معرفی و دانلود کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین

عکس جلد کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین
قیمت:
۷۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین

دیوید ای کرتز در کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین به رشته حوادثی می‌پردازد که در سال 1848 و با به قدرت رسیدن پایس نهم آغاز شد و پس از هزار سال، منجر به سقوط قدرت دولتی کلیسای کاتولیک شد. او برای نوشتن این اثر تاریخی اما داستان‌گونه، از اسناد آرشیوی بسیاری بهره برده است. گفتنی است این کتاب یکی از نامزدهای جایزه‌ی تاریخی کاندیل در سال 2018 بود.

درباره‌ی کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین

پاپ فرانسیس که اکنون بر مسند قدرت کلیسای کاتولیک تکیه زده است، درواقع دو نوع قدرت دارد: قدرتی که میراث سنت‌پیتر شناخته می‌شود و او را رهبر معنوی بیش از 1 میلیارد کاتولیک جهان می‌کند. اما قدرت دیگری که او دارد، آن‌قدر محدود است که دیگر کمتر کسی آن را به یاد می‌آورد: پاپ رئیس اصلی نوعی حکومت است که در محدوده‌ی واتیکان رم واقع شده. در مورد اول، پاپ یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین چهره‌ها در جهان است. اما در مورد دوم، او بر کشوری حکومت می‌کند که می‌توان در عرض چند دقیقه پیاده‌روی، تمام آن را طی کرد! در گذشته چنین نبود. صدها سال پیش پاپ نه‌تنها امور مذهبی را در دست داشت؛ بلکه پادشاهان نیز چون مومی در دستانش بود و بدون اجازه‌ی پاپ، هیچ بنی‌بشری اجازه‌ نداشت بر مردم حکومت کند. در قرون وسطی کلیسا و دولت آن‌چنان درهم‌تنیده بودند که تمییز آنان از یکدیگر کاری بسیار دشوار بود. درست پس از دوران روشنگری و سلب قدرت کلیسای کاتولیک روم بود که جامعه‌ی مدرن شکل گرفت و اروپا به شکل امروزی درآمد. دیوید ای کرتزر (David Kertzer) در کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین (The Pope Who Would be King) دوران گذار کلیسای کاتولیک را در سال‌های 1846 تا 1878 داستان پایس نهم را بازگو می‌کند. کسی که در دوران او سنت پاپشاهی از میان رفت.

معرفی و دانلود کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین

جووانی ماستای فرتی در سال 1792 به دنیا آمد و در سال 1846، زمانی که پاپ منفور پیشین درگذشت، عنوان پایس نهم را برای خود برگزید. او که پاپ جوانی به حساب می‌آمد، به‌سرعت در میان مردم محبوب شد. مردی بور و خوش‌تیپ که امیدوار بود قلب مردم را به دست آورد و قدرت ازدست‌رفته‌ی کلیسا را برگرداند. به قول دیوید ای کرتزر «او مردی بود با نیات خیرخواهانه و ایمانی عمیق؛ اما نمی‌توانست نیروهای عظیمی را که در حال تحول جهان بودند، درک کند.» آن نیروهای عظیمی که جهان را متحول می‌کردند، فقط دو سال پس از قدرت گرفتن پایس نهم اوج می‌گیرند. در سال 1848 موجی از انقلاب‌های ملی‌گرایانه جهان غرب را درنوردید. در ایتالیا مردانی چون جوزپه ماتزینی و جوزپه گاریبالدی (که زمانی زندانی سیاسی بودند و به‌واسطه‌ی فرمان پاپ جدید آزاد شدند.) در حال ایجاد برخی اصلاحات دموکراتیک بودند.

همانطور که در کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین می‌خوانید، پایس نهم آخرین فردی است که تحولات را درمی‌یابد. زمانی که پاپْ کنت پلگرینو روسّی را به مقام صدارت منصوب کرد، آخرین میخ نابودی سلطنتش را کوبید. وقتی این صدراعظم محافظه‌کار ترور شد، پایس نهم احساس کرد که زیر پای او خالی می‌شود. به همین دلیل در کسوت یک کشیش ساده به کشوری دیگر فرار کرد تا در زمان آرام شدن اوضاع، به کشورش بازگردد. فراری که در ابتدا خودخواسته می‌نمود، به یک تبعید اجباری انجامید. دیوید ای کرتزر در ادامه‌ی کتاب، از زندگی پایس نهم در دوران تبعید، تشکیل اولین شورای واتیکان، همدستی ناپلئون با امپراتوری اتریش و ظهور اروپای نوین می‌گوید.

دیوید ای کرتزر که به‌خاطر نگارش کتاب «پاپ و موسولینی» برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شد، از اسناد آرشیو‌ی کلیساهای واتیکان، ایتالیا و فرانسه و همچنین حجم عظیمی از مکاتبات دیپلماتیک بهره می‌برد تا داستان پایس نهم را بازگو کند. او به شخصیت‌های تاریخی جانی دوباره می‌دهد و در یک روایت داستانی و دراماتیک جنگ میان قدرت‌ها را بازسازی می‌کند.

احتمالاً‌ با نگاهی اجمالی به عنوان کتاب و فهرست آن، به چیره‌دستی مترجم پی‌ ببرید. علیرضا عامری با همکاری نشر نیماژ کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین را از اصل انگلیسی آن به زبان فارسی برگردانده است.

نکوداشت‌های کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین

  • دنیای مدرن پس از زنجیره‌ای از انقلاب‌ها در میان سال‌های 1776 تا 1848 شکل گرفت. دیوید ای کرتزر در این کتاب مرجع هیجان‌انگیز، پرتره‌ای درخشان از پایس نهم و نقش او در ایجاد جامعه‌ی دموکراتیک غرب ترسیم می‌کند. کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین برای همه‌ی کسانی است که به‌دنبال درک نیروهایی هستند که قدرت و ایمان را شکل می‌دهند. (جان میچام، نویسنده‌ی کتاب «توماس جفرسون: هنر قدرت»)
  • کرتزر مجموعه‌ای از اسناد تاریخی و علمی را دست‌مایه‌ی بازگو کردن داستان بخشی مهم از تاریخ اروپا قرار می‌دهد. او از پاپ و حکومتش، از سنت دیرینه‌ی حق الهی سلطنت و از جدایی کلیسا و دولت می‌گوید. (کوین مدیگان، نویسنده‌ی کتاب «مسیحیت قرون وسطی»)
  • کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین دستاوردی قابل‌توجه است. هم کتاب داستانی سرنوشت‌سازی محسوب می‌شود و هم در پژوهش تاریخی از کتاب‌های ارزشمند به شمار می‌آید. کرتزر به داستان پایس نهم جذابیت خاصی می‌بخشد و غم، شادی، عزم و اشتیاق این لحظه‌ی دراماتیک در تاریخ اروپا را به‌روشنی به تصویر می‌کشد. (مجله‌ی مطالعات ایتالیایی مدرن)
  • کتاب پاپشاهِ هیجان‌انگیز و افسونگر، کانون توجه را به زمانی معطوف می‌کند که جهان امروز در حال متولد شدن بود؛ درحالی‌که کلیسا برای آخرین ذرات قدرتش می‌جنگید. (جان گوار، نویسنده‌ی کتاب «شش درجه جدایی»)

کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از زوال قدرت کلیسای کاتولیک آگاه شوید، کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین را برای مطالعه انتخاب کنید.

در بخشی از کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین می‌خوانیم

سال هزاروهشتصدوچهل‌وهشت سالی سرنوشت‌ساز برای قاره‌ی اروپا بود؛ سال آشوب انقلابیون، سرنگونی سلاطین، و پیکارهای خونین برای استقلال. بسیاری گمان می‌کردند که دوران وجدآمیز تازه‌ای از روشنگری طلوع کرده است و مردمان می‌توانند در باب حاکمانشان تصمیم بگیرند و آزادی بیان و اندیشه را تجربه کنند.

پایس در همان روز نخست سال، آیتی از التهاب را حس کرد. شب پیش از آن، شامگاه سال نو، کشیش ارشد دومِنیکو ساوِلّی، رئیس شهربانی، به دیدار پاپ آمده بود. او که به‌سبب ستمگری مفرط به کشیش ارشد بولداگ (چهره‌اش یادآور این تبار از سگان بود) معروف شده بود، اصلاً محبوبیت نداشت. ساوِلّی به پاپ هشدار داد که انقلابیون چه‌بسا نقشه دارند تا از اجتماع تبرک‌خواهان سال نو برای شکل دادن به یک آشوب بهره ببرند. شاید ساوِلّی خودش هم به این مسأله ظن قوی برده بود، اما درحقیقت چنین نقشه‌ای در کار نبود. او احکام اخیر مبنی‌بر منع اجتماعات مردمی را به پاپ یادآوری کرد و به کشیش اطمینان داد که رُمی‌ها از لازم‌الاجرا بودن آن باخبرند. ساوِلّی پرسید: «اما اگر به آن بی‌اعتنا باشند و بر گردهم‌آمدن ابرام داشته باشند، چه باید کرد؟» و پاپ پاسخ داد: «شما که همه‌ی سازوبرگ لازم را در اختیار دارید.» ساولّی که شیفته‌ی نمایش قدرت حکومت بود، به پاسداران شهری و سایر نیروهای مسلح که از رختخواب‌هایشان بیرون آمده بودند، دستور وضعیت فوق‌العاده داد. صبح بارانی فردا، درحالی‌که سیلابی از آب و گل بر سنگفرش خیابان‌های شهر جاری شده بود، مردم به‌قصد تبرک‌خواهی راه خود را به‌سوی کاخ کوییرینال می‌گشودند، اما در کمال شگفتی، با سواره‌نظامی مواجه شدند که درهای کاخ را مسدود کرده بودند، درحالی‌که فوجی از نظامیان و نگهبانان آن‌ها را به بازگشت به خانه‌هایشان فرامی‌خواندند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت دبیر مجموعه
مقدمه‌ی مترجم
سرلوحه
شخصیت‌ها
پیشگفت
بخش نخست: دل‌نوازان
باب یکم: صومعه‌ی پاپ‌گزین
باب دوم: روباه و زاغ
باب سوم: دو راهی بغرنج
باب چهارم: افسون پاپ
باب پنجم: وارونگی اوضاع
باب ششم: دفع بلا
باب هفتم: ترور
باب هشتم: فرار
بخش دوم: دل‌گدازان
باب نهم: موج واپس‌نگر
باب دهم: خیزش
باب یازدهم: پاپ در تنگنا
باب دوازدهم: سپاه دمساز
باب سیزدهم: یورش فرانسویان
باب چهاردهم: مذاکره‌ی بدکیش
باب پانزدهم: پیکار برای رم
باب شانزدهم: فتح
باب هفدهم: اشغال
بخش سوم: دلهره‌سازان
باب هجدهم: پرهیز
باب نوزدهم: لوئی ناپلئون و پاپ
باب بیستم: پاپ قدرباخته
باب بیست‌ویکم: دشمنان بدنهاد خدا
باب بیست و دوم: رُجعت به رم
پسگفت
سپاسنامه
واژه‌نما
منابع
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین
نویسنده
مترجمعلیرضا عامری
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات504
زبانفارسی
شابک978-600-367609-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۷۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین

برای دریافت کتاب پاپشاه: تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.