معرفی و دانلود کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد

برای دانلود قانونی کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد

یورگن بکمن و میشائیل کلمان در کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد به موضوعی پرداخته‌اند که ممکن است تاکنون چندان مورد توجه ورزشکاران و مربیان ورزشی قرار نگرفته باشد. این‌که ریکاوری به‌موقع و پرهیز از بیش‌تمرینی، همچنین ریلکسیشن تا چه حد در بهبود عملکرد ورزشکاران می‌تواند مؤثر باشد. مطالعه‌ی این کتاب ورزشی به ورزشکاران تمامی رشته‌ها کمک می‌کند تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند و بیشترین بازده را در طول تمرینات و مسابقات خود داشته باشند.

درباره‌ی کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد

ورزشکاران هنگامی می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند که بدانند در چه زمانی باید به تمرینات خود ادامه دهند و چه هنگامی ریکاوری را آغاز کنند. بااین‌حال، بسیاری از ورزشکاران و مربیان آن‌ها از این موضوع اطلاعی ندارند و به همین خاطر ممکن است موجب بروز صدمات جسمانی جبران‌ناپذیر شوند. یورگن بکمن (Jürgen Beckmann) و میشائیل کلمان (Michael Kellmann) به منظور آگاهی‌رسانی به ورزشکاران و فعالان حوزه‌ی ورزش، در رابطه با تمرینات ورزشی و ریکاوری، اثری را با عنوان کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد (Sport, Recovery, and Performance) نگاشته‌اند. مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو به ورزشکاران کمک می‌کند تا با نحوه‌ی استاندارد ورزش کردن آشنا شوند و از صدمات احتمالی جلوگیری کنند.

کتاب حاضر 18 فصل را شامل می‌شود. فصل اول آن نشان می‌دهد که چگونه می‌توان وضعیت تنش-ریکاوری را در ورزشکاران شناسایی کرد. در فصل دوم به شیوه‌ی نظارت بر ورزشکاران، مباحث نظری و تمرینات کاربردی آن پرداخته شده. انواع ریکاوری برای تیم‌های ورزشی حرفه‌ای، در سومین فصل کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. بیش‌تمرینی، تعریف و خطرات آن در فصل چهارم کتاب تحلیل شده‌ و فصل پنجم بیشتر به ورزش دوچرخه‌سواری اختصاص پیدا کرده و نظارت بر وضعیت روانی، زیستی و اجتماعی دوچرخه‌سواران در آن مورد تأکید قرار گرفته است.

یورگن بکمن و میشائیل کلمان در فصل ششم کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد، سری به ورزش فوتبال زده‌اند ویژگی‌های روانی-فیزیولوژیکی بازیکنان فوتبال را در فصل مسابقات بررسی کرده‌اند.

در فصل هفتم به ورزشکارانی اشاره شده که طی دوران ورزش به فراخستگی می‌رسند. نویسندگان برای کمک به این دسته از افراد، راه‌کارهایی را در نظر گرفته‌اند که آن‌ها را در فصل هفتم عرضه کرده‌اند. ورزش‌های تیمی هم مانند سایر ورزش‌ها ممکن است آسیب‌های جسمانی خطرناکی را برای ورزشکاران به دنبال بیاورند. در فصل هشتم کتاب این موضوع به‌طور دقیق بررسی شده است. اثرات ریکاوری ناکافی و اختلال در سلامتی ورزشکاران، موضوع اصلی فصل نهم به شمار می‌رود.

نویسندگان در فصل دهم بر ورزش‌های استقامتی متمرکز شده و روش‌هایی را برای حفظ تعادل تنش-ریکاوری در این ورزش‌ها عرضه کرده‌اند. مخاطبان با خواندن فصل یازدهم به عوامل مؤثر در افزایش عملکرد ورزشکاران پی می‌برند و به کمک فصل دوازدهم، با اثرات خواب و رویا در عملکرد ورزشی آشنا می‌شوند.

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای ممکن است برای انجام مسابقات بارها به سفرهای داخلی یا خارجی بروند. یورگن بکمن و میشائیل کلمان در سیزدهمین فصل کتاب ورزش، با نام ریکاوری و عملکرد، به ارتباط چنین سفرهایی با ریکاوری ورزشکاران پرداخته‌اند. فصل چهاردهم به این موضوع پرداخته که سطح دانش مربیان ورزشی در رابطه با ریکاوری در چه حد است. ارتباط میان استریپ ریکاوری در شرایط سخت، مبحثی است که در فصل پانزدهم تحلیل شده است. استریپ ریکاوری در زمانی که ورزشکار ساعات طولانی به ورزش مشغول بوده، موضوع محوری فصل شانزدهم به شمار می‌رود. اگر شما هم مدام در حال ورزش هستید و به‌طور حرفه‌ای به ورزش می‌پردازید، برای انجام ریلکسیشن، بد نیست سری به فصل هفدهم بزنید و تکنیک‌های آن را بیاموزید. در فصل هجدهم نیز ورزش، ریکاوری و بهبود عملکرد ورزشکار مجدداً مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفته است.

کتابی که پیش رو دارید، حجم نسبتاً کمی دارد اما ده‌ها نکته‌ی کاربردی را در برمی‌گیرد که دانستن آن‌ها برای ورزشکاران بسیار سودمند خواهد بود. سادگی زبان و استفاده از جداول و نمودارهای متعدد از مشخصه‌های بارز کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد محسوب می‌شوند.

مهدی کوشکستانی، ریحانه وهابی دلشاد و عاطفه عین الوند کار برگردان کتاب به زبان فارسی را به انجام رسانده‌اند و نشر حتمی نیز چاپ آن را عهده‌دار شده است.

در نکوداشت کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد

  • خواندن این اثر را به تمامی افرادی که می‌خواهند عملکرد و سلامت خود را بهبود ببخشند، توصیه می‌کنم. (دکتر آن ماری آلبه)

کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد برای چه کسانی مناسب است؟

ورزشکاران تمامی رشته‌های ورزشی و مربیان ورزش‌های مختلف می‌توانند با تهیه و مطالعه‌ی کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد، نکته‌های مهمی را در مورد انجام تمرینات ورزشی و زمان ریکاوری بیاموزند.

در بخشی از کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد می‌خوانیم

هیپنوتیزم دارای نوعی خاصیت خلسه می‌باشد که با آموزش‌های خودزاد تفاوت دارد. القای هیپنوتیزم ریلکسیشن و حال خوش را تداعی می‌کند. هیپنوتیزم‌گر به تلقین فرد می‌پردازد. «همانطور که اینجا می‌نشینید و به صداهایی که می‌شنوید،‌به کلماتی که می‌شنوید بیشتر و بیشتر متمرکز می‌شوید، احتمالا متوجه می‌شوید می‌خواهید چشمان خود را ببندید». این یک شیوه از القای حالت خلسه است که با گفتن «با هر بازدم شما احساس راحتی می‌نمایید،‌ با هر نفس شما حس می‌کنید وارد خلسه‌ی عمیق‌تری شده‌اید.»

لیجت موافق خودهیپنوتیزمی در ورزش بود. البته این پروسه را می‌توان بعد از گذشت چنیدین جلسه و با حضور یک هیپنوتیزم‌گر پیشنهاد داد. زیرا مشکلات روانشناختی‌ای که تا به امروز سرکوب شده‌اند،‌ممکن از در وضعیت هوشیاری وارد شوند و در نهایت ورزشکار این وضعیت را تحمل نخواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ارزیابی وضعیت تنش-ریکاوری در ورزشکاران
فصل 2: توسعه سیستم‌های نظارت بر ورزشکاران مبانی نظری و تمرینات کاربردی
فصل 3: درک و تمرین انواع ریکاوری در تیم‌های ورزشی حرفه‌ای
فصل 4: از بیش‌تمرینی چه می‌دانیم؟
فصل 5: تعادل تنش-ریکاوری و نظارت بر وضعیت روانی-زیستی-اجتماعی د‌وچرخه‌سواران جاده
فصل 6: ویژگی‌های روان-فیزیولوژیکی بازیکنان فوتبال: تعادل تنش-ریکاوری در فصل مسابقات
فصل 7: مدیریت بار تمرین در ورزشکارانی که به فراخستگی رسیده‌اند
فصل 8: تعادل تنش-ریکاوری و احتمال آسیب در ورزش‌های تیمی
فصل 9: تنش، ریکاوری ناکافی و مشکلات مرتبط با سالمت در ورزشکاران
فصل 10: کمی‌سازی بار تمرین و مسابقه در ورزش‌های استقامتی راهکاری برای تعادل تنش-ریکاوری و عملکرد
فصل 11: نقش خواب در به حداکثر رساندن عملکرد‌ ورزشکاران نخبه
فصل 12: خواب، رویا و عملکرد‌ ورزشی
فصل 13: سفرهای داخلی و بین‌المللی کارکردهای ریکاوری و عملکرد‌ در ورزشکاران ورزش‌های تیمی
فصل 14: مربیان ورزشی در رابطه با ریکاوری چه می‌دانند؟
فصل 15: استرس و ریکاوری در شرایط سخت
فصل 16: استرس و ریکاوری در زمینه‌های کاربردی ساعت‌های کاری طولانی، ریکاوری، و استراحت
فصل 17: تکنیک‌های ریلکسیشن روانشناختی جهت بهبود‌ ریکاوری در ورزش
فصل 18: ورزش، ریکاوری و عملکرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد
نویسنده،
مترجممهدی کوشکستانی، ریحانه وهابی دلشاد، عاطفه عین الوند
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-600-355-319-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد

برای دریافت کتاب ورزش، ریکاوری و عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.