معرفی و دانلود کتاب خنجر

عکس جلد کتاب خنجر
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خنجر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خنجر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خنجر

وحید قربانی نژاد شلمانی در کتاب خنجر داستان مردی را روایت می‌کند که در هولناک‌ترین موقعیت زندگی‌اش ناباورانه دست به اقدامی جنون‌آمیز می‌زند و مرتکب قتلی خشونت‌بار می‌شود.

درباره‌ی کتاب خنجر

مرز بین وهم و واقعیت در کتاب خنجر مشخص نیست. شخصیت اصلی کتاب که خودْ داستان را روایت می‌کند، با عجیب‌ترین موقعیت زندگی‌اش روبه‌رو می‌شود. اما هیچ‌کس و حتی خود راوی نیز نمی‌داند که این اتفاق را در خیال خود می‌بیند یا در حقیقتی که بی‌واسطه آن را زندگی می‌کند. راوی به جنون مبتلاست یا در لحظه‌ای که در ناباورانه‌ترین موقعیت زندگی‌اش قرار می‌گیرد دچار جنون آنی می‌شود؟ آیا راهی برای رهایی از این جنون رویاروی او وجود دارد؟ با شنیدن داستان کوتاه خنجر به پاسخ این سؤال‌ها دست خواهیم یافت یا درست برعکس، با خیل انبوهی از پرسش‌های دیگر نیز مواجه خواهیم شد؟

داستان کوتاه در ادبیات فارسی قدمتی صدساله دارد. این ژانر ادبی در تاریخ ادبیات ایران با انتشار مجموعه داستان یکی بود یکی نبود اثر محمدعلی جمالزاده آغاز شد و بعدتر سکان این کشتی به نویسندگانی همچون ابراهیم گلستان، هوشنگ گلشیری، صادق چوبک، صادق هدایت و... سپرده شد. اکنون و با گذشت بیش از یک سده از متولد شدن نخستین داستان کوتاه فارسی، نویسندگان جوان پا به میدان گذاشته‌اند و نام‌های تازه‌ای در قفسه‌ی داستان کوتاه کتابفروشی‌ها به چشم می‌خورد. وحید قربانی‌نژاد شلمانی نیز یکی از این نام‌هاست که با همت انتشارات گیوا داستان کوتاه خواندنی خود را منتشر کرده است.

شخصیت‌های سودازده و موقعیت‌های جنون‌آمیز تم مشترک بسیاری از آثار وحید قربانی‌نژاد شلمانی هستند. در این کتاب نیز شخصیت اصلی داستان او دست به اقدامی دیوانه‌وار می‌زند که حقیقی یا موهومی بودنش بر ما پوشیده است. این اثر در نخستین مجموعه‌ی چاپ‌شده‌ی وحید قربانی‌نژاد شلمانی قرار دارد و اکنون به همت نشر گیوا تهیه و منتشر شده است.

کتاب خنجر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه هیجان‌انگیز با چاشنی خشونت علاقه دارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با وحید قربانی‌نژاد شلمانی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده در تیر ماه 1364 چشم به جهان گشود. وحید قربانی‌نژاد شلمانی از سال 1380 و از سن شانزده‌سالگی به وبلاگ‌نویسی روی آورد و در سال 1397 موفق شد نخستین کتاب خود را منتشر کند: مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با عنوان «تاریک، سرد و بی‌نهایت طولانی». «شب قداره‌های بلند» نام کتاب دیگر وحید قربانی‌نژاد شلمانی است.

در بخشی از کتاب خنجر می‌خوانیم

توی ایوان خانه‌مان به پشتی تکیه داده بودم، زنم برایم یک استکان چای آورد. سرم سنگین شد و چشمم روی هم رفت... تمام چیزی که در خاطرم داشتم همین بود. دست از فکر کردن برداشتم، سعی کردم با توانی که برایم مانده، بلند شوم و از شر این کفن نفرت‌انگیز خلاص شوم. با زحمت بلند شدم و دستانم را آزاد کردم، کفن را از تنم درآوردم، به فضای خالی مرده‌شورخانه نگاه کردم، خالی خالی بود و چند متر آن‌طرف‌تر، درِ ساختمان مثل دهان مرده نیمه باز بود. قسمتی از کفن را دور کمرم پیچیدم و به سمت در حرکت کردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خنجر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات8
زبانفارسی
شابک978-600-451-976-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خنجر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خنجر

برای دریافت کتاب خنجر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.