معرفی و دانلود کتاب هیولا

عکس جلد کتاب هیولا
قیمت:
۳۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیولا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیولا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیولا

کتاب هیولا به قلم محسن امیریوسفی مجموعه داستانی متفاوت است که ماجراهای عجیبش تا مدت‌ها در ذهنتان خواهد ماند. داستان‌هایی گروتسک که با ساده کردن وضعیت‌های پیچیده‌ی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، موقعیت‌هایی طنزآمیز و در عین حال تلخ خلق می‌کنند و خواننده را به تفکر و پرسش‌گری وا می‌دارند.

درباره‌ی کتاب هیولا

محسن امیریوسفی، نویسنده‌ی مجموعه داستان هیولا، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های «خواب تلخ» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» است. اگر این فیلم‌ها را دیده باشید، با نگاه طنازانه و در عین حال متفاوت محسن امیریوسفی آشنایی دارید. حالا همین نگاه را می‌توانید در مجموعه داستان او، یعنی کتاب هیولا نیز ببینید.

مجموعه داستان هیولا، شامل هشت داستان کوتاه است که هر کدام قهرمانی متفاوت دارند که وجه سمبلیک داستان‌ها را نمایندگی می‌کنند. هر موقعیتی که در این داستان‌ها می‌بینیم، در واقع به ارزیابی موقعیت‌های مختلف انسان امروز در جهان جدید می‌پردازد. در این کتاب می‌توانید نوزادی را ببینید که حرف می‌زند و از شرایطی که بزرگ‌ترها با شعورهای کوچکشان برای او به وجود می‌آورند گلایه می‌کند، غریق‌نجاتی که از دریا دور افتاده، قدرت‌های بزرگی که به جان هم افتاده‌اند و.... این قهرمانان در موقعیت‌های متفاوت، معانی مختلفی را می‌سازند و هر کس با جهان ذهنی خویش می‌تواند از آن برداشت متفاوتی داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب هیولا

علاوه بر این نگاه گروتسک، خود داستان‌ها نیز، از نظر فنی، خوب پیش می‌روند و به معنای واقعی کلمه داستان‌هایی با یک اتفاق محوری هستند که آغاز، میانه و پایان دارند و وقتی تمام می‌شوند، داستان‌خوان احساس رضایت می‌کند. این روزها چنان است که گویی اگر بخواهید حرف بزرگی در داستانتان بزنید، دیگر نباید عناصر اصلی داستان را از نظر فنی رعایت کنید. ولی داستان‌های مجموعه‌ی هیولا این‌چنین نیستند و عموماً حتی اگر نخواهید یا نتوانید معنای پشتش را کشف کنید، باز هم خواندنی و جذابند.

زبان محسن امیریوسفی در کتاب هیولا ساده، روان و روشن است. کلمات هر کدام در جای مناسب خود استفاده شده‌اند و عبارات تصاویر روشن و فضاهای ملموسی می‌سازند که به درک بهتر نگاه طنازانه و عجیب نویسنده کمک می‌کنند. در واقع همه‌ی عناصر داستانی در کتاب دست به دست هم داده‌اند که اتفاقات و موقعیت‌های یاد شده را، قابل هضم‌تر کنند. در مجموع، مجموعه داستان هیولا از محسن امیریوسفی، کتابی متفاوت است که این روزها کمتر می‌توانید نظیرش را در ادبیات ایران پیدا کنید.

کتاب هیولا برای چه کسانی مناسب است؟

مجموعه داستان هیولا به داستان‌خوان‌های حرفه‌ای و آن‌ها که می‌خواهند تجربه‌ای جدید در حوزه‌ی داستان کوتاه فارسی داشته باشند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب هیولا می‌خوانیم

پس از چند لحظه رئیس‌جمهور از هوادارانش می‌خواهد ساکت شوند. راه می‌افتد به طرف القاعده‌ای‌ها و طالب‌ها و شجاعانه جلوشان می‌ایستد. چندین دوربین و محافظ امریکایی و نیروهای سازمان ملل و حتی محافظان نفوذی در القاعده مراقب اوضاع هستند. با خونسردی جواب فحاشی‌ها را نمی‌دهد. نفس نیمی از جهان در سینه حبس شده است. یکی دو نفر لنگه‌کفش پرتاب می‌کنند که با چند شلیک دقیق لیزری در هوا پودر می‌شوند. همه‌ی جهانیان از پیشرفت ارتش امریکا حیرت‌زده می‌شوند. چینی‌ها خیلی سریع به فکر می‌افتند سیستم نقطه‌زن لیزری خود را برای زدن دمپایی‌های پاره به‌روز کنند.

گزارشگر امریکایی دارد نگاه سرشار از آرامش و لبخند جان وینیِ آقای رئیس‌جمهور را توصیف می‌کند که به‌یک‌باره بوش دست راستش را به سمت هواداران خشن حریف می‌گیرد و بعد آرام به طرف سگک کمربندش می‌برد و کمی پایین‌تر روی زیپ شلوارش می‌گذارد. پشت‌بندش قهقهه‌ای گوش‌خراش سر می‌دهد که موجب نعره و عربده‌ی مستانه‌ی هوادارانش می‌شود. مردم امریکا و جهان حومه‌اش و گزارشگران اروپایی این حرکت را خنده‌کنان ستایش می‌کنند و گزارشگران روسی و چینی و اعراب به نماینده‌ی سازمان ملل شکایت از بی‌ادبی می‌برند. اما نماینده‌ی کلاه‌آبی در دل پوزخندی می‌زند و در چهره اخمی می‌کند و آن را خطا نمی‌داند. حالا مبارز بعدی وارد می‌شود، با یک پرچم سیاه و نوشته‌های عربی رویش و صورت پوشیده در دستاری سیاه وسط میدان می‌ایستد. باد دستار را محکم به صورتش چسبانده ولی مرد ناشناس ناگهان آن را کنار می‌زند و طرف‌دارانش با دیدن چهره‌ی بن‌لادن فریاد شوق سر می‌دهند. چند نفری شمشیر نشان می‌دهند و یک نفر هم شلیکی هوایی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

ناجی
نوزاد
دوئل در تیسفون
سکه‌ها
سه سال ابتدایی
قاتل
گارد جاویدان
هیولا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیولا
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات74
زبانفارسی
شابک978-622-01-1130-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیولا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هیولا

برای دریافت کتاب هیولا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.