معرفی و دانلود کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار

برای دانلود قانونی کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار

کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار به شما می‌آموزد با تسلط بر فناوری‌های نوین با کسب‌و‌کارهای مختلف رقابت کنید و بهترین باشید. آموزش‌های این کتاب به‌شکل گام‌به‌گام ارائه شده و ابزارهای مورد نیاز شما را برای تقویت هوش تجاری‌تان معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار

امروزه با پیشرفت چشمگیر فناوری‌ اطلاعات، روش‌های سنتی کارایی خود را در پاسخگویی به کسب‌و‌کارها از دست داده‌اند. بنابراین رقابت در دنیای حاضر تسلط بر دنیای هوشمندی را می‌طلبد که بتواند فرآیندهای رقابت‌پذیری در محیط کسب‌و‌کار را بهبود ببخشد.

در کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار، نوشته‌ی صدیقه تدریس حسنی، میثم بشیری، علی گلستانی و صالحه تدریس حسنی، با کسب‌و‌کارهای هوشمند و یک ابزار موثر و کلیدی در این فضا آشنا خواهید شد. امروزه از این ابزار نوین تحت عنوان هوش تجاری یاد می‌شود.

هوش تجاری اصطلاحی رایج در حوزه‌های تجاری و غیر تجاری است که به فرآیندهای گوناگون تکنولوژی‌محور، به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها و دانش تحلیل بنگاه می‌گویند. این فرآیندها، با روش پردازش برخط، داده‌های تجاری را تحلیل می‌کنند و در اتخاذ تصمیمات تجاری دقیق و هوشمند هستند. به بیان دیگر در دنیای امروز، هوش تجاری نه به‌عنوان یک محصول، بلکه به‌عنوان یک نوع معماری شناخته می‌شود که با مجموعه‌ای از برنامه‌های کارآمد و به‌دست‌آمده از پایگاه داده‌های عملیاتی و تحلیلی، به سودآوری کسب‌و‌کارهای نوین کمک می‌کند.

هوش تجاری می‌تواند از چند منظر متفاوت قابل بررسی باشد؛ نخست از منظر معماری و فرآیند که کارایی و یکپارچگی سازمانی ایجاد می‌کند. جنبه‌ی دیگر آن بازار است که آن را ابزاری برای رقابت‌پذیری بیشتر و تحلیل مشتریان کرده، و درنهایت از دیدگاه فناوری، هوش تجاری نقطه‌ی تداخل سخت‌افزار و نرم‌افزار است. همه‌ی این ابعاد در کنار یکدیگر در جهت کارایی آن و موفقیت کسب‌و‌کارها عمل می‌کند و در نهایت به سوددهی بیشتر در عرصه‌های رقابتی منجر خواهد شد.

کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار، سال 1398 از سوی شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به این حوزه قرار دارد.

کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های فناوری اطلاعات و مدیریت کسب‌وکار، متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی و کاربران این پایگاه‌ها از مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار می‌خوانیم

طی سال‌های اخیر به منظور اتخاذ تصمیمات دقیق و هوشمند در حداقل زمان ممکن، رویکرد جدیدی براساس سرعت در تحلیل اطلاعات حوزه کسب و کار مطرح شده است. امروزه فناوری‌های نوین با سرعتی غیرقابل تصور درحال پیشرفت هستند،

به طوری که جوامع به‌صورت عام و بازارها بصورت خاص با شتابی وصف‌ناپذیر به دنبال راهکارهایی برای تضمین بقایشان در این عرصه می‌باشند. بدین منظور در مرحله اول سازمان‌ها باید تغییر در فلسفه حیاتشان را بپذیرند و نیز بدانند که باقی ماندن در بازار به معنای رسیدن به وضعیت سوددهی مداوم نیست بلکه باید به دنبال رقابت و ابزار آن باشند، چرا که امروزه کم تر بنگاهی به صورت سنتی و دور از قواعد جدید، به کسب‌وکار می‌پردازد. بنابراین تسلط بر فناوری‌های جدید به طوری که فرایندهای سازمانی و نهایتاً افزایش رقابت‌پذیری را در محیط کسب‌وکار بهبود بخشد، ضروری به نظر می‌رسد که از آن جمله می‌توان به راهبرد هوش تجاری اشاره نمود.

هوش تجاری، نه به عنوان یک محصول و نه به‌عنوان یک سیستم بلکه به عنوان یک معماری و رویکردی جدید، شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی و تحلیلی مطرح می‌شود که به استناد پایگاه‌های داده عملیاتی و تحلیلی به تصمیم‌گیری در فعالیت‌های هوشمند تجاری و کسب‌وکار کمک می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
فصل اول: مفاهیم
فصل دوم: ابزارهای کاربردی در پیاده‌سازی هوش تجاری
فصل سوم هوش تجاری و محیط کسب‌وکار
فصل چهارم: هوش کسب‌وکار سلف سرویس
فصل پنجم: هوش تجاری ابری
فصل ششم: به‌کارگیری هوش تجاری در سازمان
فصل هفتم: هوش تجاری چابک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-964-468-731-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار

محمد موسوی
۱۴۰۲/۱/۱۴
هوش تجاری در سازمان موجب تصمیم گیری سریع می‌شود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار

برای دریافت کتاب هوش تجاری و مدیریت کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.