معرفی و دانلود کتاب ذهن توسعه یافته: قدرت تفکر خارج از چارچوب مغز

عکس جلد کتاب ذهن توسعه یافته: قدرت تفکر خارج از چارچوب مغز
قیمت:
۷۹۰۰۰ 39500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن توسعه یافته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن توسعه یافته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن توسعه یافته: قدرت تفکر خارج از چارچوب مغز

اگر شما هم فکر می‌کنید که مغز به‌تنهایی جایگاه همه‌ی اندیشه‌ها و ایده‌های ماست، با خواندن کتاب ذهن توسعه یافته، نوشته‌ی آنی مورفی پال، حتماً غافلگیر خواهید شد. این کتاب به شما می‌آموزد که می‌توانید با استفاده از توانایی‌های «فراعصبی» خود، درک عمیق‌تر و تخیل قوی‌‌تر را تجربه کنید. اثر حاضر به عنوان کتاب برگزیده‌ی نیویورک تایمز شناخته شده است.

درباره‌‌ی کتاب ذهن توسعه یافته

حتماً بارها از دیگران شنیده‌ایم که «مغزت را به کار بینداز!». حتی اگر گوینده این جمله را با شوخی و کنایه بیان کرده باشد، بازهم جمله‌ی او نشان‌دهنده‌ی تفکر خاصی است که درمورد مغز و کارکرد آن بین مردم وجود دارد؛ اینکه مغز همه‌کاره‌ی جسم ما و حلّال تمام مشکلات است. آنی مورفی پال (Annie Murphy Paul) در کتاب ذهن توسعه یافته (The extended mind) به ما ثابت می‌کند که اتفاقاً انسان به ابزارهای کاربردی‌تر از مغز هم مجهز است. کافی است به سایر قابلیت‌های روحی و جسمی خود کمی توجه کند. ارتباط بهتر با جهان فیزیکی اطرافمان، ارتباط ذهنی با سایر افراد، تفکر از طریق اشاره، حرکات بدن و... مهارت‌هایی هستند که با راهنمایی آنی موفی پال در کتاب ذهن توسعه یافته می‌آموزید.

فرهنگی که ما در آن رشد کرده‌ایم عادت دارد مغزمان را منشأ تمام تفکرات و ایده‌های ما بداند. در حقیقت، دانشمندان اصرار دارند که به ما ثابت کنند هر چه از پیشرفت بشر در اطراف خود می‌بینیم همگی از جسم مرطوبی نشأت گرفته که در حصار جمجمه‌‌هایمان قرار دارد. اما آیا تمام تفکرات ما از همین جسم کوچک آغاز می‌شوند؟ آنی مورفی پال به شما ثابت می‌کند که توانایی‌هایتان خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. مغز اگرچه ابزار مهم تفکر است اما تنها ابزار نیست. چه بسا اگر از طریق احساسات خود بیندیشیم نتیجه‌ی مطلوب‌تری بگیریم.

اگرچه تابه‌حال ادعاهای کتاب ذهن توسعه یافته در هیچ اثر علمی مطرح نشده، اما نویسنده به شما اطمینان می‌دهد که برای تمامی گفته‌هایش دلایل علمی و معتبری وجود دارد. این کتاب شما را با نوع جدیدی از تفکر و حل مسئله آشنا خواهد کرد. فاطمه امیدی ترجمه‌ی کتاب حاضر را به عهده داشته و انتشارات نوین آن را به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب ذهن توسعه یافته

  • کتاب برگزیده از سوی سردبیران نیویورک تایمز
  • برگزیده به‌عنوان کتاب قابلِ‌توجه نیویورک تایمز
  • بهترین کتاب غیرداستانی از سوی واشنگتن پست در سال 2021

نکوداشت‌های کتاب ذهن توسعه یافته

  • کتابی جالب، مطمئن و توسعه‌یافته! (نشریه‌ی وال‌استریت)
  • در این کتاب، یک روزنامه‌نگار با رویکرد علمی به ما نشان می‌دهد که چگونه تفکرات ما غالباً خارج از ذهن ما شکل می‌گیرند. این نکته، خواننده را در ابهام فرو می‌برد. (آدام گرانت)
  • آنی مورفی پال در کتاب ذهن توسعه یافته به لحاظ علمی به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم فراتر از مغز خود، فکر کنیم. اگر تنها با مغزمان فکر کنیم، در حقیقت خودمان را محدود کرده‌ایم اما اگر به ذهن خود اجازه دهیم ابزار خود را گسترش دهد، این امکان را خواهیم داشت که متمرکزتر، سازنده‌تر، خلاق‌تر و در یک کلام، باهوش‌تر باشیم. (سوزان کین)
  • کتاب ذهن توسعه یافته استدلال می‌کند که خلاقیت، هوش و حتی خاطرات ما نه‌تنها در مغز ما، بلکه در دنیای اطراف ما نیز تجسم یافته است. این اثر، کتاب بسیار جالبی است که ما را دعوت می‌کند تا به‌طور اساسی نحوه‌ی تفکر خود را تغییر دهیم. به فکر کردن فکر کنید! (جاشوا فوئر)
  • آنی مورفی پال، نویسنده‌ی کتاب ذهن توسعه یافته توضیح می‌دهد که چرا گاهی استفاده‌ی کمتر از مغز، کلید بهتر اندیشیدن می‌شود. با گسترش ذهن خودمان از طریق جسم، محیط فیزیکی اطرافمان و روابط خود می‌توانیم هم فعالیت کارآمدتری داشته باشیم و هم مشکلاتمان را خلاقانه‌تر حل کنیم. کتاب ذهن توسعه یافته به کمک علم و داستان‌پردازی این فرایند را برای ما توضیح می‌دهد. (چارلز داهیگ)

کتاب ذهن توسعه یافته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقمندان و طرفداران کتاب‌های موفقیت شخصی و خودیاری هستید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

با آنی مورفی پال بیشتر آشنا شویم

آنی مورفی پال، متولد ایالت پنسیلوانیا و از نویسنده‌های پرفروش آمریکایی است. او که تحصیلات خود را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری در دانشگاه‌های کلمبیا و ییل به پایان رسانده، هم‌اکنون در مؤسسه‌ی نیو آمریکا مشغول گذراندن دوره‌ی تکمیلی است. این نویسنده غالباً آثار خود را پیرامون مباحث علمی به نگارش درآورده و نوشته‌های خود را در نشریات مشهوری مانند نیویورک تایمز، ساینتیفیک امریکن، بست امریکن ساینس رایتینگ و... منتشر کرده است. از دیگر آثار آنی مورفی پال می‌توان به کتاب‌های «ریشه‌ها» و «مکتب شخصیت» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ذهن توسعه یافته می‌خوانیم

افسوس که متون معمولی -متون عاری از داستان‌ها و احساسات انسانی- بخش عمده‌ای از اطلاعاتی را تشکیل می‌دهند که دانش‌آموزان در مدرسه با آن مواجه می‌شوند و همین‌طور بخش زیادی از اطلاعاتی هستند که کارکنان در محیط کار با آن‌ روبه‌رو می‌شوند. این شیوه که دیگر روان‌شناسان‌ تربیتی آن را رویکرد "فردیت‌زدایی‌شده" نامیده‌اند، در بهره‌گیری از قدرت خاص روایت‌گری ناکام مانده است. دانشمندان علوم شناختی داستان‌ها را "از نظر روان‌شناختی ممتاز" می‌دانند، به این معنی که مغز ما با آن‌ها رفتار ویژه‌ای دارد. در مقایسه با سایر اَشکال اطلاعاتی، ما با داستان‌ها ارتباط بهتری می‌گیریم. داستان‌ها را راحت‌تر می‌فهمیم و با دقت بیشتری آن‌ها را به یاد می‌آوریم. تحقیقات نشان داده‌اند در مقایسه با متون توضیحی، ما از داستان‌ها 50 درصد اطلاعات بیشتری به یاد می‌آوریم.

چرا داستان‌ها چنین تأثیراتی روی ما می‌گذارند؟ یکی از دلایل این است: داستان‌ها طوری اطلاعات را به اشتراک‌ می‌گذارند که از نظر شناختی برایمان خوشایند است. مغز انسان طوری تکامل یافته است که به دنبال شواهدی از روابط علّی بگردد: این اتفاق به این علت افتاد که... داستان‌ها، طبیعتاً، همه در مورد روابط علت و معلولی هستند. رویداد الف منجر به رویداد ب می‌شود که به‌ نوبۀ خود باعث رویداد ج می‌شود و به همین ترتیب ادامه می‌یابد. اگر گوینده‌ای داستانی را تعریف کند و در آن، قسمت اول داستان هیچ ارتباطی با قسمت دوم نداشته باشد، شنوندگان به‌طور موجه اعتراض می‌کنند که این به‌اصطلاح "داستان" معنا و مفهومی ندارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه، تفکر خارج از چارچوب مغز
بخش اول: تفکر با بدن
1: فکر کردن از طریق احساسات
2: فکر کردن از طریق حرکت
3: فکر کردن از طریق اشاره
بخش دوم: تفکر با محیط اطرافمان
4: فکر کردن از طریق فضاهای طبیعی
5: فکر کردن از طریق فضاهای مصنوع
6: فکر کردن از طریق فضای ایده‌ها
بخش سوم: تفکر با روابط
7: فکر کردن از طریق کارشناسان
8: فکر کردن از طریق همتایان
9: فکر کردن از طریق گروه
نتیجه‌گیری
تقدیر و تشکر
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن توسعه یافته: قدرت تفکر خارج از چارچوب مغز
نویسنده
مترجمفاطمه امیدی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-5213-09-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
۷۹۰۰۰ 39500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن توسعه یافته

ارکین هورن
۱۴۰۲/۶/۱۲
کتاب فوق‌العاده‌ای هست در شرایط مختلف عملکرد مغز رو شکافته و نحوه عملکرد مغز در داخل و خارج از جاچوب فیزیکی رو بررسی میکنه خیلی کتاب مفید و الهام بخشیه من خودم به کتاب‌های مربوط به استفاده از قدرت‌های ذهن و موضوع‌های اینچنینی علاقه دارم و چیز‌هایی که یادگرفتم اکثر مواقع بدردم میخورن آدم اگه تکنیک‌ها وآموزش‌های زیادی ببینه براش بی‌ثمر نیست و مطمئنا یه جایی بدردش میخوره
رحیم رمضانی
۱۴۰۲/۸/۲۳
کتاب خوبی هست باخواندنش به مسیر درستی از آگاهی از ذهن و واقعیت‌های ضمیر خودآگاه وناخودآگاه برسی، ضمنن ترجمه گویا ونرمی دارد که از خانوم فاطمه امیدی تشکر میکنم، پیشنهاد خواندن این کتاب را توصیه میکنم، باتشکر ازعوامل کتابراه۵ستاره
رابعه اکبری
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
روح می‌تونه دربدن حرکت کنه اونو درسر و مغز زندانی نکن
yegul
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
از دید دیگری به مسائل نگاه کردن رو به آدم یاد میده.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب ذهن توسعه یافته

برای دریافت کتاب ذهن توسعه یافته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.