معرفی و دانلود کتاب وزنه برداری انفجاری: برای رشته‌های ورزشی

عکس جلد کتاب وزنه برداری انفجاری: برای رشته‌های ورزشی
قیمت:
۱۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وزنه برداری انفجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وزنه برداری انفجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وزنه برداری انفجاری: برای رشته‌های ورزشی

کتاب وزنه برداری انفجاری نوشته‌ی هاروی نیوتن، یک هدف مشخص دارد؛ تبدیل شما به ورزشکاری قدرتمندتر، صرف‌نظر از این‌که در کدام رشته‌ی ورزشی فعالیت می‌کنید. این کتاب ویژه، مجموعه‌ای از ایمن‌ترین و مؤثرترین تمرینات وزنه‌برداری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا قدرت، سرعت و استقامت شما در رشته‌ی خاص خودتان افزایش یابد.

درباره‌ی کتاب وزنه‌برداری انفجاری

رشته‌ی ورزشی وزنه‫‌برداری، برای اولین‌بار در بازی‌های المپیک 1896 معرفی شد. این رشته به‌خصوص نزد ما ایرانیان، بسیار شناخته‌شده، پرطرفدار و از اصلی‌ترین رقابت‌ها محسوب می‌شود که در آن حرفی برای گفتن داریم. فاکتور ساده و در عین حال مهم این رشته، قدرت بدنی ورزشکار است و این‌که تا چه میزان می‌تواند وزنه بزند. اگرچه، رشته‌ی وزنه‌برداری از آغاز تا ورود به عرصه‌ی مسابقات بین‌المللی، تغییرات زیادی داشته، هنوز شباهت‌های بسیاری به شکل ابتدایی و ریشه‌ای خود دارد.

هاروی نیوتن (Harvey S. Newton) در کتاب وزنه‌برداری انفجاری (Explosive Lifting for Sports) به یک سؤال اساسی پاسخ می‌دهد؛ این‌که چرا امروز این ورزش بسیار محبوب شده و طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است؟ او شرح می‌دهد که با وجود ماشینی شدن زندگی‌های امروزی و عدم نیاز به قدرت بدنی بالا برای انجام کارهای روزمره، همچنان باید تمرینات مقاومتی مناسبی را انجام دهیم تا به به آمادگی جسمانی، توسعه‌ی ترکیب بدن از نظر عضلانی و ماهیچه‌ای، بهبود سلامت و توان‌بخشی و از همه مهم‌تر ایجاد فرصت برای شرکت در رقابت‫‌ها‬ دست یابیم. ضمن این‌که اکثر مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای بر این عقیده هستند که تمرینات مقاومتی، بازیکنان قوی‌تر و سریع‌تری را تربیت می‌کند که در برابر آسیب‌دیدگی‌های احتمالی نیز استقامت بیشتری دارند. حقیقت در ورزش امروز فقط همین است؛ همه حرفه‌ای، تکنیکی و کاربلد شده‌اند، برتری در ساختن بدنی قوی‫‌تر و نیرومندتر است.‬‬‬‬‬‬‬‬

از مشکلات مربوط به دیگر کتاب‌های منتشرشده در این زمینه می‌توان به این اشاره کرد که مؤلفان آن‌ها یا به‌طور کلی هیچ توضیحی راجع به وزنه‌برداری انفجاری ارائه نداده‌اند یا به بیان توضیحاتی بسیار کوتاه و مختصر بسنده کرده‌اند که این موضوع خطرات زیادی را از نظر ایمنی برای ورزشکاران در پی دارد. در مقابل، کتاب وزنه‌برداری انفجاری، ایمن‌ترین و مؤثرترین تمرین‌ها از جمله تمرین‌های اسنچ (قاپ)، کلین، جرک، تمرینات کمکی کشیدن، اسکوات و ... را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب همچنین شامل برنامه‌ی افزایش هم‌زمان قدرت و سرعت برای ورزشکاران 10 رشته‌ی بسیار مهم و پرطرفدار است؛ این رشته‌ها عبارتند از: فوتبال، بیسبال، بسکتبال، فوتبال آمریکایی، والیبال، هاکی، دو و میدانی، کشتی، ورزش‌های راکتی، و وزنه‌برداری رقابتی.

هاروی نیوتن چهره‌ی پیشرو در وزنه‌برداری جهان و مربی سابق تیم المپیک ایالات متحده، به شما توصیه می‌کند که به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای، صرف‌نظر از این‌که در چه رشته‌ای مشغول هستید، این تمرینات را در برنامه‌ی اصلی خود بگنجانید و از نتیجه‌ی فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.

کتاب پیش رو شامل 11 فصل است؛ در فصل‫‌های 1 تا 3 به نقش قدرت بدنی، استقامت و تمرینات پلایومتریک اشاره می‌شود. فصل‫‌های 4 تا 7 خواننده را با قوانین و اصول یادگیری وزنه‫‌برداری کلاسیک آشنا می‫‌کنند. فصل‫ های 8 و 9 شامل نکات مربوط به اجرای صحیح تمرینات کمکی هستند و در نهایت، در دو فصل پایانی کتاب، به بهره‌وری درست از وزنه‫‌برداری انفجاری در سایر رشته‫‌های ورزشی پرداخته شده است.

کتاب وزنه‌برداری انفجاری را دکتر فردین مرادی، عابدین مرادی و داود غفوری به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات حتمی نیز آن را ذیل مجموعه‌ی رشته‌های ورزشی منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب وزنه‌برداری انفجاری برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی علاقه‌مندان به علوم ورزشی، متخصصان تندرستی، مربیان وزنه‌برداری و ورزشکاران تمامی رشته‌های ورزشی مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب وزنه برداری انفجاری: برای رشته‌های ورزشی می‌خوانیم

در رشته‌های ورزشی که دارای حرکات سریع هستند، توانایی شتاب دادن به وزن یا توده بدن کلید موفقیت است. رشته ورزشی ممکن است در برگیرنده تنها وزن بدن بدون مقاومت اضافی باشد، مانند بازیکنان فوتبال که برای گل‌زدن زمین را به اندازه کافی پوشش می‌دهند. رشته ورزشی ممکن است در برگیرنده وزن بدن به اضافه وسایل سبک مانند راکت تنیس باشد، مانند بازیکنان تنیس که برای برگرداندن سرویس حریف به اندازه کافی باید سریع حرکت کنند. رشته ورزشی ممکن است به این معنی باشد؛ وزن بدن شخصی شما به اضافه وزن یک حریف، مانند فوتبال آمریکایی و کشتی. در وزنه‌برداری حریف، هالتر است.

قانون دوم حرکت نیوتن (متأسفانه بدون نسبت خویشاوندی) با شتاب در تعامل است. آن، بیان می‌کند که برای بدن‌هایی با جرم ثابت، شتاب متناسب است با نیرویی که موجب شتاب می‌شود و در جهتی که نیرو عمل می‌کند، اتفاق می‌افتد. فرمول مرتبط f=m.a است، که f برابر با مقدار نیروی موجود، m نشان‌دهنده جرمی است که شامل می‌شود و a مقدار شتاب موجود برای حرکت جرم است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تمرین برای قدرت مطلوب
فصل 2: توسعه توان انفجاری
فصل 3: ترکیب وزنه‫‌برداری و پلایومتریک‬
فصل 4: ساخت تکنیک پایه
فصل 5: یک ضرب
فصل 6: دو ضرب
فصل 7: بالا بردن
فصل 8: تمرینات بالا کشیدن
فصل 9: تمرینات اسکات و پرس
فصل 10: طراحی برنامه تمرینی مؤثر
فصل 11: برنامه‫‌های تمرینی تخصصی-ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وزنه برداری انفجاری: برای رشته‌های ورزشی
نویسنده
مترجمفردین مرادی، عابدین مرادی، داود غفوری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-600-355-485-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وزنه برداری انفجاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب وزنه برداری انفجاری

برای دریافت کتاب وزنه برداری انفجاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.