معرفی و دانلود کتاب ویتامین حافظه

عکس جلد کتاب ویتامین حافظه
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ویتامین حافظه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ویتامین حافظه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ویتامین حافظه

کتاب ویتامین حافظه نوشتۀ محمد غبیشاوی با ترفندها و راهکارهایی که ارائه می‌دهد به شما کمک می‌کند تا حافظۀ خود را تقویت کنید و تمرینات و بازی‌هایی را آموزش می‌دهد تا با به کار بردن آن‌ها به مغزتان ویتامین برسانید!

دربارۀ کتاب ویتامین حافظه:

کتابی که پیش روی شماست راهنما و نقشه‌ای است که اهمیت مغز و ذهن انسان را در زندگی نشان می‌دهد و به شما می‌گوید حافظۀ انسان چقدر می‌تواند در داشتن یک روز خوب و بانشاط به آدمی کمک کند. با خواندن این کتاب علاوه بر اینکه با قسمت‌های مختلف مغز و کارکردهای آن آشنا می‌شوید، می‌توانید با چند تمرین و تکنیک ساده حافظۀ خود را تقویت نمایید.

مغز انسان از بزرگ‌ترین و مجهزترین کامپیوترهایی که تاکنون توسط بشر ساخته شده است، پیچیده‌تر و کارآمدتر است. بنابراین استفادۀ درست از توانمندی‌های مغز باعث ایجاد آرامش، موفقیت و ثروت می‌شود.

روح و جسم بشر، هدیه و امانتى از جانب خداوند است. ابزاری که شما به وسیلۀ آن زندگى خود را طی می‌کنید. مغز شما یکى از مهم‌ترین این داده‌ها و ابزار است. وقتى مطالعه مى‌کنید، در حال استفاده از این ابزار هستید.

وقتی قرار است سخنرانى کنید، باز هم در حال استفاده از مغزتان هستید. زمانى که تدریس مى‌کنید و در حال ارائه دانش خود هستید، باز هم ذهن شما درگیر است. هنگام تصمیم‌گیرى، نوشتن، طراحى و بسیارى کارهاى دیگر باز هم مغز و اصطلاحاً ذهنتان مشغول کار است. بنابراین یکى از مهم‌ترین نکاتى که همواره باید به آن توجه داشته باشید، حفاظت از سلامت ذهن و تقویت حافظه و تمرکز است که مستقیماً در افزایش راندمان و کارایی مغزتان تأثیر دارد. براى رسیدن به این هدف، باید در این زمینه آگاهى خود را افزایش دهید. کتابى که در دست دارید، این آگاهى را براى شما ایجاد مى‌کند؛ اما آگاهى به تنهایى کافى نیست، بلکه هر روز باید کارها و تمریناتى در این زمینه انجام داد. همچنین لازم است تغییراتى را در سبک زندگى خود ایجاد کنید.

کتاب ویتامین حافظه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید حافظۀ خود را تقویت کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب ویتامین حافظه می‌خوانیم:

کسانی که نیمکره چپ قوی‌تری دارند، معمولاً کم‌طاقت و دنبال کارهایی هستند که نتایج زود‌بازده داشته باشند یا به قول امروزی‌ها مثل فست‌فودها هستند و دنبال نتیجه سریع هستند و همان‌طور که گفتیم، چون آدم‌هایی منطقی هستند و دنبال استدلال، خیلی خوب می‌توانند دیگران را متقاعد کنند و خیلی خوب حرف می‌زنند و حرف‌های منطقی می‌زنند و اغلب در ایجاد تصویرسازی ضعیف هستند و نمی‌توانند با شکل و تصاویر خاص به دیگران توضیح دهند؛ برعکس افرادی که نیمکره راست قوی دارند، خیلی راحت با تصاویر و شکل می‌توانند دیگران را متقاعد کنند.

کسانی که نیمکره چپ قوی‌تری دارند، معمولاً با انتقادکردن مخالفت می‌کنند و اگر کسی از آن‌ها انتقاد کند، سریع برآشفته می‌شوند و درصدد جواب برمی‌آیند و خیلی تلاش می‌کنند تا به او جواب بدهند و انتقاد را پاسخ دهند و از خودشان دفاع می‌کنند. به دیدگاه دیگران خیلی اهمیت می‌دهند و برای آن‌ها نظر دیگران اهمیت زیادی دارد و خیلی دوست دارند دیگران از آن‌ها راضی باشند و از هرگونه انتقاد می‌ترسند؛ برعکس کسانی که نیمکره راست فعال‌تری دارند، معمولاً به انتقاد زیاد حساس نیستند و با هرگونه انتقاد راحت‌تر برخورد می‌کنند. زیاد نظر دیگران برای آن‌ها اهمیت ندارد. همچنین کسانی که نیمکره چپ فعال‌تری دارند، خیلی با جزئیات سروکار ‌دارند و همه چیز را با جزئیات بررسی می‌کنند و خیلی به جزئیات دقت کرده و سعی می‌کنند مو را از ماست بیرون بکشند و بیشتر تمرکز آن‌ها روی جزئیات است. این افراد خیلی به‌ مرتب‌کردن وسایل خودشان اهمیت می‌دهند و کلاً آدم‌های منظمی هستند. آن‌ها غالباً آدم‌های عجولی هستند و خیلی دوست دارند هر چیزی که به اصطلاح می‌کارند، مثل لوبیای سحرآمیز باشد و یک‌دفعه قد بکشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مغز و قسمت‌های مختلف مغز
راه‌های تقویت نیمکره راست مغز
روش‌هایی برای تقویت نیمکره چپ مغز
تفاوت‌های قسمت خودآگاه و ناخودآگاه مغز
فصل دوم: حافظه و انواع حافظه
مراحل شکل‌گیری حافظه
انواع حافظه
فصل سوم: روش‌های تقویت حافظه
روش‌های تقویت حافظه
فصل چهارم: تمرینات و بازی‌های حافظه‌ای
تمرینات
بازی‌های حافظه‌ای
فصل پنجم: کارکرد مغز انسان در دوران مختلف
مسیر عصبی
میزان مصرف انرژی در مغز
مغز مردان و زنان
انسان‌های هنرمند
دوره مدرن
نقش خاطرات
توانایی ذهن در سنین بالا
کنترل حرکات چشم
یک روش مفید برای عدم فراموشی
گیاهان مفید برای جلوگیری از فراموشی
فصل ششم: داشتن حافظه قوی
یادگیری و یادآوری
یادآوری آنچه فکر می‌کنید، فراموش کرده‌اید
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ویتامین حافظه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پارسیان البرز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-6346-90-0
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ویتامین حافظه

مرضی
۱۴۰۰/۵/۲۳
من دنبال یه کتاب برای تمرکز بودم چون خیلی حواس پرتی دارم هم موقع مطالعه هم انجام کارهای دیگه. حتی یه اسم یادم نمی‌مونه یاتولد دوستام. وتوی کتابراه نسخه نمونه چندتا کتاب و نظرات کاربران رو خوندم. بنظرم این کتاب مفید اومد و الان ک تقریبا یک هشتمش رو خوندم از خریدنش راضی‌ام و نکات بسیارخوبی داره که حتما به کار میبرمش
باتشکر از نویسنده و کتابراه
سارا حسینی
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
کتاب خیلی خیلی خوبی هست
مطالب جدید و جالبی دارع
خیلی به ادم کمک می‌کنه
و اگع می‌خوای موفق بشی این کتابو بخون
مینا سبحانی
۱۴۰۰/۱۲/۲
کتاب خیلی مفیدی بود تمرین‌های کاربردی و قابل انجامی داشت همچنین زبان بسیار شیوا و شیرینی که کم اصلا نفهمیدم چطوری به آخرش رسیدم دوست داشتم ادامه دار می‌بود
arezoo kalantari
۱۴۰۰/۲/۱۸
کتاب خوبی
پیشنهاد میکنم که حتما بخونیدش
محمد آسایشی
۱۴۰۰/۸/۱۱
دمتون گرم. واقعاً بازم عالی👏👏
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب ویتامین حافظه

برای دریافت کتاب ویتامین حافظه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.