معرفی و دانلود کتاب هنر تغییر ذهن متعصب: روش‌های مؤثر در تغییر ذهن دیگران

عکس جلد کتاب هنر تغییر ذهن متعصب: روش‌های مؤثر در تغییر ذهن دیگران
قیمت:
۷۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر تغییر ذهن متعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر تغییر ذهن متعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر تغییر ذهن متعصب: روش‌های مؤثر در تغییر ذهن دیگران

جونا برگر در کتاب هنر تغییر ذهن متعصب در پی یاری رساندن به خوانندگان خود برای آموختن بهترین راه تأثیرگذاری بر اذهان دیگران است. حقیقت این است که هر کسی دوست دارد چیزی را تغییر دهد. بازاریابان می‌خواهند نظر مشتریان خود را تغییر دهند و مدیران در صددند سازمان‌ها را تغییر دهند. استارت‌آپ‌ها در پی تغییر صنایع هستند و سازمان‌های غیردولتی می‌خواهند دنیا را دگرگون کنند. اما تغییر دادن شرایط سخت است! اغلب مردم تمام تلاش خود را برای متقاعدسازی و تغییر دیگران می‌کنند، اما هیچ‌چیز حرکت نمی‌کند. آیا راه بهتری وجود دارد؟!

درباره‌ی کتاب هنر تغییر ذهن متعصب

حتماً شما هم تجربه‌ای مشابه با بسیاری از آدم‌های دیگر داشته‌اید و در مقاطعی از زندگی خود احساس کرده‌اید که دلتان می‌خواهد تغییرات اساسی در اوضاع و شرایط ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند چه شغل و سمتی داشته باشید یا در چه جایگاه اجتماعی و مرتبه‌ای باشید، هر کسی در هر نقطه‌ای از زندگی خود دچار این حس می‌شود که کاش قدرت تأثیرگذاری بیشتری داشت و می‌توانست ذهن اطرافیان خود را به همان سمت و سویی که دلش می‌خواهد هدایت کند! مثلاً شاید مدیری باشید که کارمندانتان حرف‌شنوی لازم را ندارند و مدام در پی نافرمانی هستند، استادی هستید که دانشجویان نامنظمی دارید یا حتی در درجات بالاتر، عضو یک سازمان غیردولتی هستید و منافعتان با منافع دولت‌ها در تضاد است، چطور می‌توانید بر اذهان عموم جامعه تأثیر گذاشته و آن‌ها را به فکر بیندازید؟

معرفی و دانلود کتاب هنر تغییر ذهن متعصب

جونا برگر (Jonah Berger) نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز و استاد دانشگاه توانایی‌ست که در پی آموختن بهترین و ساده‌ترین راه تأثیرگذاری بر اذهان، اقدام به تألیف کتاب هنر تغییر ذهن متعصب (The Catalyst: How to Change Anyone's Mind) کرده است. این کتاب رویکرد بسیار متفاوتی با سایر منابع در این حوزه دارد. برگر بیان می‌کند که تمام آدم‌های موفق در زمینه‌ی تغییر، می‌دانند که هدف از آموختن تکنیک‌های این کتاب، سخت‌تر کردن پروسه یا کسب اطلاعات بیشتر نیست؛ بلکه آموختن راه‌های تأثیرگذاری، صرفاً در حکم یک کاتالیزور برای ایجاد تغییر عمل می‌کند. این کاتالیزورها موانع تغییر را از بین می‌برند و یا در بدترین حالت آن‌ها را کاهش می‌دهند. پس بهتر است به جای پرسیدن این سؤال که «چگونه می‌توانم نظر کسی را تغییر دهم؟»، سؤالی متفاوت بپرسید: «چرا پیش از این تغییری در این زمینه‌ی خاص ایجاد نشده؟ چه چیزی سدّ راه این تغییر شده است؟»

با مطالعه‌ی کتاب هنر تغییر ذهن متعصب موانع کلیدی را برای تغییر و نحوه‌ی کاهش آن‌ها شناسایی خواهید کرد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه کاتالیزورها در سخت‌ترین شرایط وارد عمل شده و اذهان را تغییر می‌دهند: چگونه بازاریاب‌ها محصولات جدید را به مرحله‌ی فروش می‌رسانند، چگونه مدیران می‌توانند فرهنگ سازمانی را تغییر دهند، چگونه فعالان جنبش‌های اجتماعی، عده‌ی بیشتری را با خود همراه می‌کنند، مشاوران، افراد مبتلا به اعتیاد را نجات می‌دهند و متخصصان واقعی، باورهای عمیق سیاسی را تغییر می‌دهند.

برگر کتاب خود را در پنج فصل و برای کسانی به رشته‌ی تحریر درآورده که در پی تسریع فرآیند تغییر هستند. «مقاومت»، «اثر برخورداری»، «فاصله»، «تردید» و «دلایل مؤید» عناوین این فصل‌ها هستند که ذیل آن‌ها روشی قدرتمند بر پایه‌ی تفکر و طیف وسیعی از تکنیک‌ها ارائه شده است. ترکیب این روش و تکنیک‌ها می‌تواند نتایج خارق‌العاده‌ای بیافریند. چه بخواهید یک نفر را تغییر دهید، یک سازمان را متحول کنید، یا روش کسب‌و‌کار یک صنعت را تغییر دهید، این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه به یک کاتالیزور تبدیل شوید!

پریسا شفایی کتاب هنر تغییر ذهن متعصب را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات سبزان آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هنر تغییر ذهن متعصب

  • کتابی روشنگر از یکی از نویسندگان مورد‌علاقه‌ام... من عاشق این هستم که چگونه این کتاب تأثیرگذاری را به‌عنوان راهی برای حذف موانع با مثال‌های واضح و زیبا ارائه می‌دهد. (FORBES.COM)
  • رویکرد برگر کتاب او را از سایر افراد متمایز می‌کند... او به‌طور کامل چگونگی تسریع فرآیند اقناع اصولی را توضیح می‌دهد. شاید بارزترین ویژگی کتاب او همین باشد. (وبلاگ‌نویسی در کسب‌و‌کار)
  • اگر می‌خواهید روابطی بر پایه‌ی اعتماد و وفاداری با مشتریان و آدم‌های زندگی خود ایجاد کنید، کتاب برگر را بخوانید. (روندهای کسب‌و‌کار کوچک)
  • برگر چشم‌اندازی خوش‌بینانه دارد و پیشنهاد می‌کند که عوامل ایجادکننده‌ی تغییر، آنقدرها هم پیچیده نیستند. (مجله‌ی فورچون)
  • برگر از تحقیقات و مطالعات موردی استفاده می‌کند و روایات جالبی را ارائه می‌کند... راهنمای مدونی که می‌تواند هم در زندگی تجاری و هم در زندگی شخصی مفید باشد. (Kirkus Reviews)
  • جونا برگر یکی از آن متفکران کمیاب است که بینش‌های مبتنی بر تحقیق را با راهنمایی‌های بسیار عملی ترکیب می‌کند. (جیم کالینز، نویسنده)

کتاب هنر تغییر ذهن متعصب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب رویکردی انقلابی برای تغییر هر ذهنی را ارائه می‌هد، پس قطعاً مخاطب عام دارد و برای عموم کاربردی و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب هنر تغییر ذهن متعصب: روش‌های مؤثر در تغییر ذهن دیگران می‌خوانیم

قدرت اینرسی

هر کسی به دنبال تغییر دادن چیزی است: والدین خواستار تغییر رفتار فرزندان هستند، فروشندگان می‌خواهند ذهن مشتریان را عوض کنند و بازاریابان می‌خواهند تصمیمات خریداران را تغییر دهند. کارمندان به دنبال تغییر دیدگاه مدیران هستند و سازمان‌های عام‌المنفعه نیز تغییر جهان را می‌خواهند. اما به‌طور کلی، تغییر دادن سخت است. با اصرار و اجبار و تلاش برای قانع کردن دیگران، هیچ‌چیز از سر جایش تکان نمی‌خورد، یا اینکه نهایتاً لاک‌پشت‌وار، اندک تغییری صورت می‌گیرد. تئوری معروف ایزاک نیوتن را به خاطر بیاورید: اگر شیئی در حال حرکت یکنواخت در امتداد خط مستقیم باشد، تمایل به ماندن در همان حالت را دارد. منظور ایزاک نیوتن اشیای فیزیکی، عملکرد سیارات، آونگ‌ها و مواردی از این دست بود. اما این مفاهیم در تعاملات اجتماعی نیز می‌توانند کاربرد یکسانی داشته باشند.

مردم و سازمان‌ها نیز، درست مثل قمرها و ستاره‌های دنباله‌دار، روش‌های همیشگی خود را ادامه می‌دهند. این همان اینرسی است، یعنی همه می‌خواهند همان کار همیشگی خود را انجام بدهند. رأی‌دهندگان، به‌جای اینکه فکر کنند کدام نامزد انتخاباتی انتظارات آن‌ها را برآورده می‌کند، به دنبال انتخاب عضو حزبی هستند که در گذشته به او رأی داده‌اند. مدیران، به‌جای استفاده از ایده‌های جدید، بودجه‌ای برای اجرای برنامه‌ی سال‌های گذشته در نظر می‌گیرند و با کمی تعدیل، دوباره از همان نقطه‌ی همیشگی شروع می‌کنند. اینرسی توضیح می‌دهد که چرا خانواده‌ها هرساله باز به همان مکان تعطیلات قبلی برمی‌گردند و چرا سازمان‌ها نسبت به شروع کارهای جدید محتاط هستند و از تغییر دادن روش‌های قدیمی طفره می‌روند. غالباً هنگام تلاش برای تغییر عقاید و غلبه بر اینرسی، فشار بیشتری اعمال می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
پیشگفتار
قدرت اینرسی
راهی بهتر برای تغییر ذهن
افزایش سرعت تغییر
ترمزها را پیدا کنید
فصل اول: مقاومت
وقتی هشدارها به پیشنهاد تبدیل می‌شوند
نیاز به آزادی و خودمختاری
مقاومت و رادار ضدپذیرش
القای حس خودمختاری
تهیه‌ی فهرست
پرسیدن به‌جای توضیح دادن
آشکارسازی تضاد میان حرف و عمل
آغاز همدلانه
دلیل مقاومت
فصل دوم: اثر برخورداری
خطای مالکیت
اصل زیان‌گریزی
هزینه‌ی دست روی دست گذاشتن
خراب کردن پل‌های پشت سر
کاهش اثر برخورداری
بررسی موردی: چگونه می‌توان ذهن ملت را تغییر داد؟
فصل سوم: فاصله
پل زدن به آن‌سوی زمین
اصلاح باورهای غلط
زمین باورهای ذهنی
سوگیری تأییدی
یافتن افراد مستعد تغییر
کمتر خواستن
با پیدا کردن نقطه‌ضعف‌ها، زمین بازی را عوض کنید
بررسی موردی: چگونه ذهن رأی‌دهندگان را تغییر دهیم؟
فصل چهارم: تردید
مالیات تردید
فشردن دکمه‌ی توقف
آزمون‌پذیری
ارائه‌ی نسخه‌ی رایگان
کاهش هزینه‌های مقدماتی
کشف محصول و خدمات
قابلیت برگشت‌پذیر بودن محصول
سود بردن از اینرسی
آزمودن رایگان، احتمال خرید بیشتر
بررسی موردی: چگونه می‌توان ذهن رئیس را تغییر داد؟
فصل پنجم: دلایل مؤید
سنگ‌ریزه و تخته‌سنگ
سوءبرداشت
مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر
یک دست صدا ندارد
کدام منابع اثرگذارند؟
زمان‌بندی صحیح برای ارائه‌ی شواهد چقدر باید باشد؟
استفاده‌ی صحیح از منابع
سنگ‌ریزه یا تخته‌سنگ؟
بررسی موردی: چگونه می‌توان رفتار مصرف‌کننده را تغییر داد؟
سخن پایانی
قدرت کاتالیزورها
پیوست 1: گوش دادن فعال
تمرکز داشتن و توجه به گفت‌وگو
سؤال‌های باز بپرسید
مکث کردن به‌جا و مؤثر
مهارت گوش دادن انعکاسی
برچسب زدن بر احساسات
پیوست 2: به‌کارگیری فریمیوم
پیوست 3: تجزیه‌وتحلیل حوزه‌ی نیرو
منابع و مراجع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر تغییر ذهن متعصب: روش‌های مؤثر در تغییر ذهن دیگران
نویسنده
مترجمپریسا شفایی
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-117-639-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر تغییر ذهن متعصب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر تغییر ذهن متعصب

برای دریافت کتاب هنر تغییر ذهن متعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.