معرفی و دانلود کتاب هندبوک فیزیک

عکس جلد کتاب هندبوک فیزیک
۹۷۰۰۰ ۴۸,۵۰۰ تومان ۵۰%

برای دانلود قانونی کتاب هندبوک فیزیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هندبوک فیزیک

کتاب هندبوک فیزیک گنجینه‌ای است غنی از کلیه‌ی اصطلاحات و واژگان تخصصی علم فیزیک که گروهی از نویسندگان و متخصصان، کار تهیه و تدوین آن را به عهده داشته‌اند. تمامی دانش‌آموزان و دانشجویانی که با کتاب‌ها و مباحث علم فیزیک سروکار دارند، نکات بسیاری را از لابه‌لای این فرهنگ اصطلاحات دریافت خواهند کرد.

درباره‌ی کتاب هندبوک فیزیک

فیزیک درسی است که شاید خیلی از بچه‌های دبیرستانی از آن گریزان باشند. بسیاری از دانشجویان رشته‌های علوم پایه هم ممکن است وقتی ببینند در میان واحدهای اصلی و اختصاصی خود باید یکی دو کلاس فیزیک را هم بگذرانند، وحشت‌زده بشوند. البته یکی از دلایل این موضوع احتمالاً به روش اشتباهی برمی‌گردد که معمولاً در سیستم‌های آموزشی برای تدریس درس فیزیک به کار گرفته می‌شود. فیزیک هم مانند سایر علوم، اصطلاحات و واژگان تخصصی دارد که دانش‌آموزان و دانشجویان تنها با آگاهی کامل از آن‌ها می‌توانند مباحث و مسائل درس فیزیک را درک کنند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد در کلاس‌های درس، آن‌طور که لازم است به شرح و توضیح این واژگان و اصطلاحات پرداخته نمی‌شود. خوشبختانه، با وجود آثاری مثل کتاب هندبوک فیزیک (Handbook of Physics)، مخاطبان به منبعی جامع برای یادگیری اصطلاحات خاص این علم دسترسی خواهند داشت. گروه نویسندگانی که تهیه و گردآوری این اثر را به عهده داشته‌اند، در تلاش بوده‌اند تا تمامی موضوعات و واژگان کلیدی علم فیزیک را برای خوانندگان خود تشریح کنند.

معرفی و دانلود کتاب هندبوک فیزیک

کتاب حاضر در حقیقت واژه‌نامه‌ای است مملو از کلمات و اصطلاحاتی که شناخت آن‌ها برای یادگیری بهتر درس فیزیک ضرورت دارد. تمامی واژگان و اصطلاحات اثر پیشِ رو به فارسی و انگلیسی بیان شده‌اند و توضیحی مفصل برای هر کدام ارائه شده است. مخاطبان در نخستین مواجهه‌ی خود با این کتاب ممکن است تصور کنند بسیاری از کلمات آن ساده هستند و نیازی به معنا شدن ندارند، کلماتی مانند آب یا شتاب. بااین‌وجود، باید به چنین مخاطبانی یادآوری کنیم که در تمامی علوم، حتی برای واژگان به‌ظاهر ساده و پیش‌پاافتاده هم تعریف دقیق علمی وجود دارد که آگاهی از آن برای شناخت بیشتر موضوعات آن علم الزامی است. بنابراین، بهتر است دانشجویان و دانش‌آموزان از هیچ‌یک از واژگان و اصطلاحات این اثر غافل نشوند و در صورت لزوم، تمامی آن‌ها را بادقت مطالعه کنند.

اثر حاضر درست مانند نقشه‌ای راهنما همواره باید در دسترس مخاطبان باشد. از آنجایی که ممکن است دانش‌آموزان و دانشجویانی که در حال مطالعه در زمینه‌ی موضوعات علم فیزیک هستند، به اصطلاح یا کلمه‌ای برخورد کنند که معنای علمی آن را نمی‌دانند، بهتر است این منبع علمی را در اختیار داشته باشند. این اثر، از آن نوع کتاب‌هایی است که هنگام خواندن درس فیزیک، باید در کنارتان باشد تا فوراً به نیازهای علمی شما پاسخ بگوید. پس چه بهتر که همین حالا، در کنار سایر کتاب‌های خود و در میان قفسه‌ی کتاب‌هایتان، جایی را نیز به این اثر اختصاص دهید.

یکی از مشخصه‌های جالب اثر پیش‌رو به تصاویری مربوط می‌شود که برای درک بهتر مفاهیم در جای‌جای صفحات آن قرار گرفته‌اند. اگرچه تصاویر همگی سیاه و سفید هستند و احتمالاً برای بینندگان جاذبه‌ی بصری ندارند اما وجود آن‌ها کمک بسیاری در فهم اصطلاحات کتاب خواهد کرد. این تصاویر در حاشیه‌ی کتاب‌ها و عموماً در کنار همان اصطلاحی که به آن مربوط هستند قرار گرفته‌اند و توجه به آن‌ها می‌تواند سرعت و سهولت یادگیری مخاطبان را افزایش دهد.

شاید تصور کنید که در هنگام برخورد با واژگان و اصطلاحات ناآشنای رشته‌ی فیزیک می‌توان به سراغ موتور جست‌و‌جوی گوگل رفت و به کمک مطالبی که در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون بیان شده، معنای آن اصطلاح و واژه‌ی مورد نظر را دریافت کرد. اگر چنین ذهنیتی دارید، خوب است این نکته را به شما گوشزد کنیم که حجم بالایی از اطلاعات علمی موجود در فضای اینترنت ممکن است از اعتبار چندانی برخورد نباشند و به همین دلیل نتوان در مطالعات علمی به آن‌ها تکیه کرد. برعکس، نویسندگانی که نگارش این کتاب را به عهده داشته‌اند، همگی از متخصصان علم فیزیک بوده‌اند و اطلاعاتی را که در کتاب هندبوک فیزیک به شما ارائه داده‌اند، با نهایت دقت و وسواس علمی جمع‌آوری کرده‌اند. قضاوت با شماست! آیا ترجیح می‌دهید به سراغ وب‌سایت‌های نامعتبر بروید یا با تهیه‌ی کتاب پیش‌رو برای همیشه از جست‌وجوهای اینترنتی در مورد واژگان و اصطلاحات فیزیک بی‌نیاز شوید؟!

کتابی که در مقابلتان قرار گرفته به کوشش بهرام معلمی و فریبرز مجیدی به زبان فارسی ترجمه شده است. مترجمان سعی داشته‌اند ترجمه‌ای روان، قابل‌درک و شفاف را به مخاطبان ارائه کنند و باید بگوییم در این امر بسیار موفق بوده‌اند. انتشارات مازیار نیز چاپ و نشر این اثر را به عهده داشته و آن را در ذیل مجموعه کتاب‌های قلمرو علم به مشتاقان و مخاطبان علم فیزیک عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قلمرو علم

«قلمرو علم» عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه، علوم سیاسی و... در بر می‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی سری کتاب‌های قلمرو علم به شمار می‌رود. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌رو هستیم. گفتنی است نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را بر عهده داشته است.

کتاب‌های «آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» برخی از عناوین مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب هندبوک فیزیک

• این کتاب برای دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان مقطع کارشناسی بسیار مفید است. (نشریه‌ی بوک)
  • کتابی مرجع برای دانش‌آموزان دوره‌ی دبیرستان و دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی هستند. (بوک‌لیست)
  • کتابی مفید برای مؤسساتی که از پژوهش‌های علمی حمایت می‌کنند. (مجله‌ی اسکول‌ لایبرری)
  • علاوه‌بر دانش‌آموزان و دانشجویان، کتاب هندبوک فیزیک برای مخاطبان عام هم آموزنده خواهد بود. (Science Book and Film)

کتاب هندبوک فیزیک برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌ی فیزیک و افرادی که به پژوهش در این زمینه مشغولند، می‌توانند با تهیه و مطالعه‌ی کتاب هندبوک فیزیک از مطالب آن بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب هندبوک فیزیک می‌خوانیم

برنامه‌سازی پیمانه‌ای / برنامه‌سازی مدولی modular programming

یکی از روش‌های متعارف برنامه‌سازی، که در آن کل برنامه را به مجموعه‌ای از اجزای کوچکتر پیمانه یا «مدول» تقسیم بندی می‌کنند. هر پیمانه اندازه‌ی معقول و مطلوبی دارد و هدف و کارکرد کاملاً مشخصی را دنبال می‌کند. همین که پیمانه‌ها نوشته و آزموده شدند می‌توانند برای سایر برنامه‌ها فرستاده شوند و پیمانه با یک واسط مشخص می‌تواند با دنیای خارج ارتباط برقرار کند.

مدوله‌سازی / مدولاسیون modulation

فرایند به هم نهی یک سیگنال حاوی اطلاعات با موج دیگر (موج حامل یا حامل) یا بر باریکه‌ی الکترون. برهم نهی می‌تواند مستلزم تغییر دامنه، بسامد، فاز، یا پیوستگی موج باشد. موج حامل (موجبر) معمولاً نسبت به سیگنال اطلاعات بسامد بسیار بالاتری دارد مانند مورد مدوله‌سازی دامنه‌ی امواج رادیویی (AM) که در آن موج حامل می‌تواند دارای بسامدی چندین مگاهرتزی باشد در حالی که اطلاعات دارای بسامد شنیداری (حدود 20 تا 20000 هرتز) است.

بخش اول: فرهنگ اصطلاحات

موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های دانشگاهی
۹۷۰۰۰ ۴۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هندبوک فیزیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هندبوک فیزیک

برای دریافت کتاب هندبوک فیزیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.