معرفی و دانلود کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج

عکس جلد کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج

کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج نوشته‌ی غلامرضا عسگری و شیوا مجیدی، با هدف پاسخ‌گویی مختصر و مفید به سوالاتی که برای هر فرد قبل از تصمیم‌ گرفتن به ازدواج و یا انتخاب همسر مناسب پیش می‌آید، به رشته تحریر درآمده است.

ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی است که اگر به درستی صورت نگیرد، فرد را در طول زندگی با مشکلاتی رو‌به‌رو خواهد کرد. بنابراین در این راه حتماً باید از تجربیات دیگران استفاده کرد و چه بهتر که از یک مشاوره ازدواج با تجربه کمک گرفت.

یک ازدواج موفق باعث می‌شود تا افراد از نظر اجتماعی، اقتصادی، عاطفی، جنسی، جسمی، ذهنی و حتی مذهبی رشد کنند و برعکس یک ازدواج ناموفق، هم به فرد و هم به خانواده‌‌ها از لحاظ تمامی جنبه‌های اشاره شده به شدت آسیب می‌زند و به همین دلیل است که گفته می‌شود ازدواج نکنید بهتر است تا ازدواج نامناسب داشته باشید.

ازدواجی که از روی عقل باشد باعث شکوفایی فرد خواهد شد و در یک خانواده‌ی سالم که عشق و احترام در آن وجود دارد، فرزندانی سالم رشد خواهند کرد. این روزها با در دست بودن کتاب‌های مختلف در زمینه‌ی ازدواج، مشاوران متخصص، اینترنت و ... اگر دچار اشتباه در همسرگزینی شوید مقصر اصلی فقط و فقط خودتان خواهید بود.

توصیه‌های مهم قبل از ازدواج، موانع پیش از ازدواج، مهارت‌های پیش از ازدواج، باورهای غیرمنطقی در ازدواج، نحوه انتخاب همسر دلخواه و روش‌های محک زدن او برای زندگی مشترک، از جمله نکاتی هستند که در این کتاب به صورت کامل بیان شده‌اند.

یکی دیگر از نکاتی که این کتاب روی آن تاکید دارد، الزامی بودن مشاوره‌ی قبل از ازدواج برای انتخابی صحیح و آگاهی دادن به مسئولان برای اجباری کردن مشاوره‌ی قبل از ازدواج است.

در بخشی از کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج می‌خوانیم:

از دید بسیاری از مشاوران مهم‌ترین ملاک برای انتخاب همسر همین مورد است، چرا که حداقل پنجاه درصد انگیزه‌ی ازدواج بسیاری از آقایان داشتن یک رابطه‌ی جنسی سالم است. البته این موضوع در خانم‌ها از اهمیت کمتری برخوردار است و انگیزه‌ی ازدواج بسیاری از خانم‌ها داشتن روابط عاطفی و کم کردن حس تنهایی‌شان است. به عقیده‌ی بسیاری از مشاوران، حداقل شصت درصد علل و ریشه‌های طلاق واقعی یا عاطفی به رابطه‌ی جنسی بین دو طرف و یا به اصطلاح «بستر گرمی نداشتن» برمی‌گردد.

حال این پرسش مطرح است که در جامعه‌ی ایران طرفین چگونه متوجه این هماهنگی جنسی شوند. مسلماً از آن جا که در کشور ما، برخلاف جوامع غربی، روابط جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج آزاد نیست، ارزیابی این هماهنگی مجدداً بر دوش مشاور است که با پرسیدن سؤالات لازم متوجه وجود یا عدم وجود این هماهنگی گردد. در ضمن بهتر است که آقایان قبل از اقدام به ازدواج یک آزمایش اسپرموگرام برای ارزیابی میزان باروری خود انجام دهند تا از بروز مشکلات خانوادگی مربوط به نازایی که می‌تواند بعضی وقت‌ها منجر به طلاق شود، پرهیز نمایند. همچنین برای پیشگیری از بروز بسیاری از مسائل زناشویی لازم است که طرفین کتاب‌هایی را که در این زمینه وجود دارد به طور کامل مطالعه کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دلیل نگارش
هدف‌های ازدواج
پرسش‌های عمومی
ملاک‌های انتخاب همسر
پرسش‌هایی که زیاد پرسیده می‌شوند
پرسش‌هایی برای بعد از ازدواج
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آریا گهر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-94104-6-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج

سید ایمان شاددل
۱۴۰۱/۱۱/۹
سلام، کتاب خیلی خوبی هست برا مجردهایی که می‌خوان در مورد مسائل زناشویی اطلاعات کسب کنند و بفهمند که فقط علاقه شرط کافی و کامل برا ازدواج نیست.
مهدی محسنی
۱۴۰۱/۵/۲۸
باسلام
کتاب مفیدی است اگر والدین و فرزندان همانطوری که بفکر اخذ نمره بالا از دروس است نمره زندگی را هم جدی بگیرند قطعا مشکلات کمتر خواهد بود.
فرحناز شمشادی
۱۴۰۱/۱/۳۱
سلام این کتاب سوالات اساسی و مطالب مهم در کمال خلاصه و ساده مطرح می‌کند. راهنمای مناسبی برای شروع یک رابطه جدی است. به نظرم کتاب کاربردی خوبیه
ارزو اسلامی
۱۴۰۲/۳/۲۷
کتاب بدی نیس ولی من چیز دیگه میخواستم سرچ کردم اینو اورد، من تست‌هایی که قبل ازدواج مشاور میپرسه و میده تو سیستم بزنیمو میخواستم 🥲
ر
۱۴۰۲/۶/۲۳
سوالاتی در این کتاب مطرح شده و سپس به آن‌ها پاسخی داده شده است. پاسخ‌ها بسیار مختصر بوده و کافی نمی‌باشد.
fatemeh sadat shafiei
۱۴۰۰/۹/۲۵
کتاب خوبی است و مطالب مفیدی رو بیان کرده یک جور جمع بندی از کتاب‌های در این زمینه محسوب میشه
محمد فرهادی راد
۱۴۰۰/۵/۹
عالی بود و به سوالات ضروری قبل از ازدواج به نحو بسیار مطلوبی پرداخته بود
شاهرخ
۱۴۰۱/۵/۱
خیلی موضوعات خوب و کاربردی رو نوشته بود ممنونم
مرتضی حبیبی ملایی
۱۴۰۱/۱/۵
کتاب خوبیه مطالب مفید و کاربردی داره حتما بخرید
hasan mohebbi
۱۳۹۹/۵/۳
مفید و لازم
واقعاً برای نسل جوون مثل ما خوب
null null
۱۳۹۹/۱/۶
کتاب بسیار خوبی در زمینه ازدواج هست. حتما مطالعه شود.
مهشید طهماسبی
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کتاب مختصر و مفید و کاربردی و به زبان روان بود
محمد شاطریه
۱۴۰۱/۲/۵
آگاهی پایه مسائل هست
Yousef Moradi
۱۴۰۰/۸/۱۰
عالی، پیشنهاد میکنم حتما بخونید
حسین دوراندیش
۱۴۰۰/۶/۲۵
خیلی خوب بود من پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج

برای دریافت کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.