معرفی و دانلود کتاب هنر امکان

عکس جلد کتاب هنر امکان
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر امکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر امکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر امکان

کتاب هنر امکان نوشته‌ی کورتیس س. میلام، پژوهشی درخصوص تی ای لورنس است و به نقشی که در زمینه‌ی ایجاد اتحاد میان بریتانیا و اعراب در زمان جنگ جهانی اول داشته است، اشاره می‌کند.

توماس ادوارد لورنس (Thomas Edward Lawrence) که یک دیپلمات بریتانیایی بوده است توانست رایزن سیاسی و نظامی این کشور در میان اعراب باشد. او شیفته‌ی فرهنگ و زبان مردم عربستان نیز بود و مانند آنان لباس می‌پوشید و به همین دلیل به نام لورنس عربستان معروف شد و فیلمی به همین نام نیز بر اساس شخصیت وی ساخته شده است. کتاب هنر امکان (The art of the possible) نیز پیرامون این شخصیت است و اقدامات و عملکرد وی مورد بررسی قرار می‌گیرد. کرتیس اس میلام (Curtis S Milam) تلاش می‌کند تا توماس ادوارد لورنس و فعالیت‌های او را به دور از افسانه‌سرایی و با نگاهی کاملاً پژوهشی به خوانندگان خود معرفی کند.

در بخشی از کتاب هنر امکان می‌خوانیم:

سحرگاهانی در قرن بیستم، در بحبوحه جنگ جهانی اول، یک جوان انگلیسی به نام تی ای لورنس که نیروی اعزامی انگلیس بود، گروهی از ناسیونالیست‌های عرب را در دفتر قاهره گرد هم آورد تا با شورشیان در میان‌شان بجنگد. امروزه درس‌هایی که لورنس آموخت و حقایقی که فاش ساخت به همان میزانِ هشتاد سال پیش همچنان مهم و آشکار است.

شرایط و موقعیت سیاسی - نظامی لورنس، پیچیده و در عین حال شگفت‌انگیز بود و ریشه بسیاری از مسائل آن به پانصد سال پیش و در هم تابیدن تاریخ اسلام، امپراتوری‌های عثمانی و بریتانیا و دنیای عرب‌زبان می‌رسد. شرح افسانه لورنس به دو دلیل برای پژوهش و مطالعه ارزشمند است.

دلیل اول: به عنوان یک واسطه و مشاور نظامی ارتش بریتانیا با ارتش عرب و شرح واقعی ماجرای لورنس که خصوصیات درونی یک افسر میانجی موفق را نشان می‌دهد که با تفاوت‌های فرهنگی، سیاسی و نظامی (فنی) گوناگونی روبه‌رو می‌شود.

دلیل دوم: بیست‌وهفت ماده‌ای که اصول آیین‌نامه‌ای لورنس را در عمل تشکیل داد تا با اعراب کار کند. اگرچه این اصول فقط برای مواجهه با اعراب وضع شده بود، ولی هنگامی ‌که این اصول، ویژگی‌های فرهنگ آن‌ها را آشکار کرد، توصیه‌هایی نیز برای ارتباطات و ساختار روابط بین فرهنگی فراهم ساخت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی و زمینه‌های تاریخی
فصل دوم: ویژگی‌های لازم برای یک کار خاص
فصل سوم: اصول لورنس: قوانینی برای ارتباط
فصل چهارم: نخستین افسر واسط پیشرو

 

 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر امکان
نویسنده
مترجمبهنام سرخیل
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-622-6885-05-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر امکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر امکان

برای دریافت کتاب هنر امکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.