معرفی و دانلود کتاب برندتینک

عکس جلد کتاب برندتینک
قیمت:
۶۳,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برندتینک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برندتینک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برندتینک

کتاب برندتینک نوشته‌ی میثم بشیری و علی گلستانی راهنمایی است برای توسعه‌ی استراتژی‌های برندینگ و استقرار تفکر برند در شرکت‌ها که به شما می‌آموزد چطور از دریچه‌ی چشم خریدارها برندها را ببینید؛ همچنین اهداف بازار و ارزش‌های رقبایتان را بشناسید و به این ترتیب برندی بسازید که در ذهن مشتریان ماندگار باشد.

درباره‌ی کتاب برندتینک

بیشتر شرکت‌ها برای کسب موفقیت بر فروش تمرکز می‌کنند، اما کتاب برندتینک، به قلم میثم بشیری و علی گلستانی، این مسئله را پیش می‌کشد که برندسازی و برخورداری از تفکر برند (برندتینک) بسیار مهم‌تر از توسعه‌ی فرایندهای فروش است. برندسازی در واقع یک مرحله قبل از فروش را در برمی‌گیرد و پلی می‌سازد که مشتری را وارد مسیر خرید می‌کند و در نتیجه فروش سازمانی را بالا می‌برد.

کتاب برندتینک در پنج فصل نوشته شده است. نویسندگان در فصل اول، به این مسئله می‌پردازند که مشتریان چطور و بر اساس چه نیاز و ادراکی برندی را برای خرید انتخاب می‌کنند. مطالعه‌ی روشی که مصرف‌کنندگان معمولاً برای کسب اطلاعات درباره‌ی برندها پیش می‌گیرند، از ارائه‌ی اطلاعات اضافی و زائد به مشتریان جلوگیری می‌کند و حتی بر نام‌گذاری برند و نوع بازاریابی نیز تأثیر می‌گذارد.

در فصل دوم نقش‌های اجتماعی و روانی که برندها بازی می‌کنند، بررسی می‌شود. برای مثال مصرف‌کنندگان صرفاً با دید کارکردی خرید نمی‌کنند، بلکه شخصیت و هویت برند نیز بر انتخابشان تأثیر می‌گذارد. بسیاری از مصرف‌کنندگان به سراغ برندهایی می‌روند که هویت آن برند با تصوری که از خودشان دارند، مطابق باشد.

فصل سوم به اهمیت برندهای خرده‌فروشی و بازاریابی برندهای فروشگاهی می‌پردازد. این فصل مسائل مهمی از جمله نوع چیدمان این فروشگاه‌ها، تخصیص فضا به قفسه‌ها و وفاداری خریداران نسبت به این فروشگاه‌ها را موشکافی می‌کند.

هدف از فصل چهارم کتاب برندتینک مطالعه‌ی چالش‌هایی است که بازاریاب‌ها در رابطه با ارزش‌های برند با آن مواجه می‌شوند. از نظر نویسندگان، توسعه‌ی ارزش ایجادشده زمانی سودمند است که با اهداف بازار همسو باشد و در عین حال تفاوت قابل ملاحظه‌ای با ارزش‌های رقبا داشته باشد.

در نهایت در فصل پنجم مباحث مهم برای برنامه‌ریزی برند مطرح می‌شود و مدیریت برند در طول مراحل رشد، بلوغ و رکود و همچنین دلالت‌های مالی هر کدام از این مراحل مورد بررسی قرار می‌گیرند. در آخر نیز روش‌هایی برای حفظ عملکرد برند و رسیدن به موفقیت پیشنهاد می‌شود.

کتاب برندتینک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کارشناسان حوزه‌ی برندینگ و بازاریابی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب برندتینک می‌خوانیم

از ‌بخش‌های‌ قبلی فهمیدیم‌ که‌ مصرف‌کنندگان به دنبال‌ کاهش پیچیدگی شرایط خرید هستند و‌ این‌ کار‌ را‌ از ‌طریق‌ خلاصه‌ کردن‌ حجم‌ وسیع‌ اطلاعات و تمرکز‌ بر‌ اطلاعات‌ کلیدی انجام‌ می‌دهند. ‌از ‌دیدگاه‌ مصرف‌کنندگان، ‌نام برند‌ یک‌ جز‌ء اطلاعاتی بسیار ‌مهم است و ‌اغلب جز‌ء کلیدی به حساب می‌آید؛ ‌بنابراین‌ انتخاب‌ نام‌ مناسب‌ برای‌ موقعیت‌یابی برند‌ و‌ تداعی‌ کردن آن‌ با‌ ویژگی‌های مطلوب مشتری از ‌الزامات‌ مهم‌ به‌ شمار‌ می‌آید. ‌یک بررسی‌ کوچک نشان می‌دهد‌ که بیشتر‌ نام‌های برندهای شناخته‌شده بر‌ مبنای‌ خیلی خاصی شکل نگرفته‌اند، ‌اما‌ در ‌دنیای رقابتی امروز، ‌نام‌گذاری برندها‌ نیازمند‌ توجه و‌ دقت بسیار‌ بیشتری است. ‌برای مثال برند‌ Dell‌ بر‌ مبنای نام بنیان‌گذار ‌آن یعنی‌ «مایکل دل» ‌شکل‌ گرفته است‌، ولی‌ به‌ دلیل نیاز ‌روزافزون به تعریف بازار ‌بر اساس اصول جهانی، چنین روش‌های منحصربه‌فردی ممکن است‌ به‌ شکست‌ منجر‌ شوند. ‌برای مثال‌ «نوا» ‌جنرال‌موتورز‌ در ‌اسپانیا‌ با‌ شکست روبرو ‌شد‌؛ زیرا‌ «نوا» ‌در‌ زبان‌ اسپانیایی یعنی راه نمی‌رود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: چگونگی انتخاب برند
فصل دوم: نقش اجتماعی و روانی برندها
فصل سوم: برندسازی در خرده‌فروشی
فصل چهارم: خلق ارزش برند
فصل پنجم: برنامه‌ریزی برند
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برندتینک
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-964-468-786-0
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برندتینک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برندتینک

برای دریافت کتاب برندتینک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.