معرفی و دانلود کتاب ورطه عدم: نیستستان، پوچستان، هیچستان

عکس جلد کتاب ورطه عدم: نیستستان، پوچستان، هیچستان
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورطه عدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورطه عدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورطه عدم: نیستستان، پوچستان، هیچستان

اگر به موضوعات فلسفی علاقه‌مندید و اهل پرسشگری درباره‌ی مفاهیم بنیادین و جهان‌شمول هستید، کتاب ورطه عدم، نوشته‌ی فرشاد نظرآقایی پیشنهادی جذاب برای شماست. این کتاب روایتی‌ست داستان‌وار از سفر اندیشه‌ی آدمی به جهان نیستی و دغدغه‌ی او برای حل مسائل و کشاکش‌های وجودی خود. در طول مطالعه‌ی این کتاب با دغدغه‌های آدمی بر سر نیستی و هستی همراه خواهیم شد و در نهایت، سعی خواهیم داشت به قضاوت درستی درباره‌ی میل به نیستی برسیم.

درباره‌‌ی کتاب ورطه‌ی عدم

پرسش از عدم و جهان نیستی دغدغه‌ای‌ست به قدمت تاریخ بشری؛ یعنی از زمانی که انسان بر کره‌ی زمین حیات یافت، مسئله‌ی «نیستی» و «نبودن» تا به امروز از او جدایی پیدا نکرد. کتاب ورطه‌ی عدم نوشته‌ی فرشاد نظرآقایی نگاهی‌ست موشکافانه و پرسشگر درباره‌ی تمامی ابهامات و سؤالات در باب جهان نیستی.

شخصیت و موضوع اصلی این اثر، «اندیشه‌ی آدمی»‌ است؛ اندیشه‌ای که قصد سفر به نیستستان را دارد. در اندیشه‌ی انسان علاقه‌ای ناخودآگاه به هستی بخشیدن هست، علاقه‌ای که او را وا می‌دارد تا اهالی جهان عدم را به جهان هستی دعوت کند و وجود آن‌ها را از بالقوه بودن به وضع بالفعل دربیاورد. به همین دلیل است که اندیشه مدام به نیستی می‌اندیشد. کتاب ورطه‌ی عدم حاصل سفر اندیشه به جهان نیستی‌ است؛ کتابی که با قلمی شاعرانه و اندکی ته‌مایه‌ی طنز ما را به عمق ماجرایی فلسفی هدایت می‌کند.

از دیگر جذابیت‌های جهان عدم برای اندیشه، گستره‌ی بی‌انتها و گنجینه‌ی بی‌نهایت و بالقوه‌ی آن است. همین سیطره و بزرگی جهان نیستی، اندیشه را مسحور خود کرده و او را به مسیری که انتهای آن مشخص نیست دعوت می‌کند. در ادامه، اندیشه که از تناقض‌ها و کشمکش‌های درونی خسته شده، تصمیم خود را می‌گیرد تا قدم به ورطه‌ی تاریکی و نیستی بگذارد، اما باید دید آیا از این جهان ناشناخته راه بازگشتی نیز وجود دارد و آیا اندیشه به مقصود اصلی خود، یعنی باز شدن گره‌های وجودی و بنیادین خواهد رسید؟ کتاب روطه‌ی عدم به سؤال ما پاسخ خواهد داد.

این اثر پرنکته و آموختنی با تلاش نشر روزگار به دست علاقه‌مندان رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جنون استعاری

جنون استعاری، نام مجموعه‌ای چهارجلدی به قلم دکتر فرشاد نظرآقایی است. هر جلد از این مجموعه به یکی از موضوعات و دغدغه‌های اساسی و بنیادین ذهن انسان می‌پردازد و محتوایی ادبی، داستانی و درعین‌حال فلسفی را در بر می‌گیرد. چهار جلد این مجموعه با نام‌های «مخمصه‌ی وجود»، «هستستان»، «ورطه‌ی عدم» و «منستان» با تلاش نشر روزگار به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب ورطه‌ی عدم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب خواندنی و آموزنده را به دوست‌داران جهان فلسفه پیشنهاد می‌کنیم. اگر شما نیز به تفکر عمیق و پرسشگرانه راجع به موضوعات مختلف علاقه‌مند هستید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب ورطه عدم: نیستستان، پوچستان، هیچستان می‌خوانیم

در مواجهه با پرسش‌های دشوارِ فلسفی، اندیشه‌یِ ژرف‌اندیش داستانِ ما این بار برخلافِ روالِ همیشگی‌اش، به‌جایِ فرو رفتن در خودش در رویایِ عمیقی فرو می‌رود و ضدِ ذهن را در قعرِ نیستستان مشاهده می‌کند. ضدِ ذهنِ خفته در دلِ نیستستان، از خوابِ عمیقِ زمستانیِ خود بیدار می‌شود، تا با پشت‌سر نهادنِ هفت‌خوانِ رستم و درنوردیدنِ مراحلِ طاقت‌فرسایِ دگردیسیِ خویش، به ذهن مبدل گردد و سفرِ دور و درازِ خود را به مقصدِ هستستان آغاز کند. اما گویا ضد ذهن در پیمودنِ ادامه‌ی راه مردد است و از چیزی واهمه دارد!

نکند تردید در دلِ او لانه کرده باشد؟ زورِ تردید بیشتر است یا توانِ ضد ذهن؟ اگر تخمِ تردید در دلِ او کاشته شده باشد، کارِ ضدِ ذهن تمام است و باید فاتحه‌یِ او را خواند. شاید بهتر باشد، ضدِ ذهن، جانبِ احتیاط را در پیش بگیرد و بی‌حرکت بماند؟ در غیرِ این صورت، چه گزینه‌های دیگری در پیشِ رویِ او قرار دارد؟ شاید گزینه‌یِ بهتر برای ضدِ ذهن، پشتِ پا زدن به جوانبِ احتیاط باشد؟ اگر او پا پیش بگذارد و بدونِ فوتِ وقت، با تردیدهایش مواجه گردد، چه سرنوشتِ محتومی در انتظار اوست؟ باید منتظر ماند و دید که آیا ضدِ ذهن خواهد توانست، بر تردیدهایِ خود غلبه کند و آن‌ها را از دلِ خویش بیرون براند.

اگر او نتواند ریشه‌های تردید را در دلِ خود بخشکاند، یقینا در مراحل بعد، با دردسرها و دشواری‌های جدی دست‌به‌گریبان خواهد بود. در نهایتِ امر، ضد ذهن با سبک و سنگین کردن‌هایِ بسیار و ارزیابیِ جمیعِ گزینه‌هایِ پیشِ‌رو پا پیش می‌گذارد و دل به دریا می‌زند. او به این امید که تردیدهایش را به زیر بکشد، با آن‌ها رودررو می‌گردد. اما ضد ذهن که از ورزیدگیِ کافی برای رویارویی با تردیدهایش برخوردار نیست، در برآوردِ دقیقِ توانِ خویش دچارِ اشتباهِ محاسباتی می‌شود و لقمه‌یِ گنده‌تر از دهانش می‌گیرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورطه عدم: نیستستان، پوچستان، هیچستان
نویسنده
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-233-230-3
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ورطه عدم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ورطه عدم

برای دریافت کتاب ورطه عدم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.