معرفی و دانلود کتاب همسر یک زندانی

عکس جلد کتاب همسر یک زندانی
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همسر یک زندانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همسر یک زندانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همسر یک زندانی

کتاب همسر یک زندانی داستان پرفرازونشیب عشق جسورانه‌ی ایزابلا و بیل در بستر جنگِ‌جهانی دوم است. مگی بروکس، پس از مدت‌ها تحقیق درباره‌ی ماجرای اسارت این دو شخصیت و سفر به منطقه‌ی جنگی موفق به نوشتن این رمان شد و اثرش مورد استقبال ویژه‌ی مخاطبان قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب همسر یک زندانی

مگی بروکس، نویسنده‌ی این رمان نخستین‌بار در سال 2007، داستانی شگفت‌انگیز را از زبان زنی به نام سیدنی رید شنید و بسیار تحت‌تأثیر آن قرار گرفت. او ابتدا از نوشتن این داستان دلسرد شد و تنها به سرودن شعر روایی بلندی درباره‌ی آن اکتفا کرد. با این حال مدتی بعد تصمیم گرفت جستجو درباره‌ی مستندات ماجرا را آغاز کند. کتاب همسر یک زندانی (The prisoner's wife‌)، نوشته‌ی مگی بروکس (Maggie Brookes) صدای زنی اهل چکسلواکی را بازتاب می‌دهد که به‌عنوان یک اسیر در دنیای خطرناک مردان گرفتار آمده است.

وقایع این رمان در بازه‌ی زمانی ایجاد اردوگاه‌های بزرگ اُسرای جنگی در مناطق شرقی چکسلواکی و لهستان اتفاق افتاده؛ روزهایی که نازی‌ها سعی داشتند متفقین اسیر را از خانه‌هایشان دور نگه دارند. اردوگاه لامسدورف یکی از این مکان‌هاست که 12000 مرد را علاوه بر ظرفیت خود نگهداری می‌کرده تا از آن‌ها برای کار در معدن و کارخانه‌ها بهره‌کشی کند. مکان رویدادهای داستان از کشور چک و مناطق سیلسیا که آن زمان بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان به‌شمار می‌رفته‌اند، آغاز می‌گردد.

این رمان یک اثر کاملاً مستند نیست، اما سرنوشت شخصیت‌ها و اطلاعات تاریخی موجود در آن واقعیت دارند. مگی بروکس با سفر به منطقه‌ی جنگی هارتمنسدورف و تهیه‌ی صدها عکس از مکان‌هایی که داستان واقعی در بستر آن شکل گرفته بود، جزئیات زیادی از زندگی زندانیان اردوگاه به‌دست آورد. او از طریق منابع متعددی چون گزارش‌ شاهدان عینی، اطلاعات بسیاری کسب کرد و تصمیم گرفت با نوشتن درباره‌شان افراد بیشتری را در جریان این داستان تکان‌دهنده قرار دهد.

مگی بروکس در این اثر مصائب حضور ایزابلا را در محیط اردوگاه روایت کرده و نحوه‌ی همکاری مردان برای محافظت از او را صادقانه بیان می‌کند. البته در توصیفاتش با استفاده از قوه‌ی خیال خود به داستان بال و پر داده است. او خود دراین‌باره می‌گوید: من به‌عنوان بخشی از تحقیقاتم برای کتاب، از جمهوری چک، لهستان و آلمان دیدن کردم و از استقامت مردم و قدرت عشق شگفت‌زده شدم». کتاب همسر زندانی در سال 2020 در سراسر جهان منتشر شده و هم‌اکنون با ترجمه‌ی محمد امین جندقیان از سوی نشر ترنگ در دسترس علاقمندان قرار دارد.

نکوداشت‌های کتاب همسر یک زندانی

  • آزاردهنده و به همان اندازه دلگرم‌کننده... رمانی غیرقابل‌ِانکار. (Ben Kane - نویسنده)
  • یک داستان جذاب از شجاعت و استقامت در زمان جنگ. دوستش داشتم! (Rachel Hore - نویسنده)
  • رمانی گیرا، دلخراش و دلگرم‌کننده که انسانیت را در بهترین و بدترین حالت خود نشان می‌دهد. (Ann Morgan - نویسنده)
  • رمان همسر یک زندانی، زندگی عمیق و کاملاً واقعی را تنفس می‌کند. با خواندنش متأثر، خشمگین و متواضع شدم. (Deborah Kay Davies - نویسنده)
  • خطر، ترس، عزم و قدرت رستگاری عشق در اروپای جنگ‌زده. تحقیقات مگی بروکس داستانی را که از نظرها پنهان بود، به نمایش گذاشته است. (Juliet Gardiner - نویسنده)

کتاب همسر یک زندانی مناسب چه کسانی است؟

این اثر به کسانی که به خواندن رمان‌های تاریخی عاشقانه علاقمند هستند، توصیه می‌شود.

با مگی بروکس بیشتر آشنا شویم

مگی بروکس، نویسنده، روزنامه‌نگار و شاعر است. او از کودکی مجذوب نوشتن بود. بعدها مدرک زبان انگلیسی دریافت کرد و سپس به‌عنوان گزارشگر در روزنامه‌ای محلی مشغول به کار شد. او زمانی که به عنوان تهیه‌کننده‌ی مستند تلویزیونی به بی‌‌بی‌‌سی نقل‌ِمکان کرد، به جذابیت داستان‌های تاریخی پی برد. از دیگر آثار او باید به رمان «Acts of Love and War» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب همسر یک زندانی می‌خوانیم

چیزی درباره فوریت و اعتقاد در صدای او وجود داشت که سرباز امریکایی شنید. چند دقیقه ایستادیم. من به فاصله وحشتناکی که طی کرده‌ بودیم و همه کسانی که در راه افتاده بودند فکر کردم. برای روح سخاوتمند اِسکاتی دعا کردم. بدون فداکاری او، من اینجا نبودم. چهره همه کسانی که دوست‌شان دارم را به یاد ‌آوردم. نمی‌دانم زنده هستند یا مرده، در درد یا رنج هستند و در کجای این قاره جنگ‌زده؛ پدر و مادرم، جان، مارک، رالف. دست‌های بیل و مَکس را از دو طرفم می‌گیرم. آن‌ها تنها چیزهایی هستند که برایم باقی مانده‌اند. همه آنچه می‌دانم و همه چیزهایی که باید در آینده با خود داشته باشم.

کسانی از ما که زنده بودند، وظیفه بزرگی برای بازسازی شهرها و شهرک‌هایی که به ویرانه تبدیل شده‌ بودند، بازسازی زندگی‌های متأثر از غم و جدایی، ساختن دنیایی جدید و عادلانه‌تر، جایی که فقرا هم در آن جایی داشته باشند داشتند. جنگی برای پایان دادن به جنگ برای همیشه. با نگاهی به جشن‌های مقابلم، احساس کردم نیرویی در وجودم جریان یافت. اگر از تمام تجربیات خود جان سالم به در ببریم، می‌توانیم هر کاری انجام دهیم. ما را به داخل هدایت می‌کنند. من هرگز در دفتر فرمانده نبوده‌ام؛ اما پشت میز بزرگ بلوط او اکنون یک سرهنگ بلندقد امریکایی نشسته است. بیل و مَکس ناخودآگاه به او سلام می‌کنند. دستم را بی‌تأثیر تکان می‌دهم و احساس آرامش و جدا شدن می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
یادداشت تاریخی
مقدمه
فصل اول: ورازنه، چکسلواکی اشغال‌شده
فصل دوم: زندان لامسدورف، لهستان
فصل سوم: چکسلواکی
فصل چهارم: راهپیمایی طولانی به‌سمت غرب
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همسر یک زندانی
نویسنده
مترجممحمد امین جندقیان
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات401
زبانفارسی
شابک978-622-7741-27-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همسر یک زندانی

علیرضا فتح آبادی
۱۴۰۳/۱/۱۹
همسر یک زندانی داستان جالبی بود و ماهیت جالبی داشت و این موضوع که این داستان واقعیت دارد نیز بر شگفت انگیز بودنش می افزود.... ترجمه بسیار عالی بود سانسور کمی رو شاهد بود (از نظر بنده اصلا سانسوری وجود نداشت) ادامه حاوی اسپویل است فقط هر لحظه میخواستم آن دخترک را قضاوت کنم در خط به خط کتاب از جایی و که با بیل حرف زد قضاوتش کردم چرا؟؟ آخر چرا باید از خانه گرم نرم خود فرار کنی برای عشق؟ فلسفه افتضاحی است به خودم قول میدهم در تک تک لحظات حسرت دقیقه ای را میخورد که این تصمیم را گرفته بود اما چرا باید این را در کتاب لحاظ کنند (به نویسنده بگوید؟) کاری که کرده ای دیگر تمام شده پس تمام تلاشت را بکن تا جلوی دیگران از آن دفاع کنی (!) حال اما چرا من این موضوع را بیان کردم مقصودم آن بود که هرگز بدون فکر و عاقبت اندیشی کاری نکنید که بعد پشیمان شوید و.... اگر من جای این دخترک بودم هرگز (یعنی امیدوارم هرگز) خانه ام را ترک نمی کردمنگرانی مادرش نسبت به فرار آن دختر کذا.... فکرش دیوانه ام میکند (بنا را بر این گذاشتم که داستان واقعی ست اما بعید میدانم) در کلیت ماجرا پیشنهاد میکنم این کتاب را تهیه و نهایتا در یک روز میتوان آن را مطالعه کرد و با داستان دختری عاشق (هرزه) سرگرم شد... بدرود
...
۱۴۰۲/۹/۲۷
سلام. کتاب را در عرض 24 ساعت تمام کردم و بهتر است بگویم تجربه خوبی و از خواندن آن پشیمان نیستم. اما خب در بعضی جاها نتوانستم به خوبی با کتاب و آدما ارتباط برقرار کنم که به خاطر بعضی از کلمات و غلط‌های املایی بود اما در مقابل در بعضی جاها توانستم آن شخصیت هارو در ذهنم مجسم کنم مخصوصا زمانی که پیاده روی طولانی آن‌ها شروع شده بود و با بیماری و سرما و گرسنگی دست و پنجه نرم میکردند.
وقتی بیشترفکر میکنم با خودم می‌گویم آیا واقعا ایزابلا این همه سختی کشید ارزشش را داشت؟ کاش فصل دومی هم از این کتاب منتشر می‌شد. در تمامی شخصیت‌ها، شخصیف رایف یا رالاف فکر کنم را خیلی دوست داشتم و به قول خود ایزابلا تنها کسی بود که به راحتی درکش میکرد. اما در اونجایی که بیل ایزی را تنها گذاشت و رفت. نمیتونم درکش کنم چون ایزی از همه چیزها به خاطر اون گذشت و لااقل بهتر بود تلاش بیشتری برای ماندن میکرد یا ایزی را با خودش میبرد چون ممکن بود هیچ احتمالی و هیچ درصدی برای دیدار آن‌ها وجود نداشته باشد. و در مورد ایزی چطور تونست با اینکه مادرش تنها بود را رها کند و برود لااقل بهتر بود در داستان یه طور ناگهانی مادرش را میدید که با آن‌ها همراه می‌شود.....
خب به هرحال کتاب بهترین چیز در این زمانه است و احساس میکنم بهترین هدیه‌ای که دیگران می‌توانند بهم بدهند کتاب است. ممنون کتاب راه
محدثه کاظمی
۱۴۰۲/۹/۲۴
این کتاب یک رمان عشقی تاریخی است که حال و هوای جنگ جهانی و وضعیت اسرا را تا حدودی به تصویر میکشد
توجه نویسنده به روایت مشکلات زنان اسیر در قالب یک شخصیت زن و مصائبی که باید انها تحمل کنند با توجه به عدم اشاره دقیق در کتابهایی مثل سفر سیلکا یا خالکوب اشویتس (که به نظرم بسیار قوی تر از این کتاب بود)
ستودنی بود.
داستان با فراز و فرودهایی که دارد خواننده را مجاب مینماید که همچنان پیگیر اتفاقات تلخ رمان باشد اما همیشه کورسویی امید در دل تاریکی داستان هنرمندانه توسط نویسنده به خواننده نشان میدهد مثل وقتی که یک شمع در انتهای غاری تاریک در حال سوختن است.
این کتاب قطعا ارزش خواندن دارد و تنها نقطه ضعف ان پایان داستان است که خیلی عجولانه پایان میپذیرد و خواننده زمانی که مجالی می‌یابد تا نفس راحتی بکشد و دوقهرمان داستان را در اغوش خیال خود خوشبخت فرض نماید بدون هیچ مقدمه چینی داستان به اتمام میرسد
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۹/۱۸
این رمان ماجرای عاشقانه‌ای است در خلال جنگ جهانی دوم، در مورد دختری ۲۰ ساله که عاشق یک زندانی می‌شود و در نهایت مخفیانه با او ازدواج می‌کند و ناچارا همراه او به یک اردوگاه کار اجباری مردانه می‌رود، در کل موضوع داستان جالب است ولی بسیار اغراق آمیز و در بعضی جاها غیرقابل باور است، چگونه یک دختر بسیار جوان با آنهمه سختی، نبود بهداشت، کار سخت، سرمای جانکاه و بیماری‌ها می‌تواند آنقدر مقاومت کند و زنده بماند و حتی از مردان جوان اطرافش قوی‌تر به نظر بیاید؟ چطور بین آن همه مرد و نگهبان می‌تواند تظاهر به مرد بودن کند و کسی متوجه نشود؟ و.... نویسنده گاهی از کنار بعضی مشکلات بسیار وحشتناک به سادگی می‌گذرد و بدون توضیح قابل قبولی در داستان روزها به سادگی از پی هم می‌گذرند. من چند داستان درباره وقایع و اتفاقات جنگ جهانی دوم خوانده‌ام که همه آن‌ها نشان از وقایع و فجایع بسیار غم انگیز، وحشیانه و غیرقابل باور آن دوران دارد و بیشتر از همه زنان و کودکان هستند که آسیب می‌بینند... مرگ بر جنگ، خشونت، ظلم و نژادپرستی
یاسمین خلفی
۱۴۰۲/۱۱/۵
این کتاب همانند کتابهایی که در مورد انسان‌های باقیمانده از دوران جنگ خواندنی است هرچند در اینجا نویسنده بخاطر نصفه نیمه بودن داستان خیال پردازی کرده و بنظرم با توجه به کتاب‌های قبلی که خواندم زیاده روی نیست و متاسفانه تمامی مسائل تهوع امیزی ک تعریف کرده میتواند واقعی باشد. شحاعت ان دختر روستایی چکی بسیار تحسین برانگیز است وی نه تنها با سختی‌های مسیر بلکه با مسائل دوری و دلتنگی و غربت و بی زبانی نیز کنار آمده و دم نزده حقیقتا این فرای قوی بودن است اما بنظرم چیزی که این دختر را کنار ان مرد نگه داشته عشق مهربانی و مردانگی ان مرد به این زن شجاعت ایستادگی داده و نویسنده با کمک قوه تخیلش این مسئله را به خوبی روشن کرده است یک ستاره کم کردن چون قلمش ضعیف بود و توصیفات سطحی بود میتوانست بسیار عمیقتر باشد
ترنج
۱۴۰۲/۹/۱۵
کتابی درباره جنگ و مبارزه. البته نه در میدان جنگ و با سلاح و مهمات. مبارزه انسان علیه سختی‌ها و مشکلات. اون هم در اسارت و از طرف یک زن جوان بیست ساله. موضوع کتاب جدید و جالب بود هر چند یه جاهایی احساس میشه نویسنده کمی اغراق کرده اما به هرحال تمام داستان واقعی نیست بلکه طبق اذعان خود نویسنده برگرفته بخشهاییش از تخیلات خودشه. ترجمه قابل قبول بود.
اما با یک جمله در صفحات پایانی کتاب موافق نیستم اونجایی که میگه جنگی برای پایان دادن به جنگ برای همیشه، که حتی اگه جنگ اوکراین و روسیه رو هم درنظر نگیریم در واقع جنگ جهانی دوم پایان جنگهای اروپا و غرب بود و تنها میدان جنگ منتقل شد به غرب آسیا. اما انگار در این دنیا هیچ جنگی پایانی برای جنگهای دیگه نیست متاسفانه!
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۹/۹
آنقدر جذب رمان و حوادثی که در آن به وقوع پیوسته بود، شدم که دلم نمیخواست لحظه‌ای از مسیر داستان دور شوم، نثر روان و داستان قوی رمان که بر اساس واقعیت و تحقیقات نویسنده نوشته شده بود واقعا جای تحسین و تقدیر دارد. داستان درباره‌ی دختر روستایی که بواسطه‌ی عشق در مسیری پر تب و تاب و سرشار از حوادث آور دلهره قرار میگیرد، عشق به یک زندانی انگلیسی باعث می‌شود از اردوگاههای کار اجباری و زندانهای نازی سر در بیاورد و سرانجام با استقامت، شجاعت و حمایت به پایان خوشی برسد. با تشکر از کتاب راهی‌های عزیز که امکان خواندن چنین کتابی را برای کاربران فراهم کردید و با تشکر از مترجم محترم که با ترجمه‌ی بی نقص امکان خواندن نثری روان و قوی برای ما فراهم نمودند.
ماهور نامی
۱۴۰۲/۹/۲۶
از خود نویسنده و این کتاب هیچ ایرادی نمیتوان گرفت نویسنده شناخته شده است چه قدر خوب از حال هوای جنگ جهانی دوم در قالب رمان توصیف کرده بود. اصل داستان عاشقانه بیل انگلیسی و ایزابلا اهل چک بود که بیل به
عنوان اسیر جنگی در مزرعه ایزی کار میکرد که داستان عاشقانه شروع شد... ولی به نظرم فرع داستان که و
ظلم‌های جنگ به مردم رو نشون میداد که دولت‌ها به به جان هم انداختن مردم کشورها دنبال منافع خودشون هستند ومردم بد بخت بد بخت تر میکنن وقلب ادم با گذشت این همه سال از گذشت جنگ دلش به درد می‌اید واقعا جنگ وحشتناکه چه جوری سربازان نازی هزاران نفر از زن و کودک در آتش میسوزاندن خیلی وحشتناکه اتفاقات جنگ جهانی راسته فقط داستان نیست
fariba
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
همونجور‌ که دوستان هم اشاره کردن این کتاب یه داستان عاشقانه در زمان جنگ جهانی دوم رو روایت میکنه...
کشش داستان بدنیست هر چند یه جاهایی رو اغراق میکنه و از یه سری چیزهاهم که نیاز هست بیشتر توضیح بده سریع رد میشه مثلاً پایان داستان به نظرم یهویی بود و هیچ توضیحی برای روزهایی که بیل نبود داده نشد هر
چند همین که بیل قبول کرد از ایزی تو اون مقطع جدا بشه به نظرم اصلاً قابل قبول نبود.
شخصیت رالف رو دوست داشتم خیلی بامرام بودو...
درموردترجمه هم نیمه ابتدایی کتاب بهتربود وازنیمه به بعد جملات مبهم بیشتری دیده میشد واینکه اسم شخصیتها بعضی جاها اشتباه آورده میشد که نیازبه ویرایش داره،
درکل برای یه بارخوندن بدنیست.
روانشناس محترم
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
رویش برگ کوچک امید در میان جنگ و سرما، وحشت، ظلم و رعب. درسته؛ عشق ایزی به بیل مثل یک جوونه امید بود در طول راهپیمایی شون و تلاششون برای خورد و خوراک جنگیدن برای زنده موندن من به این فکر میکردم که چقدر همه چیز میتونه با ارزش باشه حتی یک لیوان اب تمیزی که در خانه داریم چقدر میتونه با ارزش باشه اما و چون برای ما فراوانه نسبت به اهمیتش بی توجه شدیم یا هر چیز دیگر. امثال نان، گرما، حتی‌ یک تیکه نان نگاهم به زندگی تغییر کرد بعد خوندن این کتاب
بیشتر از زندگی لذت میبرم بیشتر سعی میکنم قدر ارامش نسبی که دارم رو بدونم بیشتر شکرگزار خدایی باشم که نعمت‌های کوچک و بزرگش رو تا الان نادیده گرفته بودم، ممنون از کتابراه
Nasir jadgal
۱۴۰۲/۹/۲۵
در این کتاب با دختری به نام «ایزی» همراه می‌شوید که قصه‌ی پر غصه‌اش در بحبوحه جنگ جهانی دوم و از مزرعه روستا آغاز می‌شود و تا پایان جنگ، در اردوگاه زندانیان و جایی که جای نگهبانان نازی با یانکی‌ها عوض شده و صدای سوت بلبلی همسرش «بیل» به گوش می‌رسد ادامه می‌یابد.
داستان عاشقانه هست و با فرار از و
منزل مزرعه روستا با یک زندانی و اسیر که بعنوان کارگر در مزرعه مشغول کار هست شروع می‌شود و تمام چهارصد صفحه کتاب، روزای تاریک و سیاه و غمبار «ایزی» را روایت می‌کنند تا به روزای بهتر خود در چند صفحه آخر کتاب برسد.
خواندن کتاب به کتابراهی‌ها توصیه می‌شود.
Ana Gholami
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
مگی بروکس واقعا زیبا این واقعیت را به تصویر کشیده و در تمام این کتاب میتوانی خطر را حس کنی اما نشان میدهد که بین این همه آدم‌های بد هنوز هم افرادی هستند که برای کمک و همدلی برمی‌خیزند.
من این کتاب را طی یک هفته تمام کردن و از بس این کتاب جذبه خاصی داشت که وقتی شروع به خواندنش میکردم نمی‌توانستم دست از خواندنش بکشم
به نظر من این کتاب برای تمام کسانی که به تاریخ جنگ جهانی دوم علاقمندند عالی است
رحیمی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
به وجود اومدن یه عشق اونم وسط جنگ.
کتاب دوس داشتنی‌ای بود بهم یاد داد که حتی وسط سخت‌ترین شرایطم اجازه ندم امیدم از بین بره
قلم نویسنده طوری بود که میتونست آدم رو ببره تو دلِ داستان و اتفاقایی که برای شخصیتا میوفتاد و درک کنه و اتفاقات و شخصیت‌ها به خوبی به تصویر کشیده شده بود
تنها مشکل ترجمه بود که انگار یه جاهایی از کتاب رو نتونسته بودن روون ترجمه کنن و گاهی مبهم بود جملات.
کیومرث صدیق وزیری
۱۴۰۲/۹/۲۳
رمانی است در ماه‌های آخر جنگ جهانی دوم که عشق دختر جوانی را به یک اسیر انگلیسی روایت میکند. دربعضی موارد حاشیه روی‌ها و تکرار مطالب برای خواننده ملال آور میشود ولی همت یک دختر جوان درتحمل مرارت‌ها و مشقات زمان جنگ را به خوبی به تصویر می‌کشد. به هر حال آنرا بخوانید وببینید که برای این ذوج جوان ماه عسلشان چگونه رقم خورده است. ترجمه کتاب به خوبی و روانی صورت گرفته است. و در خاتمه سپاس از کتابراه
Masoomeh
۱۴۰۳/۱/۷
شروع به شدت جذابی داره اما رفته رفته روند داستانی کمی افت می‌کنه اما همچنان می‌تونه شما رو دنبال خودش بکشونه. به نظرم اواخر داستان هم صحنه‌هایی وجود داشت که پتانسیل داشتن تا نویسنده روشون مانور بیشتری بده و هیجان بیشتری رو به مخاطب برگردونه ولی متاسفانه سریع جمعش کردن. اما در کل کتاب بسیار دوست داشتنی هست و اگه به عاشقانه‌های تاریخی _ جنگی علاقه مند باشید پیشنهاد میکنم.
مشاهده همه نظرات 102

راهنمای مطالعه کتاب همسر یک زندانی

برای دریافت کتاب همسر یک زندانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.