معرفی و دانلود کتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی

برای دانلود قانونی کتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی

کتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی نوشته‌ی یوسف حسن پور، حمیدرضا محبی و عبدالمحمد رضایی در قالب نمودارها و تصاویر گوناگون، عملکرد تجاری ایران را با سایر کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

تغییرات سیاسی و اقتصادی طی چند دهه اخیر، بسیاری از کشورهای جهان را واداشته تا جایگاه خود را در جغرافیای اقتصادی و سیاسی بازنگری کنند. این کار به تلاش جمعی در جهت ایجاد سازمان‌ها، تشکل‌های سیاسی و اقتصادی میان کشورهای در حال توسعه منجر گردید. بخشی از این پیشرفت‌ها مدیون پیوستگی‌ها و قرابت‌های فرهنگی، مذهبی، جغرافیایی، سیاسی و وجود پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری این دسته از کشورها است که گام‌هایی را در جهت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای برداشته‌اند.

کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری جهت مشارکت فعال در همکاری‌های منطقه‌ای از جمله تهیه پروتکل ترجیحات تجاری فی مابین کشورهای اسلامی، پیشنهاد تشکیل نظام ترجیحات تجاری فی مابین گروه D8، تصویب موافقت نامه اکوتا و همچنین سایر ترتیبات تجاری دو جانبه بین کشورها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

ایران نیز در سال‌های اخیر به موازات منشور سازمان کنفرانس اسلامی نقش خود را در انعقاد موافقت نامه‌های دو جانبه و چند جانبه تجاری، به ویژه با کشورهای مسلمان افزایش داده و در چارچوب سیاست خارجی مبتنی بر توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با جهان اسلام، تلاش‌های بسیاری را برای تعامل سازنده و مؤثر با کشورهای اسلامی انجام داده است.

در کتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی (The Potentials for Enhancing Trade Ties between Iran and Islamic Countries) تلاش می‌شود تا با بررسی انواع تعامل منطقه‌ای با کشورهای اسلامی، به بررسی جایگاه کشورهای اسلامی در اقتصاد جهانی پرداخته شود و در نهایت با بررسی سوابق همکاری‌های تجاری ایران با کشورهای اسلامی، فضای فکری لازم برای تحلیل پتانسیل‌های تجاری ایران در تجارت با کشورهای اسلامی فراهم گردد.

در بخشی از کتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی می‌خوانیم:

از آن جا که امروزه تشکیل ترتیبات منطقه‌ای فعال به عنوان یکی از ابزار‌های اساسی جهت ارتقا‌ی تجارت و سرمایه‌گذاری در بین کشورهای در حال توسعه تلقی می‌گردد، اهمیت و جایگاه اقتصادی کشورهای عضو سکا بیش از پیش آشکار می‌شود. با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته در جهت گسترش مراودات اقتصادی فی مابین ایران با کشورهای مذکور، به نظر می‌رسد هنوز کشورمان به موافقت نامه‌ای برای افزایش سطح مبادلات تجاری با تمامی کشورهای عضو دست نیافته است؛ به عنوان مثال می‌توان به موافقت نامه نظام ترجیحات تجاری فی مابین کشورهای اسلامی و گروه D8 اشاره کرد که تاکنون به مرحله اجرایی نرسیده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سازمان کنفرانس اسلامی و عملکرد تجاری ایران
فصل دوم: مروری بر جنبه‌های نظری و تجربی پتانسیل تجاری
فصل سوم: پتانسیل صادراتی ایران در تجارت با کشورهای عضو سکا
فصل چهارم: پتانسیل وارداتی ایران در تجارت با کشورهای عضو سکا
فصل پنجم: آسیب شناسی عدم تحقق پت انسیل صادراتی ایران در تجارت با کشورهای عضو سکا
فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادها
فصل هفتم: پیوست: ارائه پروفایل آماری و اطلاعات تجاری بر مبنای پتانسیل صادراتی و وارداتی ایران...
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-964-469-309-0
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
92300 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی

برای دریافت کتاب پتانسیل‌های ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.