معرفی و دانلود کتاب پدر یک دقیقه‌ای

عکس جلد کتاب پدر یک دقیقه‌ای
قیمت:
۱۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پدر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پدر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پدر یک دقیقه‌ای

اسپنسر جانسون در کتاب پدر یک دقیقه‌ای مهارت‌هایی را به شما می‌آموزد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فرزندانی سالم و سرزنده تربیت کنید و به مسئولیت‌های خود به‌عنوانی پدری دلسوز و مهربان مسلط شوید.

درباره‌ی کتاب پدر یک دقیقه‌ای

پدرها از آن جهت که ساعات زیادی را بیرون از منزل سپری می‌کنند، احتمالا فرصت کمتری دارند تا در کنار فرزندان خود باشند. به هر دلیلی کم‌توجهی از سوی پدر آسیب‌های روانی زیادی به کودکان وارد می‌کند و هدف کتاب پدر یک دقیقه‌ای (The One Minute Father) نیز پیشگیری از همین مشکل است.

اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) در کتاب حاضر به پدران می‌آموزد که چگونه در زمان اندک می‌توانند به فرزندان خود محبت کنند و مسئولیت پدری‌شان را به بهترین نحو انجام دهند. کتاب پدر یک دقیقه‌ای از مدیریت زمان نیز صحبت کرده و به پدران درگیر و پرمشغله‌ی امروزی کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را به‌نحوی تنظیم کنند تا زمان و حوصله‌ی کافی برای وقت گذراندن با فرزندان خود داشته باشند.

این نکته را در خاطر داشته باشید که هر دلیل موجهی برای غیبت خود داشته باشید و حتی اگر فرزندانتان نیز این موضوع را درک کنند، بازهم فقدان پدر در کنار فرزند نتایج مخربی برای فرزندان به‌خصوص در آینده به‌دنبال دارد. به همین جهت است که محبت و توجه شما به فرزندنتان حتی اگر کوتاه هم باشد باز هم ضرورت دارد.

اسپنسر جانسون راهی تازه به شما پیشنهاد می‌دهد که تنها در یک دقیقه از ارتباط برقرار کردن با فرزندانتان، به آن‌ها یاد بدهید که خودشان را دوست داشته باشند و رفتار خوبی را بروز دهند. روش‌های عنوان‌شده در کتاب پدر یک دقیقه‌ای بسیار ساده است و شاید باور آن برایتان کمی سخت باشد که چرا این راه‌ها تا این حد ساده‌اند. حتما شما هم می‌خواهید پدر موفقی در زمینه‌ی تربیت فرزندانتان باشید. بنابراین همین حالا سه روش ارتباط‌گیریِ مؤثر را که در این کتاب مطرح شده بخوانید و به طور موقتی برای یک ماه آن را در خانه‌تان به کار بگیرید.

پس از آن خودتان قضاوت کنید. بهبود رفتارِ فرزندانتان را ببینید و از آن‌ها بپرسید که چه‌ احساسی نسبت به خودشان دارند. مطمئناً که شما هم به آنچه جانسون و دیگر پدرها در ارتباط با فرزندشان رسیده‌اند، خواهید رسید. کتاب پدر یک دقیقه‌ای از هر لحاظ مؤثر و کارآمد خواهد بود.

این کتاب با ترجمه‌ی آرش صدر و به همت نشر صوتی شادن پژواک منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب پدر یک دقیقه‌ای

  • این کتاب نه تنها در تربیت فرزندانم در خانه بسیار مؤثر است بلکه در محیط کاری هم استفاده‌ی فراوانی از این کتاب می‌کنم. ( رابرت دِیویس (Robert Davis) رئیس شرکت شِورون (Chevron))

  • اگر یک نسخه از کتاب پدر یک‌دقیقه‌ای را درست زمانی که فرزندانم بزرگ می‌شدند، داشتم، مطمئناً پدر تأثیرگذاری‌تری می‌شدم. (تونی کورتیس (Tony Curtis)، بازیگر)

  • کتابی برای پدرانی که می‌خواهند فرزندانشان احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند. (جیمز استراین (James Strain) رئیس دانشگاه پِدی آتریکس (Pedi Artics))

  • خریدن و مطالعه‌ی کتاب پدر یک‌دقیقه‌ای و مادر یک‌دقیقه‌ای: بهترین سرمایه گذاری‌ای که والدین می‌توانند برای فرزندانشان داشته باشند. (آرتمیس هندرسون (Artmis Handerson) قاضی ارشد ایالت کالیفرنیا)

کتاب پدر یک دقیقه‌ای مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید فرزندانی با اعتماد به نفس و شاد و خانواده‌ای سالم و شاداب داشته باشید، خواندن کتاب پدر یک دقیقه‌ای را به شما توصیه می‌کنیم.

با اسپنسر جانسون بیشتر آشنا شویم:

یکی از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان سراسر دنیا اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) به شمار می‌رود. تعداد زیادی از مخاطبان آثار وی موفق شده‌اند به راحتی با اعتماد به خود در شغل و زندگی به موفقیت و پیروزی برسند.

جانسون بارها برای دشوارترین مسائل راهکارهای آسان و ساده‌ای را معرفی کرده و در این زمینه بسیار موفق است. از میان آثار وی می‌توان به مواردی مانند «مدیریت یک دقیقه‌ای»، «فروشنده یک دقیقه‌ای»، «یک دقیقه برای خودتان»، «هدیه اکنون»، «قله‌ها و دره‌ها»، «معلم یک دقیقه‌ای»، «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟» و... اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب پدر یک دقیقه‌ای

  • اهداف باعث ایجاد رفتارها و نتایج باعث حفظ آن رفتارها می‌شوند.

  • بچه‌ها هرچه بیشتر خودشان را دوست داشته باشند، بیشتر به بهبود رفتارشان اهمیت می‌دهند.

  • بهترین راه برای اینکه بچه‌ها به حرف‌هایم گوش بدهند این است که من هم به حرف‌هایشان گوش کنم.

  • وقتی که فرزندانم را تربیت می‌کنم در واقع می‌خواهم که احساس بدی نسبت به بد رفتاری‌شان داشته باشند، اما همچنان احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند.

در بخشی از کتاب پدر یک دقیقه‌ای می‌خوانیم

یک روز پدر بچه‌هایش را برای خرید به فروشگاه برده بود. دختر کوچکترش که روی کالسکه نشسته بود، یک‌دفعه زد زیر گریه و از پدرش خواست که خریدها را بگذارد در کالسکه او و بعد چیزهایی را از قفسه‌ای که نزدیکش بود برداشت. صدای گریه و فریادش بیشتر و بیشتر می‌شد. پدر همیشه از صدای گریه کردن متنفر بود، برایش مثل این بود که کسی با ناخن‌هایش روی تخته‌ی گچی بکشد و این موضوع را به بچه‌هایش هم گفته بود. نگاهی به دخترش انداخت که غیر مستقیم می‌گفت باید از این رفتارش دست بکشد. دختر لبخندی زد و با صورتی خوشحال به پدرش گفت: «من رو تنبیه کن. بابا من رو تنبیه کن.»

پدر متعجب با خودش فکر کرد:

«چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ آن‌ها باید از تنبیه بدشان بیاید نه اینکه دنبال تنبیه شدن باشند.»

دختر کوچکش را به گوشه‌ای برد و برای رفتار اشتباهش شروع به اجرای تنبیه یک‌دقیقه‌ای کرد. به نظر می‌رسید که دختر کوچک احساس بهتری دارد. آرام شد و پدرش را در آغوش گرفت و بقیه‌ی روز رفتار خیلی خوبی داشت.

اما پدرش کاملا گیج شده بود و از خودش می‌پرسید: «کجای کار اشتباه است؟»
مرد در حال رانندگی از فروشگاه به سمت خانه بود که چیزی مربوط به بچه‌هایش توجهش را جلب کرد.

فهرست مطالب کتاب

نامه‌ای به پدران
جست‌وجو
تنبیه یک‌دقیقه‌ای
اجرای تنبیه یک‌دقیقه‌ای
تشویق یک‌دقیقه‌ای
اهداف یک‌دقیقه‌ای
پدری دیگر
توضیحات پدر یک‌دقیقه‌ای
چرا اهداف یک‌دقیقه‌ای نتیجه می‌دهند.
تشویق یک‌دقیقه‌ای چگونه عمل میکند؟
تنبیه یک‌دقیقه‌ای چگونه عمل میکند؟
تبدیل شدن به پدر یک‌دقیقه‌ای
پدر یک‌دقیقه‌ای دیگر
«نقشه‌ی بازی پدر یک‌دقیقه‌ای»
هدیه‌ای برای شما و فرزندانتان
هدیه‌ای برای دیگران
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پدر یک دقیقه‌ای
نویسنده
مترجمآرش صدر
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات89
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پدر یک دقیقه‌ای

الهه ی ناز
۱۴۰۲/۵/۲
توی کتاب گفته که تنبیه در حد ۱دقیقه باشه کافی هست و حتی درآخر تنبیه هم باید مهرو محبت و به کودک نثارکرد. روش جالبی بود من قصد دارم این روش و امتحان کنم
محبوبه مرادی
۱۴۰۲/۱/۸
مکمل کتاب مادر یک دقیقه ای
برای پدران
شیوه‌ای تربیتی جدید و کاربردی رو در قالب روایتی تخیلی بیان میکنه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پدر یک دقیقه‌ای

برای دریافت کتاب پدر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.