معرفی و دانلود کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر

عکس جلد کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر
قیمت:
۱۳۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر

موفقیتی بزرگ یا شکستی تلخ... پایان ماجراجویی‌ها و و فداکاری‌های توماس وارد چگونه رقم خواهد خورد؟ جوزف دیلینی در کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر، نبرد بزرگ توماس وارد با فیند پلید و دشمنان شناخته‌شده‌ی دیگرش را شرح داده است؛ نبردی عظیم که می‌تواند سرنوشت زندگی توماس و گروه محافظین را برای همیشه تغییر دهد. این کتاب که به عنوان قسمت پایانی مجموعه‌ی «آخرین شاگرد» ترجمه و منتشر شده، در زمان انتشارش توانست تحسین اغلب مخاطبین و منتقدین را برانگیزد. گفتنی‌ست این مجموعه کتاب از جمله آثار پرخواستار نوجوان است که پس از انتشار توانسته به مدت هفت هفته در صدر کتاب‌های پرفروش انگلستان قرار بگیرد.

درباره‌ی کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر

توماس وارد، که طرفداران مجموعه‌ی آخرین شاگرد او را با نام تام می‌شناسند، تاکنون با ترسناک‌ترین و پلیدترین موجوداتی که در جهان پرسه زده‌اند، مبارزه نموده و بارها موفق شده است که ارواح خبیث، بوگارت‌ها، اربابان تاریکی و فیند پلید را شکست دهد. اما این‌بار شرایط با همیشه متفاوت و پیش‌بینی نتیجه‌ی نهایی نبرد غیرممکن است؛ چرا که فیند با تشکیل اتحادی ناگسستنی بین تمام دشمنان قدرتمند توماس، قصد دارد که یک بار برای همیشه از شرّ دشمن قدیمی خود خلاص شود. نکته‌ی امیدوارکننده در این شرایط دلهره‌آور آن است که توماس در این نبرد سهمگین تنها نخواهد بود، زیرا علاوه بر یار همیشگی‌اش، آلیس، گریملکین و یک بوگارت نیز او را همراهی می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر

جوزف دیلینی (Joseph Delaney)، نویسنده‌ی محبوب کتاب‌های فانتزی و تاریک، در کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر (The Last Apprentice: Fury of the Seventh Son)، به تمام پرسش‌های سرنوشت‌سازی که در طول نُه قسمت قبلی در ذهن مخاطبین خود ایجاد کرده بود، پاسخ می‌دهد: آیا این گروه کوچک برای مقابله با اتحاد ترسناک دشمن کافی خواهد بود؟ تام برای شکست فیند چه بهایی باید بپردازد؟ آیا او توان لازم برای پرداخت این بهای سنگین را دارد؟ سرنوشت عشق بین تام و آلیس چگونه رقم می‌خورد؟ دیگر اعضای گروه محافظین و گریملکین برای پیروزی در نبرد نهایی چه فداکاری‌هایی باید انجام دهند؟ آیا همه‌ی اعضا پس از پایان نبرد زنده خواهند ماند؟ پایان سفر هیجان‌انگیز تام و استاد گرگوری چگونه خواهد بود؟ تام سرانجام جای استاد خود را خواهد گرفت؟

داستان آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر، در هیچ‌یک از قسمت‌های کتاب از ریتم نمی‌افتد و مخاطب را از فصل یک تا فصل آخر، به طرز فوق‌العاده‌ای سرگرم نگه می‌دارد. زبان ساده و جذاب جوزف دیلینی در کنار سبک منحصر به فرد او در روایت داستان، از مهم‌ترین عوامل جذابیت این اثر به حساب می‌آیند. تصویرگری خلاقانه و جذاب پاتریک آراسمیت (Patrick Arrasmith) نیز از دیگر ویژگی‌های تحسین‌برانگیز این کتاب هیجان‌انگیز است. به طور کلی، کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر را باید پایانی درخشان برای مجموعه‌‌‌‌ی محبوب آخرین شاگرد دانست؛ مجموعه‌ای که توانست در ده جلد، توجه و علاقه‌ی صدها هزار مخاطب نوجوان در سراسر جهان را کسب کند و تحسین اغلب منتقدین کتاب را برانگیزد.

کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر، همچون دیگر جلدهای مجموعه‌ی آخرین شاگرد، توسط مریم منتصرالدوله به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی نشر افق در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آخرین شاگرد

آخرین شاگرد (The Last Apprentice)، یک مجموعه‌ی علمی-تخیلی و فانتزی به قلم جوزف دیلینی و تصویرگری پاتریک آراسمیت، مناسب گروه سنی نوجوان است. دیلینی در این مجموعه با خلق شخصیت‌های خبیثی همچون جادوگران، اشباح و سربازان سنگدل موفق به ساختن یک دنیای فانتزی تاریک و خاص شده است؛ دنیایی که بدون شک می‌تواند برای ساعت‌ها، طرفداران داستان‌های فانتزی را سرگرم خود سازد. نشریه‌ی معتبر بوک‌لیست، این مجموعه را به عنوان یکی از بهترین‌ مجموعه‌های منتشرشده در چند سال گذشته معرفی کرده است. موفقیت این مجموعه کتاب تا اندازه‌ای بوده که در سال 2014، سرگئی بودروف، فیلم‌ساز مشهور روس، با اقتباس مستقیم از داستان کتاب آخرین شاگرد 1: انتقام جادوگر، فیلم سینمایی «هفتمین پسر» را کارگردانی کرده است.

روایت کلی مجموعه‌ی آخرین شاگرد در خصوص زندگی پسرکی معمولی به نام توماس وارد یا همان تام است. تام پس از شکست‌های پی‌‌درپی در یافتن شغلی مناسب، تصمیم می‌گیرد که به جمعیت محافظان بپیوندد. محافظان، گروهی‌ست که به رهبری استاد گرگوری اداره می‌شود و هدف اصلی اعضای آن‌ در بند کردن جادوگران و محافظت از مردم در برابر نیروهای خبیث و شیطانی است. در این میان، استاد گرگوری روز‌به‌روز پیرتر می‌شود و طی حوادث مختلف، شاگردان زیادی را از دست می‌دهد. تا حدی که پس از مدت زمان کوتاهی از تام به عنوان یکی از نامزدهای اصلی جایگزینی استاد گرگوری نام برده می‌شود. بنابراین قهرمان داستان ما تصمیم می‌گیرد که با تلاش مضاعف، از همیشه بهتر عمل کند و خود را برای چالش‌های بیشتر و خطرناک‌تر آماده سازد؛ چرا که ممکن است به‌زودی استاد گرگوری او را به عنوان جانشین بعدی خود اعلام نماید.

مجموعه‌ی آخرین شاگرد شامل سیزده مجلد است که البته در ترجمه‌ی مریم منتصرالدوله به زبان فارسی، برخی از جلدهای آن با یکدیگر ادغام شده‌اند. نسخه‌ی فارسی آخرین شاگرد به صورت یک مجموعه‌ی ده جلدی توسط نشر افق به انتشار رسیده است. عناوین این ده جلد به ترتیب عبارت‌اند از: «آخرین شاگرد 1: انتقام جادوگر»، «آخرین شاگرد 2: طلسم بین»، «آخرین شاگرد 3: شب دزد ارواح»، «آخرین شاگرد 4: هجوم فیند»، «آخرین شاگرد 5: خشم چشم خونی»، «آخرین شاگرد 6: برخورد شیاطین»، «آخرین شاگرد 7: هجوم تاریکی»، «آخرین شاگرد 8: خشم پنهان»، «آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌‌آشام» و «آخرین شاگرد 10: هفتمین پسر».

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی آخرین شاگرد

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های انگلستان به مدت هفت هفته؛
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه.

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی آخرین شاگرد

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در سال 2014، فیلمی سینمایی به نام هفتمین پسر (Seventh Son)، با اقتباس از کتاب اول این مجموعه، یعنی «آخرین شاگرد: انتقام جادوگر» ساخته و اکران شد. از میان بازیگران این فیلم می‌توان به بن بارنز، جف بریجز، آلیسیا ویکاندر و جولیان مور اشاره کرد. مدت‌زمان این فیلم 1 ساعت و 42 دقیقه است و در وب‌سایت IMDb رتبه‌ی 5.5 را کسب کرده؛ همچنین رده‌ی سنی این فیلم بالای سیزده سال تعریف شده است. در نهایت این‌که به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان، فیلم هفتمین پسر، بر خلاف کتاب، از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین نوجوان بالای 13 سال که به خواندن کتاب‌های فانتزی و علمی-تخیلی علاقه دارند، از طرفداران اصلی کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر، به حساب می‌آیند. البته از آن جا که داستان این کتاب ادامه‌ی قسمت‌های پیشین این مجموعه است، برای درک کامل اتفاقات آن، بهتر است که ابتدا جلدهای قبلی مجموعه‌ی آخرین شاگرد را مطالعه کرده باشید.

در بخشی از کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر می‌خوانیم

وقتی به هوش آمدم، انگار چیزی از زیر تکانم می‌داد. به پشت دراز کشیده بودم و وزن سنگینی را پایین پاهایم احساس می‌کردم.

آرام بلند شدم و در نور ماه بوگارت را دیدم؛ سر بزرگش را روی بدنم خم کرده بود. خِرخِر می‌کرد، مانند صدایی که گربه‌ها بیشتر هنگام رضایت از خودشان درمی‌آورند. مدت زیادی جرئت نکردم پاهایم را تکان بدهم، گیر افتاده بودم، اما کوچک‌ترین تکان ممکن بود بوگارت را دوباره عصبانی کند.

بالاخره طاقتم تمام شد. آرام پاهایم را تکان دادم. فوری وزن سنگین بوگارت از روی پاهایم رفت و خودش هم ناپدید شد. بلند شدم و نفس عمیقی کشیدم. آیا از پیشم رفته بود؟ آیا به چیپندن برگشته بود؟ نمی‌دانستم.

اما دوباره صدایی در سرم پیچید.

صدای هیس بوگارت بود: «من تشنمه! خرگوش‌ها رو خوردم، اما خون زیادی نداشتن که! حالا باید تشنگیم رو با خون آدمیزاد رفع کنم. من سر قولم موندم و فوری اومدم. حالا تو باید هر چیزی که می‌خوام برام تهیه کنی!»

ارتباط قبلی‌ام با بوگارت خیلی فرق داشت. من صحبت کرده بودم و او فهمیده بود، اما جوابش را روی چوب با چنگال‌هایش نوشته بود. چرا حالا نحوه‌ی ارتباطمان تغییر کرده بود؟ آیا این هم موهبتی بود که از طرف مادرم به من اهدا شده بود؟ شاید با خوردن خون من این اتفاق افتاده بود.

بوگارت گفت: «منتظر چی هستیم؟ تا‌به‌حال آدمیزادی جرئت نکرده بود بهم دست بزند. تو خیلی شجاعی. تو لیاقت همراه شدن با من رو داری. بیا با هم بکشیم!»

فهرست مطالب کتاب

1: راهی دیگر
2: میراثِ محافظ
3: اولین جادوگر خون‌آشام
4: غیرمنتظره‌ها
5: واردِستون
6: دومدِرایت
7: صحنه‌ی ترسناک
8: فقط تو از عهده‌اش برمی‌آیی
9: کمینگاه
10: تعقیب
11: برج تاریک
12: تابوت
13: راهی تاریک و مبهم
14: بوگارت محافظ
15: مبارزه در پله
16: نهری از خون
17: سوارکار سیاهپوش
18: آخرین شاگرد
19: هزینه‌ای که باید داده می‌شد
20: غبار سبز رنگ
21: پسر لاغر و استخوانی
22: قبیله‌ی جنگجوها
23: موجود غیرآدمیزاد
24: خطر اسکلت‌ها
25: مزرعه
26: هیچ‌کس در امان نیست
27: مبارزه‌ی جادوگرِ قاتل
28: مبارزه‌ در واردِستون
29: پرسشِ زمان
30: ولع تمام‌نشدنی
31: برجِ زمان
32: شمشیرت را بکش!
33: خونِ جادوگرِ خون‌آشام
34: آخرین درس
35: محافظِ چیپندن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر
نویسنده
مترجممریم منتصرالدوله
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-353-236-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر

نازسمن جعفرپور
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
من اصلاً باور نکردم این جلد آخرش باشه واقعا چه طوری تموم شد من که نفهمیدم خیلی دنبال جلدهای بعدی هم گشتم اما پیدا نکردم ولی در کل خوب بود عالی است خیلی بد کرد من ازش متنفر شدم اما در کل خوب بود مهیج بود یک جاهایی فکر کردم کلک تام کنده است اما خوشبختانه جون سالم به در برد امیدوارم جلد‌های بعدی منتشر بشه من خیلی دوست داشتم
سعید امامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
سلام بر شما عزیزان عالی بود هم به خاطر شخصیت پردازی خوب و عالی و به خاطر جادوگر خون آشام که با نام و محافظ همراه شده و به خاطر دوست و عشق آلیس که توی نبرد به تاریکی پیوست و حال تام گرفته شد و شد آن که اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است و در آخر حیف که محافظ مرد با این که زیاد غر میزد
امیر شفیعی
۱۴۰۲/۸/۲۵
آخرین جلد از مجموعه آخرین شاگرد دلم برای ماجراهای تام وارد تنگ میشه اما مطمئن هستم باز هم میام و باز میبینمش خوشحالم که با این کتاب آشنا شدم ممنون از کتابراه
علی روزگار
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
جالب بود من با این که جزو رده سنی این کتاب شامل نمی‌شدم جذبش شدم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر

برای دریافت کتاب آخرین شاگرد 10: خشم هفتمین پسر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.