معرفی و دانلود کتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران

عکس جلد کتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران
قیمت:
۶۶,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران

کتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران نوشته‌ی پوریا حسینی‌راد، اثری پژوهشی است که می‌کوشد رابطه‌ی بین هوش عاطفی و سطح موفقیت مدیران را بررسی کند و ارتباط مؤثر بین این دو عامل را نشان دهد. این کتاب با نمونه‌گیری از مدیران دبیرستان‌های دو منطقه تهران، توزیع پرسشنامه‌های استاندارد، ارزیابی هوش عاطفی و تحلیل‌های آماری نتیجه گرفته که رابطه‌ی مستقیمی بین این دو مؤلفه وجود دارد.

درباره‌ی کتاب هوش عاطفی و تأثیر آن بر عملکرد مدیران

پس از شکل‌گیری و توسعه‌ی علم روان‌شناسی در اوایل قرن بیستم، مفاهیم مرتبط با ذهن و روان انسان بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفتند. یکی از جالب‌ترینِ آن‌ها که توجه مردم عادی را هم به‌شدت به خود جلب کرد، هوش بود. هوش در واقع توانی ذهنی بود که با کمک آن می‌شد مسائل پیرامون را بهتر درک کرد و مشکلات را خیلی سریع‌تر حل نمود. این مفهوم خیلی زود به معیاری اساسی در سنجش روان تبدیل شد. آزمون‌های زیادی برای ارزیابی و کمی‌سازی آن شکل گرفت و بر مبنای آن عده‌ی زیادی برچسب باهوش و کم‌هوش خوردند. این رویه برای بسیاری جذاب بود و خیلی از رفتارها و موفقیت‌ها و شکست‌ها با آن توجیه می‌شد، اما مشکل بزرگی وجود داشت: این هوش دال بر چه بود؟ یا به عبارت بهتر، نشانه‌ی چه نوع هوشمندی و نبوغی بود؟ این تردید از آنجایی شکل گرفت که خیلی از آدم‌هایی که در علم نابغه بودند، در جوانب دیگر زندگی خیلی ضعیف به نظر می‌رسیدند. برای مثال قادر به درک احساسات دیگران نبودند و نمی‌توانستند با آدم‌های اطراف ارتباط برقرار کنند. همین باعث شد تا روان‌شناسی مدرن به دسته‌بندی هوش بپردازد. بر این اساس، هوش تنها یک مفهوم واحد نیست، بلکه به جنبه‌های مختلفی اشاره دارد. از همین‌جاست که هوش عاطفی به رسمیت شناخته شده است. هوشی که به بخش‌های عاطفی انسان و روابط فردی و بین فردی توجه دارد. امروزه از این مفهوم خیلی بیشتر می‌شنویم تا حدی که برخی از دانشمندان نقش آن را از منطق و شناخت مهم‌تر می‌دانند. بر همین مبنا، پوریا حسینی‌راد در کتاب هوش عاطفی و تأثیر آن بر عملکرد مدیران، تلاش کرده نقش این مهارت را در بهبود مدیریت بررسی کند. نویسنده در این پژوهش کوشیده نشان بدهد که بین هوش عاطفی و موفقیت مدیران رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد.

هوش عاطفی در مدیران به این معناست که آن‌ها بتوانند کارمندان و عوامل مجموعه‌شان را به‌خوبی درک کنند و احساسات آن‌ها را بفهمند. بتوانند روابط اجتماعی و تعاملات خود با آن‌ها را توسعه دهند، انگیزه‌هایشان را بهبود ببخشند و در نهایت، سلامتشان را تضمین کنند. این‌چنین رضایتمندی مجموعه بیشتر می‌شود و سطح عملکرد سازمان بالاتر می‌رود. پوریا حسینی‌راد در اثر پژوهشی خود، کتاب هوش عاطفی و تأثیر آن بر عملکرد مدیران، این موضوع را به‌عنوان فرضیه در نظر گرفته و کوشیده آن را در مدارس اثبات کند. پرسش تحقیق او این است که آیا هوش عاطفی مدیران باعث می‌شود در مدرسه موفق‌تر باشند؟ حسینی‌راد تمام دبیرستان‌های دو منطقه‌ی تهران را مدنظر قرار می‌دهد و پرسشنامه‌ای میان مدیران آن‌ها توزیع می‌کند. این پرسش‌نامه‌های استاندارد، هوش عاطفی مدیران را ارزیابی می‌کنند. او در نهایت، با تحلیل نتایج و انجام آزمون‌های آماری توصیفی و استنباطی نشان می‌دهد که فرضیه‌اش در مورد مدارس هم صادق است و رابطه‌ی قوی و مستقیمی بین هوش عاطفی و عملکرد مناسب مدیران مدارس وجود دارد.

کتاب هوش عاطفی و تأثیر آن بر عملکرد مدیران را انتشارات اندیشه احسان منتشر کرده است.

کتاب هوش عاطفی و تأثیر آن بر عملکرد مدیران برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هوش عاطفی و تأثیر آن بر عملکرد مدیران رهبران سازمان‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران می‌خوانیم

هوش یکی از جذاب‌ترین و جالب‌توجه‌ترین فرایندهای روانی است که جلوه‌های آن در موجودات مختلف و به میزان متفاوت مشاهده می‌شود و هر چند موجودات از تکامل بیشتری بهره‌مند باشند از نظر هوشی نیز پیشرفته و به همان اندازه از پیچیدگی بیشتری نیز برخوردارند. کلمه هوش تحت عنوان عقل و خرد از دیر باز در مباحث فلسفی و ادیان مختلف به کار رفته اما مطالعه‌ی آن به شکل علمی از اوایل قرن بیستم آغاز شده است. وقتی روان‌شناسان شروع به نوشتن و تفکر در مورد هوش کردند ابتدا بیشتر روی جنبه‌های شناختی آن مانند حافظه و حل مسأله متمرکز شده بودند.

دانشمندان مختلف برای تعریف هوش، این پیچیده‌ترین فرایند روانی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، از زمانی که پدیده‌ای به نام هوش توسط "آلفرد بینه" (1905) در فرانسه به صورت عدد و رقم نمود کمی یافت و اصطلاح هوش بهر توسط "ترمن" (1916) معرفی شده نزدیک به یک قرن می‌گذرد، از آن زمان تا‌کنون، بسیاری از روان‌شناسان از جمله "اسپیرمن، ترستون، وکسلر، پیاژه، گلیفورد، گاردنر و.. ". تعریف و طبقه بندی مختلفی از هوش به دست داده و بر آن اساس به تهیه ابزارهایی پرداخته‌اند که مدعی سنجش این کیفیت ذهنی است. این تنوع ابزارها و تفاوت برداشت‌ها، تمثیل زیبای "مولانا" را به ذهن می‌آورد در این داستان هندوها هر یک در تاریکی بخشی از اندام پیل را لمس می‌کردند و تصویری از پیل را ارائه می‌دادند که به همه چیز شباهت داشت جز خود پیل، اصطلاحاتی که روان‌شناسان به کار می‌برند، حتی از این پیچیده‌تر و ابهام آمیزتر است، شاید به همین دلایل است که "بورینگ" می‌گوید: هوش همان چیزی است که به وسیله آزمون‌های هوش اندازه گرفته می‌شود. بدیهی است وقتی که تعریف موضوعی به اندازه کافی روشن نباشد، سنجش دقیق آن نیز به آسانی میسر نخواهد بود. با این همه تا زمانی که تعریف قابل قبولی از هوش به دست داده نشده است، ناچار باید جلوه‌هایی از آن، آن طور که به وسیله آزمون‌ها تجسم می‌یابد را پذیرفت و بر اساس آن به برآورد هوش بهر افراد، که حاصل تقسیم سن ذهنی به سن زمانی آنان است، پرداخت.

فهرست مطالب کتاب

چکیده
فصل اوّل: موضوع پژوهش
مقدمه
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
چارچوب نظر
مدل مفهومی
فرضیه‌ها
روش
جامعه آماری
نمونه آماری و روش نمونه گیری
ابزار جمع آوری داده‌ها
قلمرو پژوهش
تعریف عملیاتی متغیرها و واژه‌های کلیدی پژوهش
فصل دوم: ادبیات پژوهش
بخش اول: هوش عاطفی
هوش چیست؟
عاطفه چیست؟
عواطف و مشخصات آن
تاریخچه هوش عاطفی
تعاریف و مفاهیم هوش عاطفی
دیدگاه‌های مختلف درباره هوش عاطفی
رویکردهای مربوط به هوش عاطفی
هوش عاطفی در محیط کار
چگونگی استفاده از هوش عاطفی در پیشرفت شغلی
هوش عاطفی و مدیریت
بخش دوم: عملکرد شغلی
تعریف و ماهیت عملکرد
عوامل مؤثر در عملکرد
مدیریت عملکرد
تعاریف و ماهیت ارزشیابی عملکرد
عملکرد و ابعاد آن در تحقیق حاضر
بخش سوم: پیشینه تحقیق
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
بخش چهارم: معرفی سازمان متبوع
مدیریت آموزش و پرورش منطقه 12 شهر تهران
مدیریت آموزش و پرورش منطقه 13 شهر تهران
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری
حجم نمونه و روش نمونه‌گیری
متغیرهای تحقیق
ابزار جمع آوری داده‌ها
نحوه اندازه‌گیری متغیرها
روایی و پایایی پرسشنامه
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها
مقدمه
تحلیل آمار توصیفی
جنسیت
میزان تحصیلات
سن
سابقه خدمت
تحلیل آمار استنباطی
آزمون کولموگروف-اسمیرنوف
آزمون فرضیه‌ها با ضریب همبستگی پیرسون
آزمون رگرسیون چندگانه
آزمون میانگین تک نمونه‌ای (بررسی وضعیت فعلی متغیرهای تحقیق)
آزمون مقایسه میانگین بین دو جامعه (تی مستقل)
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادها
مقدمه
نتیجه‌گیری
نتایج تحلیل آمار توصیفی
نتایج تحلیل آمار استنباطی
پیشنهادهای تحقیق
پیشنهادهای مرتبط با نتایج تحقیق
پیشنهادهای کاربردی سازمان‌ها و مؤسسات و...
پیشنهادها برای پژوهش‌های آتی
موانع و محدودیت‌های تحقیق
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
ضمائم و پیوست‌ها
پیوست اول: پرسشنامه هوش عاطفی
پیوست دوم: پرسشنامه عملکرد
پیوست سوم: خروجی‌های نرم افزار آماری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-6026-18-5
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران

برای دریافت کتاب هوش عاطفی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.