معرفی و دانلود کتاب پنج قدم فاصله

عکس جلد کتاب پنج قدم فاصله
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ 60000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنج قدم فاصله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنج قدم فاصله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنج قدم فاصله

کتاب پنج قدم فاصله اثر تحسین‌برانگیز ریچل لیپینکت، میکی داتری و توبیاس ایاکونیس، یک رمان عاشقانه‌ی زیباست که داستان علاقه‌ی میان دختر و پسری به نام استلا و ویل را روایت می‌کند. ماجرایی که سرشار از عشق و دوست داشتن، بیم و امید و زشتی و زیباییست. آشنایی استلا با ویل، که هر دو آن‌ها به یک بیماری خاص مبتلا هستند، آغاز تغییرات بزرگی در زندگی آن‌هاست. این اثر بهترین کتاب داستانی نوجوانان به انتخاب سایت گودریدز است و از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب پنج قدم فاصله

ریچل لیپینکت (Rchael Lippincoot)، میکی داتری (Mikki Daughtry) و توبیاس ایاکونیس (Tobias Iaconis) در کتاب پنج قدم فاصله (Five feet apart) یک داستان عاشقانه‌ی غم‌انگیز را روایت می‌کنند. تعلیق زیاد و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن وقایع داستان، به جذابیت آن افزوده و در لحظه شما را با اتفاقات شگفت‌آوری روبه‌رو می‌کند. این کتاب توسط «فاطمه شیرکول» به زبان فارسی ترجمه شده است.

استلا گرنت یک دانش‌آموز دبیرستانی است که به بیماری «فیبروز سیستیک» مبتلاست. او مدت‌هاست که در بیمارستان زندگی می‌کند و در لیست انتظار پیوند ریه قرار دارد. اقامت طولانی‌مدت در بیمارستان برای او بسیار کسل‌کننده شده، اما همواره تلاش می‌کند تا با انجام کارهای جدید، هیجان را به زندگی‌اش برگرداند. او با کارکنان بیمارستان و دیگر بیماران روابط صمیمانه‌ای دارد و همین ویژگی نظر ویل نیومن را به او جلب می‌کند. ویل یک هنرمند است که به یک بیماری مشابه بیماری استلا مبتلاست و در همان بیمارستان بستری است. سرنوشت آن دو با یک دوستی معمولی به یکدیگر پیوند می‌خورد و در نهایت به ایجاد عشقی عمیق میانشان می‌انجامد. اما، آن‌ها با اتفاق دشواری روبه‌ور می‌شوند که عاشقانه‌هایشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از آنجایی‌که ریه‌ی ویل به یک عفونت مسری مبتلاست، آن‌ها باید برای جلوگیری از آلوده شدن استلا، همیشه به اندازه‌ی پنج قدم از هم فاصله داشته باشند!

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب پنج قدم فاصله

فیلم پنج قدم فاصله به کارگردانی جاستین بالدونی در سال 2019 با اقتباس از ماجرای این کتاب ساخته شد. کول اسپروس و هالی ریچاردسون از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

جوایز و افتخارات کتاب پنج قدم فاصله

  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب داستانی نوجوانان گودریدز در سال 2019
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • برنده جایزه Hea Noorteraamat در سال 2019
  • نامزد جایزه Jongeren Nominee for Vertaald در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب پنج قدم فاصله

  • کتابی که کاراکترهای پیچیده‌ای دارد و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن داستان، قلب خوانندگان آن را به درد می‌آورد. . (Booklist)
  • نویسندگان در این رمان زیبا شخصیت‌های نوجوانی را به تصویر می‌کشند که بلوغ عاطفی بی‌نظیری دارند و آن را بدون از دست دادن ویژگی‌های نوجوانی خود به نمایش می‌گذارند. (School Library Journal)
  • یک کتاب عالی برای طرفداران کتاب «بخت پریشان ما» اثر جان گرین (Barnes & Noble)

کتاب پنج قدم فاصله مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه‌ی جوانان و نوجوانانی که به رمان‌های عاشقانه و تأثیرگذار علاقه‌مندند، لذت‌بخش است.

در بخشی از کتاب پنج قدم فاصله می‌خوانیم

خواب‌آلود چشم‌هایم را می‌مالم و روی ویدئوی دیگری کلیک می‌کنم. صبحانه‌ی نیمه‌خورده‌ام در سینی روی میز کناری‌ام، است. تمام دیشب را بیدار مانده‌ام و ویدئوهایش را یکی پس از دیگری تماشا کرده‌ام. با این که محتوای ویدئوهایش همه فیبروزکیستیک بود، اما مثل یک ماراتون اِستلا گرنت، دست‌بردار نبودم. نوار کنار صفحه را بررسی می‌کنم و روی ویدئوی بعدی کلیک می‌کنم. این یکی متعلق به سال قبل است. نور فضا به طور مسخره‌ای کم است و فقط نور فلش دوربین گوشی‌اش خودنمایی می‌کند. بیش‌تر به مراسم جمع‌آوری اعانه شبیه است که در یک فضای کم نور برگزار شده باشد. بنر بزرگی بالای سر او آویزان شده است. نوشته‌ی روی بنر را می‌خوانم:

" زمین را نجات دهید... از زمین حمایت کنید. "

دوربین روی مردی که روی صندل راحتی چوبی با گیتار آکوستیک نشسته، زوم است. دختری با موهای فرفری قهوه‌ای کنار مرد نشسته و می‌خواند. در ویدئوهای قبلی هم آن‌ها را دیده‌ام و می‌شناسم. پدر و خواهرش اَبی‌، هستند. تصویر دوربین به سمت اِستلا برمی‌گردد و دندان‌هایش به همان سفیدی و مرتبی است که انتظارش را داشتم. آرایش کرده... حیرت‌زده از این که چه قدر تمیز و مرتب است، به سرفه می‌افتم. البته حیرتم از آرایش کردنش نیست، از این است که در این ویدئو آرام‌تر و خوشحال‌تر است. شبیه خود واقعی‌اش، نیست. وقتی می‌خندد، حتی لوله‌ی بینی کانولا هم بیش‌تر به او می‌آید. صدایش درون بلندگو می‌پیچد: "بابا و اَبی! "

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنج قدم فاصله
نویسنده، ،
مترجمفاطمه شیرکول
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-6462-58-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ 60000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پنج قدم فاصله

Fateme
۱۴۰۲/۶/۱۴
کتابایی که فیلمشون ساخته شده رو اول باید کتابش رو بخونید و بعد فیلمشو ببینید تا تموم اون حس‌ها و اون حرفایی که کاراکتر‌ها تو ذهنشون میگن رو متوجه بشین چون هیچکدوم از اینا توی فیلم وجود نداره، و این کتاب هم دقیقا طوری بود که با خوندنش کاملا میتونستی بهتر و بیشتر فیلمش رو درک کنی و از دیدنش لذت ببری، من خودم تا قبل از خوندن این کتاب واقعا نمیدونستم همچین بیماری‌ای وجود داره، خیلی دردآوره، و عشق چقدر میتونه زیبا باشه حتی اگه تماسی وجود نداشته باشه، و این رو فقط باید یه عاشق واقعی باشی تا درک کنی، لذت بردم و البته خیلی هم گریه‌آور بود.
N re
۱۴۰۲/۳/۱۴
کتاب خوبی بود
یک عاشقانه غمگین
فکر کنیم اگر روزی نتونیم کسی رو که دوست داریم در آغوش بگیریم چقدر حس غم انگیزی هست
یجورایی هم یاد دوران اوج کرونا افتادم
چون اونروزها هم همچین چیزی بود، بسیار بسیار بیمارانی که به خاطر درگیری ریه از بین رفتن
و بسیار فاصله‌ها که بابت این بیماری بین عزیزان و بستگان
ایجاد شد
من چون این کتاب رو بعد کرونا خوندم، درک لحظات داستان برام آسونتر بود
کتاب غم انگیزی بود و دلم گرفت 💔
M
۱۴۰۲/۲/۵
خیلی داستانش قشنگ بود و واقعا آخرش متفاوت با فیلمش بود من دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب پنج قدم فاصله

برای دریافت کتاب پنج قدم فاصله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.