معرفی و دانلود کتاب هوش مثبت نگر: مدیریت و مهندسی زندگی با هوش مثبت نگر

عکس جلد کتاب هوش مثبت نگر: مدیریت و مهندسی زندگی با هوش مثبت نگر
قیمت:
۵۳۰۰۰ 26500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش مثبت نگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مثبت نگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مثبت نگر: مدیریت و مهندسی زندگی با هوش مثبت نگر

افزایش هوش در کمتر از 21 روز! پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای به نظر می‌رسد. اما تحقق چنین چیزی چقدر امکان‌پذیر است؟ آیا می‌توان هوش را افزایش داد؟ شیرزاد چمین به عنوان نویسنده کتاب هوش مثبت نگر قرار است از مزایای هوش مثبت و چگونگی افزایش آن بگوید. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌‌ی کتاب هوش مثبت نگر

همان‌طور که می‌دانیم، هوش انسان جنبه‌های مختلفی دارد. در واقع دیگر مثل گذشته نمی‌توان هر فردی را که هوش ریاضی خوبی دارد، به‌عنوان فردی باهوش بشناسیم. در کتاب هوش مثبت نگر (Positive Intelligence) بر اساس دانش و تجربه‌های نویسنده در علم روان‌شناسی و عصب‌شناسی قرار است با کارکرد هوش مثبت به‌عنوان وجه دیگری از هوش خود آشنا شویم. همچنین درباره ضرورت تقویت این هوش و راهکارهای افزایش آن مطالب مفیدی را می‌آموزیم.

شیرزاد چمین (Shirzad Chamine) نویسنده‌ی کتاب، در تلاش برای تبیین هوش مثبت نگر و تاثیر آن در مسیر موفقیت است. او هوش مثبت‌نگر را همچون ابزاری می‌داند که وظیفه‌ی آن عملی‌ کردن ایده‌های ذهنی و رسیدن به نتایج رضایت‌بخش است. صفحه به صفحه کتاب تبیین و تشریح این موضوع است که چطور هوش مثبت‌نگر همچون یک ابزار کارآمد و کاربردی قرار است یاری‌رسان ما در تمام مراحل زندگی شخصی و اجتماعی‌مان باشد تا در نهایت، صعود به قله موفقیت را تجربه کنیم.

ذهن همه‌ی ما اگرچه توانمندی‌های خارق‌العاده‌ای دارد، اما اگر به‌درستی تربیت و متمرکز نشود، به‌راحتی می‌تواند ما را از مسیری که قرار است در آن قرار بگیریم، دور کند. در نتیجه می‌توان ذهن را داری دو جنبه دانست: جنبه‌ای که تشویق‌کننده و حمایتگر است. و جنبه‌ی دیگری که همچون یک خرابکار با گزاره‌های ذهنی پرتکرار مخرب، قصد دارد مانع از رسیدن ما به موفقیت‌ها و قله‌های مطلوب زندگی شود. نویسنده کتاب هوش مثبت نگر ادعا دارد که می‌شود در کمتر از 21 روز با تمرین ذهن‌آگاهی هوش خود را در راستای رسیدن به خواسته‌هایمان تقویت کنیم. این کتاب علاوه بر گزاره‌های علمی و استدلالی، خالی از قصه و مثال نیست. در جای‌جای کتاب روایت افرادی بیان شده که با بهره‌گیری از شیوه‌ها و راهکارهای ذکرشده توانسته‌اند عملکرد مدیریتی و رفتار خود را به‌طرز چشمگیری افزایش دهند و قدم در مسیر تازه‌ای بگذارند.

کتاب هوش مثبت نگر: مدیریت و مهندسی زندگی با هوش مثبت نگر در سال 1399 به‌همت انتشارات لیوسا که عموما به‌انتشار کتاب‌های حوزه موفقیت شناخته می‌شود، منتشر شد. شهاب کامکار این کتاب را به فارسی برگردانده است.

نکوداشت‌های کتاب هوش مثبت نگر

شیرزاد چیمن در این کتاب، مجموعه‌‌ای از تمرینات ساده، عملی و پیشگامانه را ارائه می‌کند تا شما بتوانید با کمک آن‌ها عضلات «عملکردی» خودتان را توسعه و بهبود ببخشید. این راهکارها به شما کمک می‌کند تا کارایی هوش مثبت خود را افزایش دهید و منابع ذهنی دست‌نخورده خود را کشف کنید. اگرچه تمرین کردن هیچ‌وقت لذت‌بخش و سرگرم‌کننده نیست، اما اگر قصد دارید در مسیر بهتر شدن قدم بردارید، همین امروز اقدام به خریدن و خواندن کتاب کنید. (مارشال گلداسمیت)

کتاب هوش مثبت‌نگر جزو سه تا از بهترین و تأثیرگذارترین کتاب‌هایی بود که تا به امروز در حوز‌ی کسب‌وکار خوانده‌ام. اگر قرار باشد به هزاران کارمندی که در سازمان من مشغول‌به‌کار هستند، خواندن یک کتاب را توصیه کنم تا عملکردشان را بهبود بخشند، قطعا کتاب هوش مثبت‌نگر خواهد بود. (لیزا استیونز)

تقویت هوش مثبت می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد و کسب‌وکارتان را متحول کند. (جیمز دی وایت، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل، جامبا جویس)

شرزاد در این کتاب ابزارهایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانیم تغییرات مثبت و ماندگاری را ایجاد کنیم. خواندن این کتاب برای هر فرد یا تیمی که در مورد افزایش عملکرد خود حساسیت دارد، ضروری است. (دین مورتون، مدیرعامل سابق هیولت پاکارد)

کتاب هوش مثبت نگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مطالعه کتاب‌های موفقیت و خودیاری جزو علایق همیشگی شماست، از خواندن این کتاب لذت می‌برید. اگر هم فکر می‌کنید زمان آن رسیده تا با تمرکز و ذهن‌آگاهی، یک انقلاب درونی در خود ایجاد کنید و قدم در مسیر تازه‌ای بگذارید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شیرزاد چمین را بیشتر بشناسیم

حتما نام ایرانی این نویسنده توجه شما را هم جلب کرده است! شیرزاد چمین یکی از نویسندگان ایرانی-آمریکایی است که توانست با تالیف کتاب هوش مثبت‌نگر نام خود را در بین نویسندگان موفق کتاب‌های پرفروش ثبت کند. شیرزاد چمین فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی، رشته مهندسی برق در مقطع ارشد و رشته علوم اعصاب در مقطع دکتری است. او همچنین در رشته‌ی مدیریت کسب‌وکار دانشگاه استنفورد نیز تحصیل کرده است. از سوابق شغلی و حرفه‌ای شیرزاد چمین نیز می‌توان به مدیرعاملی و ریاست پیشین هیئت‌مدیره‌ی بزرگ‌ترین سازمان آموزش مربی در جهان اشاره کرد که مدیران بسیاری از شرکت‌های صاحب‌نام در آن تعلیم و تربیت یافتند. در رزومه کاری چمین، تدریس در مدرسه‌ی کسب‌وکار استنفورد و دانشگاه ییل نیز به چشم می‌خورد.

در بخشی از کتاب هوش مثبت‌نگر می‌خوانیم

هروقت در دانشگاه استنفورد در رابطه با موضوع «ایجاد تغییرات پایدار» سخنرانى دارم، مدیران شرکت‌کننده در کلاسم را به یک شرط‌بندى دعوت مى‌کنم. براى آن‌ها از همسایه‌ى فرضى‌ام مى‌گویم که به راهکارهاى جدیدى رو آورده است تا موفقیت و شادمانى را، هم براى خودش و هم براى دیگران افزایش دهد. او تصمیم گرفت در سال نو وزن خود را کم کند و بعد از آن هم به همان میزان نگهش دارد. او یک گردهمایى پرهزینه در منطقه‌اى ییلاقى براى گروه مدیران خود تشکیل داد تا از آن طریق بتوانند به انسجام بیشتر و کارآیى بهترى دست پیدا کنند. او در یک دوره‌ى عملى دوروزه شرکت کرد تا هوش عاطفى و شایستگى‌هاى رهبرى را در خود افزایش دهد. به شرکت‌کنندگان در کلاسم مى‌گویم که این همسایه‌ى من همه‌ى کارهاى مذکور را یک سال پیش انجام داد. حال آن‌ها باید بر سر تمام پولى که به همراه دارند شرط ببندند که آیا به‌نظر آنان تغییراتى که همسایه‌ى من انجام داد عمدتا پایدار ماندند یا اینکه از بین رفته و به شکست منتهى شدند.

شما چگونه بر سر این موضوع شرط مى‌بندید؟ شایان توجه است که همواره حدود نود درصد شرکت‌کنندگان شرط مى‌بندند که آن تغییرات پایدار نمانده‌اند. من هم همیشه به ده درصد بقیه مى‌گویم که حتى پیراهن تن خود را با این شرط‌بندى خوش‌بینانه باخته‌اند زیرا امکان پایدار ماندن تغییرات یا بهبود قابل توجه در شادمانى یا عملکرد، با این‌گونه روش‌ها حداکثر به میزان بیست درصد است. نتایج مطالعات و تحقیقات متعدد در مورد شادمانى، مؤید این نکته است که انسان‌ها عموما پس از گذشت مدتى کوتاه از وقایع یا موفقیت‌هایى که شادمانى آن‌ها را به میزان قابل توجهى افزایش مى‌دهد، مجددا به سطحى که کارشناسان علوم اجتماعى آن را پایه‌ى شادمانى یاحداقل شادمانى مى‌نامند، نزول مى‌کنند. این نکته حتى شامل حال برندگان بخت‌آزمایى‌هاى بزرگ نیز مى‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
معرفى کتاب
بخش اول. هوش مثبت‌نگر و «ضریب هوش مثبت‌نگر» یا PQ چیست؟
1. هوش مثبت‌نگر و «بهره‌ى هوش مثبت‌نگر» یا PQ
2. سه راهکار براى افزایش PQ
بخش دوم. راهکار اول: خرابکاران ذهنى خود را تضعیف کنید
3. خودآزمایى در ارتباط با ده خرابکار ذهنى
4. قاضى، سردسته‌ى خرابکاران ذهنى
بخش سوم. راهکار دوم: خرد خود را تقویت کنید
5. رویکرد خرد
6. پنج قدرت خرد
بخش چهارم. راهکار سوم: عضلات مغز PQ خود را بسازید
7. روش‌هاى آماده‌سازى مغز PQ
بخش پنجم. پیشرفت خود را چگونه بسنجید
8. رقم PQ و گرداب PQ
بخش ششم. کاربردها
9. کاربردها در زندگى حرفه‌اى و شخصى
10. بررسى ویژه: هدایت خودتان و گروه
11. بررسى ویژه: تعمیق روابط از طریق تضاد
12. بررسى ویژه: فروش، ایجاد انگیزه، متقاعدکردن
13. جمع‌بندى: «شما»ى شکوهمند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مثبت نگر: مدیریت و مهندسی زندگی با هوش مثبت نگر
نویسنده
مترجمشهاب کامکار
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-600-340-051-1
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۵۳۰۰۰ 26500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش مثبت نگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوش مثبت نگر

برای دریافت کتاب هوش مثبت نگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.