معرفی و دانلود کتاب پتروگرافی بتن

عکس جلد کتاب پتروگرافی بتن
قیمت:
66000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پتروگرافی بتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پتروگرافی بتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پتروگرافی بتن

کتاب پتروگرافی بتن همراه با ارائه مثال‌هایی کامل و جامع، آزمایش پتروگرافی بتن را از مرحله نمونه‌گیری تا تحلیل نتایج مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

امروزه استفاده از بتن در ایران رو به گسترش است. به همین دلیل کنترل کیفیت بتن‌های ساخته شده امری اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. با توجه به گستردگی آزمایش‌های مربوط به بتن نیاز است که جامعه مهندسین و تکنسین‌های عمران به طور کامل با چگونگی انجام آزمایشات آشنا باشند.

بنابراین در کتاب پتروگرافی بتن (Concrete petrography: an introductory guide for the non - specialist) به انجام این آزمایشات پرداخته شده تا گامی در جهت ارتقاء دانش تکنولوژی بتن برداشته شود.

پتروگرافی بتن یک روش مفید و کارآمد جهت بررسی کیفیت، دوام و نقص بتن محسوب می‌شود. در این روش بتن سخت شده، در آزمایشگاه توسط تکنیک‌های تخصصی سنگ‌شناسی به صورت میکروسکوپی بررسی و تشریح می‌شود. استفاده از آزمایش پتروگرافی مزایای بی‌شماری دارد. یکی از مزایایش این است که با مطالعه‌ی دقیق چند نمونه انتخاب شده و نمونه شاهد، دیگر به استفاده از سایر آزمایش‌های گران‌تر نیازی نیست.

در بخشی از کتاب پتروگرافی بتن می‌خوانیم:

روش‌های پتروگرافی برای اندازه‌گیری نسبت آب به سیمان دارای مزایای مهم‌تری نسبت به روش شیمیایی است. از آن جا که در اندازه‌گیری‌های پتروگرافی به طور مستقیم از ملات سیمان به جای بتن انجام می‌شود، دانستن میزان آب جذب شده توسط سنگدانه‌ها و ناحیه‌هایی که توسط ترک‌ها تحت تاثیر قرار گرفته ضروری نیست و معمولا قابل صرف نظر کردن است.

بر خلاف روش شیمیایی، روش پتروگرافی در اندازه‌گیری محتوای سیمان خطایی ندارد. به طور معمول در هر روشی، وجود خرابی در بتن می‌تواند بر نتایج اندازه‌گیری نسبت آب به سیمان تاثیر منفی بگذارد. در نظر گرفتن شرایط بتن جزء اصلی در بسیاری از بررسی‌های پتروگرافی بتن است و معمولا بر خلاف روش شیمیایی، هنگامی که وجود خرابی در بتن باعث ایجاد اثر منفی بر روی دقت اندازه‌گیری پتروگرافی نسبت آب به سیمان باشد، این موضوع قابل بیان است.

روش‌های پتروگرافی برای اندازه‌گیری نسبت آب به سیمان در بتن‌های سخت شده، بر مبنای مشاهدات مستقیم میکروسکوپی از شاخص‌های پتروگرافی آشکار آب به سیمان است. به عنوان مثال هنگامی که نسبت آب به سیمان افزایش می‌یابد، ملات سیمان سخت شده، میزان تخلخل با حفرات ریز افزایش یافته، ذرات غیر هیدراته باقی مانده سیمان با غلظت پایین‌تر ظاهر شده و پرتلندیت با تبلور بیشتری (و بزرگتر) مشاهده می‌شود.

برای بتن معمولی ساخته شده با سیمان پرتلند، یک پتروگرافر با تجربه باید با استفاده از این ویژگی‌ها به صورت چشمی نسبت آب به سیمان مشخص را تخمین بزند. اگر هدف از آزمایش تعیین کیفیت عمومی بتن باشد این تخمین کافی است، اما در شرایط خاص مانند موارد وجود اختلاف ممکن است تعیین دقیق‌تری از این نسبت لازم باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیش مقدمه
1- مقدمه
2- تکنیک‌های پتروگرافی
3- آماده‌سازی نمونه
4- بررسی ترکیب و کیفیت بتن
5- بررسی بتن ضعیف و آسیب دیده
منابع و ماخذ
ضمیمه A- مطالعات موردی نشان دهنده استفاده از پتروگرافی
ضمیمه B- واژه‌نامه اصطلاحات
ضمیمه C- روش‌های بازرسی
ضمیمه D- اطلاعات اضافی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پتروگرافی بتن
مترجمآرش صداقت دوست، محمد بیاتی
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-136-528-7
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
66000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پتروگرافی بتن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پتروگرافی بتن

برای دریافت کتاب پتروگرافی بتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.