معرفی و دانلود کتاب پناهجو

عکس جلد کتاب پناهجو
قیمت:
۲۰۵۰۰ 10250 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پناهجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پناهجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پناهجو

کتاب پناهجو نوشته‌ی امید داداشی درباره‌ی یک نویسنده‌ی جوان معلول و خیال‌پرداز است که تصمیم می‌گیرد از کشور مهاجرت کند و به جایی برود که نویسنده‌ای بزرگ شود. او که سودای رفتن به هر قیمتی را به سر دارد، از بخت بد درگیر ماجراهای غریبی می‌شود و در یک زیردریایی گرفتار می‌آید؛ وسیله‌ای که تمامی سرنشین‌هایش جز او را به کام مرگ در اعماق دریا می‌کشاند...

درباره‌ی کتاب پناهجو

اثری که پیش روی شماست، زندگی یک جوان معلول را روایت می‌کند که از این جهان فانی، هیچ نمی‌خواهد مگر این که روزی نویسنده‌ای بزرگ شود. اما افسوس که جهان برای هیچکسی چنین فرش قرمزی پهن نمی‌کند...

کتاب پناهجو نوشته‌ی امید داداشی با تکان‌های شدید زیردریایی قراضه‌ی ارسطاطالیسِ یونانی شروع می‌شود. روایت نویسنده در فصل غرق‌شدن زیردریایی، تلفیقی از واقعیت غم‌بار و گزنده‌ی سفر ناایمن پناهجوهای ناچار است که با چاشنی لحن طنزآمیز و تلخ راوی آمیخته شده. توصیف نویسنده از چگونگی غرق‌شدن زیردریایی، به همراه فغان و درماندگی مسافرهای از همه‌جا رانده و مانده، شروعی مناسب برای رمانی است که تلاش دارد متفاوت باشد، هم در زبان و لحن، و هم در فرم و روایت. در ادامه‌ی داستان پناهجو، راوی از دلایل تصمیمش برای مهاجرت می‌گوید، از درد تنهایی و نادیده انگاشته‌شدن به‌خاطر نقص جسمی (معلولیت). حال رامان سی‌وسه‌ساله عزمش را جزم کرده که وقتی همه‌ی درها بر او که خیال می‌کند بهترین فانتزی‌نویس ایران است بسته شده، تمام اندوخته و پس‌اندازش را که سرجمع 4 هزار یورو نمی‌شود، بردارد و بی‌اطلاع مادری که جانش به جان پسر بسته است، بار سفری نامعلوم ببندد.

در سفر اما برای او اتفاق‌های غریبی رخ می‌دهد و رامان را با چشم‌اندازی از وحشت، سردرگمی، ترس، تنهایی، ناامیدی و حس مرگ مواجه می‌کند. توصیفی که راوی اول‌شخص از لحظات مرگ‌آسای غرق‌شدن زیردریایی می‌دهد، لحظه‌ای که احساس می‌کند مرگ به‌تمامی او را در آغوش گرفته، و هنگامی که تقلا می‌کند ای‌کاش غرق شود و بمیرد، تا آنکه طعمه‌ی کوسه‌ها شود، از زیباترین قسمت‌های این داستان است. امید داداشی اسبوئی در کتاب پناهجو با قلمی روان و فرمی کمتر تجربه‌شده در ادبیات فارسی، هم بر سوژه‌ای امروزی و نو دست می‌گذارد و هم فرمی مناسب برای این قصه‌اش انتخاب می‌کند. بااین‌حال، نگاه واقع‌گرای آمیخته به هذیان، مسیری را که قرار است او را به خوشبختی برساند، پیچیده و مبهم می‌نمایاند. کتاب پناهجو را انتشارات یمام در سال 1400 منتشر کرده است.

کتاب پناهجو مناسب چه کسانی است؟

کتاب پناهجو به علاقه‌مندان ادبیات و به‌ویژه سبک رئالیسم جادویی پیشنهاد می‌شود.

با امید داداشی بیشتر آشنا شویم

امین داداشی اسبوئی 34ساله است و از او تاکنون کتاب‌های «فیدو»، «جادوی اتحاد در طلسم کاکارول» و «پناهجو» منتشر شده است. پناهجو بهترین کتاب این نویسنده‌ی جوان است، نویسنده‌ای که علاقه دارد در ژانرهای متفاوت مانند فانتزی و رئالیسم جادویی قلم بزند.

در بخشی از کتاب پناهجو می‌خوانیم

خطر را احساس کرده و خودم را آماده حمله برای دفاع از هاکان می‌کنم. هاکانی که در خطر افتادن او، وحشی‌ام می‌کند. بی‌اغراق بگویم که حاضرم هر کسی را از دست بدهم به غیر از صمیمی‌ترین دوستم. برای حمله آماده‌ام امّا چرخیدنِ کمانِ چشمانِ جگوار به سمت ارسطاطالیس مرا در حمله کردن کمی مردد می‌کند. نه این‌که جان ارسطاطالیس برایم مهم نباشد! بلکه نوع نگاه کردن جگوار باعث می‌شود که از حمله صرف نظر کنم. نگاه کردنش مملو از شگفت‌زدگی و تعجب است. دهانش نیمه‌باز مانده و رو به ارسطاطالیس اسم او را صدا می‌زند. ارسطاطالیس هم وقتی ندای او را می‌شنود، به سمت منشأ صدا برمی‌گردد. تغییر در استایلِ ایستادن جگوار، برایم زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد. گاردش گارد حمله است. گویا زخم‌هایی در درونش سر باز کرده و دردهایی برایش تازه شده. پرواز من و حمله‌ی جگوار همزمان صورت می‌گیرد امّا قبل از این‌که من برسم او روی ارسطاطالیس، خیمه زده و به نواختنِ ضرباتی به او مشغول می‌شود. من هم با لحظه‌ای تأخیر به او می‌رسم و سعی می‌کنم مانع آسیب دیدن ارسطاطالیس شوم. در دفاع از ارسطاطالیس کاملاً محتاط عمل ‌می‌کنم، زیرا می‌دانم این جگوار حتماً از همسفران‌مان بوده که ارسطاطالیس را می‌شناسد و از آسیبی که از او خورده، کینه به دل دارد.

به کمک هاکان و راشل، ارسطاطالیس را از زیر دست و پای جگوار بیرون کشیده و از او دورش می‌کنیم. جگوار با صدای زنانه‌ای فریاد می‌زند: «بگذارید بکشمش! بگذارید خونش را بریزم! او زندگی‌ام را سیاه کرده.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پناهجو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات یمام
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-7773-09-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۵۰۰ 10250 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پناهجو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پناهجو

برای دریافت کتاب پناهجو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.