معرفی و دانلود کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان

برای دانلود قانونی کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان

شریف الخمیسی در کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان مجموعه‌ای از مقالات علمی مرتبط با روش‌های درمانی نوین سرطان را با کمک انواع مهارکننده‌ها گردآوری کرده است. در این کتاب رویکردی تازه نسبت به پیشگیری و درمان انواع سرطان، بدخیمی‌ و بیماری‌های ناشی از جهش ژنتیکی ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان

پزشکی شخصی رشته‌ای‌ست که امروزه به سرعت در حال توسعه است و به درمان‌گران کمک می‌کند روش‌های متنوعی را برای پیشگیری از بیماری و درمان مؤثر به کار بگیرند. این شاخه از پزشکی با شناسایی ژن‌های دخیل در بیماری برای پزشکان امکان استفاده از غربالگری بیماران مستعد سرطان را ایجاد کرده و با طبقه‌بندی انواع سرطان‌ها و رویکردهای جدید، روش‌های درمانی خود را توسعه داده است. این روش‌ها عمدتاً تحت تأثیر پروفایل مولکولی هستند و در سرطان‌هایی چون پروستات، سرطان سینه، سرطان تخمدان و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان (Personalised Medicine: Lessons from Neurodegeneration to Cancer)، به سرپرستی شریف الخمیسی (Sherif El-Khamisy)، با فرآیندهای موفق استفاده از آنتی‌استروژن‌ها در درمان سرطان‌های سینه و استفاده از انواع مهارکننده‌ها برای درمان برخی بدخیمی‌ها یا بیماری‌های تحت تأثیر ژن‌های جهش‌یافته آشنا می‌شوید.

امروزه بسیاری از روش‌های درمانی سرطان با آسیب در DNA به مرگ سلول‌های توموری می‌انجامد. پرتودرمانی، مهارکننده‌های توپویزومراز مانند اتوپوزید و عواملی مانند سیس پالتین و تموزولومید که از نظر شیمیایی به اصلاح رشته‌ی DNA کمک می‌کنند، از جمله این روش‌ها هستند. در این میان توانایی سلول سرطانی در ترمیم آسیب‌ها اهمیت زیادی دارد. در فصل‌های گوناگون این اثر با موضوعاتی چون رویکردهای گوناگون درمانی در پزشکی شخصی، اختلالات تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان، ژن‌درمانی در سیستم عصبی و... آشنا خواهید شد.

کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان ترجمه‌ی سیدمهدی کلانتر، نگار نوری، عرفان ذاکر، زهرا خلج و سمیرا نفر است که از سوی انتشارات دانشگاه یزد منتشر شده و در دسترس جامعه‌ی پزشکی قرار گرفته است.

کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های پزشکی و پزشکان، خصوصاً متخصصان خون و سرطان و اعصاب می‌توانند از مطالب علمی و مستند این کتاب استفاده کنند.

با شریف الخمیسی بیشتر آشنا شویم

شریف الخمیسی یک داروساز است که به موضوع چگونگی حفظ یکپارچگی ژنومی سلول‌ها علاقه دارد. او با استفاده از رویکرد میان‌رشته‌ای، موفق به ترکیب مباحث ژنتیک، زیست‌شناسی سلولی، بیوشیمی و طیف‌سنجی با تخصص بالینی شده است. گفتنی‌ست مشارکت‌های او با دانشگاه‌های پزشکی به کشف مسیرهای ژنتیکی جدید و تأثیر بر عملکرد مراقبت‌های بهداشتی و توسعه‌ی فناوری‌های نوین انجامیده است.

در بخشی از کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان می‌خوانیم

به نظر می‌رسد که رشته‌ی زیست‌پزشکی به‌سوی تحقیق در مورد مارکرهای جدید مسیرهای تعمیر DNA می‌رود و تلاش‌های متمرکز برای شناسایی داروهایی که مسیر تعمیر DNA را مورد هدف قرار می‌دهد. مهار NER به شیوهای شخصی بر اساس توانایی بیمار در تعمیر DNA درمان سرطان را تضمین می‌کند، به‌خصوص با توجه به این‌که کسب مقاومت تومور به شیمی‌درمانی می‌تواند ناشی از بیان بیش‌ازحد اجزاء NER باشد. Mouw و همکارانش فراوانی جهش‌ها را در ژن‌های NER در چندین نوع تومور جامد آنالیز می‌کنند.

آن‌ها پیشنهاد کردند که اساس تغییرات ژن NER در چندین ژنوم سرطان‌های اپیتلیالی مانند سرطان‌های مثانه، کولورکتال و کلیوی وجود دارند و درنتیجه مطالعات بیشتر ژنومیکی ممکن است زمینه‌های بالینی را شناسایی کنند که در آن تغییرات مسیر NER برای اطلاع‌رسانی در مورد انتخاب درمان استفاده می‌شوند. در واقع، جالب خواهد بود که سهم تمام پلی‌مورفیسم‌های ژن NER در احتمال ابتلا به سرطان را بررسی کنند و بررسی این که آیا اثربخشی داروهای مرتبط با آن‌ها می‌تواند پیش‌آگهی سرطان‌های خاص را افزایش دهد؟

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: رویکردهایی برای شناسایی اهداف جدید در پزشکی شخصی: بررسی ترمیم DNA
فصل 2: تعمیرات برش نوکلئوتید: از اختلالات تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان
فصل 3: نقش پروتئین مرتبط با ایجاد شکست در DNA در سرطان
فصل 4: نقش جدید پروتئومیک در پزشکی شخصی: کاربرد در بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی و Neurotrauma
فصل 5: نقش نیتریک اکسید در بیماری‌های عصبی تا سرطان
فصل 6: خروج RNA از هسته: از اختلالات تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان
فصل 7: آیا آستروسیت‌ها می‌توانند هدف پزشکی شخصی باشند؟
فصل 8: بیماری‌های میتوکندری به‌عنوان الگویی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی
فصل 9: پزشکی شخصی: درک از تعمیر و حفاظت از ژنوم از بررسی‌های مخمر به‌عنوان یک ارگانیسم مدل
فصل 10: قدرت Zebrafish در پزشکی شخصی
فصل 11: پزشکی شخصی و امیدهای احیا شده برای مدیریت بیماری آلزایمر: از طریق رویکرد مبتنی بر GSK β-3
فصل 12: پزشکی بازسازی: پیشرفت از بیماری‌های تکاملی به تحلیل برنده
فصل 13: ژن‌درمانی در سیستم عصبی: عدم موفقیت‌ها و موفقیت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان
نویسنده
مترجمسید مهدی کلانتر، نگار نوری، عرفان ذاکر، زهرا خلج، سمیرا نفر
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات556
زبانفارسی
شابک978-622-5846-50-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان

برای دریافت کتاب پزشکی شخصی از بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی تا سرطان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.