معرفی و دانلود کتاب داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی: با رویکرد اثرها و پیامدها

برای دانلود قانونی کتاب داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی: با رویکرد اثرها و پیامدها

از داروها و مکمل‌های رژیمی و غذایی که امروزه به گونه‌ای روزافزون مورد استفاده‌ی افراد بسیاری، از جمله ورزشکاران، قرار می‌گیرد چه میزان آگاهی دارید؟ کتاب داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی نوشته‌ی آرون اسمیت، باب استوارت، کیت وستبرگ شما را با وجوه مختلف این داروها آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب داروها و مواد تقویت‌کننده‌ی عملکرد جسمی و ذهنی

برای به دست آوردن عضلات تنومند، قوای جسمانی بالا، استقامت پایدار و فیزیک بدنی ایده‌آل، تعداد فزاینده‌ای از ورزشکاران، علاقه‌مندان به ورزش‌های تفریحی و افرادی که در حوزه‌ی بدنسازی فعالیت می‌کنند، به داروها و مواد تقویت‌کننده روی می‌آورند. در بسیاری از موارد، آن‌ها توجه اندکی به پیامدهای بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی این رفتار خود دارند و تبعات زیان‌باری را رقم می‌زنند. کتاب داروها و مواد تقویت‌کننده‌ی عملکرد جسمی و ذهنی (Performance and Image Enhancing Drugs and Substances) بررسی‌ای دقیق و مبتنی بر شواهدی را حول محور این مقوله ارائه می‌کند.

آرون اسمیت (Aaron Smith)، باب استوارت (Bob Stewart)، کیت وستبرگ (Kate Westberg)، نویسندگان این کتاب، کوشیده‌اند در بررسی مفصل و جامع خود، یک طبقه‌بندی منسجم را از انواع این داروها و مواد تقویتی در اختیار مخاطبان قرار دهند. آن‌ها به موضوعات مختلفی پیرامون این پدیده، از جمله اثرات فیزیکی، میزان مجاز استفاده، وضعیت قانونی و ورزشی، تداخل با برنامه‌های اصلاحی و… می‌پردازند و از دو منظر به این موضوع نزدیک می‌شوند: استعمال ورزشکاران حرفه‌ای و مصرف محدودتر در افرادی که ورزش را به‌مثابه‌ی فعالیتی تفریحی دنبال می‌کنند.

استفاده از این داروها که با نام PIEDS شناخته می‌شوند، در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای رواج پیدا کرده است. یکی از دلایل این پدیده‌ی روزافزون را می‌توان در تأثیری که رسانه بر تصور غالب افراد از زیبایی ظاهری بر جای می‌گذارد جست‌وجو کرد. برای نمونه، عضلات ورزیده‌ی شکمی که از آن‌ها با نام سیکس‌پک یاد می‌شود، امروزه در نظر بسیاری از افراد مصداق عینی جذابیت به شمار می‌روند. همچنین در برخی موارد فردی که به مصرف این داروها و مواد تقویت‌کننده روی می‌آورد، احساس می‌کند که برای موفقیت در زندگی شخصی و یا حرفه‌ای خود باید ظاهر فیزیکی خود را بهبود ببخشد. این فشار منجر به افزایش استفاده از موارد PIEDS شده و با وجود خطرات بالقوه‌ای که برای سلامتی انسان به دنبال دارد، نظر و توجه طرفداران و مصرف‌کنندگان بسیاری را جلب کرده است.

در صنعت دارویی و شیمیایی، انواع مختلفی از این مواد تقویت‌کننده وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مواردی همچون استروئیدهای آنابولیک، هورمون‌های رشد و محرک‌ها اشاره کرد. استروئیدهای آنابولیک نسخه‌های مصنوعی هورمون مردانه‌ی تستوسترون هستند و برای افزایش حجم توده‌ی عضلانی و قوای جسمانی استفاده می‌شوند. هورمون رشد نیز در زمره‌ی موادی قرار دارد که به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود و برای رشد و ترمیم بافت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از محرک‌ها نیز برای افزایش انرژی و تمرکز استفاده می‌شود و آمفتامین و کافئین دو نمونه از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها هستند. نویسندگان فصل مفصلّی از کتاب داروها و مواد تقویت‌کننده‌ی عملکرد جسمی و ذهنی را به بررسی انواع مختلف این مواد اختصاص داده‌اند.

گستره‌ی متنوعی از افراد در طیف مصرف‌کنندگان این داروها قرار دارد. علاوه بر ورزشکاران حرفه‌ای و تفریحی، کسانی که شغل‌های حفاظتی دارند، برای مثال نگهبانان و بادیگاردها، و همچنین نوجوانانی که داشتن بدنی ورزیده را ارزشی وجودی قلمداد می‌کنند، در شمار این افراد قرار دارند. از این رو لازم است با مطالعه‌ی آثاری از این قبیل، آگاهی عمومی جامعه از این موضوع و مضرات و ابعاد گوناگون آن افزایش یابد.

کتاب داروها و مواد تقویت‌کننده‌ی عملکرد جسمی و ذهنی را انتشارات حتمی روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب داروها و مواد تقویت‌کننده‌ی عملکرد جسمی و ذهنی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به ورزشکاران، سیاستگذاران دولتی و مدیران ورزشی در درک مسائل پیچیده پیرامون مصرف داروها و مواد تقویت‌کننده‌ی عملکرد جسمی و ذهنی کمک بسیاری می‌کند.

در بخشی از کتاب داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی: با رویکرد اثرها و پیامدها می‌خوانیم

PIEDS به‌عنوان هر گونه موادی که افراد از طریق مصرف آن‌ها (خوردن یا تزریق این مواد) عملکرد فیزیکی یا شناختی (ذهنی) خود را افزایش می‌دهند، شامل داروها، مکمل‌های رژیمی و غذایی می‌شود. همچنین PIEDS شامل هر نوع موادی که برای زیبایی اندام مصرف می‌شود، می‌باشد و همچنین موادی که ورزشکاران برای ریکاوری بهتر و مقابله با فشارهای مختلف استفاده می‌کنند و این مواد می‌تواند به صورت غیرمستقیم باعث افزایش عملکرد شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اعمال، هضم، تزریق و پشیمانی: مقدمه بر مواد تقویت‌کننده عملکرد و بهبوددهنده‌‌ی تصویر بدنی
فصل دوم: قدرت، رضایت، چربی و تناسب: مکمل‌های رژیمی و غذایی به‌عنوان PIEDS
فصل سوم: کاربرد، سوءمصرف، الگو و پروفایل‌ها: مقیاس و دامنه‌ی استفاده از مواد و داروهای تقویت‌کننده عملکرد جسمی و ذهنی در ورزش
فصل چهارم: مسیر‌ها، انتخاب‌ها، انگیزه‌ها و برنامه‌ها: تأثیر فرهنگ، ارزش‌ها و قومیت
فصل پنجم: تفکر، عملکرد، مغز و تقویت‌کننده‌ها: PIEDS به‌عنوان تقویت‌کننده‌های شناختی
فصل ششم: پروتئینها، پروهورمون‌ها، استروئیدها و محرک‌ها: طبقه‌بندی انواع کلاس‌های مواد و داروهای تقویت‌کننده عملکرد ذهنی و جسمی
فصل هفتم: واقعیت‌ها، شکاف‌ها، اطمینان و احتیاط: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی: با رویکرد اثرها و پیامدها
نویسنده، ،
مترجممهدی کوشکستانی، سهراب رضایی، شیوا ابراهیم پور نسرانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-600-355-320-0
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی

برای دریافت کتاب داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.