معرفی و دانلود کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده: کتابی برای کمک به کودکان در محافظت از بدنشان

عکس جلد کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده: کتابی برای کمک به کودکان در محافظت از بدنشان
قیمت:
۱۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده: کتابی برای کمک به کودکان در محافظت از بدنشان

بدن ما یکی از منحصربه‌فردترین آفریده‌های خداست که لازم است از آن به خوبی محافظت کنیم. جاستین اس هولکام و لیندزی ای هولکام در کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده به شما خواهند گفت چطور به درخواست‌ دیگران برای لمس بدنتان پاسخ دهید و از جسمتان در برابر هرگونه آسیبی محافظت کنید.

درباره‌ی کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده

جاستین اس هولکام (Justin S. Holcomb) و لیندزی ای هولکام (Lindsey A. Holcomb) در این کتاب به شما یاد می‌دهند چطور از بدنتان و اعضای خصوصی آن مراقبت کنید. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند در برابر خواسته‌ی غریبه‌ها برای لمس بدنتان واکنش درستی نشان دهید و احساسی که در این مورد دارید را به درستی بیان کنید.

در کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده (God Made All of Me: A Book to Help Children Protect Their Bodies)، خواهید دید چرا بدن شما و مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد و چطور باید به احساسی که در مواقع قرار گرفتن در معرض خطر سوءاستفاده به شما دست می‌دهد، توجه کنید. همچنین در این اثر تفاوت‌های میان لمس مناسب و نامناسب را یاد می‌گیرید.

پیش از هرچیز لازم است بدانید احترام به بدنتان و حسی که نسبت به آن دارید، اهمیت بسیار زیادی دارد. همه‌ی ما ممکن است برای نشان دادن علاقه‌مان به هم، یکدیگر را ببوسیم یا در آغوش بگیریم، اما لازم نیست همیشه به درخواست دیگران برای بوسیدن یا لمس بدنتان واکنش مثبت نشان دهید. حتی ممکن است بعضی وقت‌ها این کار را دوست نداشته باشید. خصوصاً اگر فردی که خوب نمی‌شناسید این خواسته را از شما داشته باشد، می‌توانید در پاسخ به او بگویید: «ممنونم، اما الآن دوست ندارم مرا ببوسید یا در آغوش بگیرید.» مثلاً یاد می‌گیرید حواستان باشد اگر نسبت به رفتار کسی حس بدی داشتید یا ترسیدید و چیزی غیر عادی در حرف‌ و عمل او مشاهده کردید، سریع آن فضا را ترک کنید و به محیطی امن بروید. سپس می‌توانید به پدر و مادر یا افراد قابل اعتمادی که فکر می‌کنید در آن لحظه کمکتان خواهند کرد، خبر دهید.

مهم این است که فراموش نکنید همه‌ی اعضای بدنتان آفریده‌ی خدا هستند و باید به آن‌ها عشق بورزید. به خاطر همین است که نسبت به سلامت آن مسئولید و نباید اجازه دهید کسی اعضای خصوصی بدنتان را لمس کند یا ببیند. درواقع شما با نه گفتن به هر خواسته‌ی نادرستی از روح و جسم خود مراقبت می‌کنید.

کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده به شکل پرسش و پاسخ‌هایی نوشته شده که میان کودک و پدر و مادر شکل گرفته؛ به همین دلیل ممکن است خیلی از سوالات خودتان را در آن پیدا کنید و این حال‌و‌هوا به شما کمک می‌کند درک عمیق‌تری نسبت به موضوع کتاب داشته باشید.

شما می‌توانید این کتاب را به همراه پدر و مادر یا معلم و مربی خود بخوانید تا اگر سوالی داشتید، از آن‌ها در مورد آن مشورت بگیرید. در نهایت یادتان باشد همیشه می‌توانید به کسانی که می‌خواهند بدن شما را لمس کنند، پاسخ منفی بدهید. فرقی نمی‌کند این افراد اعضای خانواده‌تان باشند یا کسانی که چندان نمی‌شناسید.

کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده ترجمه‌ی عطیه الحسینی است و از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده.

نکوداشت‌های کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده

  • کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده اثری عجیب و زیباست که با هدف کمک به کودکان و کاوش در خلقت خدا نوشته شده و حکمتی عملی را بدون آن‌که ایجاد ترس کند، آموزش می‌دهد. به عنوان پدر چهار فرزند خواندن آن را به شدت توصیه می‌کنم. (مایکل هورتون، استاد الهیات در کالیفرنیا)

  • این کتاب دعوتی عالی برای شروع گفتگو با کودکان در مورد بدن، مرزگذاری‌ها و افرادی‌ست که به کودکان احساس امنیت می‌دهند. (ریچل هلد ایوانز، وبلاگ‌نویس)

  • کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده، دعوتی شیرین، قانع‌کننده و بسیار مهم است تا فرزندانتان به زیبایی خلقت بدنشان پی ببرند. خوشحالم که این کتاب را برای هر سه نوه‌ام خواندم. (دان بی. آلندر، استاد روان‌شناسی و نویسنده)

  • کاش وقتی یک دختربچه بودم، خانواده‌ام این کتاب را داشتند، زیرا اگر آن‌ها این کتاب را برایم می‌خواندند، ماجرای آزار جنسی برایم پیش نمی‌آمد. کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده اثری مهم و ساده است. (مری دی موث، نویسنده)

  • به عنوان والد یک دختر جوان، از جاستین و لیندزی بسیار سپاس‌گزارم که چنین منبعی را در اختیار ما قرار داده‌اند. (جفرسون بثکی، نویسنده)

کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده مناسب چه کسانی است؟

کودکان بالای 4 سال، می‌توانند این کتاب را به همراه پدر و مادرشان مطالعه کنند.

با جاستین اس هولکام و لیندزی ای هولکام بیشتر آشنا شویم

جاستین اس هولکام، دارای مدرک دکترا، وزیر و استاد الهیات در مدرسه‌ی علمیه‌ی گوردون - کانول است. او کتاب‌های متعددی با موضوع آزار جنسی نوشته که «?Is It My Fault» و «Rid of My Disgrace» از آن جمله‌اند.

لیندزی ای هولکام به قربانیان تجاوز جنسی و خشونت خانگی مشاوره می‌دهد و از بنیان‌گذاران REST (فرار واقعی از تجارت جنسی) است. لیندزی تاکنون سمینارهای آموزشی مختلفی را در این زمینه برگزار کرده است.

در بخشی از کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده: کتابی برای کمک به کودکان در محافظت از بدنشان می‌خوانیم

بابا گفت: «کایلا، همه‌ی اعضای بدن تو را خدا آفریده و هیچ‌کدام از آن‌ها بد نیستند. بعضی از اعضای بدنت را می‌توانی به دیگران نشان بدهی و بعضی‌ها را نمی‌توانی. دیگران می‌توانند به بعضی اعضای بدنت دست بزنند و به بعضی نه!»

کایلا پرسید: «اگر خودم بخواهم، می‌توانم اجازه بدهم کسی من را بغل کند یا ببوسد، درست است؟»

دیوید گفت: «من هم می‌توانم اگر دلم خواست با کسی دست بدهم؟»

مامان گفت: «بله و اگر دلتان نخواست کسی شما را بغل کند یا ببوسد یا با شما دست بدهد، فقط بگویید نه، ممنون.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده: کتابی برای کمک به کودکان در محافظت از بدنشان
نویسنده،
مترجمعطیه الحسینی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-989070-5
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده

برای دریافت کتاب همه‌ی بدنم را خدا آفریده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.