معرفی و دانلود کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه

عکس جلد کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه

رولند اسمیت در کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه داستان نوجوانی پانزده‌ساله به نام «مارسلو» را روایت می‌کند که عاشق کوهنوری و به عبارت دقیق‌تر، بالا رفتن از دیوارِ صاف است! او که قبل‌تر به دلیل صعود غیرقانونی از چند آسمان‌خراش در نیویورک دستگیر شده و یک سقوط ناموفق هم به قله‌ی اورست داشته، حالا می‌خواهد به همراه دوستانش صعود دیگری را رقم بزند! اثر نامبرده افتخارات متعددی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه

اگر جلد‌ نخست مجموعه‌ کتاب‌های «پسری به نام قله» را مطالعه کرده باشید، حتماً با «مارسلو» آشنایی دارید؛ او پسر پانزده‌ساله‌ی سرکشی است که به‌خاطر صعود غیرقانونی از چند ساختمان بلند، گرفتار دادگاه نوجوانان می‌شود. در مجلد اول، داستان صعود مارسلو به قله‌ی اورست، دیدار او با پدرش پس از سال‌های طولانی و محکومیتش در دادگاه را پی گرفته‌اید. حالا در جلد دوم این مجموعه، رولند اسمیت (Roland Smith)‌ نویسنده‌‌ی کتاب، داستان هیجان‌انگیز دیگری را پیش روی‌ مخاطبان خود قرار می‌دهد.

در کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه (The Edge) مشاهده می‌کنیم مارسلو که در پیِ یک صعود نافرجام به قله‌ی اورست، تصمیم گرفته عطای کوهنوردی و صعود به قله را به لقایش ببخشد و به عبارتی، با خود عهد کرده تا همیشه از این ورزش دست بکشد، با پیشنهادی وسوسه‌انگیز از سوی چند تن از دوستانِ کوهنوردش مواجه می‌شود؛ پیشنهادی که در نهایت، باعث می‌شود مارسلو عهد خود را زیر پا بگذارد: پیشنهاد صعود به قله برای رساندن صدای صلح به سرتاسر جهان، صعودی برای صلح... در واقع، بسیاری از جوانان کوهنورد از سراسر جهان گرد هم آمده‌اند تا در یک روز مشخص به کوهنوردی بپردازند.

مگر مارسلو می‌تواند از چنین پیشنهادی دست بکشد؟ مادر او قبلاً کوهنورد بوده و خودش هم اگر یک دلخوشی در جهان داشته باشد، کوهنوری است؛ او آن‌قدر عاشق این ورزش است که خود را «قلّه» می‌نامد. راستش اگر بالا رفتن از دیواره‌های پرشیب و ساختمان‌ها را یک‌ جور استعداد به حساب بیاورید، باید به شما بگوییم که مارسلو واقعاً پسر بااستعدادی‌ است! با این حساب، حتماً می‌توانید حدس بزنید که پیشنهاد صعود دوباره چه هیجان و آشوبی را در دل مارسلو به راه انداخته است...

از آن‌جا که گویی روزگار با آدمی سر ناسازگاری دارد، صعود مارسلو و دوستانش به قله نه تنها به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز تبدیل نمی‌شود، بلکه کار به گروگان‌گیری، حمله‌ی حیوانات وحشی و در یک کلام، کابوسی وحشتناک تبدیل می‌شود. این که چطور چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و چه ماجراهایی برای مارسلو و دوستانش رقم می‌خورد، بماند برای زمانی که خودتان کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه را مطالعه کردید. این شما و این سفری هیجان‌انگیز به بالاترین‌ قله‌های این‌ کره‌‌ی خاکی...

لازم به ذکر است کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه اولین بار به سال 2015 در دسترس مخاطبان قرار گرفت. ملیحه رضائی کتاب نامبرده را به فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال آن را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده‌ است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های پسری به نام قله

مجموعه کتاب‌های قله (Peak) به قلم رولند اسمیت داستان پسری به نام مارسلو را روایت می‌کنند که به دلیل بالا رفتن از یک آسمان‌خراش در شهر نیویورک دستگیر می‌شود. نویسنده در مجلدهای این مجموعه بیش از هر چیز دیگری به چالش‌های فیزیکی و عاطفی این نوجوان پانزده‌ساله می‌پردازد. این مجموعه شامل کتاب‌های «پسری به نام قله»، «پرتگاه»، «صعود (Ascent)» و «سقوط (Descent)» و چندین اثر دیگر است که از میان آن‌ها دو کتاب اول با ترجمه‌ی ملیحه رضائی و به همت نشر پرتقال در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های پسری به نام قله

  • در فهرست کتاب‌های پرفروش سایت آمازون
  • در فهرست مرورهای ستاره‌دار نقد کتاب بوک لیست
  • در فهرست نامزدهای جایزه‌ی خوانندگان دروازه‌ی میسوری به سال 2010
  • در فهرست نامزدهای جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان ربکا کودیل به سال 2012
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه

  • از هر جنبه که به آن بنگریم، این کتاب بَرنده است! (نقد کتاب بوک لیست)

  • طرفداران کتاب پرفروش پسری به نام قله با این ماجراجویی پرطرفدار و کوهنوردی جذاب به هیجان خواهند آمد. (وبسایت آمازون)

  • رولند اسمیت داستان یک مأموریت نجات نفسگیر را روایت کرده است؛ داستانی که مخاطبان را به ورق زدن صفحات کتاب وادار می‌کند. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • این دنباله به‌آسانی یک اثر مستقل محسوب می‌شود؛ اگرچه خوانندگان چنان از داستان مارسلو به وجد خواهند آمد که بدون شک جلد اول این مجموعه را نیز مطالعه می‌کنند. (مجله‌ی Horn Book)

  • نه تنها مخاطبانی که با جلد قبلی این مجموعه (پسری به نام قله) آشنایی داشته‌اند، که مخاطبانِ تازه نیز به یک اندازه از کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه لذت خواهند برد. (مجله‌ی پابلیشرز ویکلی)

کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه مناسب چه کسانی است؟

کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه مناسب نوجوانانی است که به رمان‌های ماجراجویانه و هیجان‌انگیز علاقه دارند.

با رولند اسمیت بیشتر آشنا شویم

رولند اسمیت در سی‌ام نوامبر سال 1951 به دنیا آمد. این نویسنده‌ی آمریکایی عمده‌ی شهرت خود را مدیون مجموعه‌ داستان‌هایی است که برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده. لازم به ذکر است که آثار رولند اسمیت تنها به رمان‌های کودکان خلاصه نمی‌شوند و او بیش از سی رمان برای خوانندگان جوان (young adult) نیز تألیف کرده است. آثار او افتخارات متعددی را برای نگارنده‌ی خود به ارمغان آورده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به «نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز»، «برنده‌ی جایزه‌ی کتاب دولتی» و ... اشاره کرد.

رولند اسمیت فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی پورتلند می‌باشد. جالب است بدانید او پیش از آن که وارد حرفه‌ی نویسندگی شود، به مدت بیست سال نگهبان باغ‌وحش شهر اورگان بود و اولین کتاب خود را در سال 1990 روانه‌ی بازار نشر کرد. این اثر که «نجات سمور دریایی» نام داشت، خیلی زود با استقبال گسترده‌ی مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر برخی از آثار منتشرشده از این نویسنده‌ی پرمخاطب: کتاب‌های «ضدّ ضربه»، «پایین» و «جاکوب در آفریقا». گفتنی است هر سه کتاب نامبرده به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک کتاب پایین از همین نویسنده را از سایت کتابراه تهیه کنید. همچنین از رولند اسمیت مجموعه کتابی با نام «پسری به نام قله» نیز به انتشار رسیده که پیش‌تر به‌طور مفصل به معرفی آن پرداخته‌ایم.

فهرست مطالب کتاب

شِن
خوره‌
پلانکیدن
مسیر افغانستان
اذان
اردوگاه اصلی
مسئول صعود
گروه کوهنوردی
جست‌وجو و نجات
صلح
لانه‌ی عقاب
بازمانده
در دل تاریکی
جدایی
مرکب صحرا
پیاده‌روی
گربه‌ی روح
قبر
مردگان متحرک
رویارویی
غار
اگر
بالای غار
پوست پلنگ برفی
پرتگاه
دره
رو به تاریکی
کمکی از بالا
رودخانه
تعطیلات
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه
نویسنده
مترجمملیحه رضائی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-274-157-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه

برای دریافت کتاب پسری به نام قله 2: پرتگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.