هشتم
19 دقیقه
بخش نهم
20 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مغالطه‌ها: هنر فریب و دستکاری ذهن
نویسنده،
مترجماعظم جمالی
راویاعظم حبیبی، حجت یوسفی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مغالطه‌ها

سپیده کریمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مطالب کتاب بدون تردید مفید است. علت اینکه ۴ ستاره به کتاب دادم این بود که مطالب تکرار می‌شوند.
افسانه الیاسی
۱۴۰۲/۶/۳۱
به همه پیشنهاد میکنم عالی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مغالطه‌ها

برای دریافت کتاب صوتی مغالطه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.