معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون

عکس جلد کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون

کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون نوشته‌ی آرمان آرین آخرین مجلد از مجموعه‌ای پرفروش به همین نام (پتش خوارگر) است. در این اثر مطالعه می‌کنید که پتش خوارگر به همراه دو تن از یارانش به دامنه‌ی بلندی از کوه قاف رسیده‌اند و از دوردست‌ها به شهر تاریک دیوان می‌نگرند. خستگی در بندبند وجودشان رخنه کرده و آبی برای‌شان باقی نمانده است. در این میان، پتش خوارگر به دنبال بهترین راه خروج از کوهستان می‌گردد... گفتنی است این مجموعه در سال 1400، عنوان اثر تألیفی برگزیده‌ی شورای کتاب کودک را از آن خود ساخت.

درباره‌ی کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون

اثری که پیش روی شما قرار گرفته، پنجمین و آخرین مجلد از مجموعه‌ی پرافتخار پتش خوآرگر، به قلم آرمان آرین است. این اثر حماسه‌ی اندرون نام دارد و بر اساس اوستا خلق شده است. بد نیست پیش از معرفی این مجلد، در ابتدا معنای عنوان مجموعه، پتش خوآرگر، را مشخص سازیم. این نام در واقع اسم تغییریافته‌ی منطقه‌ی سوادکوه مازندران است. منطقه‌ای که نامش از از فرشوادگر و سوادگر به این عنوان تغییر یافته و اکنون به معنای «سرزمین دارنده‌ی کوه و دشت و دریا» می‌باشد. داستان مجموعه‌ی پتش خوآرگر از این قرار است که فره ایزدی از دست پادشاه گریخته، جهان دچار آشوب و بی‌نظمی شده و خیر و شر، تباهی و زندگی، و نور و تاریکی با یکدیگر سر ستیز دارند. حالا دیگر امید همه به شخصیت اصلی داستان، یعنی پتش خوآرگر است...

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، خلاصه‌ای‌ست از پنجمین مجلد از مجموعه‌ی پرفروش پتش خوارگر که با نام حماسه‌ی اندرون به انتشار رسیده است. بد نیست اشاره کنیم که آرمان آرین در این مجلد ادامه‌ی ماجراهای عناوین پیشین این مجموعه را پی گرفته است.

ماجرای مجموعه‌ی پتش خوآرگر این‌گونه ادامه می‌یابد: پتش خوآرگر و دو تن از یارانش، شاهزاده دورخ و پااورو، به بلندای دامنه‌ای از کوه قاف رسیده‌اند؛ کوهی که بر شهر سوزان دیوها مشرف است و به دژ تاریک «ازتانس تا» نیز راه دارد. به عقید‌ه‌ی بسیاری از مردمان، این شهر هراس‌آورترین شهر جهان است؛ جایی که بوی تعفّن‌ خود و هر آن‌که ساکن آنجا است را به مشام مسافران هدیه می‌کند. غول‌ها و دیوها در این شهر دل‌مرده و مریض، همچون مورچه‌هایی شتابان، به هر سو روان هستند.

معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون

پتش خوآرگر و همراهانش به مسیر خود در کوهسار ادامه می‌دهند، تا آن‌که به ناگهان، پتش خوآرگر در سکوت فرمان توقف را صادر می‌کند. هر سه مسافر در پس صخره‌ای سوزان در کوهستان پناه می‌گیرند. پااورو از تشنگی روح در بدن ندارد. شاهزاده دورخ قمقمه‌ای به او می‌دهد. آن سه تن تا فردا که دوباره به چمروش‌ها برسند، جز سه قمقمه آب دیگری برای‌شان باقی نمانده است. همه خسته و تشنه هستند. با این حال، پتش خوآرگر به جای آن که آبی بنوشد، صبورانه و بدون عجله، از بلندی به تماشای دشمنانش می‌نشیند. دشمنانی که تا بُن دندان مسلح هستند.

ساعتی می‌گذرد؛ خورشید آرام آرام در آن سوی غرب کوهستان غروب می‌کند و جای خود را به سیاهی می‌بخشد. شب آرامی به نظر می‌آید. تا آن که پتش خوآرگر تصمیم می‌گیرد گشتی در اطراف بزند، مگر بهترین راه خروج از کوهسار را بیابد. دو مسافر دیگر، ترسیده و نگران، در پس صخره تنها می‌مانند...

کتاب پتش خوارگر 5: حماسه‌ی اندرون به همت انتشارات افق در اختیار علاقه‌مندان به ژانر فانتزی قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر عنوان مجموعه‌ای چندجلدی در ژانر فانتزی و علمی - تخیلی به قلم آرمان آرین، از فانتزی‌نویس‌های خوب کشورمان است. نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های حاضر در نگارش رمان‌هایش تلاش خود را به کار گرفته تا مجموعه‌ای با پیش‌‌زمینه‌ای کاملاً ایرانی خلق کند. از این رو است که مجموعه‌ی نامبرده را بر اساس اوستا و بندهش به نگارش در آورده است.

از جمله نکاتی که مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر را از دیگر آثار مشابه در ٰژانر فانتزی متمایز می‌سازند، نثر بی‌بدیل آرمان آرین است. او با قلم جذاب خود موفق شده تا داستانی مهیج و غافلگیرکننده بیافریند که تا لحظه‌ی آخر مخاطب را وادار به ورق زدن می‌کند. نخستین مجلد این مجموعه، با نام حماسه؛ سرآغاز به‌نوعی مقدمه‌ای بر سایر مجلدهای آن به شمار می‌آید. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر به قلم آرمان آرین هستند: «پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز»، «پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها»، «پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی»، «پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی»، «پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌ پتش خوآرگر

  • نامزد کتاب برتر سال 1396
  • برنده‌ی نشان افتخار ماهی سیاه کوچولو
  • اثر تألیفی برگزیده‌ی شورای کتاب کودک در سال 1400
  • نامزد نشان طلایی جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • نامزد نشان نقره‌ای جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • برگزیده و پنج ستاره‌ی هفدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده در تابستان 1395
  • برنده‌ی لوح تقدیر از نُهمین جشنواره‌ی کتاب برتر کودکان و نوجوانان در سال 1396
  • کسب عنوان کتاب برگزیده‌ی ایران در بازآفرینی آثار کهن، در فهرست کلاغ سفید در سال 2018، در کتابخانه‌ی مونیخ برای کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی
  • «مجموعه پتش خوآرگر» تنها اثر تألیفی برنده‌ی نشان نقره‌ای لاک‌پشت پرنده سال در سال 1397 (در سالی که نشان طلایی، برنده‌ای نداشت)
  • و...

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌ پتش خوآرگر

  • کتاب پتش خوآرگر یکی از بهترین کتاب‌هایی است که من آن را خوانده‌ام. (فرزاد ‌حاجی زین ‌العابدینی، سایت لیزنا)

  • مجموعه کتاب پتش خوآرگر اگرچه بر بستر اوستا و بندهش جاری شده، اما در کلیت خود نو است. (سایت کتاب نیوز)

  • آرمان آرین به‌ شیوه‌ای چندروایی در بخش‌های جداگانه، به موقعیت و شرایط برخی از شخصیت‌ها و موجودات داستانی‌اش می‌پردازد. (خبرگزاری کتاب ایران)

  • دنیای مجموعه کتاب پتش خوآرگر، دنیایی اسطوره‌ای و پر از عجایب است و به عبارتی حلقه‌ی گم‌شده‌ی ادبیات کودک و نوجوان ما است. (مریم محمدخانی، سایت معرفی و نقد کتاب وینشر)

کتاب پتش خوارگر 5: حماسه‌ی اندرون برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به کتاب‌های ماجراجویانه، تخیلی و فانتزی علاقه‌مند هستند، بی‌شک شیفته‌ی کتاب پتش خوارگر 5: حماسه‌ی اندرون به قلم آرمان آرین خواهند شد.

در بخشی از کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون می‌خوانیم

گاهی فکرش به مانوش می‌رسید که اینک در کاخ خویش به سرخوشی و آرامش زندگی می‌کرد و بر هفت‌ کشور جهان فرمان می‌راند. آنگاه بی‌اختیار نیشخند می‌زد و به مار به‌ظاهر خفته‌ی خویش می‌گفت: بخواب‌ای مار! به‌راستی بخواب و بیدار مشو که وجود زهرآگین تو را، که اینک دیگر بخشی از منی، در اندیشه‌هایم حس می‌کنم. که تو در من حسادت می‌دَمی و افسوس می‌دَمی و اندوه می‌دَمی! حال آنکه این‌ها هر سه توهماتی بیش نیستند و من از سراسر آنچه تو توان دمیدنش را داری، به قدر سالیان فاصله گرفته‌ام.

هنگامی که از سفرهای کوتاه خویش در کوهساران و دره‌ها خسته می‌شد، اندکی در دژ باستانی منوچهرشاه نزد پریان می‌ماند. پریان وفادار و قدرشناسی که به پاس آن آزادی که از این مرد یافته بودند، از او می‌خواستند نزدشان بماند و تا پایان عمر در دژ در رکاب و خدمتش باشند. این پریان که از نوع بی‌پَر یا دقیق‌ترش کم‌پَر بودند و تنها در ارتفاعی اندک و مسافتی کوتاه می‌توانستند بپرند، با پریان ژرفای جنگل‌های مازندران تفاوت داشتند و جثه‌هایشان کوچک‌تر و توان جنگاوری‌شان نیز در حفاظت از خود محدودتر بود.

با‌اینکه پتش خوآرگر به آن‌ها گفته بود که دیر یا زود از میان آن‌ها خواهد رفت، قبیله‌ی آن پریان می‌کوشیدند که دلش را شاد و به ماندن امیدوار کنند. پس به فرمان شاهشان دیوار تالار مخفی منوچهرشاه را برای او آن‌گونه سامان دادند که تنها با اشاره‌ی دست چپ او و ترسیم برخی نشانه‌ها از هم گشوده می‌شد. یا بر دیوار رو به سوی دره‌ی آن تالار، پنجره‌ای برای آن مرد نیم‌ماردوش برآوردند که نور و هوای تازه را به آن فضای دخمه‌گون بیاورد.

فهرست مطالب کتاب

1: در کُنام غول ها
2: چَهرومیهَن
3: اَرداویراز
4: رؤیای آبِ گرم
5: آرامش در میانِ قله‌ها
6: مار پیشانی
7: دالان مرگ
8: حفره
9: گریزِ ناممکن
10: زهی عشق
11: دخشه
12: مَردخوار
13: پنج انگشت تا نابودی
14: سقوط
15: رفتن برای بازگشتن
16: آن نورِ تاریک
17: اژدهامَرد
18: دیدار در پی هزاره ها
19: بر یال های آتشین
20: زمان هرگز نمی گذرد
21: تکثیر تاریکی
22: خیزش راستین
23: هیولا در برابر هیولا
24: آن نقش، دیگربار
25: آتش بازپسین
26: فرمانروای دیار بی آوا
27: آن شکّ بنیادین
28: آبشار روشنایی
29: درخت نفرین
30: هیچ کجا
31: حماسه ی روشنایی
32: پایان شباهنگام
33: دیوپارگان
34: شاهنشه غمگین چشم
35: چوبینه پای
36: دژ فرّه جای
37: بر ریسمان واژگان
38: گَروتمان؛ منزلگه سرودها
پیوست ها
پیوست اول: درباره‌ی برخی نام‌ها و واژه‌ها
پیوست دوم: فرشته نامه
پیوست سوم: دیونامه
پیوست چهارم: پنج گانه ی پَتَش خُوآرگَر چگونه پدید آمد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-353-985-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون

وحید
۱۴۰۳/۱/۸
سلام خدمت نویسنده محترم کتاب خیلی خوبی بود من مشتاقانه و با رضایت کامل این کتاب رو خریدم نویسنده خیلی قلم خوبی داره و توصیف های وقایع و رخدادها و فضا سازی تخیلی خوبی به مخاطب و خواننده میده طوری که داستان رو میشه حس کرد نکته خیلی مثبت کتاب استفاده از نام های اصیل ایرانی برای قهرمان ها و استفاده از اسامی قدیمی شهرهای ایران باستان بودتنها ایراد و تناقضی که تو کتاب بود طی قراری که از تا نس تا با فرشته ها گذاشته بود قرار بود دنیا به دو نیم تقسیم بشه و ورود دیو ها به طرف دیگه دیوار ممنوع باشه ولی تو همون فصل بعد دیوها جای ملکه و درباریان رو گرفتن و راحت به داخل انسان ها نفوذ کردن و بعد شروع به لشگر کشی و حتی روستاهایی که بهشون کمک نمیکردن با کشتار و ویرانی مواجه میشدند در کل کتاب خیلی خوبی بود من پسندیدم و پیشنهاد میکنم خواننده های داستان های تخیلی بخونن
رویا
۱۴۰۳/۱/۲۲
هر پنج جلد رو خوندم و خیلی عالی بود لطفا نسخه صوتیش رو هم بگذارید
پویا محبی
۱۴۰۲/۸/۶
تو اکثر کتاب‌ها به بعد از پیروزی اشاره‌ای نمیشه ولی اینجا....
Mohamad Bandekhoda
۱۴۰۳/۱/۱۵
بسیار ضعیف، شایدم پایین تر شخصیت‌های اصلی هیچ جذابیتی ندارن
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون

برای دریافت کتاب پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.