معرفی و دانلود کتاب هنر و علم خودشناسی

عکس جلد کتاب هنر و علم خودشناسی
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر و علم خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر و علم خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر و علم خودشناسی

کتاب هنر و علم خودشناسی نوشته‌ی پیتر هالینز، مقدمه و سرآغاز خوبی برای مبحث خودشناسی و شخصیت‌شناسی است و خواننده را به خوبی با نظریات و تئوری‌های مهم و اصلی حوزه شخصیت آشنا می‌کند.

یادگیری درباره شخصیت و هویت برای داشتن یک زندگی هدف‌مند و معنادار ضروری است. وقتی بدانیم ریشه اصلی صفات ما از کجاست خودآگاهی بیشتری به‌ دست می‌آوریم و این کلید رسیدن به فهم و شناخت بیشتر از خودمان است. ما در دورانی هستیم که معنا و کشف هویت فردی برای هر کس به بخش مهمی از زندگی تبدیل شده است و افراد تلاش می‌کنند تا خود و مقصود و هدف‌شان از زندگی را پیدا کنند، لذا به نظر می‌رسد شناخت خود و آشنایی با صفات و خصوصیاتی که داریم اولین گام برای رسیدن به این هدف است.

وقتی از شخصیت خودمان و کارکردهای خاصی که داریم اطلاعی نداشته باشیم، یعنی دقیقا خودمان را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم دلیل برخی از رفتارهایمان چیست. در این صورت نمی‌فهمیم چه چیزی باعث شده جایی باشیم که اکنون هستیم. علاوه بر این از موانع و سختی‌هایی که در آن‌ها رشد کرده‌ایم و توانستیم شخصیت‌مان را بسازیم غفلت می‌کنیم و مهم‌تر از همه این‌ها اینکه نسبت به خواسته‌ها و نیازهای واقعی خودمان در موقعیت‌های مختلف بی‌اطلاع خواهیم بود.

هنر پیتر هالینز (Peter Hollins)، نویسنده این کتاب، در این است که گاهی پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین مفاهیم روان‌شناسی و فلسفی را با بیانی ساده، سلیس و شیوا به مخاطب ارائه می‌کند و عجیب این است که این کار را بدون کاستن ذره‌ای از ظرافت‌های علمی و آکادمیک مطالب، انجام می‌دهد.

در بخشی از کتاب هنر و علم خودشناسی (The Art and Science of Self-Discovery) می‌‌خوانیم:

آلفرد آدلر (۱۸۷۰-۱۹۳۷) نظریه‌ای را مطرح کرد و در آن تأثیر ترتیب زمانی تولد فرزندان خانواده را بر شخصیت آن‌ها توضیح داد. طبق تعریف، ترتیبِ زمانی تولد یعنی اینکه چندمین فرزند خانواده هستید. به نظر می‌رسد به طور پیش‌فرض هر کدام از فرزندان خانواده ویژگی‌های شخصیتی خاصی داشته‌ باشند، مثلا اعتقاد بر این است که فرزند اول معمولاً فشار بیشتری را از جانب والدین متحمل می‌شود، او به‌ عنوان الگوی فرزندان دیگر خانواده باید مسئولیت‌پذیر و سخت‌کوش باشد. در عوض فرزندان آخر فشار یا ساختار کم‌تری را از سوی والدین تحمل می‌کنند و احتمالا آزادی عمل بیشتری خواهند داشت. این ایده ممکن است در مجموع صحیح باشد اما وقتی در مورد تأثیر ترتیب تولد روی شخصیت افراد صحبت می‌کنیم لازم است نگاه دقیق‌تری به موضوع داشته‌ باشیم.

آدلر معتقد است فرزند نخست معمولا توجه بسیاری را از سوی خانواده دریافت می‌کند، اما این دریافت توجه زیاد فقط تا زمانی به طول می‌انجامد که فرزند دوم خانواده متولد می‌شود. در چنین شرایطی به تعبیر آدلر فرزند نخست ناگهان احساس می‌کند که جایگاهِ رفیع قبلی‌اش را از دست داده است. این وقایع به طور ناخودآگاه روی رفتار، منش و شخصیت فرد در دوران بزرگسالی تأثیرگذار است.

فرزند اول
حالا بیایید کمی دقیق‌تر به خصوصیات فرزند اول خانواده نگاهی بیندازیم. آدلر بر این باور بود که فرزندان اول معمولا افرادی کمال‌گرا خواهند بود و نیاز مداوم به دریافت تأیید و تحسین دارند. این باعث می‌شود آن‌ها به مرور تبدیل به افراد دقیق، منضبط، سخت‌کوش و مسئولیت‌پذیر شوند که در اغلب موقعیت‌های اجتماعی نقش فرد ارشد و مسلط بر امور را دارند. آدلر می‌گفت فرزندان اول خانواده، توجه تمام‌ و‌ کمال پدر و مادر را با تولد فرزندان بعدی از دست می‌دهند، بنابراین تلاش می‌کنند به هر طریق ممکن دوباره این توجه را به‌دست بیاورند، آن‌ها حتی ممکن است تمام عمرشان را به این کار اختصاص دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه
فصل اول: ریشه‌های هویت و شخصیت
مزاج‌شناسی
ساختار اصلی شخصیت از دید فروید
نهاد، خود، فراخود: ترکیب این سه جزء چگونه است؟
ماهیت زیستی شخصیت
چرا این بحث مهم است؟
خلاصه فصل
فصل دوم: پنج صفت اصلی شخصیت (مدل پنج عاملی شخصیت)
پذیرا بودن نسبت به تجربه‌های جدید
وظیفه‌شناسی
برون‌گرایی
خوشایند بودن
نوروتیک بودن
فرمول طلایی مدل پنج عاملی شخصیت
خلاصه فصل
فصل سوم:‌ مایرز، بریگز و کِرسی
MBTI و تیپ شخصیتی
تله‌هایی که باید در مورد ابزار MBTI مراقبشان باشیم
نظریه مشرب‌های دیوید کِرسی
چهار مشرب MBTI
خلاصه فصل
فصل چهارم: اثرات ناخودآگاه تربیت
نظریه آلفرد آدلر در مورد ترتیب زمان تولد
نظریه دلبستگی
خلاصه فصل
فصل پنجم: سرشت یا محیط؟
نظریه یادگیری اجتماعی
تیپ شخصیتی بر اساس منطقه جغرافیایی
کدام‌یک غالب است: تربیت یا سرشت؟
خلاصه فصل
فصل ششم: داستان‌هایی که خودمان می‌سازیم
تمرین هفت قصه
تست شخصیت کارل یونگ
خلاصه فصل
فصل هفتم: سوالات خودآگاه ‌کننده
خلاصه فصل
فصل هشتم: تغییر اثربخش
ایجاد تغییر
خلاصه فصل
فصل نهم: مدل‌های دیگر خودشناسی
تیپ شخصیتی A و تیپ شخصیتی B
تحلیل رفتار متقابل
ارتباط شخصیت با جنسیت افراد
شخصیت‌شناسی اِنیه‌گرم
خلاصه فصل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر و علم خودشناسی
نویسنده
مترجمآرسام هورداد
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-600-8738-52-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر و علم خودشناسی

M. a. Doshmanfana
۱۳۹۸/۴/۲
واقعا عالی بود. در عین خلاصه بودن، اطلاعات جامع و کاملی میده. یکی از نکات خوبش هم اینه که واسه هر تیپ و ویژگی شخصیتی، توصیه هم داره.
خلاصه بودنش خیلی خیلی خوبه.
من پیشنهاد میدم به کسایی که دنبال شناخت خودشون و پیشرفت هستن....
شهریار قاسمی
۱۴۰۱/۷/۵
کتاب خوبی نبود چون مباحث کلی رو گفته بعدشم باید همه بحث‌های روان شناسی که بیان کرده در هر انسانی به مقداری وجود دارد رو تشریح می‌کرد و کمک می‌کرد تا بفهمیم تا چه حدی اون رفتار هارو داریم باید مارو به چالش میکشید تا خودمون رو بهتر بشناسیم چیز‌هایی گفته بود که من خودم بدون خوندن این کتاب راجب خودم میدونستم
علی صادقی
۱۴۰۰/۱۲/۲۳
به نظرم مترجم از مطلب درک خوبی داشته و کتاب صوتی هم با صدای خودشون از لحن بسیار مناسبی برخورداره. و اما کتاب در مورد موضوع مهم خودشناسی هست که توصیه میکنم هر کسی این کتاب رو بخونه و خودشو بیشتر بشناسه. نظریات علمی و غیر علمی مطرح شده در این کتاب درک مناسبی از مفهوم خودشناسی در اختیار شما قرار میده
masoud khani
۱۳۹۹/۹/۵
کتاب جامع خوبی بود و مجموعه‌ای قابل قبول که با وجود خلاصه بودن، جامع و کامل بود حتی موصوعات خود شناسی رو از نگاه انواع افراد شاخص علم روان شناسی بررسی کرده بود و دیدگاه هرکدوم رو به طوری تشریح کرد که هر کسی میتونه باهاش ارتباط برقرار کنه و کاملا برای شروع مناسبه....
یاشار ح.
۱۳۹۸/۱۲/۹
در اهمیت مطالعهٔ چنین کتبی فقط به نقل قول جمله‌ای از همین کتاب بسنده میکنم:
«در اهمیت خودآگاهی و خودشناسی فلاسفه بسیاری سخن گفته‌اند. ارسطو فیلسوف برجستهٔ یونانی در این خصوص گفته بود: خودشناسی سرچشمهٔ تمام حکمت‌هاست»
Sepide Bs
۱۳۹۹/۲/۷
کتاب خیلی خیلی خوبی بود و به نظرم در عین خلاصه بودن به کلی از مطالب مهم اشاره کرد. راجب تیپ‌های شخصیتی نکته‌های خوبی و یاد داد به نظرم از اون کتاب‌هایی بود که حتما یه بار دیگه میخونم
zahra t
۱۳۹۹/۱/۶
کتاب خیلی خوبیه، اگه کسی وقعا حس میکنه با شخصیتش و نوع رفتارش توی اجتماع و... مشکل داره، حتما این کتاب مطالعه کنه چون کمک زیادی به شناخت خود و تلاش برای تغییر شخصیت میکنه.
Nilofar Smith
۱۳۹۸/۸/۲۹
کتاب خیلی خوب بود
فقط احساس می‌کنم روش‌های مختلفی رو عنوان می‌کنه
کتاب نیمه‌ی تاریک وجود، فکر می‌کنم کنار این کتاب خیلی کمک می‌کنه
یعنی اول اون رو بخونید بعد این
Alireza Taghavi
۱۳۹۸/۷/۴
این کتاب باعث تغیر در نوع نگرش و دیدگاه نسبت به مسائل روز میشود.... باعث می‌شود که برای تصمیم گیری دیگر از تصمیمات غیر منطقی استفاده کنیم
Mba 1992
۱۳۹۸/۱/۲۶
من خودم روانشناسی میخونم
این کتاب واقعا ارزش خرید و خواندن داشت و از خریدم راضی هستم
میشه گفت نظریه‌های شخصیت رو به صورت کاربردی مطرح کرده.
خیلی کاربردی و مفید بود
AA
۱۴۰۱/۷/۱۴
به صورت خلاصه وار هر چیزی که می‌تونه رو شخصیت ما تاثیر بذاره رو توضیح داده ولی خیلی کم و مختصر. بد نبود در کل... به نظرم زیاد به خودشناسی کمک نمی‌کنه ولی مسیر خودشناسی رو نشون میده
Sahar Salehi
۱۳۹۹/۳/۱
فوق‌العاده بود خیلی کتاب خوب و مفیدی بود حتما بخونید چیزی با ارزش تر از خود شما نیست سعی کنید بیشتر خودتونو بشناسین و این کتاب ب شنا کمک میکنه
کاربر Ab
۱۳۹۸/۸/۲۴
معرکه!عالی! فوق العاده بود! پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید، برای ارتقا خودشناسی خیلی عالیه
محمد ملاحسنی
۱۳۹۷/۸/۵
وقتی که به خود شناسی میرسیم خیلی از کشمکش‌های درونمون حل میشن... اگر دوست دارید که این حس خوب رو تجربه کنید حتما این کتابو بخونید ;)
Amin Jabbari
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
خیلی ساده و ابتدایی برخی مسائل مربوط به روانشناسی و خودشناسی رو توضیح داده، بنظرم غول درون‌هری کارپنتر بهترین کتاب درمورد تعاریف پایه‌ای خودشناسی هس
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه کتاب هنر و علم خودشناسی

برای دریافت کتاب هنر و علم خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.