معرفی و دانلود کتاب هرگز دیر نیست

عکس جلد کتاب هرگز دیر نیست
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هرگز دیر نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هرگز دیر نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هرگز دیر نیست

کوثر زارع‌پور در کتاب هرگز دیر نیست، به شما یادآوری می‌کند که اهمیتی ندارد در چه سن و سالی هستید، هیچ‌وقت برای تصمیمات جدید و آغاز مجدد دیر نیست. یادتان باشد که هیچ دستاورد بزرگی یک شبه حاصل نمی‌شود.

درباره‌ی کتاب هرگز دیر نیست:

انگیزه به مجموعه‌ عواملی می‌گویند که شخص را به سوی انجام کاری راهنمایی می‌کند. می‌توان این‌گونه بیان کرد: «انگیزه» اساسی‌ترین عامل برای حرکت مشخص به‌ سمت هدف محسوب می‌شود، چرا که تا نیروی اولیه برای شروع نباشد، هیچ‌گاه نمی‌توان حرکت را آغاز کرد. تا انگیزه وجود نداشته باشد، نمی‌توان هدف را شناخت، مسیرها را ارزیابی کرد و به حرکت درآمد.

همه کارهایی که انجام می‌دهید یا هر تصمیمی که می‌گیرید، دلایل خاصی دارد و هنگامی که هدفی را دنبال می‌کنید، انگیزه‌ای برای انجام‌دادن آن دارید. وقتی که می‌خواهید تغییراتی در رفتار، افکار یا احساساتتان ایجاد کنید، باید انگیزه داشته باشید. انگیزه فرایندی است که سبب آغاز هدایت و حفظ رفتارهای هدفمند شما می‌شود. حال این رفتار هدفمند می‌تواند آب‌خوردن برای رفع تشنگی یا خوابیدن برای رفع خستگی باشد.

واژه «انگیزه» به عواملی برمی‌گردد که رفتارهای هدفمند فرد را تعیین و آن‌ها را آغاز و در طول مسیر هدایت می‌کند و به آن‌ها تداوم می‌بخشد. درواقع، انگیزه نیرویی است که باعث حرکتتان به‌سوی موفقیت می‌شود. این انگیزه است که شما را به‌سمت هدفتان هُل می‌دهد. تا انگیزه نباشد، هدفی نخواهد بود. برای مثال، فرض کنید که شما تصمیم گرفته‌اید صبح زود از خواب بیدار شوید تا درس بخوانید و در رشته موردعلاقه‌تان قبول شوید. در اینجا انگیزه است که سبب بیدار شدن شما می‌شود. تا انگیزه نباشد، شما نمی‌توانید از خواب بیدار شوید (بالاخره خواب خیلی شیرین و لذت‌بخش است). اینجاست که می‌گوییم این انگیزه است که انسان را به سمت هدف سوق می‌دهد.

اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم، می‌گوییم که انگیزه برای انسان مانند سوخت ماشین عمل می‌کند؛ تا سوخت نباشد، ماشین هیچ حرکتی نخواهد داشت. برای انسان هم چنین است؛ تا انگیزه‌ای نباشد، حرکتی نخواهد بود.

کتاب هرگز دیر نیست برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر به شما کمک می‌کند تا انگیزه از دست رفته خود را بازیابید.

جملات برگزیده کتاب هرگز دیر نیست:

- فرصت‌ها در میان سختی‌ها پنهان شده‌اند.
- خودت باش، قرار نیست همه از تو خوششان بیاید!
- سخت‌تر از دیروز تمرین کن اگر فردایی متفاوت می‌خواهی!
- ناشنوا باش، وقتی همه از محال بودن آرزوهایت صحبت می‌کنند.
- شما درنهایت تنها به چیزی تبدیل خواهید شد که به آن فکر می‌کنید.
- انسان‌های بی‌هدف، مجبورند تمام عمرشان را برای انسان‌های هدفمند کار کنند.
- موفقیت‌هایی که نصیب افراد صبور می‌شود، همان‌هایی هستند که توسط افراد عجول رها شده‌اند.

در بخشی از کتاب هرگز دیر نیست می‌خوانیم:

همۀ ما انسان‌ها از کودکی تا پیری کم‌وبیش مشکلات و سختی‌هایی داشته‌ایم. من نیز از این قاعده مستثنا نیستم و همانند سایر انسان‌ها سختی و مشکلات زیادی داشته‌ام. این مسئله کاملاً طبیعی است، زیرا من تا به الآن هیچ انسان بدون مشکلی را ندیده‌ام. چیزی که حائز اهمیت است، این است که چگونه با مشکلات مواجه می‌شویم و واکنش و عملکرد ما در مقابله با شکست، ترس و مشکلاتمان چیست. اینجاست که ما انتخاب می‌کنیم یک انسان صبور، قوی و موفق باشیم یا یک انسان شکست‌خورده، ناامید و افسرده. خداوند متعال به من قدرت تفکر، تعقل و انتخاب داده است تا با استفاده از این سه نعمت، راه درست را برگزینیم.

من هم بارها و بارها همانند سایر انسان‌ها زمین خورده‌ام، سختی‌کشیده‌ام، رنجیده‌ام، قلبم شکسته است و هر بار جمع‌کردن تکه‌های قلب شکسته‌ام مدت‌ها طول کشیده است، اما هر بار بلند شدم، قوی‌تر از قبل شدم؛ مثل توپی که هر چقدر زمین خورد بالاتر رفت، هر بار قدرتم و تحملم بیشتر می‌شد. هر بار می‌گفتم تو انتخاب دیگری جز قوی بودن نداری. باید قوی باشی. انتخابی جز قوی بودن نداشتم، باید هر بار شکست خوردم، باانگیزه‌تر و هدفمندتر از قبل بلند می‌شدم.
برای اینکه سوخت خودم را زیاد کنم، به سراغ افرادی مثل خودم رفتم که بارها شکست خورده‌اند، کتاب خواندم، کلیپ انگیزشی گوش دادم، به سراغ کسانی می‌رفتم که کمکم کنند، اما در آخر فقط به یک نفر روی آوردم، فقط پیش یک نفر رفتم، فقط یک نفر پاسخ همۀ سؤالاتم را داشت، تنها یک نفر می‌توانست کمکم کند و آن خودم بودم. این من بودم که باید انتخاب می‌کردم و هر دفعه به سراغ جملات انگیزشی می‌رفتم و با خودم تکرار می‌کردم تا تلنگری باشد برای انگیزه‌گرفتن و بلندشدنم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: انگیزه چیست؟ 
انگیزه چیست؟ 
حرف حساب
فصل دوم: انواع انگیزه! 
انگیزۀ درونی
انگیزۀ بیرونی
فصل سوم: چرا بی‌انگیزه می‌شویم؟ 
چرا بی‌انگیزه می‌شویم؟ 
فصل چهارم: عوامل بی‌انگیزگی
فصل پنجم: تکنیک‌های ایجاد انگیزه
انگیزه چگونه ایجاد می‌شود؟ 
فصل ششم: تفاوت انگیزه، انگیزش و انگیزاننده
تفاوت انگیزه، انگیزش و انگیزاننده
فصل هفتم: دلیل انگیزه برای زندگی
دلیل انگیزه برای زندگی
فصل هشتم: نقش انگیزه در موفقیت و هدف
نقش انگیزه در موفقیت
خردکردن هدف‌ها به هدف‌های کوچک‌تر
فصل نهم: جملات انگیزشی و تأثیر آن در ایجاد انگیزه
جملات انگیزشی چه تأثیری دارند؟ 
فصل دهم: داستان انگیزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هرگز دیر نیست
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سخنوران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات66
زبانفارسی
شابک978-600-6975-19-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هرگز دیر نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هرگز دیر نیست

برای دریافت کتاب هرگز دیر نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.