معرفی و دانلود کتاب ورزش برای سالمندان

برای دانلود قانونی کتاب ورزش برای سالمندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش برای سالمندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش برای سالمندان

بی‌تحرکی، اصلی‌ترین عامل ورود به دوران سالمندی‌ست. کتاب ورزش برای سالمندان، نوشته‌ی گیل ام. سالیوان و آلیس کی. پامیدور می‌خواهد این باور رایج را که پیری اجتناب‌ناپذیر است، به چالش بکشد. در این اثر راهکارهایی ارائه شده تا با افزایش تحرک بدنی و انجام حرکات ورزشی مؤثر، مشکلات و محدودیت‌های دوره‌ی سالخوردگی خود را به حداقل برسانید

درباره‌ی کتاب ورزش برای سالمندان

امروزه بیش از 7 میلیون نفر در ایران بالای 60 سال سن دارند که آگاهی‌بخشی به این افراد با آموزش مهارت‌های مقابله‌ای، به بالا رفتن کیفیت زندگی و شرایط جسمانی‌شان در دوران سالمندی کمک بسیاری خواهد کرد. به‌طور کلی سالمندی به سنین بالاتر از میانگین عمر افراد گفته می‌شود، اما لزوماً به سن تقویمی افراد ارتباط ندارد. به بیان دیگر این نحوه‌ی عملکرد بدنی و آغاز ضعف عملکرد جسمانی است که ورود به دوران سالخوردگی را نشان می‌دهد. این مسائل می‌تواند بر فعالیت‌های زندگی روزمره، اعتمادبه‌نفس و روحیه‌ی افراد تاثیر بلندمدتی بگذارد. در کتاب ورزش برای سالمندان (Exercise for aging adults: a guide for practitioners)، نوشته‌ی گیل ام. سالیوان (Gail M. Sullivan) و آلیس کی. پامیدور (Alice K Pomidor)، درباره‌ی ارزش و اهمیت ورزش در بهبود وضعیت جسمانی سالمندان و بازیابی مجدد توان عضلانی آن‌ها می‌خوانید.

برای استفاده‌ی بهتر از این اثر، نخست باید باور به این موضوع را که تعادل و آمادگی جسمانی بدن در این دوران برگشت‌ناپذیر است، کنار بگذارید. باید دانست بازیابی توان بدنی نیاز به حمایت فیزیولوژی افراد دارد که می‌تواند از سوی پزشک، مربیان ورزشی و متخصصان سلامت صورت بگیرد.

همواره درک اینکه کدام یک از محدودیت‌های عملکردی شما بر اثر سالمندی است و کدام یک ربطی به آن ندارد، دشوار خواهد بود، اما می‌توان با قطعیت گفت انجام تمرینات ورزشی به منزله‌ی فوران دوباره‌ی نیروی جوانی در وجود شماست. این کتاب حاصل ترجمه‌ی امیر سرشین، هادی قرنی، جمال رسول پور، مسعود رحمتی و صلاح شریفیان است که انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب ورزش برای سالمندان

  • هدف این است که به متخصصان کار با افراد مسن، که دارای سطوح مختلف عملکرد هستند، توصیه‌هایی مربوط به فعالیت بدنی مناسب ارائه گردد که در محیط‌های مختلف قابل اجرا باشد. این یک کتابچه‌ی راهنمای عالی برای هر متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا جامعه‌محور است که به ترویج ورزش در میان سالمندان علاقه دارد. اثری که باید در کتابخانه‌ی هر متخصصی که از سالمندان مراقبت می‌کند، باشد. (Lorraine J. Phillips -Doody’s Book Reviews)

کتاب ورزش برای سالمندان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب راهنمایی مناسب برای متخصصان، پزشکان و هر کسی است که تمایل دارد ورزش را در میان سالمندان ترویج دهد. البته استفاده از تمرینات و رجوع به آمار و ارقام دقیق کتاب می‌تواند آگاهی سالمندان را درباره‌ی فعالیت‌های بدنی‌شان بالا ببرد.

در بخشی از کتاب ورزش برای سالمندان می‌خوانیم

به نظر می‌رسد که انجام ورزش‌های استقامتی (40 دقیقه پیاده‌روی سریع سه بار در هفته) یک اثر محافظتی در برابر خطر وقوع بیماری آلزایمر داشته باشد. همان عوامل خطری که باعث پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند، در بیماری‌های عصبی نیز نقش داشته و عملکرد شناختی را در بیماران کاهش می‌دهند. ورزش استقامتی منظم که باعث ارتقای سلامت قلب و عروق می‌شود، سلامت شناختی را نیز بهبود بخشیده و خطر ابتلا به آلزایمر و دمانس عروقی را نیز کاهش می‌دهد. این رابطه ممکن است به دلیل بهبود گردش خون و جریان خون در مغز رخ دهد. شواهد نشان می‌دهد که ورزش استقامتی اثرات مثبتی روی حجم مغز همراه با سطوح بالاتر تناسب اندام و همچنین بر روی حفظ و احتمالاً افزایش حجم ماده‌ی خاکستری مغز در افراد سالمند سالم دارد.

رابطه‌ی دوز پاسخ بین فعالیت بدنی و عملکرد شناختی وجود دارد، به‌طوری‌که افزایش دوز (شدت یا مدت زمان) ورزش باعث ایجاد اثرات محافظتی بیشتری در برابر زوال شناختی می‌گردد. قدرت عضلانی بیشتر نیز رابطه‌ی مثبتی با عملکرد شناختی بهتر با بالا رفتن سن دارد؛ بنابراین، تمرینات قدرتی نیز ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. تمرینات نظارتی نیز می‌تواند در درمان افراد سالمند دارای بیماری زوال عقل خفیف تا شدید هم در شرایط خانگی و هم در شرایط باشگاهی تاثیرگذار باشد. برنامه‌های ورزشی حداقل چهار بار در هفته شامل تمرینات استقامتی (راه رفتن حداقل 30 دقیقه با سرعت دلخواه) به تنهایی یا همراه با تمرینات قدرتی با شدت کم (اسکات، خم کردن زانو، ایستادن روی صندلی، ایستادن روی پنجه پا، و یا فشار دادن بدن در مقابل دیوار) می‌تواند استقلال در فعالیت‌های روزمره زندگی، عملکرد شناختی و افسردگی را بهبود ببخشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فیزیولوژی سالمندی و ورزش    
فصل 2: فواید ورزش برای افراد سالمند    
فصل 3: ریسک‌های تمرینی برای بزرگسالان    
فصل 4: انواع فعالیت ورزشی: انعطاف‌پذیری، قدرتی، استقامتی، تعادلی    
فصل 5: مصاحبه‌ی انگیزشی با افراد سالخورده    
فصل 6: نوشتن دستورالعمل تمرینی برای افراد سالخورده    
فصل 7: ملاحظات فرهنگی سالمندان در رابطه با ورزش    
فصل 8: تمرینات برای افراد سالمند در خانه‌ی سالمندان و مراکز نگهداری دائمی    
فصل 9: ورزش برای افراد سالمند بستری‌شده    
فصل 10: ضعیف‌شدگی و افراد سالمند    
فصل 11: برنامه‌های تمرینی جامعه‌محور برای افراد سالمند    
فصل 12: پیاده‌سازی و اشاعه‌ی برنامه‌های ورزشی برای گروه‌های جمعیتی سالمندان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش برای سالمندان
نویسنده،
مترجمامیر سرشین، هادی قرنی، جمال رسول پور، مسعود رحمتی، صلاح شریفیان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-600-355-650-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ورزش برای سالمندان

برای دریافت کتاب ورزش برای سالمندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.