معرفی و دانلود کتاب هندوی شیدا

عکس جلد کتاب هندوی شیدا
قیمت:
۶۵,۲۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هندوی شیدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هندوی شیدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هندوی شیدا

کتاب هندوی شیدا رمانی خواندنی از سعید تشکری، داستان‌نویس برجسته‌ی ایرانی‌ست. در این رمان داستان زندگی مردی روایت شده که در پی دل باختن به زنی جوان، مشتاقانه برای فدا کردن تمام دار و ندار خود آماده می‌شود...

درباره کتاب هندوی شیدا

عشق زیر و زبر می‌کند... این احتمالاً صادق‌ترین حکمی‌ست که می‌توان در باب عشق صادر کرد. حکمی که درستیِ آن، بر هر آن کس که شهد عشق را چشیده باشد آشکار و بی‌نیاز از اثبات است. اما آیا می‌توان به صرف این‌که عشق تجربه‌ای زیر و زبرکننده است، آن را تجربه‌ای سازنده نیز نامید؟ آیا هر تجربه‌ای که جهان ما و عمق روحمان را تکان دهد، تجربه‌ای نیک است؟ اگر چنین است، چرا چنین هراسی از عشق در سینه داریم؟ و اگر چنین نیست، آیا نباید با صدای بلند گفت: «بدا به حال عاشقان»؟...

کتاب هندوی شیدا یکی از بی‌شمار داستان‌هایی‌ست که با درونمایه‌ی عشق به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. این اثر توسط سعید تشکری نگاشته شده و از سوی انتشارات نیستان در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است. سعید تشکری برای دنبال‌کنندگان ادبیات روز ایران نامی آشنا و محبوب است. قلم باصلابت او در کنار نگاه خاص و ممتازش به زندگی، خوانندگان زیادی را متوجه آثار او نموده.

در رمان هندوی شیدا، سرگذشت مردی به نام ناصر حیرانی روایت شده است. زندگی این مرد جوان هنگامی که دل به زنی زیبارو می‌بازد، به‌کل دگرگون می‌شود. زن برای ادامه‌ی زندگی به آلمان مهاجرت می‌کند و ناصر در اوج تنهایی، با قلبی شکسته و روحی اندوه‌زده بر جای می‌ماند. او به هر طریقی که شده سعی می‌کند رد دختر را بگیرد و به او برسد، اما تلاش‌هایش همیشه و همواره نتایجی نامطلوب به بار می‌آورند، تا این‌که در آخرین تلاش او، حادثه‌ای بس دهشتناک رخ می‌دهد...

اگر از طرفداران داستان‌های عاشقانه هستید، و همچنین، رمان‌هایی را می‌پسندید که در آن‌ها از دغدغه‌های اجتماعی و سیاسی سخن به میان آمده، قطعاً از مطالعه‌ی کتاب هندوی شیدا پشیمان نخواهید شد.

کتاب هندوی شیدا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های عاشقانه و دنبال‌کنندگان ادبیات روز ایران، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب هندوی شیدا به شمار می‌روند.

با سعید تشکری بیشتر آشنا شویم

سعید تشکری (Saeid Tashakkori) هنرمند و نویسنده‌ی نامدار ایرانی بود. او به سال 1342 دیده به جهان گشود و در سال 1400 از دنیا رفت. تشکری در زمینه‌ی ادبیات داستانی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی فعال بود. از او آثار ادبی و نمایشی فراوانی به جای مانده است. در ادامه عناوین برخی از بهترینِ این آثار را با یکدیگر مرور می‌کنیم: «هندوی شیدا»، «وصل هزار مجنون»، «آینه‌ی چشمان»، «آبی‌های زمین»، «عاشق‌ترین روزگار» و «غریب، قریب».

در بخشی از کتاب هندوی شیدا می‌خوانیم

نترکون... گفتم نترکون. بچه شدین همه‌تون. این چه کاریه؟! می‌ترسه و از خواب می‌پره. کی می‌تونه دوباره بخوابوندش؟ یه کم آروم بگیرین... اصلاً پاشین برین از اتاق بیرون. برین پایین. زائو و بچه‌ش باید استراحت کنن. یالّا... بیرون... بیرون...

همه را از اتاق فریبا بیرون کرد تا دختر تازه زایمان‌کرده و نوزاد، بی‌سر و صدای بقیه دخترها و دامادها و نوه‌ها کمی استراحت کنند.

مادر... فرستادم واست یه شیردوش بگیرن. هر چی بیشتر شیر بیاد از سینه‌هات، شیرت بیشتر می‌شه. نباید بچه گرسنه بمونه. فکر شیرخشک هم از سرت بیرون کن. پنج تا بچه به دنیا آوردم، یادم نمی‌آد واسه هیچ کدوم از این اَداها درآورده باشم. با سزارین موافقت کردم، اما از این فکرا که هیکلم به هم می‌خوره و نمی‌تونم و شیر ندارم بیا بیرون. آبمیوه فراوون، غذای ساده، اما پرقوت... همچی بشه بتونی دوتا بچه رو عوض یکی سیر کنی. حالام بخواب... منم می‌رم ببینم اینا چی‌کار می‌کنن.

از اتاق بیرون آمد و در را آهسته بست. ردیف نرده‌های چوبی را تا انتها طی کرد و به پله‌ها رسید. سر و صدای خوشحالی همه از پایین به گوش می‌رسید. از بالا نگاهی به سالن پذیرایی انداخت. ردیف بادکنک‌ها و شرشره‌ها را که دورتادور نرده‌های چوبی بسته شده بود و تا پایین آویزان بود، دید.

طلعت، همان طور که آهسته از پله‌ها پایین می‌آمد، در ذهنش حرف‌ها می‌آمد...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هندوی شیدا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-964-337-821-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هندوی شیدا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هندوی شیدا

برای دریافت کتاب هندوی شیدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.