معرفی و دانلود کتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی

عکس جلد کتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی

کتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی به قلم گری کولیر، ابتدا چیستی و اهداف واگذاری این عواید را معرفی کرده و گام به گام فرایند آن را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

پیش از هر چیز باید بدانید که این کتاب، مطالب جامعی در اختیار شما نمی‌گذارد، زیرا ماهیت موضوع یعنی واگذاری عواید، طوری است که بررسی و مطالعه آن بدون سنجش و تحلیل پیوند و ارتباط آن با قوانین و مقررات داخلی، کاری کم فایده است.

اما آنچه این کتاب کوچک را متمایز می‌کند، مطالب بکر و نگاه کاربردی و تخصصی نویسنده به موضوع است. فردی که تنها مقدماتی از واگذاری عواید بداند و در آن کاملاً آماتور نباشد، مطمئناً چیزهای بسیاری از این کتاب خواهد آموخت.

اهداف گری کولیر (Gary Cooler) از نگارش کتاب واگذاری عواید در اعتبار (Assignment of Proceeds) اسنادی:

- فرآیند رسیدگی به درخواست واگذاری عواید، مکاتبات بانک در این باره و در نهایت پرداخت وجه به شخصی که عواید به وی واگذار شده است.
- درک و شناخت وظایف و مسئولیت‌های بانک ابلاغ کننده، تایید کننده یا بانک تعیین شده که نسخه‌ای از نامه در خواست واگذاری عواید را دریافت می‌کند.

در بخشی از کتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی می‌خوانیم:

واگذاری عواید در فرآیند فروش کالا در صورتی مطرح می‌شود که واسطه مایل به گشایش اعتبار اسنادی قابل انتقال نبوده و یا نتواند از تسهیلات بانکی جهت گشایش اعتبار اسنادی، اعتبار اسنادی تضمینی یا صدور ضمانت‌نامه بانکی به نفع عرضه کننده کالا استفاده نماید. در چنین شرایطی، عرضه کننده کالا قراردادی را با واسطه که همان ذینفع اعتبار اسنادی است، منعقد و در آن قید می‌نماید ذینفع اعتبار نسبت به واگذاری عواید به میزان بهای کالای تهیه شده اقدام نماید.

ذینفع که در این قرارداد به آن «واگذارنده» اطلاق می‌شود، نسخه‌ای از سند واگذاری عواید بین خود و عرضه کننده کالا را به بانک تعیین‌ شده تسلیم و از بانک تعیین شده درخواست می‌نماید نسبت به دریافت و تأیید آن اقدام و به طرفین قرارداد یعنی واگذارنده عواید و عرضه کننده کالا (که به آن واگذار شونده اطلاق می‌شود) اعلام نماید که در صورت تحقق شرایط اعتبار اسنادی ذیربط، پرداخت وجه براساس شرایط مندرج در سند واگذاری صورت خواهد پذیرفت.

چطور است مثالی بزنیم. قرارداد واگذاری بین شرکت گاما و شرکت بتا منعقد و براساس آن مقرر می‌شود به منظور تسهیل در پرداخت وجه کالای عرضه شده توسط شرکت گاما به شرکت بتا (در نهایت قرار است کالا به مقصد شرکت ثالثی به نام آلفا حمل شود) واگذاری عواید صورت پذیرد (1).

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجمین
پیشگفتار
کاربرد واگذاری عواید
مبانی واگذاری عواید
شرایط کلی واگذاری عواید
ارائه اسناد در صورت وجود سند واگذاری عواید
واگذاری عواید از سوی ذینفع
شروط بانک و ضوابط واگذاری عواید در مقررات بین‌المللی تضمین‌نامه‌ها (ISP98)
مفاد مقررات بینالمللی تضمین‌نامه‌ها (ISP98) درباره واگذاری عواید
خلاصه مطالب
نمونه فرم واگذاری عواید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی
نویسنده
مترجمعلی طادی، علی جعفری
ناشر چاپیانتشارات هرست
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-600-941857-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی

برای دریافت کتاب واگذاری عواید در اعتبار اسنادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.