معرفی و دانلود کتاب پنجره: داستان کوتاه

عکس جلد کتاب پنجره: داستان کوتاه
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنجره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنجره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنجره: داستان کوتاه

کتاب پنجره داستان کوتاهی از نویسنده‌ی معاصر و جوان ادبیات فارسی وحید قربانی نژاد شلمانی است. نویسنده‌ای که دوران کودکی را در آغوش کتابخانه‌ی پدری خود گذرانده و این‌سال‌ها نیز ایده و احولات گوناگونش را روی کاغذ می‌آورد و در قالب داستان‌های کوتاه برای مخاطبان خود تعریف می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب پنجره

داستان پنجره، قصه‌ای کوتاه، با حال‌وهوایی امروزی‌ست. داستانی که از خط اول مخاطب را با فضاسازی آشنا و صمیمی خود همراه می‌کند. نویسنده‌ی این اثر یعنی وحید قربانی نژاد شلمانی، ما را به روز‌های زمستانی جوانی می‌برد که به تازگی از کار و حرفه‌ی خود بیرون آمده؛ تفریحش در نشستن کنار پنجره و شمردن دانه‌های برف خلاصه شده و جز تصویر دختر همسایه‌ی رو‌به‌رو که گه‌گاهی پشت پنجره موهای خود را شانه می‌کند، دیگر خبری از عالم بیرون ندارد. مادر پیر و برادر مرد تنها ملاقات‌کننده‌های او هستند و قرص‌های دکتر را به دستش می‌دهند و از زخم دستش احوال می‌جویند؛ زخمی که مادر می‌گوید مدتی پیش موقع اصلاح روی دست او را خراش داده. اما آیا ماجرا به همین سادگی‌هاست؟ شخصیت داستان پنجره چرا به این حال و هوا دچار شده؟ چرا از کار خود بیرون آمده و روزهایش را پشت پنجره می‌گذراند؟ آیا دختر پشت پنجره واقعا به او فکر می‌کند؟ بهتر است ادامه‌ی ماجرا را با قلم گیرای قربانی نژاد شلمانی بخوانید.

داستان کوتاه از آن دست قالب‌های ادبی‌ست که هم درمیان طرفداران پروپاقرص ادبیات طرفدار و دل‌باخته دارد و هم برای کسانی که کم‌تر فرصت سرزدن به دنیای کتاب و قصه‌ها پیدا می‌کنند گزینه‌ی محبوبی به حساب می‌آید. انتشارات گیوا از گروه نشر‌های دغدغه‌مند ادبیات فارسی‌ست که شروع به انتشار داستان‌های کوتاه از نویسندگان خوش‌استعداد ادبی کرده و به داستان‌نویسان معاصر و خوانندگان علاقه‌مند به داستان‌های کوتاه فرصت ویژه‌ای بخشیده. یکی از این نویسندگان خوش‌نام وحید قربانی نژاد شلمانی‌ست. کسی که نام او را بار‌ها میان آثار داستانی کوتاه شنیده‌ایم و اکنون در کتاب پنجره نیز با اثر متفاوت و خواندنی از آن آشنا خواهیم شد.

کتاب پنجره برای چه کسانی مناسب است؟

تجربه‌ی خواندن این داستان کوتاه را به خوانندگان ادبیات داستانی و به مشتاقان نگارش داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پنجره: داستان کوتاه می‌خوانیم

پیرزن با آن قد کوتاه و پای شَلش لنگلنگان راهش را به سمت خانه ادامه می‌داد، دستش حسابی از خرت و پرت‌هایی که خریده بود پر بود و چادرش را به دندان گرفته بود. توی هوای داغ تابستان عرق می‌ریخت. به در خانه که رسید در را باز کرد و داخل شد. دخترش آمد جلو، سلامی کرد و وسایل را از دست مادرش گرفت، با هم از حیاط گذشتند و پا به اتاق گذاشتند. زن چادرش را تا کرد و گوشه‌ای گذاشت، نشست، به پشتی تکیه داد، از کنار پشتی بادبزن حصیری را برداشت، چشمانش را بست و مشغول باد زدن شد، دختر برگشت پیش مادرش نشست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنجره: داستان کوتاه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات8
زبانفارسی
شابک978-600-451-974-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پنجره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پنجره

برای دریافت کتاب پنجره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.