معرفی و دانلود کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی: چگونه می‌توان حال و آینده خود را متحول ساخت

عکس جلد کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی: چگونه می‌توان حال و آینده خود را متحول ساخت
قیمت:
46000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی: چگونه می‌توان حال و آینده خود را متحول ساخت

به نظر شما، عدم موفقیت یک شرکت یا سازمان چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ دیو لوگان و استیو زافرون در کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی، به واکاوی این مسئله پرداخته‌اند و سه راه حل کلیدی را برای موفقیت سازمان به شما گوشزد می‌کنند.

درباره‌ی کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی

هر سازمان یا شرکتی در طول دوره‌ی فعالیت خود ممکن است دچار مشکلات متعدد شود و فراتر از هر دلیلی، مدیر شرکت، نقشی ویژه در این اتفاق بازی می‌کند. بسیاری از مواقع، مدیرها با پی بردن به مشکلات و عدم‌هماهنگی‌ها، دست به تغییراتی می‌زنند که نه‌تنها به نتیجه‌ای مثبت نمی‌انجامد، بلکه شرایط را بدتر از پیش می‌کند. آن‌ها مدام کارکنان سازمان را مؤاخذه می‌کنند و یا تغییر می‌دهند؛ در صورتی که افراد، نقش بسیار کمی در روند نزولی شرکت داشته‌اند و آنچه در این میان مهم بوده، ناکارآمدی سازوکارها و قواعد سازمان است.

این موضوع که حاوی نکته‌ای مهم برای مدیران است، محور اصلی کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی (The Three Laws of Performance) به‌شمار می‌رود. دیو لوگان (Dave Logan) و استیو زافرون (Steve Zaffron) در این اثر مفید و ارزشمند توانسته‌اند راز موفقیت سازمان‌ها را کشف و راه‌حل‌های درخور را برای رسیدن به آن ارائه کنند.

بی‌شک، بهینه‌سازی کارایی، مهم‌ترین اصل رسیدن سازمان به موفقیت است. کار بهینه‌ی کارکنان، به سودآوری بیشتر می‌انجامد و شرکت شما را نه‌تنها در دایره‌ی رقابت حفظ می‌کند، بلکه در میان بهترین‌ها جا می‌دهد. اما بهینه‌سازی کارایی چگونه امکان‌پذیر می‌شود؟

در صورتی که کارکنان شرکت، به شکلی مطلوب سازمان‌دهی شوند و خود را چون عنصری اثرگذار در شرکت بدانند، بهینه‌سازی رخ می‌نماید و کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی، مسیری را در مقابل شما قرار می‌دهد که در نهایت منجر به چنین نتیجه‌ای خواهد شد.

این کتاب پیشنهاد می‌کند که مدیران به جای صرف زمان و سرمایه برای تغییر افراد، بر سیستم‌های کلی و قواعد شرکت تمرکز کنند. در صورت رخ دادن تغییر در سیستم‌ها، به‌سرعت متوجه خواهید شد که کار کارکنان شما به شرایطی بهینه رسیده و سودآوری ممکن شده است.

دیو لوگان و استیو زافرون در قالب سه بخش با عناوین «سه قانون در عمل»، «بازنویسی آینده‌ی رهبری» و «استاد شدن در بازی عملکرد» ابزار لازم برای تغییر و بهینه‌سازی سازمان را در اختیار شما قرار می‌دهند. توصیه‌های عملی این کتاب بی‌شک مفید و کابردی هستند؛ اما انتخاب با شماست که به آن‌ها اعتماد کنید و از آن‌ها بهره ببرید یا نه.

نکوداشت‌های کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی

  • این کتاب شما را به تفکر وادار می‌کند و در نتیجه‌ی مطالعه‌ی آن به نتایجی عمیق خواهید رسید. (David Allen، نویسنده)
  • مطالعه‌ی اثر حاضر برای تمام مدیرانی که قصد دارند تغییری مثبت به وجود آورند، ضروری است. (Ken Blanchard، نویسنده)
  • کتابی الهام‌بخش و کاربردی که به هر کسی که قصد بازنویسی آینده‌ی جهان را دارد، یاری می‌رساند. (archbishop desmond tutu، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل)

کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمام فعالان حوزه‌ی کسب‌وکار، به‌خصوص مدیرانی که قصد پیشرفت دادن شرکت خود را دارند، مفید خواهد بود. علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت، دیگر‌ مخاطبان اثر حاضر هستند.

با دیو لوگان و استیو زافرون بیشتر آشنا شویم

دیو لوگان، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز است. استیو زافرون نیز نویسنده‌ و مدیرعامل گروه مشاوره‌ی وانتو است. او با سیصد شرکت در بیست نقطه از جهان همکاری داشته و حاصل تجارب او، کتاب‌هایی هستند که در زمینه‌ی مدیریت و رهبری به نگارش درآورده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی

  • به‌منظور بقا در آینده، هر سازمان باید آماده باشد تا همه‌ى کارهایى را که در آن انجام مى‌شود، متوقف سازد. (پیتر دراکر)
  • همه در اندیشه‌ى عوض‌کردن دنیا هستند، اما هیچ‌کس در اندیشه‌ى عوض‌کردن خود نیست. (لئو تولستوی)
  • چگونگى عملکرد افراد در هر وضعیت مستقیماً با چگونگى شکل‌گیرى آن وضعیت در ذهن آن‌ها متناسب است.
  • اگر قرار بود اوضاع به‌سادگى بگذرد، خبرش به همه رسیده بود. (ژاک دریدا)

در بخشی از کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی می‌خوانیم

دزموند توتو برنده‌ى جایزه‌ى نوبل، مقارن با هفتادوپنجمین سالگرد تولدش، به بازدید از معدن لان‌مین رفت. او در مورد شرکت و تلاش‌هاى آن براى بازنویسى آینده‌ى همه‌ى افراد مرتبط با شرکت چنین گفت: «من تمام شهرت و نام نیک خود را امروز و در این مکان در گرو این صحبت مى‌گذارم که این افراد را باور دارم. من صداقت و تعهد اخلاقى آنها را حس مى‌کنم.»

در اندک زمانى پس از آن، مؤسسه‌ى مالى و سرمایه‌گذارى بین‌المللى وابسته به بانک جهانى، به‌منظور کمک به تحقق رؤیاى یک اجتماع بزرگ‌تر و خودکفاى لان‌مین، مبلغ یکصدمیلیون دلار در این معدن سرمایه‌گذارى کرد.

اگر شرکت لان‌مین و سیصدهزار نفرى که در اجتماعات اطراف آن زندگى مى‌کنند مى‌توانند نحوه‌ى شکل‌گیرى ذهنیت خود را نسبت به یکدیگر تغییر دهند، چنین تلاش و راهکارهایى مى‌تواند به الگویى براى تحول‌هاى سازمانى تبدیل شود.

شما چطور؟ اعمال و اقدامات مشخصى وجود دارد که با انجام آنها شما هم بتوانید از قدرت قانون اول عملکرد بهره‌مند شوید. به رابطه‌ى کارایى و نحوه‌ى شکل‌گیرى وضعیت توجه کنید. این رابطه همیشه ثابت و برقرار است.

توهم واقعیت را در عمل، چه در خودتان و چه در اطرافیانتان ببینید. بدون استثنا، تقریبا همه‌ى افراد از توجه به این نکته غافلند که تمام آنچه از آن آگاه هستند مبتنى بر نحوه‌ى شکل‌گیرى وضعیت در ذهن خود آنهاست. همه‌ى افراد در مورد شرایط موجود حرف مى‌زنند و حتى اقدام مى‌کنند، گویى که همه‌چیز را به‌صورتى که واقعا هست مى‌بینند.

همواره از این مطلب آگاه باشید که چگونه عملکرد خود شما مرتبط با نحوه‌ى شکل‌گیرى وضعیت در ذهنتان است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
سه قانون در عمل
1: ایجاد تحول در یک وضعیت ناممکن
2: کلید عملکرد صحیح در کجاست؟
3: بازنویسى آینده‌اى از پیش نوشته‌شده
بخش دوم: بازنویسى آینده‌ى رهبرى
4: با وجود این‌همه کتاب در زمینه‌ى رهبرى، چرا فقط تعداد اندکى رهبر واقعى وجود دارد؟
5: سازمان‌هاى خودراهبر
بخش سوم: استاد شدن در بازىِ عملکرد
6: چه کسى یا چه چیزى زندگى شما را رهبرى مى‌کند؟
7: مسیرِ استادى
8: رفع موانع کارایى در عملکرد
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی: چگونه می‌توان حال و آینده خود را متحول ساخت
نویسنده،
مترجمشهاب کامکار
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-340-191-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
46000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی

مجید خورشیدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
ترجمه خیلی خوب نیست، اما خود کتاب فوق العاده است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی

برای دریافت کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.