معرفی و دانلود کتاب هیپی

عکس جلد کتاب هیپی
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیپی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیپی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیپی

پائولو کوئلیو در کتاب هیپی ما را به زمان گذشته می‌برد و داستان روزگاری در زندگی خود را بازگو می‌کند که رویای صلح و به چالش کشیدن نظم اجتماعی، سیاست‌های یک جانبه و مطلق، رفتارهای محافظه کارانه، مصرف‌گرایی افراطی، و نابرابری بی‌رحمانه ثروت و قدرت را در سر می‌پرورانده است.

کوئلیو در این اثر، با تکیه بر تجارب شخصی خودش به نسلی اشاره می‌کند که در رویای رسیدن به صلح در حال تقلا بود و این جرات را به خودش داد که نظم اجتماعی را به چالش بکشد.

ما در هیپی (Hippie)، داستان زندگی پسر جوان و لاغراندام برزیلی ریش بزی را می‌خوانیم که آرزو دارد نویسنده بزرگی شود و به درک عمیق‌تری از دنیا دست پیدا کند. سفر پائولو از آمریکای جنوبی شروع و تا میدان دام آمستردام ادامه پیدا می‌کند.

پائولو کوئلیو (Paulo Coelho) با توجه به تجارب غنی که در طول زندگی‌اش داشته، در این کتاب ما را به عقب بازمی‌گرداند تا خاطرات نسلی را زنده کند که آرزوی صلح و این جسارت را داشتند که قواعد موجود را درهم شکنند. در «هیپی» او ما را با مردی برزیلی آشنا می‌کند که می‌خواهد نویسنده شود و به دنبال معنایی عمیق‌تر از زندگی‌اش است.

پائولو، جوانی برزیلی است که آرزوی نویسنده شده را در سر می‌پروراند. او به منظور یافتن آزادی و معنایی عمیق‌تر از زندگی خود، سفری را آغاز می‌کند؛ ابتدا در بولیوی و سپس در پرو، شیلی و آرژانتین. اما داستان این سفر به همین کشورها ختم نمی‌شود؛ پائولو به میدان معروف آمستردام می‌رود و در آن‌جا با دختری هلندی به نام کارلا آشنا می‌شود. کارلا، پائولو را راضی می‌کند که در سفرش به نپال در «اتوبوس جادویی»، او را همراهی کند. همسفران شگفت‌انگیزی با این دو همراه می‌شوند که هر کدام، قصه‌ای برای تعریف کردن دارند و در طول سفر، به درکی متفاوت از ارزش‌ها و اولویت‌هایشان در زندگی می‌رسند. پائولو و کارلا در این ماجراجویی هیجان‌انگیز، به کاوش در رابطه‌ی خودشان می‌پردازند و با انتخاب‌هایی مواجه می‌شوند که مسیر زندگیشان را برای همیشه تغییر خواهد داد.

«پائولو کوئلیو» نویسنده مطرح برزیلی است که رمان‌های او بین مردم عامه در کشورهای مختلف دنیا طرفداران زیادی دارد. او از سال 2007، سفیر صلح سازمان ملل در حوزه فقر و گفت‌وگوی بین‌ فرهنگی است.

او پرطرفدارترین نویسنده در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود؛ 29 میلیون و 500 هزار نفر در فیس‌بوک و 12 میلیون و 200 هزار کاربر توییتر، پست‌های او را دنبال می‌کنند.

از دیگر کتاب‌های کوئلیو به «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»، «والکیری‌ها»، «مکتوب»، «کنار رود پیدرا نشستم و گریستم»، «کوه پنجم»، «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر»، «اعترافات یک سالک»، «یازده دقیقه»، «شیطان و دوشیزه پریم»، ‌ «زهیر» و «پرنده تنهاست» می‌توان اشاره کرد.

در بخشی از کتاب هیپی می‌خوانیم:

صبح سومین روز، دوست‌دختر پائولو تصمیم گرفت به خانه بازگردد و بدون شک، دوست‌پسرش هم باید او را همراهی می‌کرد. آن‌ها بدون خداحافظی، قبل از طلوع آفتاب سوار یک اتوبوسی شدند که داخل آن کیپ تا کیپ، جمعیت نشسته بود؛ مناظر، حیوانات، رشته کوه‌ها، صنایع دستی و غذاهای محلی واقعاً ترکیب دلنوازی را شکل داده بودند. پائولو موفق شد یک کیف رنگارنگ بخرد و با خودش عهد بست که دیگر برای سفرهایی که بیش از یک روز به طول می‌انجامند، از اتوبوس استفاده نکند. آن‌ها از لیما راهی سانتیاگوی شیلی شدند. بعد از سپری کردن یک شب عالی در پایتخت کشور شیلی، آن‌ها از یک نفر خواستند که نقشه رشته‌کوه‌های آند را نشان‌شان بدهد تا از طریق آن بتوانند به تونل مواصلاتی شیلی-آرژانتین برسند. دوست دختر پائولو همیشه جانب احتیاط را رعایت می‌کرد و برای مواقع اضطراری مقداری پول پیش خودش نگه می‌داشت، هر چه که بود، او محصول رژیمی کمونیست بود که در آن فلسفه‌ای به نام آرامش، بی‌معنا بود.

آن‌ها در برزیل به جایی رسیدند که بیشتر پاسپورت‌هایش مربوط به افراد بلوند و چشم‌آبی می‌شد و به پیشنهاد دوست‌دخترش، تصمیم به ماندن گرفتند: «بیا بریم ویلا ولها رو ببینیم. میگن جای فوق‌العاده‌ایه»

آن‌ها نتوانستند کابوس‌ها را پیش‌بینی کنند.
آن‌ها نمی‌دانستند که جهنمی در راه است.
آن‌ها آماده آن چیزی نبودند که فقط و فقط منتظر آمدن‌شان نشسته بود.

آن دو نفر به مکان‌های فوق‌العاده‌ی متعددی رفته بودند که کاملاً مشخص بود که در آینده‌ای نزدیک و به بهانه آسایش نسل، از بین خواهند رفت. اما دوست‌دختر پائولو جای هیچ بحثی باقی نمی‌گذاشت و او بود که حرف اول و آخر را می‌زد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیپی
نویسنده
مترجممحمدامین جندقیان بیدگلی
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-964-374-885-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیپی

09140100577
۱۴۰۲/۹/۲۲
کوئیلو داستان پرداز علمی تخیلی نیست. او در واقع در اکثر کتاب هایش تجربه‌های خود در زندگی را عنوان میکند خواه این تجربه معنوی و عرفانی باشد خواه مادی فلسفی.
هیپی هم داستان زندگی خودش است. جامعه امروز ما که در آن والدین فرزندانشان را مثل مرغ کرچ زیر بال و پر خودشان میگیرند هرگز به بلوغ و خود کفایی
لازم نمیرسد، خودتان تماشا کنید که چطور دانشجویان ما همچنان تحت پوشش والدین خود حتی پس از فارغ التحصیل شدن زندگی را به بطالت و بلاتکلیفی شغلی میگذرانند!
اگر کوئیلو در زندگیش دچار رکود بود سفر نمیکرد، اگر جرج ارول فقیر در لندن آس و پاس نمیگشت، اگر چارلی چاپلین فقیر مهاجرت نمیکرد، اگر....
بپذیریم که گاهی که نه اغلب اوغات او که ریسک میکند در زندگیش پیشرفت هم میکند.
هیپی داستان امروز جوانان ماست و راه خلاصی از این دور باطل هم در این داستان است. پیشنهاد میکنم بلافاصله پس از این کتاب الف کوئیلو را هم بخوانید تا بهتر متوجه شوید.
narges moradi
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
من تمام کتابهای پائولو رو خوندم ولذت بردم، چون تو هرکدوم از اونها به یک جور خودآگاهی و جهان بینی دست پیدا کردم، ولی کتاب هیپی از نظر من بیشتر یک جور سفرنامه بود که به حالت گزارشگری به شرح ماوقع میپرداخت حتی تشریح کردن استعمال موادمخدر صنعتی وسنتی و شرح دنیایی موازی رفتن به دروازه‌های بهشت در هنگام استفاده از آنها، بنظرم بیشتر مشوق افراد بود برای تجربه‌های اینچنینی.
کاوه عزیزی
۱۳۹۷/۱۱/۱۶
یک کتاب عالی درباره خاطرات پائلو کوئیلو در زمان هیپی بودنش و سفرش به پرو و ترکیه و گرایشات صوفی گری اش.
فاطمه عباسی
۱۳۹۸/۶/۷
عالی بود. همه چیز کتاب واقعاً قشنگ و فانتزی بود. نثرش هم روان و قابل درک. ممنون.
مهدی عباس زاده
۱۴۰۱/۹/۲۹
قلم کوئیلو دلنشین و قابل بفهمه اما این ترجمه رو نپسندیدم، ترجمه‌های آرش حجازی بسیار جذابتر است
Masstooreh Amirhosseini
۱۳۹۹/۱۰/۱۲
به به، به به، عالی بود، مطالع در مورد دوره‌ای از زندگی کویلیو.
غلامحسین عابدینی
۱۳۹۸/۹/۱۲
عالی بود معرفی کمابیش هیپی گری به مطالعه کنندگان
for bo
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
ترجمه‌ی بسیار بد، و داستان بسیار ضعیف بود
حمیده فتح الهی
۱۳۹۹/۲/۲۹
خاص و جذاب؛ باید دوبار خوندش.
پیام نظری
۱۴۰۰/۱/۵
خوندن این کتاب رو خیلی دوست داشتم
Amir hossein Sadr
۱۴۰۰/۱/۳
خوب بود کتاب.
من پسندیدم
Hasanpour Korosh
۱۳۹۷/۱۲/۲۹
واقعا عالیه
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب هیپی

برای دریافت کتاب هیپی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.