معرفی و دانلود کتاب غرب غم زده

عکس جلد کتاب غرب غم زده
قیمت:
42000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرب غم زده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرب غم زده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرب غم زده

کتاب غرب غم زده نمایشنامه‌ای تکان دهنده و غم‌انگیز به قلم مارتین مک دونا است که داستان دو برادر را به تصویر می‌کشد؛ برادرانی که در یک خانه‌ با هم زندگی می‌کنند، اما پیوسته در حال نزاع با یکدیگر هستند. این اثر را می‌توان یکی از خشن‌ترین آثار مک دونا دانست.

درباره‌ی کتاب غرب غم زده:

بین سه نمایشنامه‌ی مشهور مارتین مک دونا (Martin McDonagh) که بعدها به سه گانه‌ی لی‌نین معروف شدند، نمایشنامه‌ی غرب غم زده (The lonesome West) تاثیرگذارترین آن‌هاست. در این داستان ولین و کلمن دو برادری هستند که پس از مرگ والدینشان با هم در یک خانه زندگی می‌کنند. آن‌ها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و مدام در حال دعوا و مشاجره هستند. اختلافات آن دو بعضی اوقات خیلی جدی می‌شود و به تهدید با چاقو و اسلحه هم می‌رسد. کشیش دهکده به دنبال ایجاد صلح و دوستی بین این دو برادر است، اما با آشکار شدن اسراری تکان دهنده درباره‌ی آن‌ها و دیگر اهالی دهکده، مجبور می‌شود تصمیمی جدی بگیرد، تصمیمی که عواقب چندان خوبی در پی ندارد.

در تمامی نمایشنامه‌های مارتین مک دونا شخصیت‌های قسی‌القلب بسیاری وجود دارند، اما هیچ‌کدام‌شان مهابت نمایشنامه‌ی تحسین شده‌ی غرب غم زده را ندارند، زیرا در این داستان اصلا معلوم نیست افراد چرا اینطور بی‌محابا به یکدیگر خشونت می‌ورزند و بی‌رحم‌اند.

شخصیت‌های این نمایشنامه آدم‌های خوبی نیستند و تنها کشیش است که سعی می‌کند شرایط را دگرگون کند و تلنگری هرچند کوچک برای بیداری به انسان‌ها بزند. در این کتاب مک دونا نیازی نمی‌بیند که به زور یک یا دو خصوصیت انسان دوستانه به شخصیت‌های نمایشنامه‌اش بچسباند. او حتی چندان دخالتی در تغییر زندگی شخصیت‌های قصه‌اش ندارد و فقط گوشه‌ای می‌ایستد و به زندگی‌ متلاشی آن‌ها می‌نگرد. در حقیقت او سعی دارد تصویری غم‌انگیز از غرب نشان ‌دهد، غربی که در اوج پیشرفت‌های علمی و اطلاعاتی، اکنون درگیر بدیهی‌ترین اصول اخلاقی و انسانی است.

درباره‌ی مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل:

مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل، مجموعه‌ای خاص و ویژه از نمایش‌نامه‌هایی است که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌اند و یا ترجمۀ دوباره‌ای از نمایش‌نامه‌هایی خواهد بود که از هر لحاظ ترجمۀ دوبارۀ آن‌ها ضروری بود. این مجموعه تا جای ممکن تلاش می‌کند تا تأکیدش را بیشتر بر خصوصیت اجرایی یک متن نمایشی قرار دهد تا ادبیات آن و از این طریق به نیازهای اجرایی متن‌های نمایشی پاسخ دهد.

یکی از هدف‌های اساسی این مجموعه معرفی جهان‌های متفاوت نمایشی خواهد بود، جهان‌هایی که تا به حال به روی مخاطبان ایرانی باز نشده‌اند یا سیاست‌های فرهنگی خاص، جلوی باز شدن آن‌ها را گرفته است. این مجموعه به این دلیل که حداکثر آثار نمایشی را پوشش دهد، به بخش‌های کوچک‌تری مثل کلاسیک‌ها، کلاسیک‌های مدرن، آمریکای لاتین، بعد از هزاره، چشم‌انداز شرق، نمایشنامه‌هایی ایرانی، نمایشنامه‌های آمریکایی و نمایشنامه‌های اروپایی تقسیم شده است. جهت درک بهتر و بیشتر مخاطب از دنیای نویسنده و متن او، هر نمایشنامه همراه با یک مقاله یا نقد خواهد بود.

جوایز و افتخارات کتاب غرب غم زده:

- برنده‌ی جایزه‌ی آلفرد رادوک سال 2002
- نامزد جایزه‌ی تونی سال 1999

نکوداشت‌های کتاب غرب غم زده:

- یکی از بزرگترین رویدادهای تئاتر معاصر ایرلند. (آیریش‌تایمز)
- نمایشنامه‌ای خارق‌العاده. (گاردین)
- فوق‌العاده خنده‌دار و هیجان‌انگیز. (دیلی‌تلگراف)

کتاب غرب غم زده مناسب چه کسانی است:

اگر به مطالعه نمایشنامه‌های ضد قهرمانی و سیاه علاقمند هستید، مطالعه‌ی این اثر برجسته برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

با مارتین مک دونا بیشتر آشنا شویم:

یکی از معروف‌ترین نویسندگانی که به نوشتن آثاری خشن و غم‌انگیز مشهور است، مارتین مک دونا نام دارد. او با مهارتی مثال‌زدنی شما را در نمایشنامه‌هایش وحشت‌زده می‌کند و حقایق دنیا را به وحشیانه‌ترین و دلخراش‌ترین شکل ممکن نشان می‌دهد.

مارتین مک دونا بعد از شکسپیر نخستین نویسنده‌ای است که چهار نمایش‌نامه‌اش را در یک زمان به روی پرده تئاتر برد، اما اصلی‌ترین دلیل شهرت او نمایشنامه‌های «غرب غم زده»، «ملکه‌ی زیبایی لی‌نین» و «جمجمه‌ای در کانه‌مارا» هستند که همه آن‌ها را به سه‌گانه‌ی لی‌نین می‌شناسند. از دیگر آثار او می‌توان به مرد بالشی و یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه اشاره کرد.

مک‌دونا در جایگاه کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس نیز آثار فاخری را خلق کرده است، به طوری که منتقدین بسیاری او را مورد توجه و تحسین خود قرار دادند.

برخی از جوایز و افتخارات مارتین مک‌دونا:

- نامزد دریافت جایزه بهترین نمایش‌نامه از سوی جوایز تونی (Tony Awards) برای نمایشنامه غرب غم زده.
- برنده جایزه دایره جوایز منتقدان تئاتر در سال 2015 برای نمایشنامه مأموران اعدام.
- برنده جایزه لارنس الیویه در سال 2003 برای نمایش‌نامه ستوان آینیشمور.
- نامزد دریافت جایزه لارنس الیویه در سال 1998 برای نمایشنامه جمجمه‌ای در کانه‌مارا.
- برنده جایزه لارنس الیویه در سال 2004 برای نمایش‌نامه مرد بالشی.
- برنده بهترین نمایش‌نامه تازه منتشر شده در سال 2016 برای نمایش‌نامه مأموران اعدام در سال 2016.

در بخشی از کتاب غرب غم زده می‌خوانیم:

(سر شب. جلوی دیوار سیاه، یک اجاق نوی بزرگ نارنجی ‌رنگ جا خوش کرده که شومینه را از دید خارج کرده؛ یک «و» هم سرسری روی اجاق نوشته شده. کلمن، عینک به چشم، روی صندلی راحتی سمت چپ نشسته و دارد ویمنزان می خواند، لیوانی نوشیدنی کنار دستش است. ولین با کیسه‌ای در دست وارد می شود. آرام و حساب ‌شده می‌رود دستش را روی چند جای مختلف اجاق می‌گذارد تا ببیند تازگی استفاده شده یا نه. کلمن به ‌حالت ابراز نفرت رو به ولین پیف پیفی می‌کند.)

ولین: دارم چک می‌کنم.

کلمن: می‌بینم داری چک می‌کنی.

ولین: چون تو اینجایی، دوست دارم یه چک کوچولویی بکنم.

کلمن: بهترین کاری که بلدی همین چک کردنه دیگه.

ولین: فقط یه‌ ذره چک، دوست دارم دیگه. می‌فهمی منظورم چیه؟ به ‌نظر خودم می‌آد دوست دارم.

کلمن: کتری هم حواله م بکنی، من دست به اجاق تو نمی‌زنم.

ولین: همینه که می‌گی، اجاق من.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرب غم زده
نویسنده
مترجمبهرنگ رجبی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-600-7806-50-0
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
42000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرب غم زده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غرب غم زده

برای دریافت کتاب غرب غم زده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.