معرفی و دانلود کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت: رویکرد پویایی‌های بوم شناختی

برای دانلود قانونی کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت: رویکرد پویایی‌های بوم شناختی

کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت رویکردی محدودیت‌محور را برای شما شرح می‌دهد که کار شما را در کسب یک مهارت آسان می‌کند. این کتاب با تمرکز بر علوم ورزشی و حرکتی، به شما کمک می‌کند تا مدلی پایدار از حرکت انسان طراحی کنید و بتوانید مفاهیم و ابزارهای روش‌شناختی مرتبط با آن را بشناسید. این کتاب توسط‌ کریس باتون، لودویک سیفرت، جیایی چو، دورات آراجو و کیت دیویدز نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت

کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت (Dynamics of Skill Acquisition)، تحلیلی از فرایندهای اساسی کسب مهارت در انسان را ارائه می‌دهد. این کتاب اولین کتابی است که چارچوب پویایی‌های بوم‌شناختیِ چندجانبه را برای درک رفتار حرکتی مطرح می‌کند. اثر حاضر با چارچوب‌های غیرخطی آموزش و شیوه‌های محدودیت‌محورش، یک نوشتارِ به‌روز و پیشتاز است.

مدل‌های حرکتی که در کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت ارائه شده‌اند مثال‌هایی را برای به تصویر کشیدن محدودیت‌های فرایند، بهبود مطالعه و درک رفتار حرکتی ارائه می‌دهند. ورزش‌کاران و تیم‌های ورزشی به‌عنوان سیستم‌های خاص و پیچیده مطرح می‌شوند و سپس اطلاعاتی درباره‌ی طراحی محیط‌های یادگیری و اصلاح برنامه‌ها برای تقویت توسعه‌ی مهارت در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

شما با خواندن کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت، با تکامل تاریخی نظریه‌ی سیستم‌های پویا و چارچوب پویایی‌های بوم‌شناختی آشنا می‌شوید. این مفاهیم اساسی، یکپارچگیِ میان اقدام آگاهانه، شناخت و تصمیم‌سازی و تأثیر آن‌ها بر عملکرد و رفتار را نشان می‌دهند. مفاهیم پیچیده‌ی نظری با اصطلاحاتی ساده توضیح داده می‌شوند و در ارتباط با عمل هستند. این مفاهیم بر نتایج ضمنی پژوهشگرانی چون نیکولای برنستاین، ایگون برانسویک، جیمز گیبسون، اسکات کلسو و کارل نوول متمرکز است. مطالعات نمونه‌ی موردی انجام‌شده توسط متخصصین، مثال‌هایی را در زمینه‌ی چارچوب پویایی‌های بوم‌شناختی در عمل ارائه می‌دهد که نظریه را به واقعیت تبدیل می‌کند. شما با خواندن این کتاب می‌توانید یاد بگیرید چگونه محدودیت‌های کلیدی را که روی فراگیری رفتار ماهرانه تأثیر می‌گذارند، شناسایی و مدیریت نمایید. پس از آن قادر خواهید بود به شناختی درباره طراحی عملکرد برای ایجاد تجربه‌های مثبت یادگیری دست پیدا کنید. این شناخت، افراد را قادر می‌سازد تا حرکت‌های کاربردی را یاد بگیرند و در خود پرورش دهند. کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت با ابزاری که برای یادگیری در اختیارتان قرار می‌دهد، شما را در مسیری مشخص با راهنمایی‌های واضح هدایت می‌کند.

کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت، تحلیلی به‌هنگام از چارچوب پویایی‌های بوم‌شناختی و مدلی جامع برای درک این‌که الگوهای هماهنگ چگونه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، کنترل می‌شوند و به‌دست می‌آیند، ارائه می‌دهد. ریشه‌های نظری و توسعه‌ی چارچوب پویایی‌های بوم‌شناختی در این کتاب، استراتژی‌هایی کاربردی برای افرادی که به هماهنگی حرکت و کنترل علاقه دارند، ارائه می‌دهد.

این کتاب از سوی انتشارات حتمی منتشر و توسط رسول یاعلی، مریم قربانی و بهزاد محمدی‌اورنگی ترجمه شده است.

کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت مناسب چه کسانی است؟

کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت به افرادی که در حوزه‌ی ورزش، تربیت‌بدنی، علوم حرکتی و روان‌شناسی فعالیت‌ می‌کنند و یا به این موضوعات علاقه‌مندند، توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت بیشتر آشنا شویم

کریس باتن (Chris Button, PhD) استاد دانشگاه و رئیس دانشکده‌ی تربیت‌بدنی دانشگاه اوتاگو در نیوزلند است. او دکترای خود را در علوم ورزشی از دانشگاه منچستر متروپولیتن در انگلستان دریافت کرده است. کریس باتن در حال حاضر به‌‌طور منظم با مربیان و ورزش‌کاران سازمانِ های پرفورمنس نیوزیلند (High Performance New Zealand) کار می‌کند. او پژوهش‌هایش را در زمینه‌ی علوم ورزشی در کتاب‌ها و نشریات متعددی منتشر کرده است.

لودویک سیفرت (Ludovic Seifert, PhD) استاد دانشگاه روئن در نورمندی است. او گواهی تربیت‌بدنی و دکترای خود را در علوم ورزشی از دانشگاه روئن نورمندی دریافت کرده است. تخصص سیفرت در زمینه‌ی کنترل حرکت، یادگیری و توسعه استعداد به‌دنبال رویکرد پویایی‌های بوم‌شناختی است. پژوهش‌های او به‌طور گسترده‌ای در نشریات مختلف منتشر و به‌کار گرفته شده است.

جیا یی چو (Jia Yi Chow, PhD) استادیار دانشکده علوم ورزشی در موسسه‌ی ملی آموزشِ دانشگاه فناوری نانیانگ (National Institute of Education at Nanyang Technological University) است. حوزه‌ی تخصص او، کنترل حرکت و یادگیری است. پژوهش‌های او حوزه‌ی آموزش غیرخطی را دربرمی‌گیرد.

دورات آراجو (Duarte Araújo, PhD) استادیار و رئیس دانشکده‌ی ورزش و سلامت دانشگاه لیسبون در پرتغال است. او بیش از 130 مقاله در نشریه‌های علمی و بیش از 15 کتاب در زمینه‌‎ی تخصص، عملکرد تیمی، تصمیم‌سازی و ... در ورزش منتشر کرده است.

کیت دیویدز (Keith Davids) استاد یادگیری حرکتی در گروه پژوهش ورزش و عملکرد انسان (Sport and Human Performance Research Group) در دانشگاه شفیلد هالام انگلستان است. او دکترای روان‌شناسی و تربیت‌بدنی خود را از دانشگاه لیدز دریافت کرده است. پژوهش‌های کیت دیویدز، عملکرد ورزشی، اکتساب مهارت و بهبود تخصص در ورزش را محور قرار داده‌اند.

در بخشی از کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت: رویکرد پویایی‌های بوم شناختی می‌خوانیم

منطقه‌‌ی انطباقی، زمان تمرین بین تکرارهای برنامه‌ریزی‌شده‌ی عمل در تمرین و جست‌وجوی بدون ساختار و کشف راه‌حل‌های اجرا است. در منطقه‌ی انطباقی، اجراکنندگان نمی‌توانند کاملاٌ به اطلاعات موجود در یک محیط وابسته شوند تا فعالیت‌های خود را تنظیم کنند. این استراتژی کنترل منجر می‌شود که آن‌ها تنها به اطلاعات مربوط به رویدادها واکنش نشان دهند. همچنین ورزشکاران نمی‌توانند کاملاٌ مستقل از محیط پیرامون (از طریق یک طرح مشترک یا الگوی اجرا یا با رعایت دستورالعمل‌های آموزشی قبلی) اجرای خود را انجام دهند. زیرا حریفان می‌توانند با تحلیل ماهرانه‌ی اجرای فرد، برنامه‌های را که او به‌خوبی آماده کرده است، در طول رقابت درک و مختل کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ورزشکاران و تیم‌های ورزشی به‌عنوان سیستم‌های انطباقی پیچیده
فصل 2: محدودگرهای فیزیکی در هماهنگی: نظریه‌ی سیستم‌های پویا
فصل 3: محدودگرهای اطلاعاتی در هماهنگی: دیدگاه روانشناسی بوم‌شناختی
فصل 4: قصدمندی، شناخت و تصمیم‌گیری در ورزش
فصل 5: درک پویایی‌های اکتساب مهارت
فصل 6: چگونه محدودگرهای متعامل از آموزش غیرخطی حمایت می کنند
فصل 7: تعریف مجدد یادگیری: موضوعات عملی برای الگوی یادگیری معرف
فصل 8: طراحی محیط‌های تمرینی شخصی‌سازی‌شده
فصل 9: تمرین برای تیم‌های ورزشی
فصل 10: تمرین ادراکی تعدیل‌شده برای ورزشکاران
فصل 11: مربیان به‌عنوان طراحان
فصل 12: خبرگی و استعدادپروری در ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پویایی‌های اکتساب مهارت: رویکرد پویایی‌های بوم شناختی
نویسنده، ، ، ،
مترجمبهزاد محمدی اورنگی، مریم قربانی، رسول یاعلی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-600-355-571-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت

برای دریافت کتاب پویایی‌های اکتساب مهارت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.