معرفی و دانلود کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی

برای دانلود قانونی کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی

کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی نوشته‌ی اسکات ریوالد و اسکات روداو به علم شنا و مسائل پزشکی مربوط به این رشته‌ی ورزشی می‌پردازد. نویسندگان در این جلد از کتاب به عوامل تقویتی موثر بر نیروی ورزشکاران اشاره می‌کنند و از مسائلی همچون تغذیه، روانشناسی ورزشی و همچنین آسیب‌ها و بیماری‌ها سخن می‌گویند.

درباره‌ی کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی

هرگاه درباره‌ی مسابقات ورزشی و تمرینات مربوط به آن صحبت می‌شود، عموم مردم تصور می‌کنند، سخت‌کوشی در این زمینه برای پیروز شدن کافی است و چیزی که سبب موفقیت برندگان در المپیک‌ها و مسابقات بین‌المللی می‌شود، تنها تمرینات سخت و پیوسته و یادگیری تکنیک‌هاست. هرچند نمی‌شود تاثیر دو عامل پیشین را نادیده گرفت اما در حقیقت بخش بزرگی از موفقیت و پیروزی در هر ورزش و مسابقه‌ای وابسته به قوای بدنی و ذهنی ورزشکار است. اما برای تقویت این نیروی بدنی و روانی چه باید کرد؟! اسکات ریوالد (Scott A. Riewald) در کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی (Science of swimming faster) به این سوالات پاسخ می‌دهد و به توضیح تاثیر تغذیه و روانشناسی ورزشی در موفقیت ورزشکاران می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی

این کتاب شامل هفت فصل است. نویسندگان در فصل اول کتاب به مسئله‌ی تغذیه می‌پردازند و درباره‌ی چگونگی تاثیرگذاری آن بر قوای بدن صحبت می‌کنند. آن‌ها در طی این فصل لیستی از مواد مغذی و مورد نیاز بدن را ارائه می‌دهند و در ادامه از میزان تاثیرگذاری آن‌ها و چگونگی استفاده از این مواد می‌گویند. دومین فصل این اثر به افزایش عملکرد و کنترل دوپینگ اختصاص دارد و در آن از مکمل‌های ورزشی و انرژی‌زا صحبت می‌شود.

سومین فصل کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی درباره‌ی روانشناسی شناست و نویسندگان در خلال آن روش‌هایی را ارائه می‌دهند تا ورزشکاران بتوانند همواره در وضعیتی مناسب و ثابت از نظر ذهنی و روانی قرار بگیرند.

نویسندگان در فصل‌های انتهایی کتاب نیز به بیان آسیب‌هایی می‌پردازند که امکان دارد در طی ورزش شنا برای ورزشکاران به وجود بیاید. همچنین راهکارها و تمریناتی را شرح می‌دهند که ورزشکاران به وسیله‌ی آن‌ها بتوانند از انواع آسیب‌ها جلوگیری کرده و در صورت آسیب‌دیدگی در سریع‌ترین زمان ممکن، بهبود یابند.

این کتاب توسط سپیده لطیفی، علی امامی، شهربانو جمعه پور، عبدالرضا ریاحی به فارسی ترجمه شده و انتشارات حتمی چاپ و انتشار آن را بر عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی علم شنای رقابتی

علم شنای رقابتی، مجموعه‌ای چهار جلدی از نشر حتمی است که به آموزش این رشته‌ی ورزشی می‌پردازد و تکنیک‌های آن را مرور می‌کند. این کتاب‌ها به جنبه‌های مختلف رشته‌ی شنا اشاره دارند و از تغذیه تا روانشناسی و پزشکی آن را توضیح می‌دهند. «علم مکانیک و تکنیک شنا»، «جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت»، «علوم ورزشی کاربردی» و «ملاحظات گروه‌های خاص» عناوین کتاب‌های این سری هستند.

کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی ورزشکاران در رشته‌ی شنا و مربیان این رشته‌ی ورزشی مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی می‌خوانیم

تحقیقات نشان داده‌اند که بیش‌ترین نیروی گرانش در راستای یک خط فرضی است که از مرکز ماه به مرکز زمین وصل می‌شود. آب به سمت این خط کشیده می‌شود و جرز و مد شکل می‌گیرد. این خط که در آن بیش‌ترین گرانش روی می‌ده، دبه دنبال حرکت ماه در مدار خود به دور زمین دائماً در حال حرکت است. در نتیجه موج‌ها به دنبال حرکت ماه در مدارش جزر و مد می‌گیرند. جاذبه پدیده‌ای قدرتمند و خارق‌العاده است. حال بیایید رابطه‌ی سیاره‌ای هنوز کوچک‌تری را در نظر بگیریم و نظری به گرانش بالقوه و استعاری بین ذهن و بدن بیندازیم. چه اتفاقی می‌افتد اگر نیروی گرانشی با همین قدرت بین ذهن و بدن وجود داشته باشد؟ و چه اتفاقی می‌افتد اگر به واسطه‌ی کشیدن خط فرضی بین آن‌ها، شبیه خط فرضی بین زمین و ماه، همین اثر گرانشی غیرقابل انکار بین آن‌ها نیز ایجاد شود؟ هنگامی که ذهن و بدن در انطباق کامل هستند، ورزشکاران از قدرت و سهولت عملکرد تعریف می‌کنند. شاید آن‌ها دارند نیروی استعاره جاذبه را تجربه می‌کنند. ورزشکاران به کرات از موقعیت‌های زمانی صحبت می‌کنند که در آن‌ها می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. در این زمان‌ها اگر اراده کنید ذهن و بدن در یک موقعیت زمانی قرار می‌گیرند. این پدیده درست شبیه به این است که ورزشکارها قدرت جاذبه بین زمین و ماه را، منتهی از منظر انسان، تجربه می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مولفان
مقدمه‌ی مترجمان
فصل 1: تغذیه: سوخت‌گیری به منظور عملکرد
فصل 2: افزایش عملکرد و کنترل دوپینگ
فصل 3: روان‌شناسی شنا: آمیزش ذهن و بدن
فصل 4: رشد و تکامل
فصل 5: پزشکی ورزشی: آسیب‌های ورزشی و روش‌های پیشگیری
فصل 6: پزشکی ورزشی: بیماری‌ها و سلامت عمومی
فصل 7: بدنسازی و تمرینات قدرتی برای بهبود عملکرد
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی
نویسنده،
مترجمسپیده لطیفی، علی امامی، شهربانو جمعه پور، عبدالرضا ریاحی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-600-355-153-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی

برای دریافت کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.